Skocz do zawartości

jak to wszystko razem podłaczyc?


sesek

Recommended Posts

witam mam taki problem. Wczoraj zostalem posiadaczem kina domowego Yamaha Orion 160 DVD-S663, RX-V365, Prism Audio Odyssey X100B, posiadam także telewizor LCD Funai LH7-M32BB oraz dekoder do telewizji UPC Mediabox. I tu moja prosba: mogłby mi ktos wytlumaczyc jak to wszystko razem podlaczyc? dodam ze niestety jestem laikiem w tych sprawach dlatego prosze o pomoc.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz może jakie masz wyjścia w dekoderze, amplitunerze i TV. Pewnie masz SCART i ... no właśnie, nie wiem czy Twój dekoder ma HDMI.

Najlepiej byłoby, żeby HDMI podłączyć pod amplituner, do którego podłączasz jeszcze DVD takim samym łączem. I najprościej byłoby wyjściem HDMI z amplitunera wyjść na TV.

SCART-em z dekodera najlepiej wyjść bezpośrednio na TV, żeby oglądać TV bez potrzeby włączania całego sprzętu (bo z tego co wiem to UPC-owskie dekodery mają tylko jedno wyjść HDMI), chyba, że jeszcze dokupisz replikator portów HDMI ale to zakup co najmniej 500 zł.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy twój amplituner daje możliwość przypisania danego wejścia cyfrowego do trybu wejścia tzn. czy COAXIAL IN działa tylko pod trybem DVD czy dałoby się go podciągnąć pod DTV/CBL. Nawet jeśli nie to niewielka strata, tylko nazwy będą odwrotnie.
Proponuję podłączyć to następująco. DVD z amplitunerem HDMI, dekoder z amplitunerem COAXIAL, amplituner z TV HDMI i dekoder z TV HDMI. Dzięki temu będziesz mógł oglądać telewizję z dekodera bez użycia kina, a w razie potrzeby włączysz je i zagra, a DVD będzie działało tylko z uaktywnionym kinem. Rozwiązanie wygodne, jakbyś czasem chciał obejrzeć telewizję nie przeszkadzając nikomu.
Co do kolumn to oczywiście potrzebujesz kabli głośnikowych, myślę, że do tego zestawu spokojnie wystarczą 2x1,5mm np. ALPHARD DaVinci.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCART bezpośrednio do TV
DVD poprzez HDMI do AV