Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kanarek72

Muzyka folkowa

Recommended Posts

Gość
Cytat

Czy mógłby mi ktoś polecić jakieś dobre płyty z muzyką folkową?

Ross Daly - kreteński mistrz liry, choć Irlandczyk. To klimaty folk/etno/world music. Bardzo polecam jego wszystkie płyty, a ma ich całkiem sporo icon_wink.gif

Przykładowo - polskie, etniczne, doskonałe - "Kwartet Jorgi", nieco Afryki - Mino Cinelu "Mino Cinelu" - rozkochasz się w basie i instrumentach perkusyjnych...

Serdecznie dziękuję za tak gremialny odzew. Z całą pewnością wyprubuję po kolei wszystkie zaproponowane przez Was płyty a swoimi wrażeniami podzielę się na forum. Oczywiście cały czas czekam na kolejne typy.

Jejku, boję sie pisać, bo kompletnie nie znam się na folku (i nie lubię...), ale parę dni temu w Jazz Radiu (no a gdzież by indziej...) utrafiłem coś takiego:

Transkapela - pozwoliłem sobie umieścić link do ich strony...

no i wpadłem. Nie umiem niestety ocenić, jak dobre to jest w swojej kategorii. Polecam więc subiektywnie icon_biggrin.gif

Poza tym koniecznie:
Iva BITTOVA, Tim BUCKLEY, Sandy DENY, DR. STRANGELY STRANGE, Nick DRAKE, EMBRYO, FAIRPORT CONVENTION,
FOTHERINGAY, GRYPHON, Roy HARPER, INCREDIBLE STRING BAND, LIGHT RAIN, John MARTYN, MELLOW CANDLE,
Joni MITCHELL, PEARLS BEFORE SWINE, POPOL VUH, SLAPP HAPPY, SPIROGYRA, STEELEYE SPAN, The STRAWBS,
THIRD EAR BAND, Richard THOMPSON,
TREES, Robin WILLIAMSON...

Polecam Orkiestrę św. Mikołaja są doskonali w wyszukiwaniu folkowych kawałków w Polsce i innych krajach europejskich.
Poniżej link do ich dyskografii.
http://www.mikolaje.lublin.pl/index.php?st...ia&jezyk=pl

Świetna jest Federacja czyli dawniej Lubelska Federacja Bardów, grają muzykę folkową lub inspirowaną folkiem z nowymi literackimi tekstami.
dyskografia na stronie
http://www.lfb.lublin.pl/

Myślę żę warto poświęcić trochę czasu na posłuchanie nagrań zespołu Huun-Huur-Tu. Grają oni folk dalekowschodni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować