Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
skizzo

sluchawki, a Creative X-Fi Surround 5.1

Recommended Posts

Witam,

Chciałbym kupić jakieś nauszne słuchawki w granicach 300zł, mam jednak następujące pytania czy moja zewnętrza karta dźwiękowa Creative X-Fi Surround 5.1 poradzi sobie z takimi słuchawkami, sygnał nie będzie zbyt słaby do dużych słuchawek? Jeszcze jedno pytanie czy warto po prostu do takiej karty kupować takie słuchawki? czy może jeśli kupie coś w granicach 200zl to na tej karcie i tak nie zauważę różnicy.

Zastanawiałem się nad:
Creative ZEN Aurvana Live!
Sennheiser HD 555 (czy moze Sennheiser HD 485)
Philips SHP 8900



Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. Szukasz sluchawek glöwnie do sluchania muzyki, czy do gier???

300pln nie wydaje sie przesadzone. Karta jest dobra, a uniwersalne sluchawki o w miare dobrym brzmieniu mozesz przeciez wykorzystac nie tylko przy PC. Z podanych przez ciebie pewne zastrzezenia mozna miec jedynie do Philips. W poröwnaniu z Sennh i Creative sä dosc ciezkie i majä tendencje do zsuwania sie z glowy przy gwaltowniejszych ruchach, poza tym - przy sluchaniu czuc niedobör detali, ktöre jakby sie "rozmazujä". Tonalnie jednak dosc zröwnowazone.
Sennh 555 jest lepszym wyborem. Co do Creative - naczytalem sie samych dobrych opinii, osobiscie nie slyszalem, ale ktörys z Kolegöw z forum pewnie poda Ci wiecej szczegölöw. Podobno swietne sluchawki.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karta sama w sobie jest dobra, ale moim zdaniem nie uda ci się zasilić dużych słuchawek.Sam mam tą kartę i kilka różnych kompletów (zapisane w sygnaturze) i z zapasem to grają tylko douszne (sennki), Pioneer jako, że ma wysoką efektywność (konstrukcja DJ) też daje radę (ale można zapomnieć o głośniejszym słuchaniu), a Denon to już jest porażka na całej linii. Na pewno przed zakupem powinieneś przetestować to.
Najłatwiej wziąć odtwarzacz MP3 podpiąć słuchawki, a później na tym samym nagraniu sprawdzić na kompie (myślę, że głośność powinna być podobna). Następnie z MP3ką idziesz do sklepu i sprawdzasz czy słuchawki dają się wsyterować czy nie.

Odnośnie samych w sobie modeli to popieram to co napisał artur77, dokłądnie taka sama sytuacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Więc słuchawki będą głównie wykorzystywane do muzyki i filmów, w gry raczej nie gram. Nie mam również zamiaru nie wiadomo jak głośno słuchać na nich tej muzyki. Mam jednak nadzieję że taka zewnętrzna karta dźwiękowa ma nieco większą moc niż odtwarzacz mp3, przecież taki odtwarzacz mp3 w ogóle sobie nie daje rady z dużymi słuchawkami ( kiedyś u kumpla podłączałem jakieś to ledwo co grały).

Odnośnie porównania mocy dźwięku z karty muzycznej i mp3 tak jak to pisał pacio94 nie mam możliwości bo będą to moje pierwsze duże słuchawki (te które posiadam to zwykłe douszne słuchawki wykorzystywane przy odtwarzaczu mp3)

Wiem że takie słuchawki można wykorzystać nie tylko przy PC ale niestety na ten moment nie mam żadnego innego bardziej sensownego źródła dźwięku ( a w najbliższym czasie nie mam zamiaru kupować żadnego wzmacniacza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zrób ten test, o którym ci napsiałem i sam się przekonaj czy na karcie masz większą moc niż przy MP3, douszne słuchawki też będą dobre. Ustaw głośność na maks na obydwu i sprawdź, obawiam się, że nawet jeśli z karty będzie głośniej to bardoz niewiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
"przecież taki odtwarzacz mp3 w ogóle sobie nie daje rady z dużymi słuchawkami "
Möj jakos sobie daje rade z bardzo duzymi sluchawkami na 250 Ohm. Nie ma problemu, tym bardziej nie bedzie problemöw z x-fi, nie masz czym sie przejmowac.
Creative to tylko 32 Ohm - bez problemöw pochodzä z mp3 i PC, taka opornosc sugeruje, ze te sluchawki do sprzetu przenosnego sä przeznaczone.
Sennheiser to juz 120 Ohm, ale problemöw tez nie bedzie.
Ten "test", ktöry proponuje pacio94, jesli chodzi o wydajnosc - jest calkowicie w tym wypadku zbedny. Jedyne, co wydaje sie konieczne to odsluch, aby sprawdzic charakterystyke sluchawek.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie odsłuchu to jeszcze przede mną. Na razie sesja i nie ma czasu chodzić po sklepach, ale jak na ten moment orientuje się co i jak pisząc na forum icon_smile.gif

Macie może jeszcze jakieś propozycje co do słuchawek na które powinienem zwrócić uwagę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

"przecież taki odtwarzacz mp3 w ogóle sobie nie daje rady z dużymi słuchawkami "
Möj jakos sobie daje rade z bardzo duzymi sluchawkami na 250 Ohm. Nie ma problemu, tym bardziej nie bedzie problemöw z x-fi, nie masz czym sie przejmowac.
Creative to tylko 32 Ohm - bez problemöw pochodzä z mp3 i PC, taka opornosc sugeruje, ze te sluchawki do sprzetu przenosnego sä przeznaczone.
Sennheiser to juz 120 Ohm, ale problemöw tez nie bedzie.
Ten "test", ktöry proponuje pacio94, jesli chodzi o wydajnosc - jest calkowicie w tym wypadku zbedny. Jedyne, co wydaje sie konieczne to odsluch, aby sprawdzic charakterystyke sluchawek.
Pozdrawiam.


artur
Ponownie napiszę, że mam tą kartę i naprawdę ona nie daje rady nawet średniej wielkości słuchawkom. Wychodzę z założenia, że przy maksymalnej głośności powinno być trochę za głośno, a tu przy masimum jest zdecydowanie za cicho (Denon A-HD301) też parametry wskazują na dość łątwe wysterowanie, a wcale tak nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pacio - troche dziwne, moze sprawdz konfiguracje. Te Denony chodzä na 28 Ohm, kazdy "pikus" w postaci mini odtwarzacza mp3 nie ma z takä opornosciä problemöw icon_eek.gif . Poza tym, czasami podpinam 250 Ohmowe sluchawki pod laptopa (!!!!!!) i jest bardzo glosno i bez wiekszych znieksztalcen. icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sam się zdziwiłem, bo teoretycznie powinny być łatwiejsze do wysterowania niż Pionki, a wcale tak nie jest. Na tych drugich gram i z telefonu (Nokia N95) i z kompa (w sumie daje radę wszędzie), a Denon jest jakiś oporny icon_wink.gif Może producent podaje jakieś dziwne dane, albo efektywność jest dużo niższa niż podana??? Nie wiem, ale przy Pro-Jectie wszystko już jest wporzo, więc to chyba ta oporność jest trochę nie prawdziwa, tak przynajmniej się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×