Skocz do zawartości

Pierwsze Stereo


MariuszG

Recommended Posts

Dzień dobry Wszystkim

Zaznaczę na wstępie, że to mój pierwszy post zatem, jako , że jestem laikiem (temat audio znam głównie z lektury tego oraz innych forów) z góry przepraszam za wszelkie przejawy braku wiedzy, używania niefachowej terminologii bądź zadawania pytań banalnych dla kogokolwiek bardziej doświadczonego ode mnie.
Jak do tej pory słuchanie muzyki ograniczało się w moim przypadku do TIDALA z telefonu LG G4 i załączonych do niego całkiem fajnych słuchawek dousznych Quadbeat.3

Chciałbym jednak poprawić wrażenia odsłuchowe i sprawić sobie do sypialni pierwszy w życiu zestaw stereo. Pomyślałem na początku o zestawie składającym się ze wzmacniacza, kolumn oraz odtwarzacza CD. Z czasem, jeśli na dobre wsiąknę w temat chciałbym rozbudować zestaw o tuner oraz gramofon.

Korzystając z tematu użytkownika @mroku pozwoliłem sobie skonstruować swojego posta w ten sam sposób aby stanowił czytelny i jasny przekaz moich potrzeb.

1) Ile pieniędzy możemy przeznaczyć na sprzęt?

1200 zł za kolumny, odtwarzacz i wzmacniacz (mógłbym ewentualnie powiększyć kwotę bazową do 1500zł)

2) Czy sprzęt ma być nowy, czy używany.

Używany

3) Czy chcemy sprzęt stereo, kino domowe czy sprzęt analogowy (gramofony, lampy)

Stereo

4) Jaki jest sprzęt towarzyszący

brak

5) Jaka jest powierzchnia pokoju?

17m2 powierzchni użytkowej. Jest to poddasze zatem część stanowią skosy, a realna powierzchnia podłogi wynosi 21,1 Rysunek z wymiarami i ustawieniem mebli zamieszczam poniżej.

6) Jakiej muzyki słuchamy

Rozbieżność stylów muzycznych jest duża: Hip-hop, Rock, Jazz, Muzyka klasyczna również

7) Czy to ma być jednorazowy zakup na kilka lat, czy też będziemy stopniowo rozbudowywali zestaw?

Kiedyś w przyszłości chciałbym podłączyć do zestawu gramofon oraz tuner.

8 ) Jakich funkcji oczekujemy od sprzętu, pod co będzie podłączony