Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Nie popluj się. Zamach stanu po przegranych wyborach się wam nie uda. Ale już zniszczyliście wiarę w demokrację. O podziale społeczeństwa już nie wspomnę. Niby kaczor mial dzielić...
  3. Jarek, wkleję tu to co napisałem do Rafała. Może przejaskrawiłem charakter dla „łatwiejszej czytelności”, może i kupię M30 (nie wiem, ciężka decyzja bo głośniki to u mnie coś więcej niż wzmacniacz, wzmacniacz potrafię sprzedać bez mrugnięcia okiem a głośniki kupuję „na zawsze” ), ale żeby nie było tak słodko… Poniżej opis: Dzisiaj ten sam wniosek. Albo zabrać ilościowo trochę basu i reszta zostaje tak jak jest albo dołożyć ilościowo sopranów a reszta zostaje tak jak jest. Ogólnie jak odbieram te głośniki: Piękne granie, nasycona i bardzo barwna, ciepła średnica z idealnie pokazanymi głoskami syczącymi przy wokalach, które są w idealnej ilości ale nigdy nie denerwują, brzmienie któremu na basie absolutnie nie brakuje szybkości czy dynamiki, bas jest bardzo dobry jakościowo ale moim zdaniem stanowi fundament całego brzmienia tego monitora - znaczy góra nie równoważy jego ilości, przez co całe brzmienie staje się trochę za ciepłe i przez to brakuje mu troszkę świeżości, którą zabierają troszkę za bardzo wycofane soprany (a te znowu są bardzo ładne ale jest ich za mało w stosunku do ilości basu). Mamy przepiękną średnicę ale ciepłą i mamy całe brzmienie oparte na bardzo dobrym basie, który stanowi fundament dla całego brzmienia dodając jeszcze ciepła do już ciepłej średnicy a góra pasma nie równoważy zdrowego dołu pasma i ciepła średnicy. Barwy, ciepło, słodko, solidny bas stanowiący oparcie dla całej reszty i bardzo dobrej jakości ale troszkę za delikatna góra pasma. Jest to tylko i wyłącznie moja opinia wydana w oparciu o to co słyszę z systemu opartego na wzmacniaczu Rega Elex mk4 i Chord Qutest lub wbudowany w integrę przetwornik. Może też metraż (12m) powoduje, że jest trochę za ciepło, może w trochę większym pomieszczeniu głośnik złapie lepszą równowagę bas / sopran ale tego już nie sprawdzę.
  4. To ile jest do przerwy? I dla kogo?
  5. @MasatoWyleczyłem się z tego, - kupiłem monitory, które przeznaczone są do studia (mają wzmak w sobie), ale również można na nich słuchać muzyki z przyjemnością i teraz jak pojawi się jakiś sybilant to wiem, że to wina nagrania, problem ze wzmacniaczami i kablami mam z głowy. Dodatkowo taki Genelec lub Neumann ma system dsp,, który skoryguje złe pomieszczenie jak coś gwiżdże na wysokich lub jak jest coś nie tak z wokalem lub basem. Ostatnio słuchałem tego modelu w bliskim i średnim polu : https://www.skylarkmusicstore.com/pl/monitory-audio-studyjne/atc-scm25a-pro-mk2/ sama przyjemność.
  6. Witam, minęło trochę czasu i nie kupilem jeszcze kolumn a mam pytanie co do Sonus Faber grand piano home do mojego Roksan k3 którego zmienię w przyszłości na supernait3 lub lewka Tucana 2. Możecie mi coś opowiedzieć o tych kolumnach względem silver 500 czy taka zamiana ma sens ? Czy te kolumny zagrają mocniej z równie dobrym basem jak w silverach ?
  7. Today
  8. https://x.com/SzuromStop/status/1946664007370473712 Śmiać się czy płakać?
  9. Gdyby nie moje problemy z błędnikiem/zawrotami zostawił bym sobie Haiku Audio Sol 2 RC ze wskaźnikami, ewentualnie Lavardin IT.
  10. Wczoraj
  11. Testowałeś R-N1000A a nie R-N2000A - a to dwie różne konstrukcje.
  12. E, tam. Siedzisz, słuchasz jak dwu Angoli się tłucze i łaskawie wybierasz lepszego. Sędzia nigdy nie przegrywa meczu.
  13. Ja z przyjemnością słuchałem kiedyś Masady (tej z Douglasem, Cohenem i Baronem). Jedną płytę nawet wtedy kupiłem.
  14. Nie. Zamiast żywych gwiazdek będziemy mieli tylko ich cyfrowe odpowiedniki. To już się dzieje w reklamie i tzw. Influencerce Nie. Zamiast żywych gwiazdek będziemy mieli tylko ich cyfrowe odpowiedniki. To już się dzieje w reklamie i tzw. Influencerce
  15. Chyba przegrałem Rafał… https://tidal.com/browse/track/272642?u
  16. Faktycznie przykład Rotela 12 mk2 to jest dobra wskazówka. Ale gdybyś chciał to sprawdzić, napisz. Wypożyczymy.
  17. Indina na przestrzeni lat, bardzo pozytywnie się zmieniła. Portfolio się wzbogaciło, doszło więcej technologii i jako popularna marka, stanęła do konkurencji z bardziej renomowanymi producentami. Niebawem będzie niespodzianka
  18. Jedynym zdaniem pisząc: "Audiofilowi nie dogodzisz"
  19. Może tak coś o Bowersach?
  20. Miło. Polecam też tę płytę "Lilith Abi", zresztą cala ich twórczość jest warta uwagi.
  21. to rozumiem, że dalej się wahasz nad wyborem amplitunera?
  22. https://tidal.com/browse/album/411134783?u
  23. Chciałbym odkopać ten temat. Mam wysoka nadwrażliwość na sybilizację, problemy z zawrotami. Swojego czasu miałem głośniki Dali Menuet te z nowej produkcji, aczkolwiek nie wersja SE. Miałem u siebie w sumie chyba 18 wzmacniaczy... około 10 było podpięte pod menuety, w tym 5/6 wzmacniaczy lampowych/hybryd. Akustyka słaba, wynajmuje dom, więc nic tutaj nie pakuje. Wzmacniacze z przedziału od 5 do 20 tys złotych. Źródłem był USBridge signature + qutest na zasilaczu sbooster. Kable melodiki purple rain. Co do sybilizacji to było różnie, mniej lub bardziej słyszalnie, ale najmniej na wzmacniaczu Lar 50/50, który praktycznie jest pozbawiony sybilizacji, średnica jest gładka. Jednak to nie jest wzmacniacz który pasuje do Menuetow bo dźwięk jest ciężki, gęsty zamulony. Moon 240 też bardzo gładka średnica bez sybilizacji, świetne zgranie. Haiku Sol 2 RC VE ze wskaźnikami sybilizował, ale to były bardzo przyjemne w odbiorze sski i tego mi się najlepiej słuchało. Lavardin Isx sybilizował i mnie denerwował. Lavardin IT minimalnie, ale dość przyjemnie i to też świetny piec. Miałem wynalazki pokroju Rogue Audio Sphinx, Haiku Sensei chyba 211, Arcam SA20, Arcam sa30, Marantz 7005, Aurorasound Hfsa 01, Unison unici due, Unison triode 25, Naim xs3, Lyngdorf TDIA 1120(chyba dobrze pamiętam, choć nie jestem pewien)... i pewnie kilka których już nie pamiętam. Z forum część chłopaków jest w temacie i widziało zdjęcia, filmy z nagrań itd. Kable słyszę, to nie jest audio voodoo. Kablami można zepsuć wszystko. Natomiast najważniejszy w moim wypadku był dobór wzmacniacza pod głośniki i źródło z dac. Oczywiście głośniki ustawione w docelowe miejsce gdzie mają grać bo przeważnie na innej ścianie dźwięk będzie całkowicie inny, jeśli pomieszczenie to prostokąt. System to jest całość. Jeśli sybilizuje to trzeba coś wymienić. Na początek może kable od źródła do wzmacniacza bo tu często są naprawdę mega zmiany. Ja natomiast uparłem się wtedy na testowanie z melodikami i pod te kable znalazłem systemy które grały dobrze. A z kabli głośnikowych miałem chorda clearway - kabel dziwnie grający, jak patrzę w niebo to mam takie wrażenie jak z tym kablem. Takie jakieś doświetlone niebieskie coś przykrywające całe pasmo. Rozjaśniona góra. Ricable Magnus - poprawiona na siłę rozdzielczość jakbym słuchał wzmacniaczy Cambridge audio, czarne tło. Ogólnie kabel ciekawy. To czarne tło jest przyjemne. Luna Gris - zamulone granie, pełne zniekształceń... Testowałem to na lavardinie. Takie miałem wrażenie. Ogólnie w moim przypadku usunięcie sybilizacji nie wiązało się z poprawieniem akustyki tylko poprawnym doborem sprzętu do siebie. Wpięcie w system Chorda Mojo 2 zamiast Chorda Qutesta też powodowało zwiększenie sybilizacji w każdym wypadku. Zapewne zmiana źródła/dac na początek to też dobry krok. Najgorsze jest w tym wszystkim, że jeżeli zwrócisz uwagę na te esski to już zawsze będziesz o tym pamiętał i będzie Cię to irytować. Taka choroba Audiofila. Pisałem z telefonu, może coś pomyliłem, jakaś literówka, wybaczcie.
  24. To jest piękne. Genialnie u mnie brzmi ta "muzyka ciszy". Tylko trzeba mieć czs. Nie znałem, a kupię płytę. Dzięki.
  25. A mógłbyś cos więcej napisać? Stwierdzenie "bardzo źle" musiało jednak o czymś przesądzić. Jakie cechy były na "nie"?
  26. Z akustyką pomieszczenie nie jest tak że na podstawie układu pomieszczenie i fotki nagle dam Ci złotą radę która na 100% zda egzamin. Jak się chce zrobić to profi, to robi się pomiary mikrofonem (UMIK) i na tej podstawie można wnioskować z czym jest problem (REW). Kilkukrotny pomiar w którym za każym razem ustawisz suby w innym miejscu prowadzi często do ciekawych konkluzji. Układ subów na przeciwległych rogach lub vis/a/vis to powinen być Twój punkt wyjścia, jeśli zależy Ci na równym paśmie to miej tą wiedzę. To jest w większości przypadków najefektywniejszy set. Ja mam jeszcze trochę inaczej, dwa suby na froncie stoją obok kolumn frontowych, ALE mam także suba zaraz za swoimi plecami który daje mi efekt bliskiego uderzenia oraz wyrównuje pasmo na których frontowe mają ubytek. Bez tego za plecami to tragedia mimo iż z przodu wcale nie są to jakieś tanie zabawki.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...