Skocz do zawartości

Michał1986

Uczestnik
  • Zawartość

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Michał1986

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Teoretycznie tak, bo cały ten protokół obsługuje to samo oprogramowanie DTS Play Fi.
  2. Ale to nie jest problem z Audiolabem, tylko z DTS'em, spółką córką Xperi Corporation - https://www.xperi.com/company/
  3. Wiadomo, że nie porównuję bezpośrednio pierdziawek z Ikei ze sprzętem Hi-Fi. Jako ciekawostkę podałem tylko, że oba urządzenia korzystają z DAC'ów z tej samej rodziny, czyli 510x. Co do obsługi mam póki co mieszane uczucia. Aplikacje są dedykowane dla Windowsa, Androida i iOS'a. Screeny tu - https://play-fi.com/apps/windows/ Głównie korzystam z aplikacji na Windowsa. Jest ona wizualnie archaiczna i mało intuicyjna w obsłudze. Mówiąc wprost - wręcz brzydka, szczególnie na urządzeniach z ekranami o wysokiej rozdzielności. Ja mam np. Surface Pro 6 i większość ikon jest niestety rozmyta z powodu zbyt niskiego DPI. Streaming muzyki z PC może odbywać się za pośrednictwem dwóch trybów - audio albo video. Różnica polega na tym, że w trybie audio urządzenie zakłada 2 sekundowy bufor na załadowanie pełnego pliku, co z jednej strony ma zapobiegać przypadkowym przerwom w odtwarzaniu danego utworu, ale z drugiej strony powoduje, że to 2 sekundowe opóźnienie występuje także w przypadku regulacji głośności, pauzowania itd. Czyli przesuwasz na PC pasek głośności, a efekt dopiero po 2 sekundach. Niebywale irytujące. Do tego dochodzi połączenie z routerem. Przy połączeniu 2.4GHz opóźnienie z 2 sekund zwiększało się do około 5. Dopiero zamiana na router z obsługą 5GHz sprawiła, że jedyne opóźnienie to ten założony przez DTS 2 sekundowy bufor. Rozwiązaniem powyższego jest tryb video, który wbrew nazwie nie służy do streamingu video. Po prostu w tym trybie nie ma tego bufora, więc mając szybki router nie doświadczymy problemu z opóźnieniami, a sprzęt będzie w tym samym momencie reagował na zmianę głośności czy pauzowanie utworów. Nazwa video pewnie wzięła się z tego, że ten tryb jest wymyślony pod oglądanie materiałów wideo - koncertów, filmów itd. Teraz wyobraźcie sobie, że oglądacie film, a obraz wyprzedza dźwięk o 5 sekund 🙄 Generalnie pomysł i technologia super, ale implementacja pozostawia wiele do życzenia. Gdyby DTS przejęło np. Google to ta technologia miałaby świetlaną przyszłość 😍
  4. Tak więc zakończyłem z zestawem Audiolab 6000N + Edifier S3000Pro. Gra to świetnie, a w przyszłości, jak Edifiery mi się znudzą to dokupię wzmacniacz 6000A + głośniki pasywne. Tak nawiasem, wiedzieliście, że głośniki Symfonisk z IKEI grają na bliźniaczym dac-u, z którego korzysta Arcam w rPlay, rBlink i miniBlink? Symfonisk korzysta z PCM5101, a Arcam z 5102. Jedyne różnice to poziom Dynamic Range, SNR i THD: PCM5102 112dB 112dB –93dB PCM5101 106dB 106dB –92dB PCM5100 100dB 100dB –90dB
  5. Audiolab może się sprawdzić z Edifierami - streaming leci przez Play-Fi (Wi-Fi), a nie przez BT. No i chyba bezpiecznie można założyć, że Sebre ES9018K2M to wyższa półka od PCM5242?
  6. A myślisz, że jest sens łączenia tego Audiolaba z Edifierami, które już posiadają BT 5.0 z aptX?
  7. No nic, zamówiłem Audiolaba 6000N - zobaczymy jak się sprawdzi
  8. Problem żaden, ale nie mam pewności czy to, co napisałem powyżej jest technicznie poprawne 🙄 Wersja ze Swans M300: a) PC ---> |aptx| Arcam miniBlink ---> |analog RCA| Swans M300 (Arcam DAC) b) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |analog RCA| Swans M300 (MF DAC) c) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |coaxial RCA| Swans M300 (Swans DAC) d) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |analog RCA| Swans M300 (MF DAC) e) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |coaxial RCA| Swans M300 (Swans DAC) Wersja z Edifier S3000Pro: a) PC ---> |aptx| Edifier S3000 Pro (wewnętrzny DAC) b) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (MF DAC) c) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |coaxial RCA| Edifier S3000 Pro (Edifier DAC) d) PC ---> |aptx| Arcam miniBlink ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (Arcam DAC) e) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (MF DAC) f) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |coaxial RCA| Edifier S3000 Pro (Edifier DAC) I teraz, o ile dobrze rozumiem, każde rozwiązanie c) jest w zasadzie bez sensu, bo DAC MF V90 i tak będzie omijany. W przypadku Swansów jest jedynie ten plus, że MF V90 ciągnie pliki z użyciem kodeka aptx, podczas gdy Swansy mają stare BT 4.0 bez aptx. Z kolei rozwiązanie b) i d) w przypadku Edifierów ma sens tylko wtedy, jeżeli DAC z Arcama albo MF 90 jest lepszy od tego wbudowanego w S3000 Pro.
  9. Cóż, przyszedł czas na ostateczne refleksje i przemyślenia. Podstawowy wniosek to taki, że w zakładanym budżecie nie znajdę nic wśród pasywnych zestawów, co zagrałby ZDECYDOWANIE lepiej od aktualnie posiadanych przeze mnie monitorów aktywnych. Jedyny głośnik do tej pory, na którym odczułem wyraźną różnicę w szerokości sceny to Delphinusy, które z budżetową Yamahą lub Onkyo zamykają się w kwocie ok 9k. Ale nie zagrało to o 9k lepiej od moich Swansów. Dlatego aktualnie przymierzam się do odsłuchania nowej wersji Swansów M300 (2.200,00 zł), M200MKIII+(1.150,00 zł) oraz Edifiera S3000 Pro (2.999,00 zł). Model M200MKIII to już przecież legenda. I tu pytanie - Edifier ma BT 5.0 z aptx'em HD, natomiast Swansy posiadają moduł BT 4.0 bez aptx, dlatego do Swansów niezbędny będzie zewnętrzny streamer. Myślałem o MUSICAL FIDELITY V90 BLU lub posiadanym obecnie Arcam miniBlink. I zastanawiam się, czy w przypadku FIDELITY V90 BLU głośnik aktywny lepiej byłoby podłączyć coaxialem, czyli jak rozumiem sygnał cyfrowy na analogowy zostanie przetworzony przez wbudowany w głośniku DAC (o którym nie wiem nic), czy może lepiej użyć analogowego kabla RCA, żeby za przetworzenie sygnału odpowiadał DAC z FIDELITY V90 BLU?
  10. A pytanie jeszcze z trochę innej beczki - co sądzicie o MUSICAL FIDELITY V90 BLU w kategorii streamerów do 1k? Szczególnie w odniesieniu do Arcam rBlink i miniBlink
  11. No tak, ale w takim razie w komplecie ze wzmacniaczem będzie z 8k za samo źródło... 😬
  12. Yamaha R-N803D. Wydaje mi się, że do budżetowych głośników nie ma co silić się na hajendowy klocek 🙃
  13. Nie podważam wiarygodności What HiFi, ale o opiniotwórczych mediach krążą w branży różne legendy KEF'y Q350 też mają u nich 5 gwiazdek, a grają płasko, metalicznie i gorzej od moich Swansów M200MKII czy Emitów M20. Co do Arcama - byłem, posłuchałem. Żebym miał usłyszeć wyraźną różnicę pomiędzy Onkyo - chyba nie specjalnie. Być może Delphinusy to za tani materiał, żeby wychwycić różnicę pomiędzy wzmacniaczami tej klasy, ale biorąc pod uwagę cenę nie widzę żadnego uzasadnienia dla Arcama. Wolę forum, bo tu wypowiada się więcej osób i robi to swobodnie. Recenzję na What HiFi pisze tylko jedna osoba
  14. Gdybym miał się sugerować ocenami na stronach wszelakich to musiałbym skończyć z Logitechem
×
×
  • Utwórz nowe...