Skocz do zawartości

tomigr

Uczestnik
  • Zawartość

    17
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Węgrzce Wielkie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Z tym Heathrow to nie było mile. Zapomniałem że to forum audio i mówimy tu o usterkach Musiccast. Zależy jakie kto ma potrzeby. A mój wybór był świadomy i wynikał z potrzeby nie tylko poprawienia działania głośnika sieciowego. Wystarczający swobodnie programowalny router kosztuje 250 zł plus dwa dobre AP słynące z jakości, pokrywające zasięg w domu dały oczekiwany efekt plus wiele innych funkcjonalności, których ja potrzebuje z racji zawodu. Pozdrawiam.
  2. Mconnect musi pobrać materiał ze źródła np. Tidal, plik na smartfonie, dysk sieciowy po DLNA, itp. i podać go na odbiornik typu Chromecast, DLNA. Dlatego uważam, że Mconnect musi być aktywne w tel. cały czas. Powyżej widać, że urządzenie ARCAM forumowicza obsługuje zarówno standard Google jak i DLNA. Yamaha nie ma Google Chromecast. Pewnym rozwiązaniem jest Chromecast audio podłączony kablem optycznym do SPDIF Yamahy. Można skorzystać z oryginalnej apki Tidal ale są w tej konfiguracji ograniczenia (nie ma MASTER). Inny forumowicz napisał o problemach z głośnikami Musiccast 20. Osobiście mam dwa i problem miałem z WI-FI. Chcę przy okazji przypomnieć, każdemu kto narzeka na działanie urządzeń, że wszystkie te sprzęty audio to elektronika, która łączy się po sieci i od niej dużo zależy. W mojej sieci domowej jest ok 30 urządzeń. Każdy oczyszczacz powietrza z WIFI, zegarek smart z WIFI, TV, konsola, drukarka, kamera na gosposię to kolejne urządzenie, które nawet nieaktywne (standby) wysyłają pakiety po sieci zajmując pasmo. Postanowiłem wymienić sieć domową na coś zdolnego obsłużyć duże ilości danych. Wywaliłem "wszystkomający" router wi-fi, jaki ma pewnie 90% rodaków w domu na osobny router bez Wi-FI prod. Mikrotik, do którego podłączyłem punkty dostępowe WI-FI stosowane w biurach i na lotniskach firmy Ubiquity. Jeden AP kosztuje 600 zł. Od tamtego czasu nie mam problemów. IP się same nie zmieniają, mogę wrzucić gęsty plik na jedną Yamahę i puścić muzykę na pozostałych 3 urządzeniach bez zacięć, a mój smartfon nadal pokazuje przy tym 350 mbit w speedteście. Nie tylko dobry wzmacniacz, kable ale także sieć (jeżeli się ją stosuje).
  3. Ja posiadam kolekcję ok 500 GB zgranych płyt lub zakupionych. Wszystko na NAS QNAP śmiga po sieci domowej. Dzieci mogą odtwarzać bajki. My muzykę. Aplikacja Yamahy wystarcza i w ten sposób po włączeniu utworu można wyjść np. z domu a ktoś inny przejmie kontrolę na głośnością czy zmiana utworu lub stacji radiowej. Utworów się słucha a nie przewija. Mam cztery Yamahy i da się to ogarnąć tylko MC bo telefon jest pilotem a w innym przypadku byłby urządzeniem serwerem DLNA lub Chromecast. Trzeba zdać sobie sprawę że tak globalne ogarnięcie tematu uniwersalności sterowania wielu urządzeń własnych z różnych lat produkcji w połączeniu z wieloma wersjami androida które każdy z nas ma, jest nielada wyzwaniem. Popełnili błąd i aktualizacja zarówno odbiorników jak i apek zmieniająca formę autoryzacji Tidal (bo pewnie tak chciał sam Tidal) nie zadziałała poprawnie. Ale błąd szybko naprawili. To jest wsparcie. Możliwe że zmiana ta może przynieść w przyszłości inne zmiany na lepsze w zakresie funkcjonalności systemu. Pozdrawiam
  4. Przepraszam. Faktycznie. Wczoraj miałem aktualizacje firmware głośników i zapakowałem zaległa aktualizacje Musiccast. Mogłem źle zrozumieć problem. Natomiast w tej chwili pobrałem kolejna aktualizacje android i działa. Tidal wymaga logowania ale odbywa się przez serwis tidal.
  5. Problem jest po aktualizacji apki android. Wylogował o z Tidal i nie pozwala ponownie. Potwierdzam ma głośnikach Musiccast 20 , Pianocraft 670 i Ampli RN. Na szczęście jest Chromecast
  6. Witam. Mam taki zestaw. Wystarczy aby antenka była wkręcona. Yamaha ma moduły sieciowe dobrej jakości i stabilności. U mnie np. bluetooth i wifi działa przez strop domu. Problemem jest router ew ustawienia sieci 803d. W menu jest wireless i wireless direct, a to roznica. Na początek skoro są blisko siebie podłącz Yamahę i router kablem LAN. W menu sieci ustaw na WIRED. Sprawdź czy można sparować w musiccast. Np. Bez parowania z tel. radio internetowe powinno działać. Czy podlaczaleś mikrofon i uruchomiłeś YPAO?
  7. Odpowiadając na postawione przez autora pytanie: mój Sony BDP 6700 za 400 zł czyta pliki FLAC z płyty dvd nagranej na komputerze. Ba, nawet ładnie prezentuje 24 bity i milion Hz. Niestety nie wypuszcza takiego sygnału . Coaxial ma tylko 16 bit i 48kHz. HDMI nie wiem nie mam ampli kina. Wniosek z tego taki, że trzeba przeanalizować możliwość urządzeń, ścieżkę sygnału. Tylko dedykowany odtwarzacz czy DAC przetworzy taki plik w audio o adekwatnej jakości. Zapis FLAC na DVD ma sens dla kopii zapasowej. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam.
  8. Witam, A czy serwer NAS z DLNA 2xHDD RAID na dyskach serwerowych nie będzie lepszym rozwiązaniem? Niby koszt 2 tys. Ale aby zapełnić taki 4GB potrzebne jest ponad 700 płyt DVD. Trwałość dobrych kilka lat. Szybkość i wygoda ogromne. Filmy zdjęcia muzyka dokumenty... Wypalane płyty CD czy DVD nie są tak trwałe jak się wydaje. Trwałość nagrywarek też ma granice. Przkonalem się o tym.
  9. Witam, Był niedawno co do zasady zbliżony wątek Listwa zwana soundbarem jest urządzeniem do poprawy dźwięku z tv. Poprawia np. mowę. Posluchalem kiedyś u siebie BAR 400 kontra kolumny podlogowe. Soundbar Eksponuje pasma potrzebne dla tv. W filmie lepiej było słychać aktorowi , ale tło dźwiękowe było lepsze z stereo, wiadomo. Soundbar posiada małe przetworniki. Nie ma energii. Skoro w większości chcesz słuchać muzyki, rozważ stereo adekwatne do wielkości pokoju i słuchanej muzyki. Po pewnym czasie odkryjesz że netflixa też na tym dobrze się słucha.
  10. Witam, Włączyłem się do tematu ponieważ poznałem głośniki, które wymieniłeś, włączając BAR 400. Są nowoczesne i fajne ale to typowe głośniki BT z przetwornikiem niskotonowym ~9 cm i membraną bierną. Wg mnie grają czystszym, pełniejszym dźwiękiem niż np. przenośny JBL który kiedyś miałem, nie charczą i nie skaczą. Producent głośnika musiał iść na kompromis pomiędzy rozmiarem przetwornika, masą, mocą, użytecznym (sensownym o okrojonym) pasmem akustycznym itp.. wyprodukował coś uniwersalnego co zadowoli niewybrednych słuchaczy i nie da plamy. Fizyki nie da się oszukać. Zamaskowali niedociągnięcia. Tonalnie zbliżone są do Pianocraftów Yamahy z niższej półki opartych na wzmacniaczach impulsowych, albo Soundbara Yamahy za 2 tyś. Głośnik wyposażony jest w zasilacz impulsowy, wzmacniacz impulsowy klasy D, korektor cyfrowy, BT/Airplay i port LAN. Reszta to soft i sterowanie komórką. Chcę powiedzieć, że aby uzyskać stereo musisz w tym układzie wydać blisko 2 tyś bez suba. W tym systemie SUB 100 to dodatkowe prawie 2 tyś zł. Finalne stereo będzie przeznaczone do odtwarzania muzyki głównie z dysku sieciowego i płatnych usług, bez jakiegokolwiek radia FM czy DAB, bez wejścia analogowego czy cyfrowego. Na panelu sterowania ilość przycisków jest okrojona do ulubionych 1-2-3, Power, Volume i budzika (nie ma np. wyboru źródła sieciowego, następny utwór itp) odtwarzacza sieciowego czy sounbara). Po prostu za 2 tyś otrzymasz dźwięk jak z dwóch głośników 9 cm od pianocrafta a nie otrzymasz CD, wyświetlacza i jakiegokolwiek wejścia audio. Dawno temu z ciekawości próbowałem to podłączyć do TV po BT. Parowanie i opóźnienia zniechęciły mnie. Są dobre do sypialni jako budzik, puszczam na nich dzieciom bajki i radiowe nowości muzyczne... ale nie do relaksu z muzyką czy filmu z Netflixa wieczorem. Moim zdaniem musiccast 20 dokupuje się do ekosystemu Yamahy, który trzeba oprzeć na ampli kina czy ampli stereo właśnie Yamahy , jak się jest pewnym (dźwięk w całym domu i takie tam). HDMI w sprzęcie stereo poza wygodą ARC (ampli Onkyo) wg mnie nic nie wnosi. Sprzęt stereo z wejściem cyfrowym i tak obsługuje dźwięk 2.0. Wyjście optyczne TV trzeba przestawić na downmix stereo, czy też PCM stereo. To samo z Bluray itp, z Netflixa znika ikonka 5.1. Osobne wzmacniacze / amplitunery i ich wersje sieciowe + markowe kolumny, charakteryzują się kilka klas lepszym dźwiękiem. W połączeniu ze wzmacniaczem na tranzystorach i kolumnach z membranami 16 cm usłyszysz więcej dźwięków, poczujesz więcej energii niż z Musiccast 20. Rynek oferuje mnóstwo rozwiązań i wariacji funkcjonalności. Podstawą jest odsłuch typowanego sprzętu w swoim domu. Sam popełniłem taki błąd i dawno temu kupiłem coś bez rozeznania i z odsłuchem w markecie. pozdrawiam Tomek
  11. Witam. R-N803d soft 1.16 , internet LTE , aktualnie pakiet Tidal za 20 zł. U mnie działa tak: Nie obserwuję problemów. Myślę że przyczyna jest nie po stronie musiccast tylko w autoryzacji danych logowania na serwerze Tidal, z DNS, portami , czasem dostepu słowem z siecią. U mnie na LTE śmiga. Mieszkam poza miastem.
  12. Ale przecież to kino bezprzewodowe za 5 tys czy nawet więcej. Zadziała tylko z jednym sounbarem BAR 40 lub ampli Yamahy z Musiccast surround. A miało być stereo do 3 tys. Kino za 5 tys czy więcej można zbudować lepiej. Testowałem takie bezprzewodowe i nie idź tą drogą. Mam te głośniczki sieciowe musiccast 20. Fajne ale nie posiadają żadnego wejścia poza RJ45. Nie wiem jak bardzo się orientujesz. Jeśli tanio i z CD, to są urządzenia minisystemy all in one, np. wymienię pianocraft 670D ale o HDMI trzeba zapomnieć, tylko jedno wej.optyczne ale za to sprawnie dzialajace funkcje sieciowe. Możliwości dzwiekowe takie, że raczej do sypialni lub gabinetu. Nie do salonu np w domu jednorodzinnym. Obecnie HDMI posiadają: sounbary, amplitunery kina i dosłownie kilka amplitunerów sieciowych stereo. Każde z tych rodzajów systemów oferuje zupełnie coś innego. Trafiłeś na forum o sprzęcie audio i takie wcześniej otrzymałeś porady . Najbardziej poważny dzwiekowo system stereo, to taki, który jest oparty na klasycznym wzmacniaczu stereo lub amplitunerze, dobranych kolumnach i źródle.
  13. Oczywiście: A, A+B przy jedynych kolumnach A - da ten sam efekt, lecz on miał w A i A+B inne wartości kalibracji. Inaczej nie można tego wyjaśnić.
  14. Chociaż temat stary i nie wiadomo czy autor wątku ma jeszcze tą Yamahę, pragnę podsumować spostrzeżenia dla innych forumowiczów, którzy będą to czytać. Nikt nie zaproponował sprawdzenia w Pure Direct. Autorowi wątku w przypadku A grało kiepsko, natomiast A+B lepiej. Już po pierwszym poście autora widoczne były dwie możliwości: dla przypadku A - YPAO dokonało korekcji która zaszkodziła + dla A+B było wyłączone i Yamaha R-N803D zagrała fabrycznie (czyli zdecydowanie lepiej). Druga opcja jest taka, że dla A+B YPAO zostało skonfigurowane w salonie lub przez samego autora w innej pozycji mikrofonu. Np. kalibracja R-N803D z mikrofonem położonym na krawędzi siedzenia kanapy niedaleko płaskiej ściany może dać taki efekt. Oprócz doboru, akustyki pokoju, problem autora wynikał też wyniku kalibracji. Tomasz
  15. Witam, Przepraszam za zwrot "wypociny" :-). Jurek5551 dobrze mnie odczytał. Są trzy niezależne sety YPAO. W przypadku dwóch par kolumn, gdy aktywne są tylko A to przywołuje YPAO A. Gdy aktywujemy pilotem tylko parę B przywołuje YPAO dla B. Gdy włączymy wszystko A+B przywołuje trzecią konfigurację. Oczywiście poszczególne YPAO muszą być wcześniej przeprowadzone. Raczej mało kto stosuje dwie pary kolumn, ale konstruktor o tym pomyślał. Trzy opcje są w menu (pilot). Jeżeli sprzęt ma fabryczne ustawienia to być może nie da się wejść w podmenu YPAO do momentu przeprowadzenia konfiguracji. Fabrycznie YPAO jest wyłączone i czy włączymy A, B czy A+B dźwięk na pewno jest taki sam :-). Zzapamiętuje ustawienia suba i jego odcięcia dla każdej z trzech opcji. Przy Pure Direct YPAO nie działa i wówczas na suba leci wszystko. Najlepiej to widać na amplikacji. Dla potrzeb filmu spreparowałem ustawienia: https://www.youtube.com/watch?v=TkLkMwpKEMU Jeśli ktoś ma układ salonu tak jak ja, tj. kolumny A bokiem do kuchni, to chcąc słyszeć lepiej z kuchni, ustawia mikrofon przy włączonej opcji A+B w kuchni i cieszy się opcją dźwięku z odbicia przy włączonym A+B. Gdy wraca na kanapę włącza A. Albo na A zapamiętuje YPAO volume on, a na A+B off dla tej samej pozycji mikrofonu i stale podłączonych jednych kolumnach do A. Albo ze skarpetkami w bas reflex i bez ;-) Sądzę że żywe zabawy sprzętem tuż po zakupie, nieświadomość niechcącego wciśnięcia np. B przy podłączonych A i przeprowadzenie kalibracji może być powodem frustracji i opluwania. Mój szwagier dzwonił już dwukrotnie do mnie z pytaniem: Tomek Denon mi nie działa przyjedź, a ja na to: wciśnij A. Tomek
×
×
  • Utwórz nowe...