Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
asseqpl

zestaw 5.1 do domowej rozrywki

Recommended Posts

Zastanawiam sie nad zlozeniem wlasnego zestawu 5.1 do filmow / muzyki.

ta karta muzyczna

http://www.allegro.pl/item711552389_karta_...pdif_metal.html

podlaczaona cyfrowo do

tego amp

http://www.allegro.pl/item704433946_amplit..._kolory_fv.html

plus ten zestaw kolumn

http://www.allegro.pl/item708315269_zestaw..._hurtownia.html

co o tym sadzicie ??

fakt, ze przestrzen jest mala w pokoju ale chcialbym zainwestowac w cos z dobra jakoscia,
chyba, ze jakis aktywny zestaw do domu, z microlabow badz vigoole, bedzie lepszym rozwiazaniem,

wielkosc pokoju 3 na 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Unikaj wynalazków - czyli niefirmowego sprzętu, tak jak amplituner Ferguson.
Lepiej kupić używany, ale firmowy i z wyższej półki amplituner kina domowego...

To samo odnosi się do kolumn VoiceKraft ....
Poza tym na 12m^2 zapewne lepiej sie sprawdzą mniejsze kolumny - podstawkowe albo nawet mniejsze, oparte o wydajny subwoofer (choćby niedrogie Tannoy FX). Będą łatwe do rozmieszczenia i w miarę nieźle sprawdzą się w kinie domowym.
W stereo będzie trochę gorzej, ale jak na zakup w kwocie 1000-1500zł da się przeżyć icon_wink.gif

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za 1500zł to lepiej kup już porządną kartę dźwiękową (nie "no name" za 30%) i do tego zestaw głośników np. Geniusa czy właśnie Microlaba. O ile ten amp może nie jest jeszcze jakiś tragiczny patrząc na jego cenę to te kolumn to tragedia najgorsza z najgorszych (podobnie jak Prism, Bull Audio, M-Audio). Kolejna sprawa jakiego masz kompa jeśli laptopa to polecam kartę CREATIVE Surround 5.1 USB, a jeśli stacjonarkę to weź Audiotraka Prodigy 7.1.

Kolumny KODA to właśnie jeden z najlepszych chińskich wyrobów. One są rzeczywiście dobre w stosunku cena/jakość dźwięku, a nie tylko cena/wygląd. JAMO (nie YAMO) to firma europejska i z chińszczyzną nie można jej mieszać.

Druga opcja to złożenie zestawu, który będzie podobny do tego, który sam zaproponowałeś, ale na "firmowych" podzespołach. Czyli np. amp Denon 1306 / (jesli cena nie pójdzie do góry) DENON 2307, albo używki ONKYO TX-SR600, Pioneer VSX-917 czy Yamaha DSP-AX750 i do tego albo 5.0 z dużymi frontami, albo 5.1 z monitorkami np. KODA F51 v.2, JAMO S406, Yamaha, ELTAX Summit, ewentualnie coś polskiego STX EC-70.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozumiem,

mam lapka, co do karty zew, moze asus xonar badz cos z od m-audio albo MAYA EX7 ??

creative fajnie gra ale jednak jakos do mnie nie przemawia, mialem dwie karty od creative i brakowalo mi w nich czegos.


co do glosnikow komp

microlab

http://infosoft.pl/product.php?id=112414&categorie=290

http://infosoft.pl/product.php?id=112371&categorie=289

badz

vigoole

http://infosoft.pl/product.php?id=112401&categorie=289

co do geniusow wystarczy sersia 5005 ??

czy juz moze nowsze modele, chociaz tutaj to roznica chyba tylko w mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że te karty przez ciebie podane to są stereo. ASUS średniej klasy, a nastepne studyjne potrafiące już sporo. MAYA mnie nie przekonuje, moim zdaniem ten CREATIVE jest naprawdę dobry, sam straciłem przywiązanie do nich odkąd się interesuję audio, ale tej używam i jako transport czy źródło wielokanałowe jest naprawdę dobra.
Co do głośników weź Microloaba lepszy od Geniusa, a o tym Vigoole nigdy nie słyszałem, więc się nie wypowiadam. Tylko model 5041, a nie X15. W końcu zależy ci na jak najlepszym dźwięk, a nie na jak najlepszym wyglądzie kosztem dźwięku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok, co do karty to zostaje mi tylko

http://www.allegro.pl/item704860014_creati...nx_7_1_usb.html

lub

http://www.allegro.pl/item705247220_creati...ekoder_5_1.html

bo tej podawanej przez Ciebie w polsce juz chyba nie znajde, a x-fi surround nie chce,

co do glosnikow te co podales model 5041 to sa vigoole a nie microlaby

btw, sa jakies takie zestawy aktywne, ktore oferuja podlaczenie dzwieku poprzez zlacze optyczne itp ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tak zamieniły się linki i pod Microlabem są Vigoole. Nieważne są droższe (hmmm, mało rozsądne myślenie icon_wink.gif) i wyglądają porządnie, więc na pewno warto wziąć je pod uwagę (nie znam ich, więc nie będę chwalił czy odradzał). Te Microlaby też, ale raczej te drewniane.

Co do karty to chodziło mi właśnie o X-Fia, Audigy to stary model, miałem taką wcześniej, ale trzy razy wymieniali mi ją na gwarancji, aż w końcu wymieniłem ją na X-Fi i teraz mam sprzęt bezawaryjny. Jakość dźwięku moim zdaniem jest lepsza (to są testy, a nie przypuszczenia wysnute z marketingowych ulotek). Wierz mi jeśli nie używasz tych Crystalizeró itp. i masz niezłe głośniki to to jest naprawdę dobra karta. EXTIGY to model jeszcze dalszy, ale z nią nie miałem styczności.

Optyka mają tylko najdroższe zestawy CREATIVE i LOGITECH. Stety niestety, ale tak jest. Nie ma się co przejmować dekodowanie (Dolby czy DTS) może być programowe (np. Power DVD) i sama karta musi tylko ten sygnał przepuścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albo takie cos,


do kina domowego creative extigy, plus glosniki 5.1 geniusa, a do sluchania muzyki, (ojcicec mi przypomnial, ze mamy takie cos xD) zestaw amplituner unitra stereo tosca 303 plus glosniki od tego z tego zestawu i mam dobry zestaw stereo, do tego bede bral suba z geniusow i juz powinien wyjsc ladny zestaw,


jedynym mankamentem bedzie przelaczanie kabli ale do tego da sie przyzwyczaic.

i chyba takie rozwiazanie powinno byc w sam raz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Opcja całkiem niezła, mam tylko małe sprostowanie. Po pierwsze do stereo nie będzie ci potrzebny już sub, a nawet jeśli to wątpię, żeby ten od Geniusów ci zadziałał, bo on nie ma raczej wejścia High In, bo to jest centralka dla kompa, a nie zwykły sub KD. Czyli jego podłączenie odpada.
Druga sprawa jakbyś wziął X-Fi to nie musiałbyś przełączać żadnych kabli. Geniusy miałbyś pod jackami, a stereo podpiąłbyś pod RCA, niestety w Extigy nie ma takiej możliwości. Czyli kolejny atut X-Fia.

Tak poza tym to napisz dokładnie co to za stereo (model ampa i kolumn), bo zważywszy na to, że sporo oszczędzasz tutaj może warto byłoby wymienić ten zestaw na coś lepszego, bo głośniki to pewnie jakieś Tonsile, a to nie wróży nic wielkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak, tylko extigy jest o klase wyzej, do tego moge w przyszlosci podlaczyc konsole i inne bajerki jak nede chcial, a roznica to tylko 60 zl

albo jeszcze taka karta esi HD bo mam okazje kupic za mniejsza cene, bo siostra jest w stanach.




ok amplituner to unitra tosca 303





głosnik fakt to tonsil, ale nic wiecej nie jest napisane, ale z tego co wiem to 40W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ta ESI wygląda nieźle, ale cały czas nie ma tego nieszczęsnego RCA (oddzielnego), co tam zamiana dwóch kabli to nie tragedia. Szczególnie tylko na biurku, a nie gdzieś za wzmakiem w plątaninie. W sumie to po co chciałbyś podpinać konsolę pod kartę kompa??? Obawiam się, że w tej sytuacji z konsoli będziesz musiał mieć sygnał stereo, bo z karty i tak nie zdekodujesz Dolby (na wejściu optycznym).

Co do sprzętu to głosiniki wyglądają na bardzo dobrze utrzymane i wogóle raczej świeże, ale amp to totalny przeżytek. Ma tylko dwa wejścia i to w dodatku DIN, a nie RCA. Wyjścia na głośniki także sa na te dziwne wtyczki, z którymi wszyscy tylko mają dzisiaj problem. Moim zdaniem amp powinien pójść na wymianę, jesli sprzedaż go za 150-200zł to patrząc na początkowy budżet będziesz mógł kupić nawet nowy wzmak np. Marantza PM4001, albo używkę wysokiej klasy.

Tak jak teraz się zastanwiam to masz już trochę sprzętu co daje ci większe pole manewru tzn. masz kolumny nienajgorsze i do tego amp stereo. Jeśli sprzedaż tego ampa to cały budżet oscyluje już wokół 1700zł. Przy tej kwocie możesz kupić nowy amp KD (dużo lepsze do podłączania kilku urzadzeń niż głosniki komp). Będziesz miał początek sprzętu, czyli amp + 2 kolumny + karta dźwiękowa. Później jak zbierzesz jeszcze z 500zł dokupisz resztę kolumn (albo cały zestaw, a te dwie sprzedaż) i na pewno zagra lepiej, niż te Geniusy.
Przy takim układzie EXTIGY będzie dobrym wyborem, ale czy ona jest półkę wyżej niż X-Fi Surround, przecież EXTIGY to wersja zewnętrzna AUDIGY czyli starej serii CREATIVEa, a X-Fi to jeden z ostatnich wytworów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mh, tez racja co do tej karty.

Ok to podjalem decyzje.

Karta creative x-fi surround usb, do tego te glosniczki http://www.allegro.pl/item712093890_microl...ja.html#gallery badz creative 6100 uzywane,
bo lepszego zestawu mysle i tak do ogladania filmow, nie ma co kupowac zwlaszcza, ze duzo miejsca po przemysleniu nie ma.


No i do tego bede szukac i skladac jakis porzadny zestaw stereo, jakis amp plus te glosniki co mam i z czasem cos lepszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy jesteś pewny, ze kupujesz zestaw głośników komputerowych??? Wiesz im dłużej to analizuję (pod kątem komp + konsola) tym bardziej mi się wydaje, że amp KD byłby znacznie rozsądniejszym wyjściem. Tak wogóle masz jakiś TV do tej konsoli czy to tylko takie plany mocno dalekie??? Jeśli nie myślisz o tym konkrtenie to kup te Micorlaby, ale jeśli masz zamiar kupić kosolę już niedługo to zastanów się jeszcze nad tym.

Karta jak najbardziej dobra, a te Inspire 6100 sobie odpuść, bo one mają wylko wejście 1x3jack + słuchawkowe czyli konsola nawet tymczasowo nie ma możliwości grania (na odpowiednim poziomie, bo jack to słabe połączenie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konsola to takie male przyszlosciowe plany, narazie nie planuje zakupu jej tak na 100%, TV jest 37` ale to w pokoju goscinnym, a nie u mnie. Wiec jak by stala to pewnie tam a moze uda mi sie ojca namowic na kupienie jakiegos kina domowego do tego TV.

Bo dochodzi jeszcze opcja dobrego zestawu stereo do pokoju i aby nie zajmowalo za duzo miejsca to jakies monitory badz takie kolumny http://infosoft.pl/product.php?id=112471&categorie=297 .

I wtedy wychodzi karta ok 180 zl plus microlaby 149 zl plus te royale 600 zl i zostaje mi troche pieniazkow w kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak chcesz jeszcze dobre stereo to wymień ten amlituner i użyj tych TONSILi, albo sprzedaj wszystko i skompletuj stereo. Oczywiście takie kolumny aktywne 2.0 to też dobra opcja, ale nie daje ci tylu możliwości, rozwojowo-konfiguracyjnych. Oczywiście jeśli ilość miejsca do podstawa to kup coś takiego, ale jeśli lubisz te tematy i chcesz się trochę pobawić to zestaw skonfigurowany samemu da ci więcej frajdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co do sprzętu to głosiniki wyglądają na bardzo dobrze utrzymane i wogóle raczej świeże, ale amp to totalny przeżytek. Ma tylko dwa wejścia i to w dodatku DIN, a nie RCA. Wyjścia na głośniki także sa na te dziwne wtyczki, z którymi wszyscy tylko mają dzisiaj problem. Moim zdaniem amp powinien pójść na wymianę, jesli sprzedaż go za 150-200zł to patrząc na początkowy budżet będziesz mógł kupić nawet nowy wzmak np. Marantza PM4001, albo używkę wysokiej klasy.


Kolumny to wyglądają na jakieś 20 lat (Tonsil Space 86), czyli wiek podobny jak amplituner i stwierdzenie "świeże" nie za bardzo tu pasuje icon_mrgreen.gif
Z wykonaniem (lub kupieniem) przejściówki DIN-2xRCA (lub na 4xRCA) nie powinno być problemu, a skoro kolumny grały już z Toską to i sprawa wtyczek głośnikowych jest raczej marginalna...

Ale jak zmieniać, to raczej zarówno amplituner jak i kolumny!
Na razie możesz skupić się na karcie i pograć przez chwilę na kolumnach stereo i Tosce, a potem przymierzyć się od razu do amplitunera KD (używane, niezbyt stare firmówki z wejściami cyfrowymi to koszt około 500złotych, nieduże głośniki 5.1 zaczynają się od podobnej kwoty) albo poprzestać na stereo.
Musisz się zastanowić, ile pieniędzy chcesz/możesz wydać na cały sprzęt (amplituner i kolumny) po zakupie karty muzycznej do kompa i wtedy zacząć działać. No i czy będziesz mógł prawidłowo rozstawić w pokoju kolumny 5.1 - jeżeli zdecydujesz się na takie rozwiązanie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Racja, tylko, z tego co kiedys czytalem, jezeli sluchanie muzyki to tylko i wylacznie na dobrym zestawie stereo.

Co do KD zlozonego na wiekszym zestawie, to raczej do dobrego rozlozenia takiego zestawu miejsca nie bede miec w swoim pokoju {tak dluzej sie zastanawiajac)$. Wiec pozostaje mi jakis maly zestaw komputerowy 5.1 no i do muzyki jakis dobry wzmak stereo i glosniki do tego badz wlasnie opcja stereo z aktywnych glosnikow.

Oscylujac ze karta to 200 zl plus 160 zl zestaw 5.1 microlaba zostaje mi jakies 1200 na zestaw stereo.
I wtedy tak, zestaw 5.1 podlaczam pod normalne wyjscia, a z wzmakiem/glosnikami stereo aktywnymi poprzez wyjscie optyczne. I wtedy nie musze modzic nic z kablami. Tylko, czy jak tak bede mial podlaczone to czy nie bedzie mi sie cos mieszac/zmniejszac jakosc i moc sygnalu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... zostaje mi jakies 1200 na zestaw stereo.
I wtedy tak, zestaw 5.1 podlaczam pod normalne wyjscia, a z wzmakiem/glosnikami stereo aktywnymi poprzez wyjscie optyczne. I wtedy nie musze modzic nic z kablami. Tylko, czy jak tak bede mial podlaczone to czy nie bedzie mi sie cos mieszac/zmniejszac jakosc i moc sygnalu ?


Wzmacniacze i aplitunery stereo zazwyczaj nie mają wejścia cyfrowego (są wyjątki - parę modeli się znajdzie, np. coś z SONY czy Technicsa, modele używane i mające co najmniej 5 lat).

Czyli wtedy kabel cyfrowy z karty na Microlaba 5.1, a do wzmacniacza sygnał analogowy 2x cinch (lub kabelkiem 1xminijack - 2x cinch, w zależności jakie gniazda ma wybrana przez Ciebie karta muzyczna).
W sygnale nie powinno się nic mieszać, oddzielnie jest traktowany sygnał cyfrowy oraz analogowy.
Poza tym zapewne sam będziesz wybierał, czy sygnał ma iść stereo na wzmak czy wielokanałowo na Microlaba.

Pozdrawiam
PS. Jakoś do mnie nie przemawiają głośniki aktywne do stereo, ale może istnieją jakieś dobre w rozsądnej cenie? Nie chcę się wiążąco wypowiadać na ten temat icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Optykiem tego nie podłączysz, bo w zestawach stereo nie ma takich złącz, ale w X-Fiu masz trzy razy jack dla 5.1 + dodatkowe 2RCA dla stereo, więc jedyne co będziesz musiał robić to wyjmować kabel jack, bo fronty wychodzą z wyjścia słuchawkowego, które wycisza 2RCA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dobra doszly do mnie microlaby xD

przyznam, ze za taka cene sie bardzo oplacaly (165zl z przesylka - fakt, ze z wystawki ale wcale tego nie widac), i to naprawde do mojego pokoju mocy starczy, nie wiem czy przyadkiem do wiekszego bez problemu by sie tez nie zdaly.

a teraz pytanie, czy znajde taki przewod jak optyk -> 6 rca ?? bo podlaczenie 5.1 do microlabow jest poprzez 6 rca, i takim sposobem musze kupowac przejsciowki do dolaczonych kabli, badz kable 2rca -> jack

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×