Skocz do zawartości

Bogusław 66

Uczestnik
  • Zawartość

    4 013
  • Dołączył

  • Ostatnio

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wejherowo

Ostatnio na profilu byli

8 802 wyświetleń profilu
  1. Widzę ze ktoś sprzedaje za 1,7 wiec moja cena za biały to 1700pln kurier po mojej stronie.
  2. Tak! Myślę ze będę sprzedawał CEC TL5 i DACa Moon 280D ..... są chętni?
  3. Dawno nie zaglądałem do suportu Asusa a tu 5 aktualizacji biosu dla MOBO czekało. Zawsze się zastanawiałem, czy wgrywać biosy po kolei czy tylko ostatnią? i chociaż jest to bardziej czasochłonne to zawsze wgrywam je po kolei.
  4. Sam czysty SACD to nie jest zapis PCM ale płyty Hybryd mają dwie warstwy i ta druga jest warstwą CD wiec .... "no problem" Blu_spec CD2,HDCD,K2HD i pochodne są tłoczone, podobnie jak SHM-XRCD
  5. czy teraz będziemy rozdzielać płyty Blu_spec CD2 czy CD_MQA od HDCD czy K2HD? ---------- Moja płytoteka opierał się na płytach z Empiku, potem zacząłem je wymieniać na płyty wydawane w Japonii, jeszcze później zacząłem zbierać pierwsze wydania a obecnie wracam do tych współcześnie remasterowanych, i chociaż zabili w nich dynamikę to doceniam obecne granie (master) z płyt typu Blu_spec CD2 / CD_MQA / SHM-CD. Na przykładzie płyty nie młodej, czyli "In The Court Of The Crimson King" to właśnie ostatnie wydanie (50th Anniversary Edition) jest najlepszym z pośród posiadanych prze zemnie innych wydań. ---------- To prawda ze przez "gubienie" wielokrotności trzeba później uśredniać bity. To, dlatego odtwarzacze DVD pracujące na zegarze 88,2 są marnymi playerami płyt CD.
  6. Niestety ... nie całkiem się zgadzam z tym co wyżej napisane.
  7. Z reguły nakład do 1tys sztuk jest wypalany a nie tłoczony, chodzi o koszty przygotowania matryc. Jest dość sporo płyt wypalanych, często były to promocyjne płyty dokładanie do CD Playerów czy płyty dla ludzi z reżyserki. Tak na prawdę to są cenne płyty, bo nie skalane błędami z masowego tłoczenia i jakościowo bardzo dobre. Najlepsze płyty nagrywane na modyfikowanej nagrywarce jakie posiadam są od firmy AAD Digital CD - ABC(Int`l)Records (abcrecord.com). Sa tez płyty tłoczone w małym nakładzie i numerowane, im mniejszy numer tym lepiej. Co do płyty .... to prawda, ale prędzej materiałem na płytę był plik a ten w każdej chwili można zmodyfikować, co ostatnio jest modne (nowy master czy remaster). Inna sprawa ze serwisy streamingowe modyfikują brzmienie tak by ciche partie instrumentalne czy wokalne były na podobnym poziomie co reszta, bo to zawsze lepiej słychać w samochodzie czy słuchawkach. Rozmawiałem troche z Markiem Bilińskim o jego płytach .... powiedział, że od niego materiał wyszedł 24-96 do "produkcji" i to koniec jego ingerencji.
  8. W ostatnim czasie przybyło na rynku pare CD playerów, nawet Hegel wypuścił nowy model a to przecież "Mohikanin" miał być tym ostatnim tej filmy. Niestety ceny płyt from Japan nie spadają, jak było zapowiadane.
  9. Świeży raport International Federation of Phonographic Industry Tegoroczny raport ukazał sie 21 marca i zawiera kilka interesujących danych, choc niestety, z roku na rok, są to dane coraz bardziej ogólne. Szczegółowa analiza (raport Premium) wymaga opłaty, której wysokosc jest zdecydowanie nie na nasza kieszeń. Czego zatem dowiadujemy się z okrojonej wersji „IFPI Report 2024”? Po pierwsze, swiatowa sprzedaz muzyki w 2023 roku wzrosła o 10,2% rok do roku (rdr) — to wynik nieco lepszy niz rok temu (+9,0%). Tylko czesciowo jest to zasługa streamingu, który w ubiegłym roku „urósł” o 10,4%, czyli o mniej niż w 2022 roku (+11,5%), który z kolei znacznie odbiegał od wyniku w 2021 roku (+23,9%). Widac wiec, ze dynamika wzrostu przychodów ze streamingu stopniowo słabnie. Jeszcze bardziej trend ten dotyczy procentowego udziału tego wirtualnego medium w całym rynku fonograficznym. W 2022 roku wynosił on 67%, obecnie jest to 67,3%. Za ten stan rzeczy w dużej mierze odpowiada wzrost przychodów ze sprzedazy nosników fizycznych (obserwowany już trzeci rok z rzędu), który tym razem wyniósł az 13,4% rok do roku i był najwyższy wśród wszystkich kanałów sprzedazy. Dla porównania, w 2022 r. wzrost nosników fizycznych wyniósł +3,8%. I tu ogólny raport IFPI staje sie enigmatyczny, poniewaz nie precyzuje, jak przyrost w ubiegłym roku rozkładał się pomiędzy CD, winyle i kasety. Czytamy natomiast, ze był napedzany przez „mocny wzrost sprzedaży płyt CD i trwająca ekspansje zainteresowania winylem” oraz dalej — ze formaty fi zyczne wygenerowały sprzedaż na poziomie 5,1 miliarda dolarów, co zapewniło im 17,8-procentowy w całym rynku muzycznym (rok temu było to 17,3%). Wynika stad, że w 2023 roku nośniki fizyczne wydarły streamingowi pół punktu procentowego udziału w całym „torcie”, jak równiez to (nie wprost), ze wzrost sprzedazy kompaktów mógł byc wiekszy niz winyli. Z jakichś powodów, autorzy raportu postanowili informacje na temat wzrostów CD i winyli przenieść do płatnej wersji raportu. Najwyrazniej sa to zbyt cenne dane. Źródło AV 3-4/24
  10. A to już zależy jakie masz wymagania i od zasobności portfela. Sa osoby co kończą na Entry level inni pną się w górę, tu nie ma zwycięzców i nie ma przegranych.
  11. Jest tak, że większość tu zgromadzonych musiała zapłacić frycowe, ja też. Każdy z nas jest inny, każdy ma swój gust muzyczny, kazby ma inne pomieszczenie i warunku odsłuchowe itd. wielu kupiło sprzęt a potem go sprzedało, bo ... gdy pierwszy kurz opadnie .... dochodziliśmy do wniosku ze to nie to czego oczekiwaliśmy. i szukamy dalej. Nie można kupić doświadczenia od innych, samemu trzeba je zdobywać, ale później, ale później jest banan na gębie i już się nie pamięta, ile po drodze było błędnych decyzji, ile się utopiło kasy, liczy się tylko .... teraz gra tak jak chciałem. To .... taka moja zachęta .... don't give up!
  12. Własnego doświadczenia nigdy za mało. No szkoda ze entuzjazm był przedwczesny no, ale niektórzy wiedzieli o tym.
  13. Ja bym się przy tym nie upierał. Hegel 190 lepiej pilnował basu niż mój 252. Stawiam na lepszy DF u Hegla (nie pozwalał membranom się rozpędzić).
  14. To artykuł opisując istotę basu i związanych z tym problemów w naszych pokojach. No troszkę szkoda ze nie udało się Tobie znaleźć nic ciekawego dla siebie z tego artykułu. Ubolewam nad tym. ale? ... Zadaniem dobrego systemu hi-fi jest odtworzenie materiału muzycznego tak, jak został nagrany (a nie tak, jak brzmiał na żywo na koncercie lub w studio). Chociaż istnieją nagrania, które nie używają żadnych dogrywek i postprocessingu, prawie nie ma takich, które nie używają żadnego korektora lub kompresji. W celu reprodukcji, granie z korekcją (taką jak DSP lub korektory sprzętowe) kompensuje problemy związane z akustyką lub sprzętem. Może to również pomóc w poprawie końcowych miksów, ale ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że poprawa tłustości basu może wytrącić np. fortepian z równowagi. A przy okazji dla tych co koniecznie musza mieć suba a najlepiej dwa ..... I chociaż mam suba Bowersa i tak go nie używam do kolumn Heco. ..... następnym razem, gdy będziesz podziwiać supergłęboki bas na pokazie hi-fi i zanim zainwestujesz w kolejny subwoofer, zastanów się dwa razy nad tym, co słyszysz i która część pasma przenoszenia jest odpowiedzialna za to, co słyszysz. Głęboki bas jest znacznie wyższy w zakresie częstotliwości niż nam się wydaje.
×
×
  • Utwórz nowe...