Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

1 minutę temu, Kraft napisał:

Czyli co? Wyrzucać Marantza, czy nie? Prawie mnie już przekonaliście żeby wymienić np. na Cyrusa;) A tu nagle Marantz cacy (przynajmniej pojawiła się taka opcja). 

Każdy inny kto ma Marantza jest cacy , Kraft musi zmienić wzmacniacz - ale Cyrus też nie cacy :P 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

Rozmawiałem kiedyś z pewnym redaktorem pisma audio , fanem Marantza , że to dźwięk, który albo się kocha, albo nie cierpi :) Masz więc coś wyjątkowego w domu , a to cenne.

To proponuje dołożyć do tego zestawu kolumny o ktorych tez juz nie jeden recenzent napisał "kochaj albo rzuć" - mowa oczywiscie o tannoy na DC. Takie połączenie to dopiero nietuzinkowe granie :P

Gram obecnie na takim specyficznym systemie i jak narazie nie zamienię na nic w tej kwocie, mimo iz były próby innych wzmacniaczy i kolumn.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JaZz napisał:

O ile masz idealną akustykę 🙄

Nad pomieszczeniem zawsze można popracować, akuret tego jednym kliknieciem nie zalatwimy.

3 godziny temu, Chyba Miro 84 napisał:

To i tak nie rozwiazuje problemu bo.... inżynier dzwieku nie podrasowuje np. srednicy jako całość (chociaz tez może tak zrobić), tylko poszczególny wokal lub instrument w tym rejonie ale nie podrasowujac pozostałych. I teraz majac eq regulujesz całe pasmo/czestotliwosc a nie sam np. Wokal! Wiec jesli wokal jest zbyt krzykliwy i temperujac go eq psujesz jednoczesnie akurat odpowiednio brzmiaca wiolonczele czy inny instrument. 

Spieprzonego przez Osobe w studio dzwieku , Twoje eq nigdy nie naprawi!!! Tyle.... pozdr.

Absolutnie sie zgadzam, z g.. bata sie nie ukręci, nawiązuje do teorii kolegi Fafniaka z ktorą sie zgadzam ze jak coś nie odpowiada to czasami da sie tak ustawic żę bedzie dalo się sluchac. A jak juz mamy jakiegoś Marantza ze zwyklym DACem to tam juz nic nie zrobimy bo nawet bass/treble nie ma, jesteśmy skazani na to co jest i kropka.

Edytowano przez Kenobi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Dedal75 napisał:

No czaje się żeby odsłuchać pm 8006 ale nie mogę się zdecydować ,bo miałem kiedyś pm6004 i to nic specjalnego było ,fakt inne kolumny i to już 8 lat minęło . Pzdr

A ja właśnie mam pm6004. Dokładnie "ten" ktory u Ciebie nic specjalnego nie uczynił ;):)

I yo o nim wlasnie pisze w kontekscie postu powyżej :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że wiem. I mi się nie podobał w połączeniu z MA które wtedy posiadałem ,nie napisałem że to słaby sprzęt choć jak go brałem to w sklepie usłyszałem że Marantz zaczyna grać od serii 8 😉 pograł u mnie dobry rok ot taki epizod . Pzdr 

Ps możliwe że za dużo się naczytałem i  spodziewałem .

To był pierwszy wzmacniacz po popularnych kiedyś jak zaczynałem unitra , diora, Technics, Pioneer . 

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seba3002 - pomijając fakt, że sprzet masz super i jest czego posluchać i na co popatrzyć to chciałbym jedynie nieśmiało zauważyć, że Ken Ishiwata nie sygnował swoim nazwiskiem całego sprzętu Marantza, a jedynie niewielką jego część co też uwidaczniał mosięzna (niektórzy twierdzą, że pozalacaną - ja nie wierzę) sygnaturką. Jedynie sprzęt który dodatkowo był przerabiany w celu uzyskania lepszego brzmienia uzyskiwał podpis Kena.  Jesli sprzęt tego nie miał to po prostu nie był sygnowany nazwiskiem Kena. Powinien mieć coś takiego. Przepraszam za jakość zdjecia, ale u mnie w pokoju odsłuchowym jest lekki brak światła słonecznego. Pozdrawiam.

20210302_154114.jpg

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomek4446 napisał:

Fajnie to wygląda , Seba zazdroszczę , szczerze , nie wiem co ja źle robię , że mając jedną szafkę 140 cm , musiałem dostawić drugą, bo się nie mieszczę z klockami. U Ciebie naprawdę sprzęt prezentuje się wspaniale. 

Szafkę robiłem sam, będąc stolarzem. A że nie chce mi się wydawać kasy na "modernizacje", przy każdej zmianie kombinuje jak to wszystko zmieścić 😉.

1 godzinę temu, Rega napisał:

@seba3002 - pomijając fakt, że sprzet masz super i jest czego posluchać i na co popatrzyć to chciałbym jedynie nieśmiało zauważyć, że Ken Ishiwata nie sygnował swoim nazwiskiem całego sprzętu Marantza, a jedynie niewielką jego część co też uwidaczniał mosięzna (niektórzy twierdzą, że pozalacaną - ja nie wierzę) sygnaturką. Jedynie sprzęt który dodatkowo był przerabiany w celu uzyskania lepszego brzmienia uzyskiwał podpis Kena.  Jesli sprzęt tego nie miał to po prostu nie był sygnowany nazwiskiem Kena. Powinien mieć coś takiego. Przepraszam za jakość zdjecia, ale u mnie w pokoju odsłuchowym jest lekki brak światła słonecznego. Pozdrawiam.

20210302_154114.jpg

Moj nie ma tej tabliczki ale w nazwie jest jak byk "KI", czyli jego ręką coś tam grzebnięte było 🙂.

Edytowano przez seba3002
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe,  że zaprzestali naklejania tych tabliczek z powodów oszczędnosciowych. Na chyba dwa lata przed śmiercią.  Ken wycofał si e z sygnowania swoim nazwiskiem sprzetu Marantza.  Ciekawe dlaczego - czy za mało płacili czy sprzet stał sie gorszy. Skoro jest KI to pewnie coś tam sprawdził. Ja spotkałem się też z oznaczeniem sygnowania w nazwie sprzętu ze skrótem KIS. No, ale to już nie ważne. Ken od roku nie żyje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rega napisał:

Na chyba dwa lata przed śmiercią.  Ken wycofał si e z sygnowania swoim nazwiskiem sprzetu Marantza. Ciekawe dlaczego - czy za mało płacili czy sprzet stał sie gorszy.  

Bo zaczął sygnować sprzęt Rotela.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicia.

Może zna się ktoś lepiej od technicznej strony budowy głośników i co może być przyczyną słabego wychylenia membrany w moich kolumnach NHT 1.5, jak docisnę samą dłonią niskotonowego czuć jak ciężko się porusza, być może taki dziwny zabieg konstruktora, przez co nawet wydajny wzmacniacz ma problemy z dobrym uwolnieniem się dźwięku z tych kolumn.

To samo sprawdziłem w starych JBL L86 i tam woofer niskotonowy świetnie chodzi, bez problemu czuć jak wzmacniacz go potrafi rozruszać, akurat ma to spore znaczenie w odtwarzanej muzyce.

Ktoś coś?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kenobi napisał:

Więc sie zastanawialem co system moze zrobic z plaska dynamika ze przestanie być męcząca

powtarzam jeszcze raz. Przeczytaj i pomyśl. Słowo "zrobić" jest tu słowem kluczem, a właściwie jego przeciwieństwo.

Niestety nie czytasz dokładnie tego co inni piszą

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.03.2021 o 23:05, Chyba Miro 84 napisał:

Co to za wzmacniacz i jak gra? Widze ze miałeś poprzednio tannoy dc6tse. 

Wzmacniacz to Sugden A21al Signature, gra z Allo USBridge Signature + Musical Fidelity mx-dac (nie signature 🤔).

Jak Sugden gra to dużo w sieci jest. Na sąsiednim forum jest klub tej firmy i sporo można tam poczytać. Te tannoye to były Precision 6.2LE. Miałem je bardzo krótko - ze 3 tygodnie, nic im nie zarzucam, ale jakoś się nie spasowaliśmy tak ogólnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Fafniak napisał:

powtarzam jeszcze raz. Przeczytaj i pomyśl. Słowo "zrobić" jest tu słowem kluczem, a właściwie jego przeciwieństwo.

Niestety nie czytasz dokładnie tego co inni pisz

Nie lawiruj jak baletnica tyl!o wytlumacz jak chlop chlopu

Ponizej jescze raz cytuje co napisałeś i zadaje to samo pytanie, pytanie dotyczy tego co napisaleś.

Dnia 1.03.2021 o 20:53, Fafniak napisał:

Słuchałem systemów gdzie każdy niuans złej realizacji był widoczny jak na dłoni. I po cholerę mi taki system? Żebym cierpiał słuchając płyt które lubię ? Ja lubię lubić płyty, nawet te gorzej zrealizowane. Nie widze powodu abym miał się męczyć. Mój system (choć może powinienem napisać SET - tak bardziej "ałdiofilsko" ;)) gorsze realizacje pokazuje w sposób jeszcze dla mnie strawny i to wystarczy.

A mozesz mi wyjasnić co to jest gorsej zrealizowana plyta? Czesto się spotykam ale nikt nie wyajasnia na czym to polega. Co takiego strasznego słychac w zlej realizacji, i co się dzieje na twoim systemi ze ta zła realizacja brzmi strawnie.

Edytowano przez Kenobi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Arko55 napisał:

Wicia.

Może zna się ktoś lepiej od technicznej strony budowy głośników i co może być przyczyną słabego wychylenia membrany w moich kolumnach NHT 1.5, jak docisnę samą dłonią niskotonowego czuć jak ciężko się porusza, być może taki dziwny zabieg konstruktora, przez co nawet wydajny wzmacniacz ma problemy z dobrym uwolnieniem się dźwięku z tych kolumn.

To samo sprawdziłem w starych JBL L86 i tam woofer niskotonowy świetnie chodzi, bez problemu czuć jak wzmacniacz go potrafi rozruszać, akurat ma to spore znaczenie w odtwarzanej muzyce.

Ktoś coś?

 

Przełóż głośniki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2021 o 02:37, Arko55 napisał:

Wicia.

Może zna się ktoś lepiej od technicznej strony budowy głośników i co może być przyczyną słabego wychylenia membrany w moich kolumnach NHT 1.5, jak docisnę samą dłonią niskotonowego czuć jak ciężko się porusza, być może taki dziwny zabieg konstruktora, przez co nawet wydajny wzmacniacz ma problemy z dobrym uwolnieniem się dźwięku z tych kolumn.

To samo sprawdziłem w starych JBL L86 i tam woofer niskotonowy świetnie chodzi, bez problemu czuć jak wzmacniacz go potrafi rozruszać, akurat ma to spore znaczenie w odtwarzanej muzyce.

Ktoś coś?

 

Czasami twardsze zawiesznie sie stosuje by zabezpieczyc elektromagnes przed uderzeniem w koniec szczeliny jeśli duzy skok nie jest mozliwy. Mozna w ten sposob uzyskac wiekszą moc (glosnosć) z glosnika bez ryzyka jego zniszczenia przy niskim basie ale potrzebny mocniejszy wzmacniacz.

Moze tez byc tak ze czesc ruchoma w tym membrana wyszla cięzka i wtedy aby nie byla zbyt niska częstotliwosc rezonansowa usztywniono zawieszenie.

Tak czy inaczej jesli ciezko chodzi zawieszenie to tez masa drgająca musi byc wieksza aby zachowac odpowiednia czestotliwosc rezonansową pozwalajaca na zejscie z basem niżej. Masa czesci ruchomej glosnika powoduje ze część mocy idzie nie tylko w tloczenie powietrza ale tez w poruszanie masy cześci ruchomej i stad spadek skuteczności przy wyzszych czestotliwosciach. Ale tez to tez zalezy od czestotliwosci podziału. Np kef r3 ma też ciezko chodzaca membranę ale nie gra ciszej niz jbl studio  l830 w ktorym membrana chodzi znacznie lzej. Ale kef jest 3 drożny wiec i srednotonowiec przejmuje pałeczkę dosyc nisko, chyba przy 400hz . Jak czetotliwoc podziału bedzie wyzej to w wyzszych partiach niskotonowiec z większą masą bedzie gral ciszej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @HQ150 -A co powiesz na takie? Są z 1963 r (fot 1)

lub na takie- jeszcze starsze? (fot 2) 😋

@audiowit - ja nie mogę się już doczekać żeby sprawdzić te rebrandy jugosłowiańskie oraz Raytheony wojskowe. Będą u mnie po 20 marca. Pewnie kilka dni później pojadą też do Ciebie.

 

 

 

inline (3).jpg

20180816_134206 (1).jpg

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...