Skocz do zawartości

Krzysztof Nowaczyk

Uczestnik
  • Zawartość

    36
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Poznan

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ostatnia odpowiedź, bo raz że offtop duży się zrobił, a dwa że robi się nieprzyjemnie. Nie wiem - musiałbym mieć możliwość sprawdzenia ich na tym samym wzmaku. Nigdy nie używałem żadnych filtrów, EQ czy innych DSP - tak a propos moich wcześniejszych wypowiedzi (mam na myśli odsłuchy na słuchawkach, nie KD). Ale zakładam że tak, zwłaszcza jeżeli inne przetwornik siedzą w środku (nie wiem jaki dac jest w RME). Nie mówię oczywiście że usłyszę zniekształcenia inne czy dynamikę, ale już bas może inaczej wybrzmiewać, góra może być łagodniejsza lub ostrzejsza, itd. No i zawsze jest scena dźwiękowa - coś niemierzalne na dobrą sprawę syntetycznie, a mimo to sprzęt potrafi kreować zupełnie inne sceny. Przy czym zawsze porównywałem już komplet czyli z sekcją wzmacniającą więc, tak jak napisałem - samych DACów musiałbym posłuchać najpierw.
  2. Żartowałem z tym "bieda". Nie przesadzajmy w żadną stronę. To było w odniesieniu do poprzedniego postu, "z przymrużeniem oka". Tak jak pisałem, każdy ma jakiś budżet i priorytety i staramy się iść na najmniejsze możliwe kompromisy w odniesieniu do tego czego oczekujemy. Trzeba też inaczej podchodzić jak ktoś buduje pokój odsłuchowy z odpowiednią akustyką, a co innego jak ktoś kupuje sprzęt po prostu do salonu, czy ta akustyka jest tam tragiczna, czy pewnie w najlepszym uśrednionym wypadku przeciętna. Nie ma sensu się niepotrzebnie zagłębiać i komplikować sprawę. Dla mnie sytuacja jest dość jasna z elektroniką, tak jak pisałem wcześniej. Pomiarami słuchawek czy głośników od początku się nie interesowałem, bo to już abstrakcja dla mnie - zwłaszcza, że z każdym sprzętem głośniki czy słuchawki grają inaczej. Trzeba po prostu posłuchać - nie ma innej sensownej opcji. Kable jak @Stolarz napisał (w sumie nie wiem czy prześmiewczo czy nie, bo to audio i znowu skrajne opinie się znajdą) są kolejnym kontrowersyjnym tematem. Z moich doświadczeń słuchawkowych (czyli bardziej wrażliwego na zmiany sprzętu i ułatwiającego wychwycenie różnic), w zależności od słuchawek kabel może zmieniać brzmienie albo i nie, ale to mam na myśli miedź, srebro, hybrydę, rodzaj miedzi, itp, a nie to czy kabel jest drogi czy tani. Na pomiarach znowu różnic, które mogą być słyszalne się nie uświadczy. I nie mam wytłumaczenia czemu te różnice są, ale na pewno są to bardzo subtelne różnice - dla jednych pomijalne i niesłyszalne, dla innych te subtelne różnice decydują czy sprzęt się podoba czy nie
  3. Bieda bo kupiłem w zeszłym miesiącu Denona AVC-X3700H Tego który dobrze wypada na ASR.... No ale nie jest to na pewno zły sprzęt, a budżet ograniczony. Zakładam, że do 6.1.2 i tak nic lepszego bym w takim budżecie nie kupił, chyba że używki. Niemniej chciałbym kiedyś z Yamahą porównać. Kusi, pomimo że nigdy nie lubiłem DACów od Sabre - no ale to w połączeniu ze słuchawkami, czyli inna bajka.
  4. Niestety engineer bulshit jest drugą opcją. W tym wypadku możesz niedrogi zestaw audio - poprawny zbudować i koniec zabawy. Po latach doświadczeń, dla mnie pomiary to marketingowy bełkot. Jakkolwiek nielogiczne to brzmi. Sam jestem inżynierem z wykształcenia. Co mogę więcej powiedzieć, mnie realne i dość bogate doświadczenie nauczyło właśnie tego - pomiary w audio są naprawdę nic nie warte. Zdecydowana większość nowoczesnych sprzętów i tak gra wg pomiarów lepiej niż ludzkie ucho jest w stanie uchwycić różnicę. Usłysz dynamikę na poziomie 100 dB - nierealne nawet w idealnych warunkach. Usłyszenie nawet w teorii różnicy między sprzętami które wypadają dobrze a tymi które wypadają rewelacyjnie jest praktycznie niemożliwe. Mówię o usłyszeniu pomiarowych różnic, nie różnicy w realnym brzmieniu.
  5. Absolutnie się nie zgadzam. Pomiary elektroniki audio, poza samymi danymi nic nie dają. Masz jedynie informacje że na papierze jest technicznie dobrze. Potem słuchasz i zero wyrafinowania, płaska scena, zero głębi. Sorry ale jak chcesz sterylny, poprawny dźwięk to wcale nie trzeba inwestować. W audio nie płacisz za dźwięk bez wyrazu. Żeby nie było, sprzęt który wypada idealnie na pomiarach może też grać świetnie. I to jest niestety główny argument przeciw pomiarom - bo tak jak wcześniej pisałem sprzęt który wypadnie podobnie dobrze, może grać kiepsko. Nie ma co udawać że "trzeba umieć takie dane czytać", bo to banał - wystarczy trochę poczytać i każdy może to właściwie interpretować. Ale nic to nikomu nie da. Trzeba za to potrafić słuchać i porównywać a to już wymaga doświadczenia. Dodajmy do tego znajomość zakresu podpadającego pod" hi-res" czyli niemożliwej do usłyszenia dynamiki i zakresu częstotliwości. A na tym portalu często pada komentarz że dźwięk wysokiej rozdzielczości nie ma sensu przy sprzęcie o takich pomiarach - gdzie dźwięk hi-res nie ma najmniejszego sensu. Jedyne różnice, jeżeli są, wynikają z innego masteringu.
  6. Wg mnie pomiary na ASR są raczej bezużyteczne. Sprzęt audio to nie sprzęt video. Pomiary nie mają absolutnie żadnego przełożenia na to jak wzmacniacz czy dac gra. Co prawda mam doświadczenie tylko ze sprzętem mobilnym pod słuchawki, ale za to przetestowałem setki urządzeń od low-end po high-end. W przypadku tv sprawa jest jasna - pomiary kolorów, kontrastu, czerni, skali szarości itd. Koniec - czytasz i wiesz jaki będzie tv. W przypadku audio pomiary mają się nijak do brzmienia. Lampowe wzmaki potrafią zagrać cudownie, a w pomiarach wypaść miernie. Sprzęt o identycznych z grubsza pomiarach potrafi grać skrajnie inaczej. Jedynie poziom zniekształceń na bardzo dużym poziomie może się do czegoś przydać, reszta z grubsza pomijalna. Oczywiście super jak sprzęt wypada świetnie, ale to nie znaczy że świetnie zagra i też jak wypadnie nie najlepiej nie znaczy że zagra źle.
  7. Yamaha ma wzmocnienie na 9 kanałów i przetwarzanie 11, czyli możesz potem zrobić np zestaw 5.2.4 czy 7.2.2, ale jest też opcja żeby dołożyć wzmacniacz stereo i zrobić 7.2.4. Czyli tak jak napisałeś możesz kiedyś dołożyć przynajmniej 4 głośniki i drugi subwoofer. Raczej nie masz się co zastanawiać czy dostaniesz jakiś lepszy amp w tej cenie. Mógłbyś pewnie rozważyć inne marki ale te nazwijmy to mainstreamowe lepiej nie zagrają co najwyżej inaczej (Denon, Onkyo, Marantz), a inne z kolei mogą ale nie muszą mieć lepszą jakość (NAD, Arcam) ale też mają w tej cenie sporo mniejszą moc, więc niekoniecznie dobrze wysterują fronty. Musiałbyś je bezpośrednio porównać już w domowych warunkach a z tym jednak trochę roboty by było.
  8. Denon 3700 ma moc 105W na kanał w stereo. Przy zestawie kina domowego ciężko powiedzieć ale zakładałbym maks. okolice 70-80% tych 105W przy pełnym obłożeniu kanałów. Nie wiem czy ktoś poza inżynierami z Denona powie Ci jak w rzeczywistości wygląda przydział mocy na kanał, ale pewnie nie rozkłada się to równo i moc szytowa gdy jest potrzebna będzie znacznie większa na kanał który jej potrzebuje. Jeżeli nie planujesz używać tych głośników na jakiś wysokich poziomach głośności, to ten denon pewnie sobie poradzi w filmach ze spokojem. Prawdziwym testem dla głośników będzie muzyka z dwóch względów - raz że zupełnie inaczej jej słuchamy, bo skupiamy się wtedy wyłącznie na dźwięku a dwa że moim zdaniem muzyka jest znacznie bardziej wymagająca. No i tu Denon nie do końca się sprawdzi - na pewno zagra przyzwoicie, ale też na pewno kolumny te nie zagrają tak jak potrafią. Jak weźmiesz droższy amp to tej mocy też wiele nie przybywa. Taka yamaha rx-a2080 ma 140W na kanał w stereo. Dlatego jeżeli chcesz zestaw do kina i gier, być może ten Denon się sprawdzi na codzień. A jeżeli będziesz chciał wykorzystać ich potencjał w muzyce to lepiej dołożyć osobny dedykowany wzmak stereo. Nie tylko moc robi różnicę - jakość przetwornika, wzmacniaczy i sam projekt urządzenia robi większą. Ale w audio to temat rzeka, podobnie z wydatkami. Dochodzi do tego synergia między sprzętami... Na początek zacząłbym od tych kolumn, bo te nie zawiodą. Grają super i mają uniwersalne, przyjemne brzmienie. Sprawdza się w różnych repertuarch. Ampa możesz wziąć na początek tego Denona 3700 czy trochę droższego Marantza 6015. Jak będzie niedosyt to wtedy dołożyć wzmak do frontów. Producenci podają optymalny zakres mocy dla danych kolumn. Od tego zależy też jak mocno będziesz w stanie je rozkręcić. Ale dobry 100W wzmak zagra lepiej niż kiepski 200W.
  9. Ja podsyłałem ceny z son video: ten jest tam najtańszy https://www.son-video.com/article/packs-d-enceintes-grand-spectacle/focal/aria-926-system-blanc Przy 2095 EUR to rzeczywiście lepiej wziąć bez ampa. Poza tym można u nas taniej - 3700 można dostać w salonie Denona za niecałe 4800 zł - o ile będzie akurat dostępny.
  10. Zestaw Denon AVC-X3700H + Focal Aria 926 System kosztuje 3390EUR Zestaw System Focal Aria 926 kosztuje od 2290 do 2990EUR w zależności od koloru Jakby nie patrzeć amplituner wychodzi od 400 do 1100EUR, czyli w najgorszym wypadku ok 5 tys zł.
  11. Zestaw rewelacja ale to już 22 tys. zł. Soundbar jest spoko jak masz małe pomieszczenie i nie chce ci się babrać z kablami. Taki flagowiec Samsunga naprawdę potrafi zagrać świetnie, ale... tylko z dobrym materiałem przestrzennym, najlepiej w Atmos i jak trochę się podkręci głośność. Stereo, czy muzyka niestety już nie gra specjalnie. Podobnie na mniejszych głośnościach jest bez rewelacji. Jak możesz to jednak lepiej pomęczyć się z tymi kablami i amplitunerem. Soundbary mają też inne wady - wiele osób narzeka na połącznie bezprzewodowe (konieczność resetów, zrywanie połączenia, itp - ja tak nie miałem, ale jakieś problemy zawsze były a miałem 3 flagowe soundbary). Z blurayem to daj sobie spokój, zwłaszcza że będziesz już miał dwa inne Obrazu lepszego nie będzie, a dźwięk idzie cyfrowo do ampa. Pytanie jeszcze czy potrzebujesz też subwoofer? Focale mają bardzo fajny i nisko schodzący bas, ale suba nie zastąpi. Do muzyki nie potrzebujesz, a i filmy i gry na pewno zagrają super jakościowo - nie będzie jedynie efektu jaki robi sub. Możesz rozważyć dużo tańszy zestaw w tym sklepie z Denonem 3700 i dorzucić do tego suba. Albo zwiększyć budżet i po prostu dorzucić suba do tamtego Ja też unikałem kabli jak ognia, ale jednak zestaw z dużymi głośnikami to inna jakość całościowo i warto się pomęczyć. A te Arie to już w ogóle jest petarda brzmieniowo.
  12. Ani te Focale ani Denon nie jest jasny. Jasne są Chora, nie Aria. Aria jest moim zdaniem bliżej neutralności, niż jasnego czy ciemnego grania. No i w teorii to Yamahy uchodzą za jasne. Poza tym Yamaha jest grubo ponad budżet - sam bym zasugerował lepszy amp, ale nie da się nie wychodząc mocno ponad budżet. A zawsze można dokupić potem wzmak osobny na fronty.
  13. Robiłem pośrednio w son video (znajomy kupił mi tam DAPa jakiś czas temu). W tym tygodniu będę tam robił zamówienie dla kolegi. Niestety kolory wpływają mniej lub bardziej na ceny - sprawdź w obu sklepach bo też się różnią i są 2 różne zestawy (z innymi tylnymi głośnikami). Aria grają świetnie - czysto, naturalnie, przyjemnie, mają kapitalne zejście (faworyzują niższy bas), wokale fajnie wychodzą na przód. W porównaniu inne kolumny zaczynają grać albo analitycznie i dość ostro albo basowo i niewyraźnie. Porównywałem z Audio Monitor, Tannoy, Fyne, Polk, KEF. Klipsch miałem kiedyś, ale z tego co wiem, zagrają z większym naciskiem na skraje pasma, bardziej efektownie, z ostrzejszą górą ale bez wyrafinowania i gładkości Focali. Wszystkie kolumny które słuchałem grały dobrze, miały swoje mocniejsze i słabsze strony, ale Focale wybiły się przed szereg i to zaskakująco mocno.
  14. Jeżeli rozważysz częściowe zamówienie z Francji.... To tak - zestaw Focal Aria (u nas po zniżkach pewnie koło 20 tys., poniżej ok. 13,5 tys. zł z wysyłką): https://www.homecinesolutions.fr/p/17043-focal-pack-aria-948-sr-dark-ebony Na atmosach możesz oszczędzić (to tylko efektowe głośniki): https://allegro.pl/oferta/glosnik-sufitowy-focal-auditor-dolby-atmos-4-szt-10414278035 Sub: https://www.q21.pl/rel-ht-1205.html (pewnie coś można wynegocjować z ceną) Razem wyjdzie koło 22 tys. zł z ampem Denon 3700 Alternatywnie zestaw z mniejszymi frontami (od razu z amplitunerem): https://www.son-video.com/article/home-cinema-chaines-home-cinema-chaines-home-cinema-composees/denon/avc-x3700h-plus-aria-926-system-blanc Plus ten sam sub i atmosy - razem koło 20 tys. zł ale te fronty większe na pewno lepiej by się nadały do 40m2. W 20 tys. zł nic lepszego pewnie nie da się złożyć. Nie jestem tylko przekonany czy ten Denon sobie poradzi z tymi większymi frontami, może być konieczność kupienia czegoś innego albo dokupienia później osobnego wzmaka na fronty.
  15. A to przepraszam, ja patrzyłem głównie zestawy większe, tam różnica robi się bardzo duża, ponad 2 krotna (zestawy 5.0 lub 5.0 plus amp). Na parze ciągle jest sens, ale trzeba poszukać: https://www.son-video.com/article/enceintes-colonne/focal/aria-926-blanc-laque https://www.son-video.com/article/enceintes-compactes/focal/aria-906-blanc-laque W przypadku różnicy 20% na pewno nie ma sensu zamawiać z Francji. Jest też spora różnica na kolorach.
×
×
  • Utwórz nowe...