Skocz do zawartości

pro-ject debuut 3 z wkładką goldring 1022gx


Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie !

Uwielbiam dobrą Muzykę ,która dobrze brzmi ,ale niestety nie jestem zbyt majętnym człowiekiem wiec szukam okazji żeby nabyć coś ciekawego za dobre pieniądze .
Wczoraj udało mi siś kupić z drugiej ręki gramofon Pro-ject Debuut 3 z wkładką Goldring 1022 GX całość kosztowała mnie ok 600 pln i mam nadzieje że to będą dobrze wydane pieniądze ,ale do rzeczy przyznam że jestem w tym temacie laikiem i typem człowieka który najlepiej przyswaja wiadomości w formie łopatologicznej. Proszę więc o poradę jak ustawić ten gramofon tj. przeciw wagę oraz nacisk igły ,nie wiem co jeszcze powinno być ustawione ,przyznam ze wolał bym jak najmniej grzebać w tych ustawieniach gdyż z racji mojej (nadpobudliwości ) mógłbym przedobrzyć i coś zepsuć ..... babcia zawsze mówiła że mam dwie lewe ręce i lepiej żebym nie naprawiał niczego

z góry dziękuje Artur



Bardzo mi zależy na dobrym ustawieniu wiem ze wkładka którą posiadam jest w miarę dobra i nie chce jej zniszczyć.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego gramiaczka ale sądzę, że uniwersalny sposób najprostszy i do niego da się zastosować.
Zakładam, że nie masz wagi umożliwiającej ustawienie nacisku.
Antyskating (korekcję siły odśrodkowej) ustawiasz na 0, następnie wyreguluj przeciwwagę tak, żeby ramię pozostawało równoległe do tależa przy wskazaniu przeciwwagi = 0.
Następnie ustaw przeciwwagę na odpowiednią dla igły siłę nacisku, a następnie antyskating na tę samą wartość co siła nacisku. Prawidłowość ustawienia antysatingu sprawdzisz opuszczając igłę na płytę - igła powinna "zaczekać" na rowek, a nie "szukać go" przesuwając się z ramieniem do środka lub do zewnętrza płyty.
Ustawienie "na oko" więc i dokładność adekwatna, ale jest to jak pisałem, najprostszy sposób nie zrobienia krzywdy płycie i igle.