Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Co do instalacyjnych Atmosów nie szukaj większych niż 6,5". Mam 8" i trochę to karykaturalnie wygląda. Firmy: Klipsch, Magnat, HECO, Taga, Focal, PolkAudio itd.. Ogólnie sprawdź dostępność i daj znać co znalazłeś w dobrej cenie. Jeśli będzie x.x.2 proponuję "proste". Jeśli x.x.4 lepiej szukać takich z regulowanym wychyleniem membrany lub wręcz uchylonych by je skierowac w stronę odsłuchu. O coś takiego mi chodzi. Taga Harmony RB-850 v.2 Magnat Signature ICT 62
  3. Ok, dziękuję! No to jeszcze będę mierzył dokładnie i ustalał czy pójść w 2 czy 4 atmosy, ale przynajmniej już wiem na czym stoję. To jeszcze kwestia samych głośników instalacyjnych co będą w suficie podwieszanym i okablowania, które tam pójdzie. Macie jakieś konkretne do polecenia, bo to coś co będę musiał już ogarnąć na dniach (+ okablowanie na głośniki tylne), bo reszta będzie już łatwiejsza do uzupełnienia nawet potem.
  4. Takie "Since I've been loving you" z "No Quarter" pomieszane z "Tin Pan Alley" by SRV:
  5. Jeszcze raz. Jeśli nie robisz Atmosa, to sobie surround montuj na wysokości niemal dowolnej jak Ci wyobraźnia i układ salonu pozwala. Oczywiście najlepiej na wysokości odsłuchu, ale wyżej, nawet pod sufitem jest akceptowalne. Ale jeśli robisz Atmos w suficie, to surround na wysokości uszu. Bez żadnego ale i zadawania pytań czy można wyżej.
  6. Znaczy się w jednym salonie Pan stwierdził że moga byc tylne u góry i z atmosami wtedy dajemy sobie spokój.Tylko się naczytalem że soroundy tylnie to na wysokości głowy lub lekko wyżej i co wy na to?
  7. Witajcie. Proszę Was o porównanie kolumn które będą lepsze Pierwsze: https://akustyka.pl/produkt/kolumna-pasywna-rondson-spc-12/ Drugie: https://www.dj-sklep.pl/kolumny-pasywne/1684-behringer-eurolive-b212xl.html Przy tych Behringer ach nie mogłem znaleźć ile mają dB (1m/1W - nie spl)
  8. Today
  9. Też uważam, że kanapą spokojnie możesz podjechać do przodu i nic się nie wydarzy złego, wręcz przeciwnie Zastanawiałeś się nad używanymi kolumnami? To by znacząco poszerzyło możliwości przy kompletowaniu sprzętu. Co do używanej elektroniki to nie będę namawiać, bo nie każdy chce ryzykować kupując używaną elektronikę ( no chyba, że coś by się znalazło na gwarancji Jeżeli 95% to filmy to szedłbym w jakieś monitory na froncie a zaoszczędzony budżet przeznaczył na drugiego suba Z kolumn zaproponuje Klipsch RP600M, surronudy mógłbyś albo rp500M albo to samo co na froncie , jako centralny RP 404C i jako sub rp1200sw . Kolumny szukałbym używki, nie musisz szukać wersji MK II , spokojnie starczy MK I , a jeżeli sub będzie za drogi to spl150 choć wolałbym dołożyć do tego wyżej wymienionego suba :). Co do atmosów to się nie wypowiem, bo nie posiadam, ale to już ktoś poleci:) Edit: Na OLX znalazłem coś takiego ( starsze modele ale warte ceny w takim zestawie) https://www.olx.pl/d/oferta/glosniki-klipsch-rp-280f-klipsch-rp-160m-klipsch-rp-440c-CID99-IDZ8LTA.html Nie wiem skąd jesteś i czy to daleko i kto to sprzedaje, ale akurat coś takiego wpadło mi w oko, bo w używkach fajnie szukać jak ktoś sprzedaje cały zestaw, to wychodzi taniej niż kupować pojedynczo, a znów te fronty które są tutaj to takie kobyły, że będziesz zadowolony, nawet jakbyś chciał tam koncert głośno puścić:)
  10. Tomai

    Tidal vs CD

    Rotela kupiłem nowego w sklepie 25 lat temu 😉 No to gratuluję 💪 tylko się cieszyć Tidalem 😎 Na szczęście CD rozdziela dobrze wszystko.
  11. A gdzie to tacy fajni Panowie sprzedawcy pracują?:) Bo generalnie to powinna być pierwsza linia frontu, która powinna znaleźć inne rozwiązanie, na wypadek gdybyś Ty sam to zaproponował Nie możesz "tylnych" a właściwie surroundów montować pod sufitem w sytuacji gdy masz atmosa na przodzie, bo z góry mają iść dźwięki górne a surroundy "tylne" grają ścieżki, które masz słyszeć na tej samej wysokości co centralny i front
  12. Kurde przyznam się, że bałbym się na tym montować, nie ze względu na wagę a na to, że one będą po prostu postawione na tych podstawkach. Wracając do tych z poprzednich postów, które odrzuciłeś, to nie lepiej tam zastosować po prostu jakieś gumowe podkładki tak by zniwelować różnicę w docisku na zwężanej kolumnie? Ja wiem, że nikt nie planuje zrzucać kolumny z podstawek, ale kurde wiesz jak jest.
  13. Dopiero teraz zobaczyłem Twój post, i też jestem ciekaw wrażeń.
  14. https://m.olx.pl/898093021/?bs=olx_pro_listing 570082141. Czekam na SMS, oddzwonimy.
  15. Jak podłączysz optykiem, to będzie działał DAC w głośnikach, a DACMagic będzie tylko "przedłużaczem". Żeby wykorzystać DACMagic musisz z niego wyjść do głośników już po analogu - złącza RCA są w głośnikach potrzebne.
  16. Zakładam, że ten DAC da lepszy dźwięk niż DAC z głośników aktywnych np. jakichś Edifierów za około 1,5k? Czy się mylę? No i ciężko mi znaleźć odpowiadające mi głośniki z USB Audio Input. Czyli nie da się optykiem połączyć tego DACa z głośnikimi z wejściem optycznym?
  17. Jak zwykle weryfikacja w wykonaniu @Kraft-a w danym zagadnieniu na wysokim poziomie. Krotko, zwięźle i rzeczowo. To lubie👍 Pozdr. Ps: obaliłeś moje twierdzenie, ze wokal siega max do 12khz. To tez lubie👍 bo mogę sie mylić
  18. Przesłuchałem sobie właśnie "Tom's Diner" Vegi. Utwór śpiewany a cappella. Jego spektrum w Foobar2000 rozciąga się między 129 Hz a 14 kHz.
  19. Lekki dołek w okolicach 300-400hz ma wpływ na czytelniejsze wlasnie wokale nie zaburzajac reszty doznań. To tak apropo tamtego pytania... Ps: gdy inni tez wyrażą swoje zdanie, mam nadzieję ze ujawnisz co to za kolumny. Bardzo ciekaw jestem.
  20. Do wejścia RCA powinno się dać. Jesli chcesz cyfrowo, to bez sensu wstawianie po drodze tego DAC'a. Chyba, ze głośniki nie będą miały wejścia USB.
  21. Witam, pytanie amatora: czy do tego DACa można bezpośrednio podłączyć głośniki aktywne/pasywne w sposóby analogowy/cyfrowy bez dodatkowego wzmacniacza/amplitunera? DacMagic 100 podłączony przez USB do PC.
  22. Chmarski

    Tidal vs CD

    Ten Rotel akurat nie ma. Inne z tego czasu już potrafiły mieć wyjścia cyfrowe by podłączyć je do zewnętrznego DAC. Kupiłeś 25-letni CD za 1400. To ten niższy pułap cenowy? A przy okazji, wczoraj porównałem Sade "Love deluxe" z CD (pożyczyłem na wieczór od ojca) i Tidal. U mnie nie ma tego lejącego się basu z Tidala, na który narzekasz. Mam wypożyczony na święta dobry subwoofer i pomyślałem, że sprawdzę i tą płytę. Tam gdzie bas jest punktowy, to jest punktowy. Wszystkie wygaszenia są tak samo na płycie jak i Tidalu. Ten bas wydaje się prosty, ale trochę się w nim jednak dzieje. To możesz odbierać jako lejące się, jeśli w którymś momencie Twój tor audio Ci tego nie jest w stanie tego właściwie porozdzielać. Może ktoś jeszcze ma szansę na to by porównać to CD z wersją z Tidala? Może to u mnie taki ewenement, że nie zauważam tego co @Tomai?
  23. Jak nie wykorzystasz, to może w przyszłości będzie ci lepiej grał w innym ciut większym pomieszczeniu. W porównaniu do Ceola to spory przeskok jakościowy na plus.
  24. Dzień dobry Bardzo przepraszam moderatorów ponieważ takie zapytanie dodałem jakiś czas temu w innym, zapewne właściwszym dziale, na razie niestety bez żadnego odzewu... choć sądziłem że temat dla tutejszych audiomaniaków będzie prosty i pomimo mojej rażącej niewiedzy ktoś mi jednak pomoże. Mogę dokonać taniego i korzystnego zakupu, a czas nagli. Zakup to aukcja na jednej z platform, stąd ten pośpiech. Posiadam smartfona Motorola G31, dongla Ibasso dc04 pro, słuchawki różne ale na spacerach używam głównie - Letshuoer s12 pro i Kossy Porta Pro. Subskrybuję Apple Music, Motorola ma Dolby Atmos ale poza tym dekoduje max kodeki typu AAC. Dlaczego Apple Music? Dlatego że pomimo wymienionych problemów płatna wersja Spotify po dość długim odsłuchu nie wytrzymywała porównań z AM, przynajmniej dla mnie. Poza tym biblioteka utworów, to także wielka różnica, szczególnie z oddzielnym bardzo bogatym działem z muzyką klasyczną w aplikacji Apple'a. Jak już pisałem, moja Motorola G31 to Dolby Atmos, bez formatów bezstratnych i chyba na pewno nie wspiera kodeków Apple'a. Szukałem telefonów używek które dekodują Apple Lossless Audio Codec czyli ALAC, które dominują na platformie AM. Ktoś kiedyś napisał mi że bez względu na to jaki posiadam DAC to i tak z mojej Motoroli nigdy nie popłynie muzyka w formacie ALAC z ww aplikacji, z mojej strony oczywiście naiwne ale chciałbym uczciwie przedstawić tę historię. W specyfikacjach trochę starszych i tańszych smartfonów zauważyłem że właściwie to chyba tylko Sony i Apple obsługują te kodeki. Myślę o Sony Xperia 10 III, mogę kupić bardzo tanio... dobrze utrzymaną używkę. Czy to jest dobry kierunek? Nie dysponuję obecnie finansami które pozwoliłyby mi na zakup odtwarzacza plików czy iPhone'a z najwyższej półki. Mam starego iPoda Classic 160 GB ale bateria już ledwo działa. Nie będę przecież spacerował ze wzmacniaczami i odtwarzaczami Rotela i Marantza... na plecach. Czy to wszystko o czym tu piszę ma sens? Mam już swoje lata, trochę nie nadążam za zmianami, nie jestem specjalistą, dlatego też zadaję pytanie tutaj, na forum. Czy taki mix - Xperia 10 III ( wg. specyfikacji podobno obsługująca ALAC) plus Ibasso dc04 pro pozwolą mi się faktycznie cieszyć tym co zawiera biblioteka Apple Music czyli plikami ALAC czy Hi-Res? Takie informacje znalazłem w specyfikacji tego smartfona - Hi-Res i ALAC. W kolejnych odsłonach Xperii 10 ( IV, V ) zauważyłem że ALAC nie jest już wspierany, choć wysłałem dodatkowe zapytanie do supportu Sony. Prosiłbym tylko o odpowiedź czy mój tok rozumowania jest sensowny, czy to jest odpowiednie połączenie, czy łączę kropki czy też jestem w błędzie? Najprawdopodobniej majaczę, ale proszę mi to wybaczyć i ewentualnie wyjaśnić na czym polega główny problem. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomocną odpowiedź. Pozdrawiam - Darek
  25. dzieki bardzo , troche mam obaw przed takimi zakupami ale roznica w cenie faktycznie spora, myslisz ze wukorzystam potencjal tego ampli w tym metrazu?
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Co do instalacyjnych Atmosów nie szukaj większych niż 6,5". Mam 8" i trochę to karykaturalnie wygląda. Firmy: Klipsch, Magnat, HECO, Taga, Focal, PolkAudio itd.. Ogólnie sprawdź dostępność i daj znać co znalazłeś w dobrej cenie. Jeśli będzie x.x.2 proponuję "proste". Jeśli x.x.4 lepiej szukać takich z regulowanym wychyleniem membrany lub wręcz uchylonych by je skierowac w stronę odsłuchu. O coś takiego mi chodzi.  Taga Harmony RB-850 v.2 Magnat Signature ICT 62    
    • Ok, dziękuję!   No to jeszcze będę mierzył dokładnie i ustalał czy pójść w 2 czy 4 atmosy, ale przynajmniej już wiem na czym stoję. To jeszcze kwestia samych głośników instalacyjnych co będą w suficie podwieszanym i okablowania, które tam pójdzie. Macie jakieś konkretne do polecenia, bo to coś co będę musiał już ogarnąć na dniach (+ okablowanie na głośniki tylne), bo reszta będzie już łatwiejsza do uzupełnienia nawet potem. 
    • Takie "Since I've been loving you" z "No Quarter" pomieszane z "Tin Pan Alley" by SRV:  
    • Jeszcze raz. Jeśli nie robisz Atmosa, to sobie surround montuj na wysokości niemal dowolnej jak Ci wyobraźnia i układ salonu pozwala. Oczywiście najlepiej na wysokości odsłuchu, ale wyżej, nawet pod sufitem jest akceptowalne. Ale jeśli robisz Atmos w suficie, to surround na wysokości uszu. Bez żadnego ale i zadawania pytań czy można wyżej.
    • Znaczy się w jednym salonie Pan stwierdził że moga byc tylne u góry i z atmosami wtedy dajemy sobie spokój.Tylko się naczytalem że soroundy tylnie to na wysokości głowy lub lekko wyżej i co wy na to?
    • Witajcie. Proszę Was o porównanie kolumn które będą lepsze  Pierwsze: https://akustyka.pl/produkt/kolumna-pasywna-rondson-spc-12/ Drugie: https://www.dj-sklep.pl/kolumny-pasywne/1684-behringer-eurolive-b212xl.html Przy tych Behringer ach nie mogłem znaleźć ile mają dB (1m/1W - nie spl)
    • Też uważam, że kanapą spokojnie możesz podjechać do przodu i nic się nie wydarzy złego, wręcz przeciwnie Zastanawiałeś się nad używanymi kolumnami? To by znacząco poszerzyło możliwości przy kompletowaniu sprzętu. Co do używanej elektroniki to nie będę namawiać, bo nie każdy chce ryzykować kupując używaną elektronikę ( no chyba, że coś by się znalazło na gwarancji Jeżeli 95% to filmy to szedłbym w jakieś monitory na froncie a zaoszczędzony budżet przeznaczył na drugiego suba  Z kolumn zaproponuje Klipsch RP600M, surronudy mógłbyś albo rp500M albo to samo co na froncie , jako centralny RP 404C  i jako sub rp1200sw . Kolumny szukałbym używki, nie musisz szukać wersji MK II , spokojnie starczy MK I , a jeżeli sub będzie za drogi to spl150 choć wolałbym dołożyć do tego wyżej wymienionego suba :). Co do atmosów to się nie wypowiem, bo nie posiadam, ale to już ktoś poleci:)  Edit: Na OLX znalazłem coś takiego ( starsze modele ale warte ceny w takim zestawie)  https://www.olx.pl/d/oferta/glosniki-klipsch-rp-280f-klipsch-rp-160m-klipsch-rp-440c-CID99-IDZ8LTA.html Nie wiem skąd jesteś i czy to daleko i kto to sprzedaje, ale akurat coś takiego wpadło mi w oko, bo w używkach fajnie szukać jak ktoś sprzedaje cały zestaw, to wychodzi taniej niż kupować pojedynczo, a znów te fronty które są tutaj to takie kobyły, że będziesz zadowolony, nawet jakbyś chciał tam koncert głośno puścić:) 
    • Rotela kupiłem nowego w sklepie 25 lat temu 😉 No to gratuluję 💪 tylko się cieszyć Tidalem 😎  Na szczęście CD rozdziela dobrze wszystko.
    • A gdzie to tacy fajni Panowie sprzedawcy pracują?:) Bo generalnie to powinna być pierwsza linia frontu, która powinna znaleźć inne rozwiązanie, na wypadek gdybyś Ty sam to zaproponował Nie możesz "tylnych" a właściwie surroundów montować pod sufitem w sytuacji gdy masz atmosa na przodzie, bo z góry mają iść dźwięki górne a surroundy "tylne" grają ścieżki, które masz słyszeć na tej samej wysokości co centralny i front
    • Kurde przyznam się, że bałbym się na tym montować, nie ze względu na wagę a na to, że one będą po prostu postawione na tych podstawkach.  Wracając do tych z poprzednich postów, które odrzuciłeś, to nie lepiej tam zastosować po prostu jakieś gumowe podkładki tak by zniwelować różnicę w docisku na zwężanej kolumnie? Ja wiem, że nikt nie planuje zrzucać kolumny z podstawek, ale kurde wiesz jak jest.
    • Dopiero teraz zobaczyłem Twój post, i też jestem ciekaw wrażeń.
    • https://m.olx.pl/898093021/?bs=olx_pro_listing 570082141. Czekam na SMS, oddzwonimy.
    • Jak podłączysz optykiem, to będzie działał DAC w głośnikach, a DACMagic będzie tylko "przedłużaczem". Żeby wykorzystać DACMagic musisz z niego wyjść do głośników już po analogu - złącza RCA są w głośnikach potrzebne.
    • Zakładam, że ten DAC da lepszy dźwięk niż DAC z głośników aktywnych np. jakichś Edifierów za około 1,5k? Czy się mylę? No i ciężko mi znaleźć odpowiadające mi głośniki z USB Audio Input. Czyli nie da się optykiem połączyć tego DACa z głośnikimi z wejściem optycznym?
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...