Skocz do zawartości

Wojtek M

Uczestnik
  • Zawartość

    22
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Wojtek M

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Faktycznie, może R-N602 nie ma takiego ustawienia. R-N803 ma to w ustawieniach YPAO, a tego nie ma Twój amplituner.
  2. Ustawienie odcięcia subwoofera znajduje się w aplikacji Musiccast, przynajmniej tak jest w R-N803.
  3. Zostałem źle zrozumiany. Odniosłem się do tego czego szuka p. @Cass. Dla mnie AP C8 grają lepiej od PA D25/28. Swego czasu wybierałem właśnie pomiędzy nimi. Czytając wtedy opinie wielu osób na forach taka opinia dotycząca PA D25 się powtarzała. Te kolumny były bardzo często polecane do starszych nagrań rockowych ze słabą realizacją dźwięku. AP C8 mogą za bardzo te słabe strony uwypuklać. Ale wyboru musi dokonać sam zaintetesowany. Ogólnie bardzo polecam AP jako bardzo uniwersalne kolumny do większości gatunków muzycznych i też sądzę, że dadzą radę na takim metrażu. Tym bardziej, że Cyrus One jest mocnym wzmacniaczem.
  4. Sam posiadam AP Classic 8, ale nie z Cyrus One do którego są najczęściej polecane. Świetne kolumny z których mogę słuchać muzyki wiele godzin bez zmęczenia. Są bardziej szczegółowe na górze niż Diamondy, ale na pewno nie męczące. Podsunąłem pomysł z Diamondami, bo mają trochę "koca" na górze i potrafią podkoloryzować gorzej zrealizowane nagrania. Ale najważniejszy jest osobisty odsłuch i przemyślany wybór.
  5. Sprawdź Pylon Audio Diamond 25 lub 28. Idealne do gatunków muzycznych, których słuchasz i Twojego opisu. Szczególnie Diamond 25, ale nie wiem, czy wystarczą na 36 m2. Najlepszym ekspertem, jeżeli chodzi o te kolumny jest kolega @Kraft. Nie wiem też jak te kolumny zgrywają się z tytułowym wzmacniaczem.
  6. Dzień dobry. Ja mam podpięte pod ten amplituner większe Audio Physic Classic 8 i w mojej opinii Yamaha spokojnie jest w stanie je napędzić.
  7. Regulację głośności można tylko zrobić w słuchawkach. Amplituner nie ma regulacji dla słuchawek BT. Po ich podłączeniu dalej będzie działać zmiana głośności dla kolumn lub podpiętych słuchawek kablowych.
  8. Cześć Ja miałem podobny problem. Do stereo posiadam Yamaha R-N803D z Audio Physic Classic 8. Kolumny mam rozstawione dosyć szeroko (ok. 4 m). Oglądając filmy, TV potrzebny mi był kanał centralny dla lepszego powiązania z ekranem. Chciałem wydać jak najmniej za przyzwoitą jakość i nie chciałem zmieniać stereo. Dokupiłem Yamaha RX-V485 (bez Pre Out na fronty), kolumnę centralną, 2 surroundy, subwoofer i dzielnik napięcia. Zwracam szczególną uwagę na dzielnik napięcia, musi być z dodatkową masą. Najpierw kupiłem taki najtańszy za 20 zł i walczyłem miesiąc z pętlą masy w R-N803, która powodowała zakłócenia nawet przy wyłączonym z sieci RX-V485. Po dokupieniu trochę droższego dzielnika z dodatkową masą, która przykręciłem do obudowy RX-V485, problem zniknął. Nie mam żadnych zakłóceń. Gdybym kupił RX-V685 z Pre Out, pewnie miałbym dalej wielki problem z pętlą masy, która częściowo pochodziła z anteny TV i połączenia HDMI z RX-V485. W kinie nie zauważyłem żadnej utraty jakości, a dodatkowo wykorzystuję kolumny frontowe i wzmacniacz z R-N803. Kiedy słucham stereo korzystam tylko z R-N803, kiedy włączam TV zazwyczaj tylko RX-V485. Wtedy nie potrzebuję kolumn frontowych, ponieważ przy sygnale stereo z TV konwertowanym przez np. DTS NEO 6 lub DD PL II i tak jest praktycznie taki sam na frontach i surroundach. Kiedy sygnał ma więcej kanałów dyskretnych (np. DD 5.1, DTS) dodatkowo załączam R-N803 i przez Line 1 mam dodatkowo kanały frontowe. A teraz najważniejsze. Forumowicze często zgłaszali problem wygody korzystania z łączonego systemu stereo i kina domowego. Wskazywali jako rozwiązanie przełącznik kolumn albo właśnie amplituner kina z Pre Out lub dzielnik napięcia. I tu powstawał problem wygody i poniesienia dodatkowych kosztów. Najlepiej, żeby wzmacniacz był z funkcją końcówki mocy, żeby za każdym razem, gdy chce się korzystać z kina i wzmacniacza nie zmieniać ręcznie głośności na wzmacniaczu na określoną wcześniej w kalibracji kina. I tu przychodzi z pomocą aplikacja Musiccast na telefonie. Za pomocą presetów pokoju można ustawić Line 1 z predefiniowaną głośnością np. -20 dB. Wciskając 1 przycisk na widżecie włączam R-N803 od razu na Line 1 wraz ustawionym dla kina poziomem głośności. Dodatkowo mam ustawione +10 dB na Volume Trim, a poziom głośności zmniejszony na -30 dB, w razie czego, żeby nie puścić przez gapiostwo muzyki na poziomie -20 dB. Działa to razem bardzo dobrze, jest wygodniejsze niż przełącznik i tańsze niż wymiana na wzmacniacz do którego trzeba dokupić DAC, streamer itp. A najważniejsze nie musiałem pozbywać się R-N803 z której jestem zadowolony w stereo i mogę wykorzystać świetne kolumny, bez zagracania pokoju kolejnymi głośnikami. Z opinii w jednym z salonów audio dowiedziałem się, że topowa Yamaha RX-A1080 w stereo gra gorzej niż R-N803. Więc sprzedaż amplitunera stereo i kupno lepszego amplitunera kina dla stereo nie jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.
  9. B&W 706 S2 nie miały oceny punktowej.
  10. Tak, oczywiście mam tego pełną świadomość 😀. Dlatego napisałem: "matematyczny" ranking. Wypisałem to bardziej jako ciekawostka. Większość osób lubi jakieś zestawienia, rankingi podobne jak w sporcie. Nawet jak dotyczą trudnych do porównania ze sobą przedmiotów lub dzieł artystycznych.
  11. Pozwoliłem sobie podliczyć punkty. W związku z tym matematyczny ranking kolumn biorących udział w Kraftestach wygląda na razie tak: Impuls Audio Lagune: 72/80 Audio Physic Classic 5: 69/80 Opera Grand Mezza 2012: 68/80 KEF Q750: 66/80 Bowers & Wilkins 603: 64/80 Fyne Audio F501: 62/80
  12. Oczywiście, że nie chodziło mi o analogię 1:1, a bardziej o większą rolę "analogowego" elementu (optyka oraz membrany głośnika, obudowa i jej zestrojenie) najprostrzego systemu audio lub foto. Od ok. 30 lat jestem amatorem foto oraz muzyki (słuchanie i gra na instrumencie). To są moje luźne przemyślenia nie aspirujące do jakiejś teorii.
  13. Popieram. Przy dzisiejszym poziomie elektroniki różnicę robią naprawdę kolumny. To one tak naprawdę odpowiadają za końcowy efekt w jaki sposób odbieramy muzykę. Zakładam oczywiście, że wzmacniacz jest faktycznie co najmniej ze średniej półki i jest synergia pomíedzy nim i pozostałymi elementami toru audio, odpowiednia akustyka pomieszczenia odsłuchowego itp. itd. Analogiczne podobne spory toczą się odwiecznie na forach foto: wymienić body, czy obiektyw. Tak naprawdę to obiektyw - optyka decyduje, czy obraz na matrycy (elektronika) ma to coś magicznego. Przy dzisiejszym bardzo wysokim poziomie elekroniki wymiana/dokupienie obiektywu powoduje znacznie większy efekt dla użytkownika. Przykładem na tym forum jest polecanie do taniutkiego SMSL Q5 Pro (ok. 400-500 zł) wielokrotnie droższych kolumn np. KEF Q350 (ok. 2500 zł za parę).
  14. A może tak? Co z tego, że nie wszyscy faceci na jej widok odwracają się na ulicy. Ale bardzo nam się podoba, jest z nią o czym pogadać, a i w góry z nami pójdzie i nie będzie narzekać, że nie jesteśmy na Kanarach. Po prostu jesteśmy z nią szczęśliwi i chcemy z nią być. Co z tego, że tamta jest WOW, a po miesiącu już nas denerwuje, bo ma skrzekliwy głos, jest kłótliwa i traktuje nas jak bankomat. Chyba, że w tym wszystkim chodzi o ciągłe szukanie przygód...
  15. Albo sprawdzić jeszcze AP C8. Mój ranking przy podejmowaniu decyzji był taki: 1. AP C8, 2. PA D25, 3. AP C5.
×
×
  • Utwórz nowe...