Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

Nie chcę reklamować tych kolumn, ponieważ są do sprzedania (tylko dlatego, że do elektroniki jaką posiadam przydało by się coś "lepszego"), ale uważam, że są świetnym wypośrodkowaniem między brzmieniem, wykonaniem, a ceną. Co prawda patrząc obiektywnie za mojej 3 letniej kariery w audio miałem 14 różnych wzmacniaczy/pre/końcówek mocy, 9 różnych źródeł, (nie będę pisał ile kabli 🤣), a tylko 4 własne kolumny (+ 3 na gościnnych występach - czyli pożyczone) ale mimo tak małego obycia w kolumnach śmiem twierdzić, że aby "coś" zagrało lepiej jak te SF to trzeba wyłożyć 2x więcej kasy - są to oczywiście tylko i wyłącznie moje subiektywne wrażenia słuchowe. 

Patrząc na to wszystko z drugiej strony zgadzam się z @Rega,  że nie ma kolumn uniwersalnych i słuchając np. 2 rodzajów muzyki (głównie) najlepiej mieć 2 pary kolumn bo na takich, które zagrają "fenomenalnie" zarówno jazz, jak i rock jeszcze nie spotkałem (może takie kolumny są, ale budżet nie ten 😅).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są do sprzedania to tym bardziej powinieneś je zareklamować😊. Ostatecznie SF to znana i ceniona firma. Franco Serblin był uznanym autorytetem w konstrukcji kolumn. Masz całkowitą rację - byłoby wielką sztuką znaleźć uniwersalne kolumny np do jazzu oraz elektroniki. Pewnie byłoby to możliwe, ale ile czasu oraz kasy by to pochłonęło?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rega napisał:

Pewnie byłoby to możliwe, ale ile czasu oraz kasy by to pochłonęło?

Dokładnie o to chodzi, bo może nie 100% ale złoty środek można osiągnąć tylko pytanie kto w obecnych czasach (nie mam na myśli pandemii) ma na to czas. 

Masz rację @Fafniak, ja wychodzę z założenia, że same się obronią dźwiękiem przed osoba która szuka kolumn z naprawdę fajną sceną (ich największy atut) oraz ogólnie rzecz ujmując przed kimś kto szuka kolumn w naciskiem na wokale, trąbki, instrumenty akustyczne itp a czy je sprzedam jutro czy za rok to mi to lotto 😁

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rega napisał:

byłoby wielką sztuką znaleźć uniwersalne kolumny np do jazzu oraz elektroniki.

 

1 godzinę temu, Kamill00 napisał:

Dokładnie o to chodzi, bo może nie 100% ale złoty środek można osiągnąć

Altec Lansing Valencja ? :) Nie to abym się chwalił ale.......... no wiecie :) 

A no i zapomniałbym , oczywiście Sonus Toy Tower , raz tylko ich słuchałem z Accuphase E 202 i pozytywnie odebrałem , mimo fatalnego akustycznie pomieszczenia dawały radę.

 

Edytowano przez tomek4446
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrobnę słowo czy dwa o końcówce mocy w klasie D którą dzięki uprzejmości Kamila mam okazję sprawdzić. 

Jeff Dowland 102

W pierwszej kolejności muszę wspomnieć że nie mam ani pre, ani kabli XLR. Za Pre służy Matrix x-sabre pro, za kable zwykle RCA z przejściówkami. Jaka jest przez to degradacja? Obawiam się że spora. 

Pierwsza kwestia budowa. Inna niż wszystkie wzmacniacze jakie miałem. Jest on mały, tzn krótki ;) ale po wzięciu do ręki czuć że mamy do czynienia z urządzeniem nie tanim, solidna bryła, bardzo ciężka jak na ten gabaryt, skrojona na miarę, piękna w swojej aluminiowej surowość, wzorniczo dopracowana. Gniazda wysokiej jakości, jedyna wada z gniazdami to ich ułożenie dość dziwne z jednej strony gniazdo głośnikowe jest od zewnątrz, a z drugiej gniazdo XLR tak deko dziwnie, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu.  Gniazda głośnikowe skrojone pod widły, ale i gołe kable bez kłopotu pasują. Końcówka nie ma włącznika jest z tyłu wejście na włącznik tak mi się zdaję będzie można to że zdjęcia odczytać. 

To o budowie tyle.  

IMG_20210424_175723.jpg

IMG_20210424_175727.jpg

IMG_20210424_175731.jpg

IMG_20210424_175708.jpg

IMG_20210424_175712.jpg

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, HQ150 napisał:

Ale czy ktoś wreszcie napisze parę słów jak to gra?

Jak patrzę na ten piękny wzmacniacz , połyskujące aluminium z tym pięknym wzorem , solidne gniazda .........to jak dla mnie nawet nie musi grać. muzyka sama płynie już już w mózgu , gdy na niego patrzę.

A wspomnę , ze moje dzieci wróciły po upgrade do tatusia :) 

 

20210424_195346.jpg

20210424_195241.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia brzmienia jest bardzo ciężka do opisania ze względu na ograniczenia o których wyżej wspomniałem. Postaram się jednak z grubsza zarysować co ten mały zawodnik robi z dźwiękiem. 

Podstawową kwestią która jako pierwsza robi wrażenie są niskie tony. Nie chodzi tu i ich ilość czy nachalność, ale o ich jakość. Tak dobrze prowadzone niskie słyszałem tylko u Witka, u siebie mam je pierwszy raz. Bas przypomina mi dynamiką, werwą bas z Audium comp 3, ale jest zdecydowanie masywniejszy, bardziej sprężysty. Jego kontrola powala w utworach elektro gdzie bas jest generowany sztucznie często przeciąga tu gra wyśmienicie. Naprawdę jestem pod wrażeniem. 

Wysokie tony uogólniając są prawidłowe, nie ma ich w nadmiarze tzn nie kłują, nie narzucają się, są w sam raz ilościowo ich jakość mogła by być lepsza bardziej doświetlone, brakuje tu przysłowiowej kropki nad i. 

Ze średnimi jest najtrudniej. Z jednej strony świetne bardzo gładkie, całkiem dobrze zgrane z resztą pasma, z drugiej jest dziwna sprawa z wokalami w niektórych utworach są jakby schowane stanowią bardziej tło niż pierwsze skrzypce, w innych natomiast są w centrum. Wokale są bardzo prawdziwe, nie ma tu mowy o jakimś ociepleniu. Po przesłuchaniu kilkunastu płyt śmiało można stwierdzić, że jest to bardziej kwestia realizacji płyt, a nie jakiejś wady brzmienia, wzmacniacz nie sili się na dopalanie średnicy gra ona bardziej równo niż we wzmakach lampowych. 

Do sceny neo mam żadnego zarzutu, szeroko, źródła są genialnie odtwarzane, głębia bardzo dobra.

To tak w skrócie i z lekkim przymrużeniem oka biorąc pod uwagę brak pre czy kabli. 

Jeszcze napiszę że jakby mi nikt nie powiedział że to klasa D za pierona bym się nie połapał, jakiekolwiek uwagi o cyfrowym graniu czy ograniczeniach są raczej przesadzone, problemy może tu stwarzać tor audio i nasze uprzedzenie, a nie sama końcówka która gra jak narazie bardzo dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2021 o 20:35, Sanwing napisał:

Kwestia brzmienia jest bardzo ciężka do opisania ze względu na ograniczenia o których wyżej wspomniałem. Postaram się jednak z grubsza zarysować co ten mały zawodnik robi z dźwiękiem. 

...

Dzięki
 

 

Edytowano przez RoRo
Nie ma sensu cytować całej wypowiedzi - szkoda miejsca...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Sanwing napisał:

Jeszcze napiszę że jakby mi nikt nie powiedział że to klasa D za pierona bym się nie połapał, jakiekolwiek uwagi o cyfrowym graniu czy ograniczeniach są raczej przesadzone

D klasa poszła do przodu. Nawet taki Cyrus One gra bardzo analogowo. Mimo że kosztuje niewiele to dobre granie 

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę dzieje się u kolegów.

Ja wiąże przyszłość z klD. Bezproblemowe, energooszczędne, wydajne prądowo, kompaktowe. Zupełne przeciwieństwo dzisiejszego audio.

JR jest zacna firmą i jedna z pierwszych, które nie bały się wprowadzić do oferty klD.

20 minut temu, Karol64208 napisał:

to powrócił :D, a pozytywne zmiany są?

Napewno, choć na początku może mieć Tomek mieszane odczucia. Myślę, że po jakimś miesiącu przyzwyczai się do " przyspieszenia" dźwięku i coś będzie mógł finalnie napisać. Zmiany po upgrade są duże, no i musi się to wszystko ułożyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sanwing z tą skrzyneczką to nie głupie ? A że jest cholerna inflacja to 5- tka minimum :) 

28 minut temu, Karol64208 napisał:

a pozytywne zmiany są?

Za mało słuchałem by coś więcej powiedzieć po za tym , że jest lepsza dynamika i tzw. "powietrze" . Bas też się zmienił , jest go więcej ale to tak na szybko po trzech godzinach odsłuchu. Muszę mieć więcej czasu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, audiowit napisał:

No to widzę dzieje się u kolegów.Ja wiąże przyszłość z klD. Bezproblemowe, energooszczędne, wydajne prądowo, kompaktowe. Zupełne przeciwieństwo dzisiejszego audio.

W dodatku niektóre modele klasy D są także ładne (oczywiście co się komu podoba).

Bardzo możliwe że (kiedyś) kolejny (raczej: kolejne) Cyrus u mnie będzie właśnie w klasie D. Czy innej firmy o jeszcze krótszej nazwie 🙂

Albo któryś model GATO

obraz.thumb.png.fcf448eecc0b3a4d118d614bda7e775a.png

Rega - a Ty kiedy dostaniesz wreszcie swoje zabawki? Bo jeszcze trochę, a trzeba będzie pojechać do Wrocławia z transparentami "UWOLNIĆ LAMPĘ" oraz "UWOLNIĆ GRAMOFON"

Pozdrawiam
PS. A najlepiej oprócz "może lepiej byłoby założyć od razu automat przyjmujący banknoty zamiast monet" - to jeszcze czytnik kart bankomatowych i kredytowych

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoRo - już niedługo. Gramofon czeka tylko na odbior, a lampa jest aktualnie w trakcie naprawy na warsztacie. Fakt - trochę to trwało, ale myślę, że te zabawki będą ozdobą mojej piaskownicy, a raczej piwnicy. Poza tym nazbierało się sześć kompletów lamp sterujących do przetestowania. Same rodzynki typu Telefunken, Amperex BB, Raytheon, Mullard, itp. Mam mały problem bo mam cztery lampy mocy do sprawdzenia zanim je włożę w gniazda wzmacniacza i nie mam gdzie ich sprawdzić, a nie chciałbym ryzykować uszkodzenia. Wiesz może gdzie można sprawdzić lampy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...