Skocz do zawartości

Rav-X

Uczestnik
  • Zawartość

    40
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Rav-X

  • Ranga
    Debiutant
  • Urodziny 17.11.1983

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    kujawsko-pomorskie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @myN Szkoda, że to nie pomogło. Mam nadzieję, że wymiana kabla na stałe ci pomoże z tym problemem. U mnie niestety na chwilę wymiana kabla rozwiązała problem, ale to nie znaczy, że u ciebie też tak musi być, co sprzęt to inaczej się zachowuje. Trzymam kciuki 👍.
  2. Myślę, że tak. ONKYO sprawował się bardzo dobrze z każdym sprzętem (TV, Xbox, tuner satelitarny), tylko nie dogadywał się z komputerem. Z tego co się orientuje to ustawienie w BIOSie ma za zadanie "zwiększyć" bezpieczeństwo podłączonego sprzętu, który ma być zgodny z podpisem/certyfikatem WHQL i najwidoczniej twórcy tego "potworka" nie wzięli pod uwagę, że ktoś może chcieć podłączyć amplituner do komputera. Możliwe, że w innych konfiguracjach i wersjach działa to poprawnie. Myślę, że nie ma co posuwać się za daleko w kupowaniu kabli. Oczywiście warto kupić dobre kable, ale w granicach rozsądku. Te Vitalco nie wydają się być takie złe, sam nad nimi się zastanawiałem i widziałem dobre opinie o nich, więc myślę, że powinny być wystarczające. Jeżeli problem objawia się podobnie jak u mnie, czyli tylko z komputerem, a reszta sprzętu działa dobrze, to możesz sprawdzić jak będzie się zachowywał po wyłączeniu jednej opcji w BIOSie. Jeżeli korzystasz z Windows 8/8.1/10 jest duże prawdopodobieństwo, że komputer korzysta z UEFI (tak jak u mnie) z włączoną funkcją "Secure Boot" (znajduje się ona praktycznie we wszystkich komputerach od czasów Windows 8). Wyłącz ją (tylko ją, innych ustawień nie zmieniaj, chyba, że się znasz na tym) i zobacz czy jest jakaś poprawa w połączeniu z amplitunerem. Jeżeli nie będzie poprawy, włącz tę funkcję z powrotem i niestety to będzie jeszcze coś innego. Jeżeli pomoże, to tylko się cieszyć.
  3. Ciekawa sugestia, nie przeszło mi przez myśl i nawet nie obstawiałbym, że to może być kwestia gorszego układu w amplitunerze który z góry ma obsługiwać wyżej omawiane parametry obrazu i dźwięku. Przy okazji chciałbym dopowiedzieć jak potoczyły się losy związane z ONKYO i problemem który zapoczątkował ten temat. Kable HDMI które zakupiłem pomogły na jakiś czas, ale przed końcem roku problem znowu się nasilił, ogólnie to bardzo dziwne, że zaczęło się tak dziać. W grudniu zeszłego roku nastąpiło apogeum mojej irytacji związany z problemem zanikania obrazu i dźwięku przy korzystaniu z komputera, więc wystawiłem ONKYO na sprzedaż. W ciągu jednego dnia od wystawienia znalazł się klient i amplituner pojechał w świat (odbiór osobisty). Ja zadowolony, klient zadowolony, podobno ampli gra jak marzenie, co mnie cieszy. Miałem wstępnie kupić SONY STR-DH790, no ale zacząłem jeszcze szukać i czytać, ostatecznie padło na DENONa X2600H. Amplituner kupiłem dzień przed świętami Bożego Narodzenia. Po przywiezieniu sprzętu do domu, podłączyłem wszystko, skalibrowałem, na dzień dobry wszystko śmiga. Przyszedł czas na testy, a to muzyka, a to filmy, aż dotarłem do sprawdzenia jak działa HDR na YouTube, no i zonk. Nie można włączyć obsługi HDR w systemie (Windows 10), do tego maksymalny format pikseli to YCbCr 4.2.0. No to szukam przyczyny, znalazłem opcję w amplitunerze gdzie można przełączyć "Format sygnału 4K" ze "standard" (domyślnie) na "rozszerzony". I to miało rozwiązać mój problem, ale oczywiście, żeby nie było za pięknie, komputer się zbuntował i postanowił się nie włączać od samego BIOSu (gdy ta opcja jest ustawiona na "standard" działa bez zarzutu). No mówię szlak mnie trafi. Zacząłem grzebać w ustawienia BIOSu (UEFI) i natknąłem się na takie ustawienie jak "Zgodność z Windows 10 WHQL" (płyta główna MSI), wyłączyłem to i wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął. Komputer się włączył na ustawieniu amplitunera na "rozszerzone", działa stabilnie, jest HDR, jest pełne YCbCr 4.4.4, jest 4K w 60Hz. Normalnie teraz siedzę i rozkoszuję się dźwiękiem jak i obrazem, a wszystko hula bez najmniejszego problemu. Po zmianie wspomnianego ustawienia w BIOSie, dotarło do mnie, że z ONKYO mogło być to samo, tyle, że ONKYO przepuszczał obraz i dźwięk ale niestabilnie i być może wystarczyła ta jedna zmiana w BIOSie komputera żeby i on działał jak należy. Niestety teraz już się tego nie dowiem, ale cieszę się ze zmiany. DENON daje mi dużo frajdy z odsłuchu. Ewidentnie słychać różnicę, przy DENONie doszło mi dużo "miękkiego" basu, ale dźwięk bardzo mi się podoba. W przyszłości z mojego zestawu kolumn 5.1 (Magnat Supreme) wymienię przednie główne kolumny na coś lepszego i powinno jeszcze lepiej zagrać. DENON od dnia zakupu do dzisiaj nie wykazał ani jednego problemu z obrazem i dźwiękiem, zapomniałem co to są problemy z amplitunerem.
  4. @prasky89 faktycznie jest coś takiego. Sprawdziłem u siebie i mam domyślnie ustawione na "Enchanced". Nawet znalazłem instrukcję w PDFie: https://www.onkyo.com/manual/sup/upd/hdmi_4k_onk.pdf
  5. @prasky89 ciekawe info., nie wiedziałem o takiej opcji. Jak do tego doszedłeś i na jakie ustawienie przełączyłeś? Wiesz może co to zmienia? I najważniejsze czy w całości rozwiązało ci problem czy są jakieś efekty uboczne?
  6. @prasky89 no to faktycznie kicha. Jak szukałem rozwiązania problemu u mnie to też się spotkałem z opiniami, że są jakieś niedopracowania w Windowsie, tak jak pisał @anderg i prawdopodobnie jest coś na rzeczy. Tak samo Windows 10 do tej pory ma problem ze skalowaniem obrazu przy programach Win32, gdzie Windows 7 całkiem nieźle sobie z tym radził. Ja pisałem do supportu Onkyo jak zacząłem ten wątek, do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, ale spróbuj, może ci odpiszą. Mi działało tak, że PC miałem podłączony do TV po HDMI 2, ampli z TV po HDMI 1 z włączonym ARC. Na ampli ustawione na TV (zazwyczaj samo się ustawia) i dźwięk z komputera normalnie leciał mi przez amplituner. Dla mnie minusem tego rozwiązania było to, że telewizor ograniczał do podstawowego kodowania Dolby Digital i DTS.
  7. @prasky89 Spoko, to daj znać co ci wyjdzie z tymi kablami. Najwidoczniej Onkyo jest bardzo wybredne pod tym względem z jakiegoś powodu.
  8. Hmm, jak przełączam na HDR w Win10 to kolorystyka obrazu też mi się zmienia/ła na tych i tamtych kablach HDMI, albo to normalne, albo telewizory LG z tego przedziału cenowego mają problem z rozpoznaniem HDR z PC (gdzieś w trafiłem na taką opinię, że niektóre TV mają problem z wykryciem HDR z PC, albo PC nie potrafi tego poprawnie wyświetlić, ale niby nie zawsze tak jest). Może jeszcze poczytaj po forach czy użytkownicy kart NVIDII nie mieli podobnych problemów, może to kwestia jeszcze sterowników, albo "głębszej" konfiguracji ustawień karty.
  9. To może spróbuj jeszcze takich rozwiązań: 1. Oprócz kabli głośnikowych odepnij wszystkie pozostałe kable, może któreś złącze lub kabel jest uszkodzony. 2. Przywróć amplituner do ustawień fabrycznych za pomocą kombinacji przycisków (kombinacja powinna być podana w instrukcji). 3. Odłącz amplituner od prądu na około 10 do 30 min., może coś mu się odwiesi. Jeżeli żadna z tych metod nie pomoże, to faktycznie możesz mieć jakąś poważniejszą usterkę elektroniczną i tutaj moja "jurysdykcja" się kończy, i potrzebny jest ktoś z większą wiedzą elektroniczną.
  10. Nie masz przypadkiem zwarcia na którejś z kolumn? Może przez to włącza się jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Sprawdź czy wszystkie kable głośnikowe masz poprawnie wpięte, ewentualnie po odłączaj je od amplitunera i sprawdź czy też tak się zachowuje.
  11. @prasky89 No to TV na pewno obsługuje 4K 60Hz. Wydaje mi się, że te kable co masz to i tak są o wiele lepsze od tych co ja miałem przed zmianą, a osiągałem ustawienia 4K 60Hz ( w FullHD nawet dawało się ustawić 120Hz i to działało) tyle, że miałem losowe zaniki obrazu i dźwięku. Jeszcze pytanie, czy kable łączące TV z amplitunerem i amplituner z komputerem są takie same od Golden Line, czy różne i mogą być różnej jakości? Bo jak któryś jest inny, może jest gorszej jakości i "blokuje" ci odświeżanie. Przychodzą mi do głowy jeszcze takie rozwiązania: 1. Ustaw w TV "HDMI ULTRA HD Deep colour" dla złącza HDMI gdzie masz podłączony komputer. 2. W amplitunerze są dwa złącza wyjściowe HDMI, MAIN i SUB, jeżeli podłączyłeś kabel do SUB to przepnij go do MAIN. W amplitunerze jest też opcja ustawienia HDMI Out, zależnie jak masz domyślnie ustawione, ustaw to na MAIN lub MAIN+SUB (może coś to zmieni). 3. Zobacz czy w PC nie możesz ustawić ręcznie częstotliwości na wyższe niż 30Hz.
  12. @prasky89 a jaki masz telewizor? Z tego co się orientuję, niektóre starsze telewizory po mimo matrycy 4K nie działały w 60hz, tylko właśnie w 30hz, była to wina starszego typu złącza HDMI.
  13. @S4Home Tak jest szeryfie 😀. Więc tak, dzisiaj leci czwarty dzień po zmianie kabli HDMI, na tą chwilę zero jakichkolwiek problemów z obrazem i dźwiękiem, jest perfekcyjnie. Realnie myślałem, ze to jakiś problem z amplitunerem Onkyo, zwłaszcza, że ta marka ma "smutną" historię ze złączami HDMI, ale jednak ampli nie zawiódł, więc muszę się z nim przeprosić. Dla potomnych, nie bądźcie ignorantami jak ja, jeżeli macie problem z obrazem i dźwiękiem po HDMI, i wiecie, że kupiliście kabel HDMI "pseudo"4K za 30 zł, to powiedzmy, że w 90% jest on temu winny. Sam się przekonałem na własnej skórze, naprawdę czasem warto dołożyć kilka złotych więcej i kupić coś lepszego. Oczywiście nie kupować na "pałę" coś drogiego, bo tandetną "chińszczyznę" też można kupić za grube pieniądze od "Janusza biznesu". Warto poczytać testy, recenzje i opinie użytkowników, naprawdę to dużo pomaga. Oczywiście słuchajcie też porad na forach, zawsze ktoś będzie miał pomysł na rozwiązanie, gdzie samemu się na to nie wpadnie. Z mojej strony polecam kable HDMI LINDY 37872 które rozwiązały mój problem, a kosztują około 80 zł za 2m (+ ewentualny koszt wysyłki). Szczególne podziękowania za zaangażowanie dla @S4Home (co profesjonalizm, to profesjonalizm w pełnej klasie 💪), oraz podziękowania za podjęcie dyskusji dla @Kubakk, @anderg. @Stolarz tym razem się nie udało, coś zaczął, a nie skończył, ale może następnym razem się uda.
  14. @S4HomeKable podłączyłem i testuję od ponad godziny, na razie nic się nie dzieje, a zazwyczaj w tym czasie co najmniej raz obraz mi zaniknął na starych kablach. Na razie nie chcę przedwcześnie chwalić, napiszę za kilka dni czy faktycznie problem ustał na stałe po zmianie kabli czy też nie.
  15. @S4HomeAaa spoko, nie przyszło mi to do głowy, bo nie ma u mnie w okolicy takich salonów audio (wieś), a do takiego salonu mam parędziesiąt kilometrów. Właśnie wczoraj zamówiłem dwa kable HDMI LINDY 37872 2m., jutro powinny dotrzeć do mnie. Jak to nie będą kable, to będę rozważał wymianę amplitunera w przyszłym roku, na innego producenta z pominięciem Onkyo i Pioneera, ale to zależy od tego jaki wpływ będą miały te kable. A wolałbym zostawić Onkyo, bo to całkiem fajny amplituner.
×
×
  • Utwórz nowe...