Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

Dźwiękowiec w studiu nie myśli konkretnie o ludziach, którzy będą jego master odtwarzali na drogich głośnikach i usłyszą (prawie) to samo, co on w studiu - myśli, że masterowane przez niego kawałki będą odtwarzane na telefonach, głośniczkach Logitecha, w samochodach, a także na Bowersach za 6.5k sztuka. Tak naprawdę to dzisiejsze standardy głośności są dostosowane przede wszystkim pod sprzęt budżetowy, jeśli chodzi o wydania cyfrowe.

Nawet świadomi fani dobrego brzmienia dążą nie tyle do brzmienia prawdziwego, ile możliwie najbardziej pierwotnej wersji nagrania (czyt. pierwszych pressingów). W studiu dąży się przecież przede wszystkim do określonej wizji artystycznej i zmienia się oryginalny dźwięk instrumentów (dlatego dema i bootlegi często brzmią zupełnie inaczej niż wersje oficjalne).

Dlatego ja dążę po prostu do dźwięku, który wpisuje się w mój gust. Tylko tyle i aż tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myśle, że dźwiękowiec w studio, przynajmniej ostatnio,  to myśli nie o tym aby dźwięk był zbliżony do oryginału, ale o tym aby był jak najbardziej przyjemny dla ucha i aby jak najlepiej się sprzedał. Bo w końcu od tego zależy stan jego konta i to czy wakacje spędzi w domku letniskowym kolegi czy też na pokładzie luksusowego wycieczkowca.

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rega napisał:

A ja myśle, że dźwiękowiec w studio, przynajmniej ostatnio,  to myśli nie o tym aby dźwięk był zbliżony do oryginału, ale o tym aby był jak najbardziej przyjemny dla ucha i aby jak najlepiej się sprzedał. Bo w końcu od tego zależy stan jego konta i to czy wakacje spędzi w domku letniskowym kolegi czy też na pokładzie luksusowego wycieczkowca.

Dźwiękowiec robi to, co mu kazano. To artysta i/albo studio narzucają warunki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja będąc u kilku osób (każda mówiła o naturalnym dźwięku ;) ) wolę zostać przy swoim...

Ma MNIE się podobać i nic innym do tego.

Słuchałem systemów gdzie każdy niuans złej realizacji był widoczny jak na dłoni. I po cholerę mi taki system? Żebym cierpiał słuchając płyt które lubię ? Ja lubię lubić płyty, nawet te gorzej zrealizowane. Nie widze powodu abym miał się męczyć. Mój system (choć może powinienem napisać SET - tak bardziej "ałdiofilsko" ;)) gorsze realizacje pokazuje w sposób jeszcze dla mnie strawny i to wystarczy.

21 minut temu, Rega napisał:

W tym czasie miałem ,,na stanie,, ok 12 kompletów kolumn. I np wyliczenia Krafta że przetestował w ciagu jakiegoś czasu np 15 czy 20 kompletów kolumn nie robi na mnie żadnego wrażenia - ja tyle miewałem jednorazowo.

zazdroszczę, szczególnie tych mniej znanych   

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rega napisał:

Ogólnie zagrały dość dobrze. Tzn dzźwięk generowany przez nie był bardzo przyjemny w odbiorze. szczególnie wyeksponowana była środkowa część pasma. Niskie niezbyt natarczywe , ale też nie można powiedzieć aby było ich za mało. Góra , jak dla mnie, trochę za słaba. No ale to może celowo ze wzgledu na ich zastosowanie - cały dzień słuchać mocnych wysokich to byłoby męczące.

O i to mnie najbardziej interesuje. Jako osoba osłuchana bo za taka moge Cie chyba postrzegać skoro miałeś doczynienia z taka iloscia sprzętów, podkreśliłeś właśnie ze monitory studyjne nadają sie do odtwarzania w home-hifi! O to mi chodziło bo krążą opowiesci ze tylko do monitoringu w studio studyjne paczki. Wiadomo ze nie wszystkie sie nadaja. Ja wciaz poluje na takie ktore moga z powodzeniem pracowac w obu środowiskach i sa chwalone tu i tu! Pozdr.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tomek4446 napisał:

Każdy odsłuch zewnętrzny powoduje , że coś bym dodał do bazy którą już mam.  

Audio nerwica to coś, co chyba każdego fana dobrego dźwięku dopada w mniejszym lub większym stopniu. IMO trzeba wiedzieć, kiedy tracimy balans i zaczynamy więcej myśleć o sprzędzie niż o samej muzyce. Słyszałem kilka historii o ludziach, którzy w końcu mieli dosyć, sprzedali swój drogi sprzęt i kupili sobie zwykły, skromny zestaw.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fafniak i co się okazuje? Że czasem właśnie te mało znane i przez nikogo nie słuchane brzmią właśnie bardzo dobrze. Miałem okazję wielokrotnie tego doświadczyć. Przykładem mogą być choćby te WHT. Myśle, że grają na poziomie niejednych marketowych kolumienek za 1000-1800 zł. No, ale ..... . Nie będę więcej nic pisał bo nie chcę narazić się branży, która z wiadomych wzgledów nigdy się ze mną nie zgodzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fafniak napisał:

Słuchałem systemów gdzie każdy niuans złej realizacji był widoczny jak na dłoni. I po cholerę mi taki system? Żebym cierpiał słuchając płyt które lubię ? Ja lubię lubić płyty, nawet te gorzej zrealizowane. Nie widze powodu abym miał się męczyć. Mój system (choć może powinienem napisać SET - tak bardziej "ałdiofilsko" ;)) gorsze realizacje pokazuje w sposób jeszcze dla mnie strawny i to wystarczy.

Nie ma to jak wyrzucić 3/4 zbiorów bo sie kupiło nowe kolumny i w imie audiofilizmu katowac sie tylko samplami badz kilkoma wydaniami lepiej zrealizowanymi. Ja do tej pory lubie zapodac Prodigy lub Rammstein-a na system i miec fun z tego :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rega napisał:

Że czasem właśnie te mało znane i przez nikogo nie słuchane brzmią właśnie bardzo dobrze.

Jakbym miał miejsce to natychmiast kupiłbym takie kolumny gdzie na wysokotonowcach były jakies takie metalowe rozpraszacze :) 

No ale nie ma szans - nei mam gdzie tego trzymać.

TSM 200 jeszcze sie zmieściły, mam jeszcze jedną wymówkę że młodemu kupić lepsze😎, coś dziwnego ciekawego... (taki mam chytry plan ;) )

I na tych TSMach polski rock stary brzmi fajniej niz na moich "dużych" kolumnach

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chyba Miro 84 - w żadnym wypadku nie bierz za pewnik tego co napisałem o tych kolumnach. miałem okazję słuchać jedynie tych studyjnych oraz jeszcze wcześniej monitorów bliskiego pola, aktywnych Genelec (nie pamiętam symbolu, ale na początku była 6) I to wszystko. tak więc to duuuuużo za mało abym mógł coś powiedzieć o kolumnach używanych w studio. Opisuję jedynie MOJE wrażenia. Te WHT sam wymontowywałem w pomieszczeniu dawnego studio i stad wiem że były używane jako studyjne.

@Fafniak - takie? Oddałem za darmo. Fakt - wymagały renowacji skrzynek, ale technicznie były sprawne w 100% 

20200415_114558.jpg

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dzik napisał:

Audio nerwica to coś, co chyba każdego fana dobrego dźwięku dopada w mniejszym lub większym stopniu.

To już nie tak , owszem przed zakupem nowego sprzętu towarzyszą mi mocne emocje , ale sam dźwięk to już na chłodno. Staram się wyłapać drobiazgi , jak choćby lokalizacja dźwięków / wizyta u kolegi Piotra/, a to np. można załatwić już bez nakładów, pozycjonowaniem kolumn. Trzeba tylko znaleźć odpowiednie ustawienie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu bym nie dał 580 zł. 

Te blachy na wysokotonowcach służą do rozpraszanie i ukierunkowania w dół wysokich tonów wtedy kiedy kolumny stoją na wyższych standach. Gdzieś jeszcze w garażu mam chyba dodatkowe te rozpraszacze. Powiem Ci ze to bardziej efekt wizualny niż faktycznie coś co poprawia dźwi

 

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harnas w celu porownania gabarytów. Dobre👍😎

 

39 minut temu, Rega napisał:

w żadnym wypadku nie bierz za pewnik tego co napisałem o tych kolumnach. miałem okazję słuchać jedynie tych studyjnych oraz jeszcze wcześniej monitorów bliskiego pola, aktywnych Genelec (nie pamiętam symbolu, ale na początku była 6) I to wszystko. tak więc to duuuuużo za mało abym mógł coś powiedzieć o kolumnach używanych w studio. Opisuję jedynie MOJE wrażenia.

O i jeszcze genelec! No to teraz to juz wogóle super. Nie ważne ile przesłuchałeś studyjnych. Wazne ze dużo home-hifi i wowczas np. Te dwie pary opisujesz wzgledem hi-fi-home bo przeciez tam rowniez moga grać. I jest to moim zdaniem pełnoprawne rzetelne porownanie .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rega napisał:

nie nabijaj się! Co można powiedzieć słuchajac zaledwie dwóch przedstawicieli????

Nie nabijam sie, Wręcz przeciwnie. Ja nie slyszalem żadnych jeszcze więc...

1 minutę temu, Fafniak napisał:

Coral mi sie dobrze kojarzy jakos

Mnie też.... takie lody kiedyś były,... smaczne nawet :P żartuje

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzik napisał:

Zależy jakich audiofili, bo ostatnio ten termin pojawia się głównie w pejoratywnym ujęciu, a nie w odniesieniu do miłośnika dobrego brzmienia. Ci źli audiofile dążą po prostu do subiektywnie najlepszej jakości dźwięku i nic innego ich nie interesuje.

1 godzinę temu, Dzik napisał:

Zawsze powtarzam, że niech każdy słucha czego chce i na co go stać.

Fajne rzeczy Wam tu wyszły z tego gadania :). Zaglądam tu na forum i widzę jak to się ludziska często spierają i dyskutują "na noże". Przypuszczam, że przyczyną jest powyższe, bo jeden szuka tego, drugi tamtego. Jeden patrzy z perspektywy człowieka związanego z dźwiękiem zawodowo, w jakikolwiek sposób, drugi z perspektywy zwykłego kolesia z ulicy, co lubi sobie posłuchać... Dziedzina pojemna z zasady, to i każdy znajdzie coś dla siebie. Elektronik z elektrykiem się załapie, informatyk bo 0 i 1 weszły i sieć cała, ci z metalurgii wszelakiej, bo kable muszą być, no i stolarz, bo to przecież z czego kolumny robią? Pominąłem pewnie kilka jeszcze dziedzin! Wszystko same "inżyniery" co swoją rację mają. Każdy z nas przecież jest kimś tam z zawodu - i jak patrzymy na laików? Każdy wie 😉.

Z wielu perspektyw temat jest rozpatrywany i dyskusje zażarte wychodzą:

  2466116b18ba07cc6e8b3f32893a6b57.jpg.5438a24a38cd245c7ce257a1a2a7a68b.jpg

Malarstwo - większości dzieł oglądamy reprodukcje i jakoś nam starcza. Ilu ma oryginał Mona Lisy - pięciu, sześciu na świecie? Literatura, poezja - pamiętacie interpretację wiersza na lekcjach polskiego? Zawsze mnie irytowała pewność z jaką przedstawiano myśli, powody i intencje autora. Muzyka to też sztuka. Norm (iso) żadnych nie ma! Stałych punktów odniesienia raczej brak! Każdy "jest dobrze" w muzyce i graniu po swojemu interpretuje... i co? Chyba tak ma być...      

1 godzinę temu, Stolarz napisał:

I to jest bardzo dobre pytanie. Do jakiego brzmienia dążycie na swoich systemach i jak staracie się to brzmienie uzyskać?

No więc ja próbuję złożyć to wszystko tak, żeby MI się podobało. Rozumiem przez to: dało się słuchać ponad godzinę może i więcej, sprawiało przyjemność, czasami zaskakiwało, kiedy trzeba relaksowało.

Starałem się tak:

Kupiłem:

IMG_20181117_223736.png.47bd477daf1df7b063ce65ef5ef5bdc1.png

Zdjęcie obcięte, bo nie zawsze sprzęt był głównym elementem kadru - tak to później się dzieje.

Później się rozglądałem:

IMG_20191110_133738.png.f448e29c4dcba4fcd2c9c57402ffad77.png

(na zdjęciu chodzi o imprezę, nie o czas)

Się rozejrzałem to sprzedałem:

IMG_20190303_145631.png.635e166dea9c46f31509f7fc1ec6b7a3.png

i kupiłem:

IMG_20200619_194033.png.dcfe7d650f7dbe7aaf696f727432cc48.png

I znowu się rozglądałem, bo kolumn do tego nie miałem:

IMG_20190817_120820.png.c053eaf80cb1c2f3658fa5f20311c650.png

no i kupiłem:

nieee.... no za dużo by tego było. Powtarzałem co wyżej + zapisałem się na forum + doszły inne wariacje:

Clipboard.thumb.png.f401335cc6c6a75941157a45b6827b38.png

Oczywiście dokumentacja nie jest pełna. Tu dochodzimy, gdzie jestem teraz (żeby OT nie było):

IMG_20210124_114418.png.69fd2c2ef23340222370efa7c8b04131.png

Mój system 2021 😊

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...