Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Jurek

Wzmacniacz do kolumn Tonsil Fenix 2

Recommended Posts

Proszę o sugestie (najlepiej poparte doświadczeniem) odnośnie do zakupu wzmacniacza do kolumn frontowych Tonsil Fenix 2 (moc nominalna 100W, moc max. 250 W, impedancja 8 Ohm). Zestaw ma służyć do słuchania muzyki (klasyka, jazz, rock) z płyt winylowych i CD. Pomieszczenie ok. 35m2. Nie mam wymagań audiofilskich, ale chodzi mi o przyzwoitą jakość. Budżet na wzmacniacz to nie więcej niż 500 zł. Z góry dziękuję za rzeczowe i poważne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Musze zadać Ci kilka pytań.
1. Czy masz już te Tonsile?
2. Jeśli nie, to ile możesz wydać na kolumny i czy mogą być z drugiej ręki (jest szansa znaleźć coś dużo lepiej grającego).
3. Jakie brzmienie lubisz (jeśli wiesz o co pytam?).
35m2 to już spore pomieszczenie i mniejsze kolumny tam się nie sprawdzą. Z drugiej strony takie kolumny jak Fenixy są gabarytowo odpowiednie, ale brzmieniowo to niestety przyzwoicie wg. mnie nie będzie.
A że tam 100/250W to nie ma się co ekscytować danymi katalogowymi.
Może nie na temat, ale jakoś mnie to rusza gdy ktoś pisze fronty, kolumny frontowe w odniesieniu do stereo. No wiem, że one są z zestawu do kina domowego, ale będziesz ich używał w stereo, więc są to po prostu kolumny (stereo), lewa i prawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiadam:
1. Tonsile już mam i muszę się z tym pogodzić, przynajmniej narazie.
3. Nie wiem o co pytasz, bo jak pisałem nie jestem audiofilem. Chcę mieć przyzwoity, w rozumieniu zwyczajnego miłośnika muzyki, zestaw do słuchania muzyki z winyli i CD. Do tej pory używałem do tego Micro Hi-Fi Component System Sony CMT-CP100. Konieczne było zastosowanie przedwzmacniacza gramofonowego, aby w ogóle coś odtworzyć z gramofonu (Denon DP-15F). Uzyskany efekt nie jest wg mojej oceny zły. To możemy przyjąć jako punkt odniesienia do tego co można uzyskać z zestawu, który chcę zbudować.
Użyłem określenia "kolumny frontowe" z tego powodu, że Tonsil Fenix 2 jest prezentowany również jako zestaw głośników dla kina domowego, zawierający dodatkowe elementy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie tu tkwi problem młodych adeptów audio. Nie są osłuchani, nawet nie wiedzą jakie brzmienie lubią. W takim przypadku po zamianie sprzętu z miniwieży na "poważniejszy" prawie każdy wyda się dużo lepiej brzmiącym. Ale porównując go do choćby średnio grającego zestawu w tej klasie cenowej okaże się, że brzmi on słabo, często wręcz żenująco.
W sumie niemal każdy wzmacniacz podłączony do Twoich kolumn zagra teraz jak dla Ciebie super. Ale... .
Uzbieraj kiedyś np. na takie kolumny:
http://tablica.pl/oferta/kolumny-dali-6006-IDoaQb.html
http://allegro.pl/kolumny-dali-808-i1883466357.html
A wzmacniacz? Może któryś z tych:
http://allegro.pl/rotel-ra-820-bx3-i1883670884.html
http://allegro.pl/rotel-ra-840bx4-i1887618241.html
http://allegro.pl/yamaha-ax-700-i1890147478.html
Strzeliłem tu w ciemno i według własnego gustu. Ale do odsłuchów jak najgoręcej namawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki i za ten strzał w ciemno. Szczerze mówiąc strzelić w ciemno to i ja potrafię. Nie mniej jeszcze raz dziękuję i cieszę się, że udało mi się przy okazji Ciebie dowartościować. Pozdrawiam. Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio po nim - nie ma potrzeby cytować go w całości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://allegro.pl/wzmacniacz-marantz-pm-66...1882032086.html
Musial bys sie pogodzic z brakiem regulacji Bass, Treble.

Lub:
http://allegro.pl/denon-pma-860-100-orygin...1890231706.html
Mozna wyrwac taniej jak na tej aukcji.

Oba wzmacniacze brzmia inaczej. Denon jasny, dynamiczny, konturowy. Marantz spokojniejszy.

Ew jezeli nie zraza cie wiek:
http://allegro.pl/denon-pma-700v-stan-idea...1895105535.html
A lepiej:
http://allegro.pl/denon-pma-900v-i1873420342.html
Obie konstrukcje sa swietne jak za taka kase oczywiscie. Jedne z lepszych od Denona. Prezentuja wogile inne granie jak te nowsze. Sa poukladane i kulturalne.

Lub troche mlodszy:
http://allegro.pl/denon-pma-920-potezna-mo...1876575415.html
Z tym ze jak widzisz troche porysowany u gory. Musialbys zakupic czarny akryl w spreyu (mat) i jak masz troche zdolnosci manualnych prysnac mu cala pokrywe. Efekt bedzie taki ze bedzie wygladal jak nowy.

Niektore przekraczaj twoj budrzet, ale zawsze mozesz ponegocjowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiesz Jurek, chciałem Ci pomóc a nie dowartościować się. Zresztą nie mam na tym polu kompleksów bym musiał.
Natomiast Ty nie potrafisz odpowiedzieć na niektóre proste pytania, więc jak Ci tu pomóc. Trzeba "strzelać".
Jeśli i Ty potrafisz, to po co pytasz? Każda pomoc polega na tym, że się wnioskuje na podstawie pewnych konkretów.
A tu zbyt dużo niewiadomych. Nie ma co się obrażac, tylko trzeba ruszyć cztery litery, posłuchać tego i owego, wyrobić sobie jakieś zdanie na temat
sprzętu i wrócić tu na forum. Jeśli Ty nie wiesz czego chcesz, to wybacz ja tym bardziej. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wiesz Jurek, chciałem Ci pomóc a nie dowartościować się. Zresztą nie mam na tym polu kompleksów bym musiał.
Natomiast Ty nie potrafisz odpowiedzieć na niektóre proste pytania, więc jak Ci tu pomóc. Trzeba "strzelać".
Jeśli i Ty potrafisz, to po co pytasz? Każda pomoc polega na tym, że się wnioskuje na podstawie pewnych konkretów.
A tu zbyt dużo niewiadomych. Nie ma co się obrażac, tylko trzeba ruszyć cztery litery, posłuchać tego i owego, wyrobić sobie jakieś zdanie na temat
sprzętu i wrócić tu na forum. Jeśli Ty nie wiesz czego chcesz, to wybacz ja tym bardziej. Powodzenia.



f1angel. Nie czuję się obrażony, tylko nieco zawiedziony. Wyjaśniam, że chodziło mi o ewentualne wskazanie wzmacniacza, który będzie pasował do tych moich nieudanych kolumn. Tu podziękowania dla rafal735r za wskazówki! Przyznaję z pokorą, że nie umiem odpowiedzieć na proste pytania, ale może kiedyś będę umiał. Przyznasz jednak, że na forach trudno znaleźć jednoznaczną i zgodną opinię "specjalistów" na dowolnie wybrany temat. Zgadzam się, że najlepiej "ruszyć cztery litery, posłuchać tego i owego, wyrobić sobie jakieś zdanie na temat sprzętu". Tylko po co wtedy wracać na forum? Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

http://allegro.pl/wzmacniacz-marantz-pm-66...1882032086.html
Musial bys sie pogodzic z brakiem regulacji Bass, Treble.

Lub:
http://allegro.pl/denon-pma-860-100-orygin...1890231706.html
Mozna wyrwac taniej jak na tej aukcji.

Oba wzmacniacze brzmia inaczej. Denon jasny, dynamiczny, konturowy. Marantz spokojniejszy.

Ew jezeli nie zraza cie wiek:
http://allegro.pl/denon-pma-700v-stan-idea...1895105535.html
A lepiej:
http://allegro.pl/denon-pma-900v-i1873420342.html
Obie konstrukcje sa swietne jak za taka kase oczywiscie. Jedne z lepszych od Denona. Prezentuja wogile inne granie jak te nowsze. Sa poukladane i kulturalne.

Lub troche mlodszy:
http://allegro.pl/denon-pma-920-potezna-mo...1876575415.html
Z tym ze jak widzisz troche porysowany u gory. Musialbys zakupic czarny akryl w spreyu (mat) i jak masz troche zdolnosci manualnych prysnac mu cala pokrywe. Efekt bedzie taki ze bedzie wygladal jak nowy.

Niektore przekraczaj twoj budrzet, ale zawsze mozesz ponegocjowac.



Dzięki za wskazówki. Myślałem o Denon PMA-860, ale na Allegro cena jest wysoka. Widziałem taki wzmacniacz na wolumenie w Warszawie w ostatnią niedzielę za 370 zł podobno sprowadzony z Niemiec. Czy ta różnica w cenie nie jest podejrzana?
Na Allegro jest jeszcze http://allegro.pl/denon-pma-560-orginal-i1885957203.html. Wydaje się, że też mógłby być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak chcesz PMA-860 to lepiej poczekac az trafi sie tansza oferta. Nie kupuj nizszego 560. Rozrzutnosc w cenach tych wzmacniaczy jest dosc duza wiec 370zl tez jest dosc wiarygodna, ale jak to ze sprzetem z Niemiec nie wiadomo ile to pochodzi. W zasadzie na Allegro 80% uzywanych sprzetow jest z zagranicy wiec... Ostatnio zaobserwowalem ze znacznie stanialy te PMA-860. Jeszcze 2, 3 lata temu trzeba bylo dac z 700zl minimum. O 1060 nie wspomne.

http://allegro.pl/wzmacniacz-denon-pma-860...1798185204.html
http://allegro.pl/denon-pma-860-i1854619598.html
http://allegro.pl/denon-pma-860-i1790630556.html

http://allegro.pl/denon-pma-860-100-orygin...1890231706.html
Napisz do niego. Moze odda za 500zl z wysyłką. Dosc zadbany. Tylko pamietaj ze one nie maja sterowania z pilota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak chcesz PMA-860 to lepiej poczekac az trafi sie tansza oferta. Nie kupuj nizszego 560. Rozrzutnosc w cenach tych wzmacniaczy jest dosc duza wiec 370zl tez jest dosc wiarygodna, ale jak to ze sprzetem z Niemiec nie wiadomo ile to pochodzi. W zasadzie na Allegro 80% uzywanych sprzetow jest z zagranicy wiec... Ostatnio zaobserwowalem ze znacznie stanialy te PMA-860. Jeszcze 2, 3 lata temu trzeba bylo dac z 700zl minimum. O 1060 nie wspomne.

http://allegro.pl/wzmacniacz-denon-pma-860...1798185204.html
http://allegro.pl/denon-pma-860-i1854619598.html
http://allegro.pl/denon-pma-860-i1790630556.html

http://allegro.pl/denon-pma-860-100-orygin...1890231706.html
Napisz do niego. Moze odda za 500zl z wysyłką. Dosc zadbany. Tylko pamietaj ze one nie maja sterowania z pilota.



Dzięki. Poczekam na 860.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×