Skocz do zawartości

Rav-X

Uczestnik
  • Zawartość

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Rav-X

  • Ranga
    Debiutant
  • Urodziny 17.11.1983

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    kujawsko-pomorskie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @prasky89 faktycznie jest coś takiego. Sprawdziłem u siebie i mam domyślnie ustawione na "Enchanced". Nawet znalazłem instrukcję w PDFie: https://www.onkyo.com/manual/sup/upd/hdmi_4k_onk.pdf
  2. @prasky89 ciekawe info., nie wiedziałem o takiej opcji. Jak do tego doszedłeś i na jakie ustawienie przełączyłeś? Wiesz może co to zmienia? I najważniejsze czy w całości rozwiązało ci problem czy są jakieś efekty uboczne?
  3. @prasky89 no to faktycznie kicha. Jak szukałem rozwiązania problemu u mnie to też się spotkałem z opiniami, że są jakieś niedopracowania w Windowsie, tak jak pisał @anderg i prawdopodobnie jest coś na rzeczy. Tak samo Windows 10 do tej pory ma problem ze skalowaniem obrazu przy programach Win32, gdzie Windows 7 całkiem nieźle sobie z tym radził. Ja pisałem do supportu Onkyo jak zacząłem ten wątek, do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, ale spróbuj, może ci odpiszą. Mi działało tak, że PC miałem podłączony do TV po HDMI 2, ampli z TV po HDMI 1 z włączonym ARC. Na ampli ustawione na TV (zazwyczaj samo się ustawia) i dźwięk z komputera normalnie leciał mi przez amplituner. Dla mnie minusem tego rozwiązania było to, że telewizor ograniczał do podstawowego kodowania Dolby Digital i DTS.
  4. @prasky89 Spoko, to daj znać co ci wyjdzie z tymi kablami. Najwidoczniej Onkyo jest bardzo wybredne pod tym względem z jakiegoś powodu.
  5. Hmm, jak przełączam na HDR w Win10 to kolorystyka obrazu też mi się zmienia/ła na tych i tamtych kablach HDMI, albo to normalne, albo telewizory LG z tego przedziału cenowego mają problem z rozpoznaniem HDR z PC (gdzieś w trafiłem na taką opinię, że niektóre TV mają problem z wykryciem HDR z PC, albo PC nie potrafi tego poprawnie wyświetlić, ale niby nie zawsze tak jest). Może jeszcze poczytaj po forach czy użytkownicy kart NVIDII nie mieli podobnych problemów, może to kwestia jeszcze sterowników, albo "głębszej" konfiguracji ustawień karty.
  6. To może spróbuj jeszcze takich rozwiązań: 1. Oprócz kabli głośnikowych odepnij wszystkie pozostałe kable, może któreś złącze lub kabel jest uszkodzony. 2. Przywróć amplituner do ustawień fabrycznych za pomocą kombinacji przycisków (kombinacja powinna być podana w instrukcji). 3. Odłącz amplituner od prądu na około 10 do 30 min., może coś mu się odwiesi. Jeżeli żadna z tych metod nie pomoże, to faktycznie możesz mieć jakąś poważniejszą usterkę elektroniczną i tutaj moja "jurysdykcja" się kończy, i potrzebny jest ktoś z większą wiedzą elektroniczną.
  7. Nie masz przypadkiem zwarcia na którejś z kolumn? Może przez to włącza się jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Sprawdź czy wszystkie kable głośnikowe masz poprawnie wpięte, ewentualnie po odłączaj je od amplitunera i sprawdź czy też tak się zachowuje.
  8. @prasky89 No to TV na pewno obsługuje 4K 60Hz. Wydaje mi się, że te kable co masz to i tak są o wiele lepsze od tych co ja miałem przed zmianą, a osiągałem ustawienia 4K 60Hz ( w FullHD nawet dawało się ustawić 120Hz i to działało) tyle, że miałem losowe zaniki obrazu i dźwięku. Jeszcze pytanie, czy kable łączące TV z amplitunerem i amplituner z komputerem są takie same od Golden Line, czy różne i mogą być różnej jakości? Bo jak któryś jest inny, może jest gorszej jakości i "blokuje" ci odświeżanie. Przychodzą mi do głowy jeszcze takie rozwiązania: 1. Ustaw w TV "HDMI ULTRA HD Deep colour" dla złącza HDMI gdzie masz podłączony komputer. 2. W amplitunerze są dwa złącza wyjściowe HDMI, MAIN i SUB, jeżeli podłączyłeś kabel do SUB to przepnij go do MAIN. W amplitunerze jest też opcja ustawienia HDMI Out, zależnie jak masz domyślnie ustawione, ustaw to na MAIN lub MAIN+SUB (może coś to zmieni). 3. Zobacz czy w PC nie możesz ustawić ręcznie częstotliwości na wyższe niż 30Hz.
  9. @prasky89 a jaki masz telewizor? Z tego co się orientuję, niektóre starsze telewizory po mimo matrycy 4K nie działały w 60hz, tylko właśnie w 30hz, była to wina starszego typu złącza HDMI.
  10. @S4Home Tak jest szeryfie 😀. Więc tak, dzisiaj leci czwarty dzień po zmianie kabli HDMI, na tą chwilę zero jakichkolwiek problemów z obrazem i dźwiękiem, jest perfekcyjnie. Realnie myślałem, ze to jakiś problem z amplitunerem Onkyo, zwłaszcza, że ta marka ma "smutną" historię ze złączami HDMI, ale jednak ampli nie zawiódł, więc muszę się z nim przeprosić. Dla potomnych, nie bądźcie ignorantami jak ja, jeżeli macie problem z obrazem i dźwiękiem po HDMI, i wiecie, że kupiliście kabel HDMI "pseudo"4K za 30 zł, to powiedzmy, że w 90% jest on temu winny. Sam się przekonałem na własnej skórze, naprawdę czasem warto dołożyć kilka złotych więcej i kupić coś lepszego. Oczywiście nie kupować na "pałę" coś drogiego, bo tandetną "chińszczyznę" też można kupić za grube pieniądze od "Janusza biznesu". Warto poczytać testy, recenzje i opinie użytkowników, naprawdę to dużo pomaga. Oczywiście słuchajcie też porad na forach, zawsze ktoś będzie miał pomysł na rozwiązanie, gdzie samemu się na to nie wpadnie. Z mojej strony polecam kable HDMI LINDY 37872 które rozwiązały mój problem, a kosztują około 80 zł za 2m (+ ewentualny koszt wysyłki). Szczególne podziękowania za zaangażowanie dla @S4Home (co profesjonalizm, to profesjonalizm w pełnej klasie 💪), oraz podziękowania za podjęcie dyskusji dla @Kubakk, @anderg. @Stolarz tym razem się nie udało, coś zaczął, a nie skończył, ale może następnym razem się uda.
  11. @S4HomeKable podłączyłem i testuję od ponad godziny, na razie nic się nie dzieje, a zazwyczaj w tym czasie co najmniej raz obraz mi zaniknął na starych kablach. Na razie nie chcę przedwcześnie chwalić, napiszę za kilka dni czy faktycznie problem ustał na stałe po zmianie kabli czy też nie.
  12. @S4HomeAaa spoko, nie przyszło mi to do głowy, bo nie ma u mnie w okolicy takich salonów audio (wieś), a do takiego salonu mam parędziesiąt kilometrów. Właśnie wczoraj zamówiłem dwa kable HDMI LINDY 37872 2m., jutro powinny dotrzeć do mnie. Jak to nie będą kable, to będę rozważał wymianę amplitunera w przyszłym roku, na innego producenta z pominięciem Onkyo i Pioneera, ale to zależy od tego jaki wpływ będą miały te kable. A wolałbym zostawić Onkyo, bo to całkiem fajny amplituner.
  13. @S4HomeNiestety, nie mam od kogo pożyczyć kabla HDMI, bo albo nie chcą rozłączać sprzętów, albo mają starocie z szafy, gorsze od tych co ja mam. Myślę, że faktycznie kupie nowe, solidniejsze kable, na pewno nie zaszkodzi. Jakich producentów kabli warto wziąć pod uwagę w cenie do 100 zł?
  14. Kable HDMI łączące PC - amplituner i amplituner - TV (są identyczne) faktycznie nie były drogie (ok. 30 zł) i naprawdę nie pamiętam marki, a nigdzie na kablu nie ma logo. Wiem, że jak je kupowałem, to szukałem żeby były pod 4K i takie było oznaczenie na opakowaniu (które wieki temu wylądowało w śmietniku). A tak z "rysopisu" mogę powiedzieć, że są z pozłacanymi końcówkami, w oplocie, z filtrami ferytowymi i mają długość 1,8m. Tak też trochę podejrzewam, że może być to wina kabla HDMI, ale z drugiej strony, jak tym samym kablem podłączam PC z TV nie mam żadnego problemu z obrazem i dźwiękiem. Testowałem tak kilka dni i nic się nie działo, i to przy ustawieniach rozdzielczości 4K (3840x2160) 60hz YCbCr 4.4.4. Rozważam zakup lepszych kabli HDMI od tych co mam, ale z pośród jakich producentów warto wybierać? Mówimy tu o kablach nie mniejszych niż 1,8 m i nie większych niż 3 m (idealnie 2 m), za rozsądne pieniądze,. Komputer technicznie daje rade do 4K. Tak naprawdę na domyślnych ustawieniach powinien działać poprawnie, ale żadna zmiana ustawień nie pomaga, oprócz zmniejszenia rozdzielczości do 1600x900 z odświeżaniem 59 Hz. Na jakiś czas też olałem ten temat i siedziałem na tej niskiej rozdzielczości, ale, że ostatnio zrobiłem instalacje systemu na nowo, po aktualizowałem wszystkie sterowniki, nawet firmware amplitunera, to postanowiłem uporządkować kwestię z tą rozdzielczością, a jest to jednak duża różnica jakościowa w obrazie. Dokładnie, też jak miałem TV FullHD to nie miałem tego typu problemów, wszystko działało od ręki. Teraz więcej siedzę grzebiąc w sprzęcie niż cieszyć się komfortowym oglądaniem treści.
  15. @Stolarz Cześć. Spokojnie, nastawienie jest pozytywne, a sarkazm na pobudzenie do życia, bo od niedzieli ani żywej duszy, a tu "Wszystkich Świętych" się zbliża :). Dobra, kończę z tym "śmieszkowaniem". Proszę, jak masz jakiś dobry pomysł na rozwiązanie problemu z moim sprzętem to chętnie sprawdzę.
×
×
  • Utwórz nowe...