Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc przy wyborze amplitunera do 1200zl


stasimon

Recommended Posts

Witam

Postanowiłem wymienić mój stary amplituner Techniksa na nowszy, posiadający wbudowane dekodery DD/DTS + wejścia HDMI. No i mam z tym problem ponieważ kolumny które posiadam - JAMO 406 mają następujące parametry:

Frontowe:

Impedancja: 6 Ohm
Moc ciągła (RMS): 80 W
Moc szczytowa (muzyczna): 120 W

Tylne:

Impedancja: 6 Ohm
Moc ciągła (RMS): 60 W
Moc szczytowa (muzyczna): 100 W

Centralny:

Impedancja: 6 Ohm
Moc ciągła (RMS): 60 W
Moc szczytowa (muzyczna): 100 W

Do tego Subwoofer Jamo Sub200.

Nie znam się na sprzęcie ale słyszałem, że bardzo ważne jest aby kolumny i amplituner miały taką samą impedancję i zbliżoną moc. Szukałem na allegro amplitunerów (interesują mnie tylko nowe) ale nie mam pojęcia który będzie pasował pod te kolumny co mam. Nie mam zamiary inwestować w nowe kolumny, zależy mi tylko na takim amplitunerze który nie spali głośników. W 80% sprzęt służy tylko do oglądania filmów a w 20% do grania.

Znalazłem pare modeli Yamahy, np. RX-V465, HTR-6130 ale nie wiem czy będą bezproblemowo współpracować z tymi kolumnami. Oczywiście mogą być inne firmy! Potrzebuję minimum 2 wejścia Hdmi i 1 optyczne audio + oczywiście dekodery DD/DTS.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

pzd.


Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili praktycznie każdy amplituner kina domowego jest przystosowany do współpracy z kolumnami 6cio omowymi.
W zestawach z kolumnami Jamo często są łączone amlitunery Onkyo, Pioneer, Yamaha - ale modele innych firm również bez problemu dadzą sobie radę.
Pierwszy z brzegu przykład - ONKYO SR-507
http://www.skapiec.pl/site/cat/27/comp/507705#from34711
Kolejna sprawa - moc podawana dla tego amplitunera 7x130W to duża przesada, bo może w grze stereo z 2 kolumnami bedzie zbliżona, ale już przy obciążeniu 5 kolumnami w trybie kina domowego będzie to najwyżej połowa (a pewnie nawet trochę mniej).