Skocz do zawartości

sergiusz007

Uczestnik
  • Zawartość

    40
  • Dołączył

  • Ostatnio

O sergiusz007

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czy ktoś słuchał i miałby porównanie do Opera Quinta Se: 1. Spendor D 7.2 2. Monitor Audio Gold 300 5G 3. Dali Rubicon 8 4. Ampion Argon 7LS 5. Q Accoustics Concept 500 6. ATC SCM40, 7. Piega Classic 40.2 Przy założeniu ze docelowo miałyby nadmuchać salon rozmiaru około 40m2, na elektronice gato audio Dia 250s/400 NPM i Synthessis Rom 37dc+
  2. Małe podsumowanie tematu. Odsłuchałem jak dotąd kolumn: 1. audio physic Classic 35 2. Fyne 502 sp 3. Fyne 702 4. Opera Quinta Se 5. Pmc Twenty 5.24 6. Quadral Aurum Rodan 9 7. Pylon Audio Diamond 30 8. Ampion Argon 3 LS 9. JBL Hdi3600 10. Dali Oberon 5 11. Dali Opticon 6/8 12. Polskich willsonow nie pamietam oznaczenia. Wnioski moje jak i dwóch innych osób które brały ze mną udział w odsłuchach: opera quinta se grała większa sceną bardziej uniwersalnie po prostu lepiej niż drodze kolumny typu pmc twenty 5.24, Fyne 702, audio physic Classic 35 czy quadral rodan 9, - mówię o odsłuchach przy kondycjonerze wiec prąd czysty i okablowaniu za drugie tyle, pozytywnym zaskoczeniem były natomiast fyne502sp, przy okazji uważam ze bez sensu dopłacać do Fyne 702. Ciekawymi kolumnami są a.p. Classic 35 - ale tam wszystko podane jest w pierwszym planie, brakowało mi głębi które dają opery. Ampion Argon 3 LS - fajne do małego pomieszczenia. elektronika: 1. Cambridge audio cxa81 2. Atoll In200 S 3. Unison Unico Due 4. Rega Elex R 5. audiolab 6000a 6. Cyrus one Cast 7. Roksan Kandy K3 8. Sythessic Roma 37dc+ Nie miałem zastrzeżeń do ca CXA81, oraz roksana kandy k3, ciekawe brzmienie było przy Unisonie Unico Due - jednak te 3 wzmaki maja się dla mnie nikajk do romy 37dc+ , przy nim opery dostały znacznego kopa, nabrały oddechu przy mocnych heavy metalowych kawałkach i wszystko było w końcu na miejscu. Chxiałbym jeszcze odsłuchać ProAca Response DT8 i Elac, Vela Fs407, Monitor Audio Gold 200, ewentualnie czy znacie kolumny które maja podobna charakterystykę i skale co opery quinty se ? Czy ktoś miał do czynienia z wzmacniaczem Gato Audio DIA-250s/400s ?
  3. Rozumiem @tomek4446 nie wchodząc z Tobą w szersza polemikę w tej sprawie mamy zgoła inne podejście. Ty uważasz ze konsument wchodząc do salonu powinien wiedzieć czego szuka i cieszyć się za ktoś raczył go obsłużyć. Ja wyznaje stara maksymę „klient nasz Pan” jeżeli klient nie wie trzeba go nakierować jeżeli wie wszystko tym lepiej wyciągasz produkt i sprzedajesz. Podkreślam ze sam byłem przez wiele kat handlowcem, teraz sytuacja się zmieniła mam swoich handlowców i staram się wpoić im to samo. Mówisz ze oceniasz człowieka nie salon, przykładowo idziesz do mercedesa zainteresowany s klasa, i jesteś tam traktowany opryskliwie, jakbyś odwiedził piekarnie, odmawiają ci jazdy próbnej, starają się wmówić że masz tydzień czasu na zastanowienie bo takich łebków jak ty na ta furę jest jeszcze dziesięciu innych. Zażenowany jedziesz tego samego dnia oglądać najnowsze bmw 7, wszystko pięknie w miłej atmosferze autko podstawia ci na testy pod dom, masz dwa dni jazd próbnych, wchodzisz do auta tam szampan i zaproszenie do zakupu z katalogiem obszyć twojej nowej tapicerki - bmw indywidual razem z próbniaki listw. Myślisz sobie Ok ale te ska mi się diabelsko podoba, jedziesz bmka do kolejnego salonu mercedesa a tam znowu to samo. Te same poryte podejście do klienta. Pytanie do Ciebie dalej uważasz ze to ludzie są źli a nie marka ktora nie przykłada wagi do tego jakich jełopów zatrudnia, i kolejne pytanie nadal szukasz mercedesa czy bierzesz bmw ?
  4. Jeszcze jedno porównując Opery Quinty Se - mam przemyślenie które może określić je jako kolumny które są poddańcze w stosunku do wzmacniacza, one są tylko narzędziem rzemieślniczym w rękach swojego Pana czyli - wzmacniacza to on nadaje brzmienie kolumnom one same starają się nie wnosić od siebie nic, co jest ich z jednej strony wadą a z drugiej, największa zaletą. Zachęca mnie tez ich rzemieślnicza konstrukcja. Fyne502se grają za to mocno i napewno nie poddańczo, dodają od siebie dynamiki, pasują bardziej do muzyki elektronicznej, wzornictwo jest nowocześniejsze wykończone na piano. Tez fajne kolumny. Zdecydowanie, w szczególności ze kondycjonera za 40 koła czy okablowania za drugie 40 w domu niestety nie mam.
  5. @seba3002 byłem jak narazie w 3 różnych salonach ma odsłuchach, po mimo sytuacji z@Top Hi-Fi & Video Design wiadomo jak było, tam interesowałyby mnie modele ProAca Response DT8 i Elac Vela Fs407 a w @superaudio gdzie tez nie udało się umówić -Monitor Audio Gold 200, tam też narazie brak kontaktu i czekam aż odpiszą. Napewno odwiedzę jeszcze @Planeta Dźwięku na Tarczyńskiej zobaczę co oni maja. Wiadomo że są to już na tyle poważne pieniądze ze lepiej się rozejrzeć i podjąć przemyślaną decyzje. Wyżej finansowo tez już napewno nie będę wchodził, - pułap cenowy zmieniłem już ze 4 razy i starczy. Kefów ani Klipschów nie słuchałem, ale słyszałem ze maja udana serie RF 7 - III oraz moj przyjaciel kompletny zajawkowicz, polecał model Hereshy IV - wizualnie totalny oldschool i te pudła grają, podobno rewelacyjnie, kefy - odświeżona r7 albo wielgachne r11 - jednych i drugich z chęcią bym posłuchał w szczególności r11. ( audio Physic, audiovector, - nie słuchałem, dopiero teraz umawiam się na a.p. classiki 35 ) Opery Quinty Se sa takie jak pisał @seba3002, bardzo analogowe granie, bez wodotrysków, 45 kg wagi, obszyte skóra, porządna stolarka, podwójny bass refleks z tylu, w zestawie są zatyczki którymi można je zatkać tworząc z nich system zamknięty tak jak w poprzedniej serii Oper, głośnik wysokotonowy ten sam który montowany jest w serii Callass ( 2x droższych ) średnio tonowy - tez ten sam co w Callasach, niskotonowy w callasach jest inny, wiec w zasadzie są tu dwa z trzech głośników które siedzą w kolumnach dwukrotnie droższych. Quinty Se nie grają ani szczególnie góra ani szczególnie dołem, gra całym pasmem ale zachowawczo, nie stara się ciebie zaskoczyć, ani porwać w żaden sposób, słuchając ich odnosiłem wrażenie że chcą oddac utwór - takim jakim widział go producent. Ale zestawiając je dynamiczniejszym Roksanem który zabrał im trochę ciepła a dodał dynamiki, Daft Punk w utworze „Giorgio By Moroder” pokazał pazur, smaczki, - trochę szaleństwa w tym było. Może nie tak energicznie i porywająco jak zrobił to Fyne502se ale blisko. Za to klasyka czy jazz, cóż do tego opery zostały stworzone. Gust muzyczny się zmienia jeżeli kolumny maja Ci służyć na lata powinieneś szukać tak jak ja kompromisu, oczywiście to Twój gust i wcale się moją paplaniną nie sugeruj, musi Tobie pasować, jedynie weź to pod rozwagę, że Twoje preferencje muzyczne mogą ewoluować i wtedy fajnie mieć zestaw który gra neutralnie. Jestem jednak pewny ze Opery nawet w wersji Seconda jeżeli zestawisz je z bardziej rytmicznym wzmacniaczem i do tego lubisz spokojne granie, detaliczne to będziesz Pan zadowolony:) jeżeli lubisz granie skrajami pasma, przepadasz za efekciarstwem podczas słuchania, to nie masz wśród Oper czego szukać
  6. @Markcox Grand Mezza odpada ta kolumna za mało waży. Myślałem ze to model wyżej sugerując się ceną a to klops, wiec odpada, pozostaje 1. Quinta Se w zestawieniu z Roksanem 2. Audio Physic Classic 35 z unisonem ( myśle ze grają żwawiej wiec powinny pasować bardziej niż roksan do stonowanej cieplej hybrydy unisona aby otrzymać kompromis ) oraz 3. Fyne audio F702 z Unisonem, - i tu spodziewam się strzału w 10. @Markcox jakbyś miał jakies pytania to pisz, aczkolwiek z czystym sumieniem poleciłbym za równo kolumny Opery Quinta Se - jeżeli chcesz mieć równe pasmo bez fajerwerków i dodatków, nie męczące ucha ambiwalentne do źródła kolumny w stylu retro (jednak moim zdaniem potrzebują wzmacniacza który doda im pazura), powiem ci, ze one swoje ważą 45 kg ? są obszyte skóra aby wytłumić dodatkowo dźwięk i wygłuszyć jeszcze budę, stolarka jest na poziomie, masz dwa bass refleksy z tylu które możesz zatkać gdy chcesz mieć mniej basu tworząc system zamknięty bądź go po prostu go nie potrzebujesz i ważna rzecz - mają membrany zapożyczone od swojego dwa razy droższego brata przy zachowaniu tej samej budy. - i to mi się podoba, nie podoba mi się natomiast ich wygląd który na moj gust jest zbyt „retro”, spokojnie możesz tez składać zestaw na Fyne który są bardziej żywiołowe, porywające - dlatego chce usłyszeć model wyższy z elektronika unisona - co może dać kompromis którego szukam. Elektronika unisona i roksana - byłem zadowolony. Jestem mega ciekawy czy te Physic Classic 35 są lepsze niż Fyne F702 i jak to wogole Gra.
  7. Trochę się zmieniło po odsłuchu w salonie @Na Temat Audio mam kilka przemyśleń którymi z chęcią podzielę się z Wami, przede wszystkim obsługa, - facet przygotowany, odsłuch podpięty na czas, sala przygotowana co do minuty, kawka, woda, uśmiech na twarzy, opery +45 kg z bananem na twarzy Pana Michala wjeżdżały do pokoju Polecam z czystym sumieniem - Pana Michala z @Na Temat Audio - po prostu dlatego ze spotkanie było na poziomie, a ten człowiek ma wiedzę, nie wbijał mnie na siłę w cokolwiek, sporo rozmawialiśmy, i to po mimo różnicy zdań w niektórych kwestiach, ponieważ byłem z przyjacielem który ma sprzętu za ponad 100k u siebie w stereo, starcia słowne miedzy nim a Panem Michałem były zażarte - oczywiście w sprawie sprzętu, aczkowiek kulturalne i konstruktywne co doprowadzało nas do następujących konkluzji: elektronika, - największe rozczarowanie: Rega Flex - R - po prostu za słaby do tych kolumn, gubił się z dźwiękiem, nie nadążał, dało się to namacalnie odczuć, później Atoll in200, - średnio, chociaż miałem wrażenie ze daje radę a nie nadążał w wyższym pasmie, następnie miejsce drugie Unison Unico Due, - którego mam zamiar jeszcze raz zestawić ponieważ mam wrażenie że z operami grał za ciepło, dam mu szanse, oraz na dzień dzisiejszy zwycięzca Roksan Kandy K3. - pozytywne zaskoczenie. Dodał głębię i muzykalność. Na nasze ucho zagrał lepiej jednak ten unison mnie również interesuje nie skreślam go. W kwestii kolumn największe rozczarowanie zdecydowanie PMC twenty 5.24 - porażka, dławiły się, - bądź potrzbuje naprawdę mocnej elektroniki aby zagrać na poziomie z atollem zagrał słabo, stwierdzam tylko moje subiektywne odczucia. Dalej quadral aurum rodan 9 - skrajnie grająca kolumna, i tu dopiero środka nie ma. Myślę że w kwestii kolumn jest dwóch zwycięzców Fyne Audio F502SP w zestawieniu z Roksanem Kandy K3. Był bardzo muzykalny w muzyce elektronicznej, zrobił naprawdę kawał dobrej roboty, nie jest to kolumna jednak „neutralna” dodaje od siebie energię, podbija odsłuch - ogólnie nie potrafię na ten moment się zdecydować miedzy nimi a zupełnie neutralnymi, mam wrażenie kolumnami które są „bliżej prawdy” utworów w brzmieniu takim, jakim stworzył je producent, czyli opera quinta se - są to „uczciwe kolumny” grają neutralnie, są wykonane z klasą. Na moje oko jednak zbyt staroświecko. Jestem bardzo zadowolony z tego co usłyszałem w kontekście tych dwóch kolumn. Za nim wezmę jedna bądź druga do domu muszę jeszcze raz ich posłuchać dokładnie aby się zdecydować po mimo zdecydowanych różnic miedzy nimi to jedna i druga mają swoje do zaoferowania. Nabrałem apetytu na te opery i poważnie zastanawiam się nad odsłuchem Oper w wersji Grand Mezza oraz Audio Physic Classic 35 oraz Fyne audio F702. F702 zestawiłbym z Unisonem, - może z tego być ciekawy kompromis, Opery Grand Mezza z Roksanem a Audio Physic Classic z jeden i drugim bo nie wiem jak gra na tej moment A.P. Także jestem zaintrygowany na ten moment i póki co wiem że chce więcej. @tomek4446 jestem przekonany że nikt tu nie poniósł żadnych finansowych strat, ani zdrowotnych, ja osobiście traumy również nie miałem, moim zdaniem jednak warto mówić o tych kwestiach w kontekście tylko jednej rzeczy ( ponieważ znam przynajmniej kilka osób które w Warszawie spotkały się z wyżej wymienioną sytuacja, bądź podobna w tej sieci sklepów ) i pisanie o tym na forum - jest to forma przestrzegania innych przed przykrymi jakby nie było doświadczeniami z którymi mogą się spotkać a wcale nie musza wybierając się innego salonu. Ja osobiście przeczytałbym coś takiego o którymś z salonów plus ileś tak opinii potwierdzających jedna opinię - a teraz gdy zasięgnąłem języka i wśród nawet znajomych moja opinia się potwierdziła wiem jedno, „szkoda czasu i wachy aby jechać do tych salonów” i to wszystko w tym temacie. Wspomniałeś @tomek4446 ze jesteś handlowcem, od 30 lat, wiec nie ma wątpliwości ze wiedzę i doświadczenie masz, jednak z całym szacunkiem do Ciebie jeżeli jesteś handlowcem/udziałowcem/akcjonariuszem bądź masz pośrednie powinowactwo w @Top Hi-Fi & Video Design to nie jesteś obiektywny w tej rozmowie z wiadomych powodów.
  8. @renoxd w 100 % się z Tobą kolego zgadzam, to ja Ty lub inni tu obecni są konsumentami, to za nami trzeba biegać za naszą intencją i uwagą a nie odwrotnie - za intencja sklepu bądź handlowca.
  9. @seba3002 dokładnie tak jak mówisz z tym ze wspomniałem o tym na początku tematu, sprzęt który kupuje biorę na firmę z F-VAT 23 wiec odliczenie sobie jeszcze 23% mniej, dodajcie gwarancje serwis, możliwość odsłuchu w warunkach domowych, elastyczność gdyby cokolwiek było nie tak plus rabat bo wiadomo ze nikt tu nie mówi o cenach katalogowych a o cenach transakcyjnych za cały zestaw razem z kablami z listwa itd. Trzeba brać wszystko pod uwagę. @seba3002 nie pije tutaj do Ciebie bo Twoja podejście do tematu ma dla mnie sens a do niektórych użytkowników powyżej czyli @tomek4446 kolego wyjściem z tematu jest moja chęć kupienia na fakturę sprzętu nowego bądź demo, pisałem o tym na samym początku tematu, nikt tu nie mówi o cenach transakcyjnych a o rzeczywistych po rabatach minus 23 % faktura, jak dobrze liczę gdyby sprzęt kosztował 20 brutto transakcyjnie to po wszystkim mnie kosztuje np. 12,320, i to nie jest wcale koniec negocjacji bo nie jeden sklep aby zejść z magazyny na koniec roku zejdzie niżej, jak się to ma w stosunku do niewątpliwych plusów zakupu sprzętu nowego - oszczędność w wysokości 320 zł gdy musisz za tym biegać po Polsce bez żadnej gwarancji ? Dzięki za linki @tomek4446 ale nie interesuje mnie sprzęt z drugiej ręki I tu się. Toba zgadzam „ kluczem jest odsłuch” Dzięki Trochę trzeszczy ale potrafi trzeszczeć pięknie, mikro kurz, igła, fizyka to nie laser tego nie oszukasz, ale tyle ciepła co wyjdzie z gramofonu nie wyjdzie z żadnego cd. Coś pięknego docelowo będę szedł w tym kierunku.
  10. Wszystko jasne. Szukasz stereo do dużego pomieszczenia ? Streamujesz czy raczej płyty/gramofon ? Jeżeli Twoje pomieszczenie odsłuchowe nie jest duże powiedzmy do 25m2 to możesz posłuchać wspomnianych przeze mnie amfionów. Słuchałem tez pylonów diamondów 30, dali - oberonów, opticonow, i szczerze to bym ci odradzał.
  11. Zdecydowanie również siebie nazwał bym „totalnym zajawkowiczem kina” , jak sam widzisz nie tylko sytuacja tu jest podobna. Nie przepadam za efekciarstwem w kinie nie wiem jak ty, no chyba ze jest w miarę wyważone. Jeżeli lubisz w kinie efekciarstwo, wybuchy, kino akcji, to mogą ci przypaść do gustu JBL Hdi3600. - słuchałem ich i albo się w tym dźwięku zakochasz albo od razu znienawidzisz specyficzny dźwięk. Estradowo i efekciarsko graja tez Klipsche np RF-7 III. Albo jak ci pasuje taki retro wygląd Klipsch Heresy IV - tych drugich muszę zdecydowanie jeszcze posłuchać.
  12. Jest jakas lista @Moderator ów ? Do których można się odezwać w tej sprawie ? Napisze z chęcią bezposrednio aby zmienili tytuł posta.
×
×
  • Utwórz nowe...