Skocz do zawartości

Bartek z Mega-Acoustic

Branża
  • Zawartość

    31
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Bartek z Mega-Acoustic

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

242 wyświetleń profilu
  1. Przygotowanie akustycznie pokoju

    Tak, tylko na niebiesko powinny być jeszcze punkty "na suficie" i w osi tego okna. Jeśli chodzi o rezonanse to zawsze można dorzucić mocne pułapki basowe na pewno to ograniczą. Jeśli chodzi o ustroje to poleciłbym własne, bo sprawdzone wygogluj sobie Mega-Acoustic, żeby nie było że linki wrzucam.
  2. Przygotowanie akustycznie pokoju

    Na pewno nie mikrofon pod ścianą. Możliwości przemeblowania za bardzo nie widzę bo mało miejsca - moim zdaniem najlepiej jakbyś mikrofon ustawił mniej więcej na szerokości stolika/fotela i długości okna (ale nie w osi pokoju), prostopadle do niego na ścianach i suficie zamontował panele tłumiące żeby ograniczyć wady akustyczne - przede wszystkim echo trzepoczące, bo to będzie masakra. I już powinno być znośnie, tj. będzie się dało na tym pracować. Pokój jest mały i całkiem nieźle umeblowany więc pogłosu pewnie nie ma, jeśli stwierdzisz że jednak będzie to wystarczy parę paneli więcej.
  3. Bas w pomieszczeniu - film instruktażowy

    Witajcie, wraz z kolega odpalamy powoli cykl filmików instruktażowych dotyczących akustyki pomieszczeń. Obaj jesteśmy naukowcami, dziedzinę znamy całkiem nieźle, ale staramy się wszystko w miarę czytelnie i prosto wytłumaczyć - zapraszam na pierwszy odcinek dotyczący problemów z basem w pomieszczeniu. Mile widziane wszelkie uwagi w najbliższym czasie omówimy podstawową adaptację akustyczną pomieszczenia i znaczenie każdego elementu po kolei, zapraszamy do subskrybowania kanału!
  4. taka Kabina Nagraniowa ma sens?

    Jeśli nie chcesz kibla - nie rób kabiny. Niestety tak to wygląda. Czasem naprawdę nie da się zrobić po taniości
  5. taka Kabina Nagraniowa ma sens?

    A jak zamierzasz oddzielić taką kabinę? Od razu mówię, że "kotara" czy inna zasłonka ma mało sensu, trzeba by stawiać ściankę działową i to porządną. Pomijając sprawy związane z modami własnymi takiego pomieszczenia (trzeba by wyliczyć i odpowiednio wyeliminować, ustalić dobre proporcje), ma to trochę sensu tylko w momencie gdy naprawdę solidnie to odizolujesz od reszty pokoju. Ogólnie nie jestem fanem takiego rozwiązania i zawsze odradzam, takie rozwiązania powodują często dużo problemów, ludzie nie chcą zastosować porządnych materiałów do adaptacji, robią to tanimi panelami 5 cm grubości i potem się dziwią skąd taki silny bas na nagraniach a reszta jakby schowana... naprawdę lepiej całe pomieszczenie, jak będziesz miał przestrzeń to wystarczy mocno obniżyć pogłos i to nawet niekoniecznie w najniższych rejestrach, wyeliminować wady akustyczne i już będzie dużo lepiej. A to czy Cię będzie słychać na zewnątrz to już zupełnie osobna sprawa, adaptacja akustyczna pomoże bo obniży sumaryczną energię akustyczną w pomieszczeniu i mniej też będzie się wydostawało na zewnątrz, ale bezpośrednim działaniem byłoby tutaj zwiększenie izolacji ścian. Droga impreza.
  6. pokój ze skosem , co myślicie o tym?

    Ja bym już z tym regałem nie kombinował, nie da się stwierdzić co należy tam zrobić i jaki będzie efekt... teraz jeszcze zauważyłem jedną rzecz - wyciągnij dywan spod kanapy i rzuć przed kolumny
  7. pokój ze skosem , co myślicie o tym?

    może to wynikać z wielu innych rzeczy, ale na pewno nie z umieszczenia bass reflexu, fizyki raczej innej u siebie nie masz
  8. pokój ze skosem , co myślicie o tym?

    a to fakt, dlatego też bawi mnie jak niektórzy mówią że BR z przodu to lepiej jak na moje gorzej, bo jak gra się nieco głośniej to słychać jak on dmucha...
  9. pokój ze skosem , co myślicie o tym?

    Wszelkie skosy tego typu to spore zło, ogniskują dźwięk i na dzień dobry dokładają Ci silne odbicie zapewniające fluktuacje +- 3dB w całym pasmie przenoszenia kolumn. Zuo. Zamiana miejscami punktu odsłuchu z kolumnami z teoretycznego (i w większości praktycznego) punktu widzenia nie da absolutnie nic. Istnieje coś takiego jak akustyczna zasada wzajemności, tj. jeśli zamienisz miejscami nadajnik i odbiornik to będzie dokładnie to samo. Czyli ten wariant jest umiarkowanie dobry. Chyba że wyłożysz któryś z tych skosów materiałem pochłaniającym, nawet prosta pianka tutaj wystarczy. Wtedy proponuję ustawić się tak, żeby ta wyłożona ściana była tą za kolumnami - jeżeli kanapa będzie stać odpowiednio blisko ściany to różnica w dotarciu fali padającej i odbitej będzie mała, łagodniejszy efekt. A wyłożenie materiałem pochłaniającym tego skosu osłabi odbicie od niego i charakterystyka się wyrówna. umieszczenie bass reflexu w kolumnach nie ma znaczenia, jak jest z tyłu to nie trzeba odsuwać kolumn od ściany, nie robi się żadna studnia. Niskie częstotliwości rozchodzą się wszechkierunkowo, bass reflex nie jest ich źródłem. Na ten temat napisano już mnóstwo rzeczy, polecam choćby filmiki reduktora szumu czy jak tam ten koleś się nazywał
  10. Słyszalność basu a odległość słuchacza od subwoofer

    To nie jest kwestia wielkości suba ani w ogóle że to sub, tylko zjawisk falowych w pomieszczeniu. Te dwa suby o których mówisz przenosiły widocznie różne częstotliwości i jeden miał szersze pasmo, które nie wygaszało się w danym punkcie i dlatego wydawało się że gra "wcześniej", jakkolwiek to interpretować. Przez to, że lokalnie tworzą się wzmocnienia i wygaszenia dźwięku na skutek zjawisk falowych w jednym punkcie może być głośniej, a w drugim ciszej, nawet jeśli ten cichszy punkt jest powiedzmy bliżej głośnika... polecam kanał youtube propersound: https://www.youtube.com/c/PropersoundPl w piątek na tym kanale ukaże się film z naszym udziałem, gdzie opowiadamy właśnie o zjawiskach falowych i tych problemach z basem... znajdziesz odpowiedź na swoje pytania. W tej kwestii najistotniejsze jest ustawienie subwoofera. Jeśli chodzi o rozmiar pomieszczenia to jest to nieprawda jak i to że słyszalność basu zależy od długości fali... jak sub przenosi to przenosi i koniec. Kiedyś usłyszałem od kogoś że w pomieszczeniu nie mogą powstać częstotliwości o długości fali mniejszej niż jego największy wymiar... no mega bzdura, serio.
  11. Pokój kinowy przed remontem. Pomysły?

    Mnie się wydaje że te panele na pierwsze odbicia od ścian bocznych są trochę za daleko przesunięte w stronę ekranu... na rzucie z góry który wrzuciłeś wygląda to dobrze, ale w rzeczywistości chyba nie do końca, cofnąłbym nieco kolumny tak ze 30 cm, może 40. Masz zupełnie niezagospodarowaną tylną ścianę. jak ma grać stereo to ja bym zrobił w rozpraszaczach całą, to jest doskonałe miejsce na panele rozpraszające. Bo jak Dolby Atmos... to jest system typu wave field synthesis. Po pierwsze, trochę za mało głośników nie uważasz? To powinny być systemy wielogłosnikowe. Bardzowielogłośnikowe I stąd druga opcja - pomieszczenie pod wave field synthesis powinno być mocno wytłumione, bo nie chodzi w nim o to żeby słuchać pomieszczenia tylko mocy DSP i immersive audio, pomieszczenie jest wtedy wartością negatywną i trzeba je mocno tłumić.
  12. Akustyka w mieszkaniu - rozstawienie kolumn

    skontaktuj się ze mną na priv, najlepiej mailem, omówimy sytuację ;): akustyka@mega-acoustic.pl dzięki że mnie powołaliście jako eksperta to już nie muszę sam tego robić niestety w żadnym pomieszczeniu bez względu na kształt nie da się uzyskać jednolitej odpowiedzi w każdym punkcie, da się to wykonać tylko w tzw. polu rozproszonym ale tego naprawdę nie chcielibyście słuchać, a modów własnych i zjawisk falowych w zakresie niskich częstotliwości i tak się nie uniknie. Chyba ze mówimy o jakimś systemie multiroom albo wave field synthesis (dolby atmos?), ale to serio moim zdaniem nie jest zastosowanie domowe w kwestii wyrównania najważniejsze są właśnie mody własne pomieszczenia (czyli rezonanse w niskich częstotliwościach) i głównie to odbierasz jako nierównomierności. Da się to najprościej zlikwidować pułapkami basowymi, ale dla pomieszczenia w takim kształcie punktów kumulacji modów byłoby dużo i to na każdy mod pewnie inne, bardzo ciężko byłoby to zwalczyć dlatego mówię po prostu o zwiększeniu rozproszenia dźwięku i kontroli pierwszych odbić tych które się da kontrolować tj. ściana za kanapą i ściana za telewizorem, ścianami bocznymi nie ma sensu się zajmować bo okna/kuchnia.
  13. Akustyka w mieszkaniu - rozstawienie kolumn

    niestety kolega wyżej ma rację, po prostu się nie da możesz zamontować ustroje rozpraszające za kanapą ale tylko jeśli trochę odsuniesz ją od ściany, rozpraszacze działają dopiero od pewnej odległości. Jak dodasz do tego trochę ustrojów pochłaniających albo znowu rozpraszaczy w punkcie pierwszy odbić na ścianie za TV to powinieneś uzyskać sensowną jakoś odsłuchu w rejonie całego narożnika, ale nie ma opcji żeby coś zrobić z odsłuchem w rejonie kuchni i przejścia No chyba że przestawisz kolumny tak żeby grały wzdłuż pokoju, nie w poprzek w kącie...
  14. Użycie equalizera przy monitorach studyjnych Alesis Elevate

    polecam adaptację akustyczną, a potem dopiero eqalizację i to najlepiej nie software'ową tylko porządnym eq zewnętrznym
  15. Użycie equalizera przy monitorach studyjnych Alesis Elevate

    no cóż, robi się to przy użyciu equalizera, software'owego w komputerze lub hardware'owego w postaci jednostki zewnętrznej, ale co właściwie chcesz osiągnąć?
×