Skocz do zawartości

Anubarak

Uczestnik
  • Zawartość

    60
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Anubarak

  • Ranga
    (Nie)stały bywalec

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Różnią się brzmieniowo nieco na plus x3xxx, jeśli jesteś w stanie zdobyć x3600 taniej od x3700 to brałbym x3600, dodatkowo masz więcej mocy w serii x3xxx, co w kinie jest ważne, przy x2700 jak lubisz porządnie łupnąć głośnością (i przy mniej czułych kolumnach) może być nieco za mało. Jeśli masz zamiar wieczorami oszczędzać sąsiadów lub używać funkcji Dynamic Volume to x2700 spokojnie wystarczy do 5.1
  2. Tylko, że ten gadzet to taśma do TV, a na filmiku świecą ledy porozstawiane po całym suficie. Rozumiem, że stwierdzenie "Chciałbym uzyskać taki efekt jak na filmie." to skrót myślowy.
  3. Nie to, że pasuje bardziej czy nie, tylko coś ewidentnie miałeś pochrzanione w ustawieniach. Posiadam Denona x4500H i zestaw MA Bronze taki sam jak Twoj i sam rok temu zakładałem wątek bo u mnie było aż za dużo basu. Bronze 6 to kolumny które grają bardzo mocnym basem więc nie ma opcji by to nie grało jak trzeba. Przeglądając pobieżnie wątek to wcale mnie nie dziwi jak tam multichanell stereo czy jakieś wodotryski z PC etc. było odpalane Widocznie w Marantzu wstrzeliłeś się w ustawienia, skoro ma ich mniej jak twierdzisz, w każdym razie ważne że gra jak chciałeś i jesteś zadowolony powodzenia i radochy ze sprzętu. Do testów suba/basu w kinie polecam scenę z Interstellar (lądowanie na wodzie), ale porządne źródło i preset w AVR, nie jakieś .avi z PCta w multichannel stereo Marszczy czoło, wątrobę i przestawia meble.
  4. Wzmocnienie to raczej tak, po co miałby wejście analogowe CD zatem O ile pierwszy test jest jak najbardziej zrozumiały, to drugi chyba jest nieco wbrew logice. Bo posiadając sygnał analogowy powinniśmy od razu podać go do Q5, inaczej A8 musiłaby zamienić sygnał analogowy na cyfrowy i ponownie na analogowy i oddać przez DAC output. A jesli chcemy "ulepszony" sygnał z DACa A8 to przepuszczamy go przez wejście cyfrowe jak w pierszym teście. My rozważamy czy na wejście CD w A8 można podac sygnał z pre-outów amplitunera AV i czy bedzie to działać "normalnie". Emeryt czy posiadasz może jakiś amplituner AV by to przetestowac? Jest o tym wzmianka w instrukcji: "If screen shows "off" under this sub-menu display, it means that Pre amp output can not set volume. Turning the knob and switch to "ON",the volume will be adjustable."
  5. Ok, poczytałem, poszperałem jeszcze w netach i już generalnie nieco więcej wiem. Brakło konkretnej informacji, że wyjście z preout powinno łączyć się z wejściami 'main in' lub 'power amp direct in', które służą właśnie do wzmacniania sygnałów z pre-outów. Po przełączeniu wzmacniacza w ten tryb omijany jest przedwzmacniacz we wzmacniaczu i sygnał trafia bezpośrednio na końcówkę mocy. A8 takiego wejścia nie posiada, a więc jest dokładnie tak jak pisze osoba z ogłoszenia sprzedająca swojego A8. Nie wiem co stanie się gdy sygnał pre-out podepnie się do wejscia CD w A8, w każdym razie nie wygląda to dobrze. szkoda, bo miałem ochotę na A8, a nie będę przepinał codziennie kabli od frontów
  6. Dziękuję, Sprawa szumów jest jasna. Natomiast mimo wyjaśnień wciąż nie wiem (proszę o wyrozumiałość czy to połączenie będzie działać czy będzie jakaś degradacja jakości czy w ogóle nie powinno się tego robić etc. Amplituner to Denon X4500H, w opcjach można wybrać pre-out, której pary głośników ma być przekazywany dalej. Nie wiem zaś czy Denon steruje głośnością tych sygnałów.
  7. Ponieważ SMSL A8 nie ma własnego wątku, zapytam tutaj. Jestem zainteresowany kupnem tego wzmacniacza jednak nurtują mnie dwie sprawy. Ma on być wykorzystywany do stereo, ale planuję również na stałe zasilić nim fronty w KD. Wydawało mi się, że sprawa jest prosta, wyjścia pre-out z amplitunera lądują w wejścia RCA oznaczone jako CD w A8. Szukając modelu do kupna natchnąłem się na taką informację "Sprzedaję z żalem tylko dlatego, że potrzebuję wzmacniacza mogącego pracować w trybie końcówki mocy." I tu wątpliwość, bo nigdy takiego połączenia jeszcze nie robiłem. Czy w A8 brakuje specjalnych wejść na pre-outy z amplitunera KD do wzmocnienia sygnału czy jednak jest tu jakiś konflikt definicji i osobie w/w chodziło np. o stricte samodzielną końcówkę mocy (nie jesteśmy wróżkami, ale na logikę) czy jakieś jeszcze inne rozwiązanie (wejście main in etc). Reasumująć, można A8 użyć do zasilenia sygnału z pre-outów czy nie można? Druga sprawa, czytając po świecie opinie o A8, bardzo dużo jest takich (w sensie negatywnych) mówiących iż w momencie nie podawania sygnału, wzmacniacz generuje dość wyraźny wysokotonowy pisk z twitterów. U niektórych trzeba nadstawić ucho, u innych jest to słyszalne czasem z odległości 50cm i większej. Ktoś z użytkowników A8 może spotkał się z tym w swoim modelu? Zastanawiam się czy to norma czy loteria, nie ukrywam, że trochę mnie to martwi, bo ja akurat jestem z tych co te piski (zasilacze ledowe etc) jednak słyszę wyraźnie.
  8. Gdzie można go nabyć w tej cenie? Widzę na bangood za 2,3k, gdzie indziej wygląda na wyprzedany.
  9. Degradują jeśli sygnał jest wysłany przez ARC. TV musi posiadać zwykłe wyjście HDMI (nie ARC) i posiadać opcje passthrough. Ale niestety zazwyczaj wszystkie porty HDMI w TV to ARC i następuje degradacja sygnału. Przy ARC 2.1 nie będzie tego problemu, bo przepustowość jest większa.
  10. TV nic nie przetwarza przy passthrough. Przetwarza (dekoduje) jedynie wtedy gdy odtwarza dźwięk przez własne głośniki. Co do eARC 2.1 to można sobie to zobrazować, że eARC 2.1 jest ekwiwalentem pełnoprawnego HDMI 2.0, dlatego w tej konfiguracji to działa i nie ma kastracji sygnału jak przy eARC 2.0 -> HDMI 2.0
  11. Po to własnie wprowadza się HDMI 2.1 Przepustowość będzie w końcu na tyle duża aby obsłużyć tłuste formaty audio przez eARC (oprócz możliwosci przesłania sygnału 8K), dlatego sygnał może najpierw przelecieć przez TV zanim dotrze przez eARC do amplitunera. Generalnie szkoda, że HDMI 2.0 ma wąskie gardło w tym temacie, możnaby zapomnieć o wszelkich zewnętrznych media playerach i odpalać pliki bezpośrednio z TV. Tzn, można ale o atmosach etc trzeba zapomnieć. Generalnie 8K to niezły marketingowy chwyt, oczywiście technicznie nie ma co mu zarzucać, ale jest to wprowadzany wyłącznie pod serwisy streamingowe (co i tak juz niesie ze sobą problemy natury technicznej). Skoro Netflixy potrafią ciąć jakość 4K przy wzmożonej aktywności userów podczas pandemii, to co tu dopiero mówić o normlanym uzytkowaniu przy 8K. Dwa, nie ma szans by 8K zawitało na nośniki fizyczne. Grubym sukcesem jest jak film zostanie wydany w 4K (nowości wychodzą regularnie, ale "starocie" i klasyka to już trzeba trzymać kciuki). 4K to ostatni format nośników fizycznych, chyba że ich sprzedaż utrzyma się przez kolejne 6 lat na tak wysokim poziomie, że jakieś tam pojedyncze 8K się będą trafiać.
  12. Konkretnie miałem na myśli bardzo popularny trailer Amaze, do pobrania ze strony dolby: https://www.dolby.com/us/en/guide/dolby-atmos-trailers.html Ale jak dla mnie to on taki średni jest, choć deszcz akurat jest najlepszy jaki widziałem (słyszałem), w żadnym filmie z atmosem nie było tak dobrego deszczu. Cały pokój "pada" deszczem, totalna imersja
  13. Ja mam z przodu pod sufitem podwieszone 2x Dali i te mogę polecić, na tyłach mam 2x STX E200N zawieszone podobnie jak u kolegi STELVIO ( nie dało rady do kompletu Dali, bo jest karnisz na tylnej ścianie i by się nie zmieściły), ale te głośniki zdecydowanie odradzam. Chyba, że ktoś jest na budżecie i nie stać go na nic droższego (STX 300zł za parę), ale kupuje na własne ryzyko. Dźwięk jest ale to puste, suche pukanko. Zero jakiejkolwiek barwy, głębi, soczystości, pasmo 100 Hz - 23 kHz mówi samo za siebie Nawet podczas kalibracji, gdy lecą sygnały dżwiękowe, to STX pukają jakbym stukał młotkiem w pudełko ze sklejki XD Może jakby je wypchać jaką watą zagrałyby lepiej, nie wiem... Odsłuchiwałem demo atmosa - Amaze i puszczałem je raz w 5.1, raz w 5.1.4, żeby sprawdzić jak ogólnie atmos śmiga i wtedy zauważyłem kolosalną różnicę w barwie/jakości dźwięku jaką zrobiły tylne Bronzy, a STX. Chodzi konkretnie o moment z burzą, gdy uderzył piorun, w 5.1 miałem soczyste, potężne pierdolnięcie pioruna w pokoju, podczas gdy w 5.1.4 piorun brzmiał jak trzask i łamanie suchej gałęzi. Oczywiście zazwyczaj większą robotę robią tylne atmosy, więc to Dali tak trochę się marnuje z przodu i całości nie poprawi. Osobiście sTX będę wymieniał i powoli rozglądam się za czymś płaskim, a lepszym.
  14. haha...do tego czasu to ta lista odsłuchowa będzie jeszcze z 5 razy zmieniana. Lepiej chyba zapomnieć o temacie i wrócić w styczniu.
  15. Jeśli ma się zakończyć na zestawie 5.1 to jasne X3600 w zupełności wystarczy, będziesz z całości zadowolony, daj znać jak zestaw gra po montażu Powodzenia i udanych seansów
×
×
  • Utwórz nowe...