Skocz do zawartości

Kolumny do starego sprzętu


necrotune

Recommended Posts

Witam!
Posiadam bardzo stary wzmacniacz Technics SU-V55A, który ma ponad 20 lat, w tym ok. 15 na chodzie. Postaram się opisać mój problem jak najdokładniej:
Mimo drobnych usterek wzmacniacza przejawiających się w trzaskach i zgrzytach przy kręceniu potencjometrami chciałbym trochę urozmaicić mój zestaw. Aktualnie mój zestaw wygląda tak: komputer z zintegrowana kartą dźwiękową (marnym badziewiem) podłączony do Technicsa SU-V55A - zielone wejście w komputerze - tylne wejście AUX we wzmacniaczu (robiłem na czuja, bo jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, kierowałem się tezą "żeby zadziałało"). Z przodu wyjściem "phones" podłączam na razie zwykłe głośniki komputerowe:D
Jestem 18-letnim melomanem, który wymaga od sprzętu ładnego, selektywnego, ciepłego, ale mocnego dźwięku. Chciałbym kupić kolumny do mojego starocia Technicsa i nie chcę się też rozczarować. Mój budżet jest bardzo ograniczony dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do ludzi, którzy naprawdę polecą mi coś konkretnego w cenie max 1500zł (2 kolumny, najlepiej duże stojące).
Wierzę w wielkość mojego wzmacniacza, ponieważ podłączałem do niego kolumny z najwyższej półki wharfedale, pożyczone ze sprzętu rodziców i wszystko grało jak należy. Jednak nie znam się na parametrach głośników i opieram się jedynie na brzmieniu i kwestii tego czy mój wzmacniacz napędzi dane kolumny.

Kwestie drugoplanowe: sprzęt przeznaczony do słuchania mocnej muzyki - metal, black metal, hardrock, ale także czystej klasyki - jednak wszystko w umiarkowanej głośności, ale żeby czasem można było przesadzićicon_smile.gif Żadnego techna czy hip-hopu, co nie zmienia faktu, że bass powinien być głęboki. Nie przepadam za świszczącymi i dominującymi głośnikami wysokotonowymi. Pomieszczenie o bardzo nieregularnych kształtach (poddasze), całe obite drewnem, 50m2.
Reasumując:
1. Jakie kolumny do 1500zł?
2. Czy dobrze podłączam wzmacniacz do komputera?