Skocz do zawartości

Hoo-Lec

Uczestnik
  • Zawartość

    228
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Hoo-Lec

  • Urodziny 15.11.1981

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnio na profilu byli

1 746 wyświetleń profilu
  1. Raczej z USB bo ciężko o laptopa z coaxial lub z optykiem
  2. Co to jest "Nakastlik" ? A tak poważnie to w twoim przypadku problem będzie z akustyką bo bo pomieszczenie jest jakie jest, z tym boryka się 98% audiolubów. Nie będę Ci proponował przemeblowania, bo to bez sensu,dla większości muzyka jest elementem życia a nie odwrotnie. Zostaje mi więc poparcie @S4Home w sprawie aktywnych monitorów + DAC Pozdrawiam
  3. Gdzie bedzie główne miejsce odsłuchów bo jeżeli to biurko a tylko czasami "łużko" to tak jak pisze @S4Home monitory aktywne. Kolejne pytanie co jest źródłem wnioskuję, że komputer tak ? jęsli tak to jaka katra muzyczna? coś przyzwoitego ? jak nie to potrzebny jeszcze DAC. Poczytaj o Dynaudio BM5 A można już je dostać za ok 3200 za parę do tego reszta na DAC. Tylko musisz być świadomy tego, że monitory aktywne narzucą Ci pewne ograniczenia są idealne do stytuacj jaką opisałem wyżej, ale dla przykłądu jeśli się przeprowadzisz do innego pomieszczenia gdzie zapragniesz mieć klasyczny zestaw stereo i będzie dla niego miejse to wtedy mały problem. Pogadaj z branżą jak @S4Home @Q21 może mają te BM5a na testy Pozdrawiam
  4. Moc to nie wszystko proszę przeczytaj test http://audio.com.pl/testy/stereo/amplitunery-stereo/991-rotel-rcx-1500 Zobacz wyniki pomiarów teoretycznie ten kombajn to "mocny" wzmaczniacz, mocniejszy niż nie jedną końcówka moc. Ale ( jest takie powiedzenie że wszystko co przed ale jest nic nie warte ) co że spadkami impedancji kolumn? To ostatni wpis off top słowo harcerza
  5. @1Ender tylko nie zapomnij do że Phonary tworzą tak szeroką scenę że ta tworzy tunel który zaginął się w czasoprzestrzeni tworząc kulę a Ty znajdziesz się w środku jej ciężkości. Polecam @Audio Autonomy fajną reklamę Wam zrobił kolega @1Ender
  6. Kraft piszesz bo piszesz co to dla Ciebie znaczy specyfikacja? Przytoczę Ci temat jaki założyłem dla kumpla Wyciągnij wnioski o wydajności prądowej Ps. Nie dla klasy D Mój ampli pobiera 450 W a wyplówa 2x 33 W
  7. Gratulacje, ale pamiętaj @1Ender oszczędnie z opisem bo jak opiszesz swój końcowy zestaw, słów brak będzie pozdrawiam serdecznie
  8. Miałem przyjemność odsłuchu ich z PRIMARE PRE32+A34.2 i problem był podobny źle to brzmiało cicho, rozkręcenie pomagało ale też szału nie było, wiem że ta końcówka to klasa D ale jednak moc m. Pomogła przesiadka na Hegel H 300. Kolumny potrzebują trochę prądu Ps. Po Fotelu raz 1500 to drugi sprzęt w klasie D jaki słyszałem i jak narazie jest 0:2 nie podobały mi się obydwa. Tu masz H 200 w bardzo dobrej cenie https://www.olx.pl/oferta/wzmacniacz-muzyczny-hegel-h200-CID99-IDp7pW3.html
  9. Jski Audiolab i jaki Baltlab ? Sam napiszę Kappa albo Wlać Jet. I mój wpis ma więcej sensu
  10. Fonum 401 kolumny więcej warte niż ich rynkowa wartości, dla tego czekaja w piwnicy na ukonczenie domu, wtedy znajdę dla nich miejsce:). Jak mówisz kolumny z papierową membraną ma swój charakter. Zaskoczyły mnie bardzo, pamiętam kiedyś albo Tyalbo Jacek75 polecaliscie mi GLE 100 na pewno jak będę miał okazję to posłucham.
  11. Eargasam nie mówię żebyś wyrzucał twoje kolumny, może lepiej porozmawiać z kolegami np. @Audio Autonomy jak przeprojektować zwrotnicę może jakaś wstęga, albo tuba na wysokotonowcu, ale jak mówię to musi być ktoś kto się na tym zna, sam kiedyś planowałem zrobić kolumny DIY opartą na głośnikach z Infinity sm 155. Jednak gdy zacząłem wsiąkać w temat, książki np Podręcznik budowy zespołów głośnikowych Hausdorfa, odpuściłem sobie bo nie miałem czasu i możliwości, kolumny sprzedałem. Więc jeśli Ty masz tą pasję to może lepiej iść w uleprzenie kolumn. Pozdrawiam
  12. Panowie, prowadzicie dywagacje na temat wzmacniaczy, rzucacie propozycjami tak naprawde nie wiedząc jak brzmią te kolumny, to DIY I może, powtarzam może, się okazać, że żaden wzmacniacz nie będzie spełniał kolegi oczekiwań. to powinno dać do myślenia. Proponowałbym zacząć jednak od kolumn, kupna nowych czy modyfikacji obecnego projektu. Pozdrawiam
  13. Agaj sam mam w piwnicy(zapakowane) Fonum 401 niby schodzą do 35 Hz po zamianie na Dynaudio BM6 które mogą zejść do 43 Hz jest kolosalna różnica w jakości ale też mocy niskich tonów, realnie podejrzewam że u siebie mogę uzyskać 55-60 Hz a takie wartości mi osobiście odpowiadają Co do serii Fonum to potrafią kopnąć basem grają ocieplonym dźwiękiem ładna scena za te pieniążki naprawdę fajna propozycja, sam trzymam w piwnicy na lepsze czasy bo nie sprzedam ich za 350-400 zł dla porównania miałem wcześniej KEF q100 i fonumy bardziej mi leżą.
  14. Kolego agaj666 o 28 Hz w bloku ? fragment artykułu na temat akustyki Długość fali dźwiękowej. Jak wiemy, fala dźwiękowa porusza się w powietrzu z prędkością 344 m/s (przy 21 0C). Długość fali jest wyrażona wzorem l=c/f, gdzie c= 344 m/s a f (częstotliwość) wyrażona jest z Hz. Tak więc dla przykładowych częstotliwości f=Hz długość fali będzie wynosić: f-20 Hz - l - 17,2 m f-50 Hz - l - 6,88 m f-100 Hz - l - 3,44 m Interferencja fal. W pomieszczeniach zamkniętych zachodzi jeszcze inne zjawisko. Istnienie równoległych ścian, podłogi i sufitu powoduje, że fala dźwiękowa dochodząc do przeszkody odbija się od niej (przy czym pewna jej część jest pochłaniana) i wraca. Wracając napotyka falę pierwotną i wtedy zachodzi zjawisko zwane interferencją. Interferencja polega na chwilowym wzmocnieniu bądź osłabieniu fali, w zależności od jej stanu. Przy pewnej częstotliwości, w wyniku nałożenia się dwóch fal o przeciwnych kierunkach powstaje fala stojąca. Możemy to sobie wyobrazić jako nieregularny zbiór "gór i dolin", obrazujących, niczym mapa, strzałki (wzmocnienia) i węzły (osłabienia) fal dźwiękowych. Taka interferencja najsilniej ujawnia się w zakresie małych częstotliwości, dla których długość fali jest porównywalna z odległościami ścian. Narożniki pokoju oraz łączenia ścian są punktami w których bardzo wyraźnie występują strzałki (wzmocnienie) fal stojących. W praktyce falę stojącą możemy usłyszeć. Jeżeli z głośników wydobywa się przez długą chwilę dźwięk, który spowoduje powstanie fali stojącej, to wystarczy że przejdziemy się po pokoju by w pewnym miejscu usłyszeć wyraźnie głośniejszy dźwięk (strzałka), a przechodząc dalej stwierdzić że dźwięk jest mocno osłabiony (węzeł). Najbardziej dokuczliwą cechą wzbudzania się fal stojących jest charakterystyczne "dudnienie" w zakresie niskich tonów. Rezonans pomieszczenia. Jak wiemy, gdy wymiary pokoju są zbliżone do długości fali, w wyniku interferencji łatwo powstanie fala stojąca. Taką częstotliwość fali nazywa się częstotliwością rezonansową, lub krócej rezonansem pomieszczenia. Inna nazwa to mody własne pomieszczenia. Częstotliwość rezonansową łatwo obliczyć znając odległości pomiędzy ścianami: FR = 344/2x, gdzie x to właśnie odległość. Ponieważ w pokoju jest wiele płaszczyzn równoległych (przynajmniej 3 pary), fal stojących może być więcej. Fale dźwiękowe o pewnych częstotliwościach mają długości zbliżone do wymiarów naszego pokoju. I tak np. przy szerokości pokoju 3.5 m, może powstawać fala stojąca przy częstotliwości ok. 50 Hz (dokładnie 49,14 Hz), a długość pokoju 4,5 m wygeneruje nam falę stojącą o częstotliwości 38,22 Hz. Co więcej, mogą powstać częstotliwości harmoniczne, będące wielokrotnościami częstotliwości podstawowej. Najbardziej dokuczliwe są rezonanse do 100 Hz. Najniższa częstotliwość rezonansowa w danym pomieszczeniu nazywa się rezonansem podstawowym. Na naszym przykładzie będzie to 38,22 Hz a jego harmonicznymi są: 76,44 Hz, 114,66 Hz itd. Rezonanse pomieszczenia możemy także zmierzyć. Jeżeli mamy płytę testową z nagranym, precyzyjnie przestrajanym dźwiękiem o różnej częstotliwości, to właśnie przy częstotliwości rezonansowej (i jej okolicach) usłyszymy charakterystyczne "dudnienie" dźwięku. Tu cały tekst https://www.rms.pl/aktualnosci/sprzet/716-akustyka-pomieszcze poczytaj wyciągnij wnioski o tych 28 Hz
×
×
  • Utwórz nowe...