Skocz do zawartości

upgrade mini denon d-m37


naphta

Recommended Posts

Witam na forum,
od razu zaznaczam, że jestem laikiem - proszę o radę.
Kupiłem kilka dni temu mini wieżę denon d-m37 wraz z kolumnami. To mój pierwszy nieco lepszy sprzęt grający, ale mam trochę mieszane uczucia. Z jednej strony jakość dźwięku mnie zadawala, w zasadzie jest super: )ale czegoś mi brakuje: przestrzenności dżwięku i takiego, hmm "ciepła" brzmienia, może basu trochę też brakuje. Sprzęt jest pewnie za słaby na pomieszczenie w jakim stoi (ok 33 m: salon z aneksem), ale z drugiej strony to poczucie "braku czegoś" nie wiąże się z głośnością - rozkręcam ją na vol. 25 (na skali jest 45) i to już dla mnie jest max. Więc głośność nie jest problemem.
Zastanawiam się, co mógłbym zmienić, żeby osiągnąć takie pełniejsze, głębsze i bardziej przestrzenne brzmienie. Na ile pomogłoby inne od firmowego okablowanie? A może nowe kolumny? - czy one poprawiłyby ZNACZĄCO jakość? Jeśli tak, to byłbym bardzo wdzięczny za sugestie co do kolumn ( w przedziale 1000 zł za parę) do takiego wzmacniacza jaki siedzi w tym denonie. W ogóle jakiekolwiek sugestie mile widziane.
Nie wiem też nic o właściwym ustawieniu kolumn i może to jest problem. Jedna stoi na ziemi, a druga na wys. 60 cm. Obie jakieś 1,5 m. od siebie. To pewnie też nie polepsza jakości. Tylko że nie bardzo mam możliwości umieścić je wyżej (choć jeśli miałoby to zmienić sytuację, to cos bym wymyślił)

pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Chyba wolałbym nowe, ale gdyby przebitka jakości była istotna, to mógłbym się też porozglądać za używanymi. Podkreślam tylko, że mi nie chodzi o głośność w pierwszym rzędzie, tylko o to wrażenie przestrzenności i "pełni" dżwięku. No i żeby pasowało do tego denona. Z drugiej strony: nie jestem żadnym melomanem i różne szczegóły pewnie mi umykają. Czytam o tych jamo s 718 jako o zadowalającym sprzęcie w niskiej cenie...