Skocz do zawartości

AudioShow 2012


RoRo

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

A pisałeś Pacio94, że było za jasno icon_wink.gif Pracuję właśnie nad swoją minirelecją i niebawem (za 2-3 godziny) ją wkleję). Będzie bez zdjęć, choć robiłem fotki, ale tyle jest tego, że moje, marnej jakości robione taniutkim Coolpixem niewiele tu wniosą. Chyba, że ktoś z Was chciałby jakieś konkretne zdjęcie (zestawu, elementu) a ja to akurat mam.
Będzie to rzecz jasna relacja niepełna i bardzo subiektywna. Nie każdy pokój zdołałem odwiedzić a te, w których byłem, być może nie zatrzymały mnie na dłużej, bo akurat trafiłem na nieodpowiednio dobraną muzykę (np. źle nagraną) nieodpowiedni poziom głośności itp.
Wiem, tak łatwo skrzywdzić jakąś prezentację, jakiś system. Ale nie sposób pogodzić rzetelności ocen z minimalnym czasem jaki mamy do dyspozycji. Gdyby A.S trwało chociaż tydzień... icon_lol.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku (a jestem tu już po raz 11 czy 12 - musiałbym policzyć wejściówki) Audio Show było niezwykle ciekawym przeżyciem. A to z racji poznania bardzo miłych: Oli_be, RoRo, Belfer54 i Pacio94 wcześniej znanych mi tylko z forum. Dziękuję tu szczególnie RoRo za inspirujące towarzystwo i gościnę.

Hotel Golden Tulip

*W Grobel Audio muzykę odtwarzały nowe monitory Franco Serblin Accordo zasilane elektroniką Jadis (CD JD3 Evolutions i wzmacniacz Jadis I-35) oraz gramofon TW Acoustic model Raven One. Grało to bardzo ładnie. Duża przestrzeń, powietrze, dobra rozdzielczość, bez przerysowań. Może nieco brak wypełnienia w średnicy (minimalnie) i niewielki bas (choć w 30m2 nie ma się czego czepiać). Ogólnie było bardzo dobrze, choć fakt, że puszczano głównie muzykę kameralną. Jedno z najciekawszych brzmień wystawy. Wielka szkoda, że nie podłączono podłogowych kolumn F.S.Ktema. To był jeden z moich typów w zeszłym roku.

*Drugim systemem, który dobrze grał w G.T. był Devialet (przetwornik wi-fi i wzmacniacz w jednym). Kolumny Wilson Audio Sasha. Tu po raz pierwszy (w życiu) spodobał mi się dźwięk z kolumn Wilson Audio. Mocny, pełny, może nawet odrobinę ocieplony i nienatarczywy.

*Elektronika Solution (w zeszłym roku "kuchenki mikrofalowe" też nie zrobiły na mnie większego wrażenia) z kolumnami, których nazwy nie chcę pamiętać (ok, Ascendo), zagrała sztucznie, "kwadratowo", dziwacznie. Był tam jeszcze mój kolega Mirek z Opola. Wszyscy troje (moja dziewczyna, kolega i ja) stwierdziliśmy, że wysokie tony są zniekształcone. Dość szybko się stamtąd ewakuowaliśmy. Może to wina nagrań, albo sprzęt nie wygrzany?

*System z kolumnami Zeta Zero Venus Edition, duże nadzieje na dobre brzmienie i po raz kolejny było tak sobie. Wiem, że zdania są podzielone, ale do mnie taka prezentacja nie przemawia.

*Nie wiem jakim cudem ominąłem pokój z polskimi kolumnami Pancin Audio Art. Bardzo nad tym boleję. Może w przyszłym roku uda mi się ich posłuchać?

*Bardzo dobrze zaprezentowały się kolumny Art Loudspeakers ze wzmacniaczem Sophia Electric.

Hotel Sobieski


*Dużym zaskoczeniem był dla mnie system na głośnikach JBL Everest DD66000 z elektroniką Mark Levinson (monoblokiNo.53,przedwzm.No.326S,odtw.CD No.512).
Spodziewałem się ogłuszającego dźwięku, no może nie "krwi z uszu", ale... . Zagrało z dużą dozą dynamiki, mocno, nie natarczywie, kiedy zaś trzeba - delikatnie. Duża klasa. I ogromne pieniądze - ponad 600 tys. zł. Choć z drugiej strony nie powinienem się dziwić, bo kilka lat temu słuchałem JBL K2 ze wzmacniaczem Cary Audio i bardzo pozytywnie odebrałem to zestawienie.
Z trzeciej zaś strony icon_smile.gif za 600kzł. można lepiej, co pokazało kilka tańszych zestawów na wystawie.

*Hitem wystawy miał być system Kondo za 2 miliony zł. Grało po prostu dobrze ale nic więcej. Jak na system za dwie bańki, to trochę za mało. Kolumny jakieś inne niż miały być, podobno amerykańskie (ktoś wie co to za kolumny?) Być może hitem był wystrój pokoju, nieco awangardowy z humorem (podstawki z rolek papieru toaletowego, buty przytrzymujące kable, łódka z papieru na gramofonie, napis SEX, kolorowe, świetliste węże).

*Jak zwykle nie zawiodły duże kolumny Harbetha, czyli Studio 40i z elektroniką MBL. Brzmienie dla dojrzałego audiofila albo raczej melomana, do długiego słuchania.

*Obok Kolumny Avalon Isis z amerykańską elektroniką MSB (źródło) i wzmacniaczem dzielonym Constellation Audio. Ktoś ze zwiedzających powiedział, że Avalony żyją swoim własnym życiem. Poprosiłem o puszczenie płyty Tamtam Project. System "zdemolował" brzmienie. Było płaskie, mało wciągające, słowem dziwne i nudne.

*Natomiast "cebulki" MBLa ze wzmacniaczami (monobloki) Spectral'a - super! Świetna przestrzenność, świetne, brzmienie z "oddechem".

*Bardzo dobre wrażenie zrobił system TAD. Brzmienie rozdzielcze, soczyste, otwarte. Jeden z najlepiej grających systemów na wystawie. Było trochę kłopotów z bumieniem niskich tonów (szczególnie na tylnej kanapie), ale w tak małych salach to nic dziwnego. Wiele prezentacji trapiła ta bolączka, więc starałem się w mniejszym stopniu zwracać na to uwagę.

*Polska Fonica miała swój debiut z gramofonami. Są to dość drogie urządzenia, ale solidnie wykonane. Grały ze wzmacniaczem gramofonowym Graham Slee, wzmacniaczem dzielonym Advance Acoustic i podłogowymi kolumnami Audiovector. Brzmienie pełne, mocne, przyjemne. Na życzenie Mirka pan włączył płytę Kraftwerk "Tour De France". Nie każdy gramofon daje sobie z tym radę. Tu było naprawdę dobrze.

*W sali Trimexu koncertował Władysław Komendarek. Podłączył się do wzmacniacza Lyngdorf, a kolumny to podłogowe Focal Utopia. Nie przepadam za brzmieniem Focali, ale dało się słuchać, choć pewnie w dużej mierze ze względu na muzykę pana Władysława.

*Sonus Faber Venere (białe) Pro-Ject i Primare, brzmienie dobre, ale to już nie ten serblinowski Sonus. Brak magii, tego czegoś co sprawia, że chce się słuchać i słuchać.

*Wzmacniacz Mach połączony w tym roku z kolumnami Avcon i jakimś archaicznym odtwarzaczem CD Philipsa nie zabrzmiał już tak dobrze, "lampowo" jak w zeszłym roku. Było nieco za sucho, niezbyt przyjemnie.

*Natomiast Grajpudła podczas tej edycji zagrały znacznie lepiej. Może miały trochę za bardzo stonowane wysokie tony i niskie niezbyt mocne, ale za to nic w brzmieniu nie męczy. Konstruktor obiecał, że zajmie się skrajami pasma i następnym razem będzie jeszcze lepiej.

*Polskie firmy produkujące kolumny to m.in RLS, Studio 16HZ (Canto One), Pylon Audio (plus Lector), Audio Academy. Produkty tych firm grały bardzo dobrze albo dobrze. Może Harpia Acoustić (plus Abys Sound) grała nieco za ostro, ale o dziwo podobało mi się. Myślę, że połączenie z łagodniej brzmiącymi wzmacniaczami może pokazać na co stać te kolumny.

*Bardzo dobre wrażenie zrobiły na mnie odsłuchy z udziałem wzmacniaczy Baltlab Endo 2 (w jednym pokoju grał ze starszym odtwarzaczem Wadia 301 (?) i kolumnami Audio Academy Hyperion.Brzmienie mocne, dźwięk nieco ocieplony, soczysty, dynamiczny. Doskonale się tego słucha.

*Dynaudio w trzech odsłonach. Od aktywnych, bezprzewodowych Xeo 3 (odtwarzacz plików Ayon) - brzmienie trochę natarczywe, jakiś rys sztuczności. Nie bardzo mi się podobało. Pewnie to przyszłość, ale muszą pewne rzeczy jeszcze dopracować.
*Podstawkowe C1 bardzo ładnie zagrały ze wzmacniaczem Octave i CD Ayon CD 5S.
*Ale najlepiej zaprezentowały się Dynaudio C2 z dzielonym systemem Accuphase. Rozdzielczość, energia, pełnia brzmienia, soczystość.
Zazwyczaj Accuphase nie bardzo mnie rusza (Dynaudio lubię i cenię), ale tym razem naprawdę chciało się tego słuchać.

*Nie można zapomnieć o Sonus Faber Cremona M z elektroniką Pliniusa i gramofonem Acoustic Solid z ramieniem Rega. Dobry, rozdzielczy, nie wykazujący ostrości i nieprzyjemnych artefaktów dźwięk. Do długiego słuchania, bardzo muzykalny. Czyli jednak nowsze Sonusy potrafią ciekawie zagrać. Kwestia połączeń.

*Monitor Audio PL 200 i elektronika Cambridge Audio to jakaś katastrofa - ostro, sucho nieprzyjemnie. Ukłon w stronę fanów Altusów firmy Tonsil.

*Ciekawostką były kolumny DomePhase. Odwrócone nisko-średniotonowe (trochę jak niskotonowe w jakimś modelu Wilson Benesch) i kopułka wysokotonowa przed ich magnesem. Fajny otwarty dźwięk, Dobre wokale.

Na prezentację Reymio niestety nie trafiłem. Ale w poprzednich latach byłem raczej zawiedziony ich brzmieniem.


Hotel Bristol

W Bristolu najlepsza chyba prezentacja to Hi-Fi Club z kolumnami Thiel CS2.7 i wzmacniaczami VTL oraz gramofonem VPI. W dwóch pierwszych utworach drażniły mnie nieco wysokie tony, ale może dlatego, że kolumny zostały przyniesione z ekspozycji. Dlaczego zostały wymienione? Różne słuchy krążyły. A to, że się głośniki spaliły a inne wersja, że ktoś tamte kupił i chciał właśnie te konkretne i to od zaraz. Byliśmy tam w niedzielę na przedostatnim chyba odsłuchu. Tak, że jeśli ktoś twierdzi, że grały zbyt jasno, czy źle, to mógł słyszeć inną parę, być może z jakąś wadą fabryczną. To, co ja usłyszałem, to dynamika, rozdzielczość, moc, przestrzenność. "Children on Sanchez" Chucka Mangione zaprezentowane prawie w całości na koniec, na moje życzenie (tu podziękowania dla pana prezentującego system), zabrzmiało tak, że ciarki chodziły mi po plecach. A zaznaczę, że byle co tego nie sprawia. Chyba najniżej schodzące niskie tony na wystawie, brak dudnienia. To jedno z największych pozytywnych zaskoczeń na A.S. (kolumny kosztują "tylko" ok.39kzł.)
I na pewno nie było jasno (przyciemnili światła icon_wink.gif ). Jedno z większych rozczarowań też tu przeżyłem. W tym roku nie grały wzmacniacze McIntosh'a icon_sad.gif

*Drugi super zestaw (niemal ex aequo), gdzie znów podobało mi się jak grają Wilson Audio Sasha. Tym razem z dzielonym (trzy elementy) odtwarzaczem CD dCS VIVADI i wzmacniaczem d`Agostino Momentum Stereo. Ładna dynamika, przestrzeń i brak przerysowań na wysokich tonach. No może minimalne szeleszczenie w niektórych utworach, być może to wina nagrań. Moja dziewczyna nic takiego nie usłyszała
a słuch ma bardzo dobry (grała dawniej na skrzypcach), testowaliśmy kiedyś razem kable sieciowe (ich wpływ na brzmienie).

*Wilson Audio Sophia z dzielonym wzmacniaczem Audio Research i serwerem muzycznym Musa MkII podobały mi się najmniej jednak prezentacja muzyki z serwera obarczona była piętnem jeśli nie sztuczności, to co najmniej nijakości, bo elektroniki Audio Research o to nie podejrzewam.

*Tym razem nie pochwalę propozycji firmy ESA. Kolumny NEO3SE grały dość ostro, natarczywie, "siały górą", choć grały z gramofonem AVID oraz wzmacniaczem dzielonym (przedwzmacniacz i lampowe monobloki VPA) Nagra. Posiedziałem tam przez kilka nagrań, by się przekonać, czy mi się nie zdaje, czy może to wina jakiegoś utworu. Niestety nie. To również jedno z większych rozczarowań tej wystawy, ponieważ lubię kolumny ESA. Pewnie zabrzmi to nieelegancko, ale być może pan Zawada z racji swojego wieku inaczej już stroi swoje kolumny? Mam wrażenie, że z roku na rok ESY brzmią coraz gorzej (jaśniej, ostrzej).

*Jak zwykle świetna prezentacja w pokoju Avantgarde Acoustic. Kolumny Duo Grosso, wzmacniacze Avantgarde plus gramofon Transrotor Rondino i CD Ayon. Dynamika, rozdzielczość, mocny, piękny dźwięk. Tuba, to może nie jest moje brzmienie, ale doceniam ich klasę. Na zasilaniu bateryjnym grało o wiele pełniej niż na sieciowym (przełączono specjalnie na moją prośbę).

Jeśli są jakieś błędy, coś się nie zgadza, proszę o sprostowanie.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubię design Accuphase. W sumie dość niezmienny od lat, ale nie przepadam za zbytnimi udziwnieniami.
Natomiast fakt, że Dynaudio C2 o ile świetnie grają, to ich wygląd zupełnie mi nie odpowiada. Długo musiałbym się zastanawiać zanim postawiłbym coś takiego w swoim pokoju. Bardzo podobają mi się (brzmieniowo oraz z wyglądu) Dynaudio Special Twenty-Five i inne bardziej klasyczne konstrukcje tej firmy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audionet, widzę że dawkujesz nam przyjemności w małych porcjach icon_biggrin.gif Też fajnie. Może wiesz albo ktoś z Was czy kolumny grające w Sound Art, to też ich konstrukcja? Brzmienie systemu faktycznie dobre.
RoRo a co Tobie jeśli chodzi o brzmienie, najbardziej podobało się na A.S. O Baltlabie wiem. I podzielam zdanie.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1angel naprawdę nie mam pojęcia co za kolumny grały w Sound Art icon_sad.gif Ale trzeba im przyznać że ich wzmacniacze mają potencjał brzmieniowy .Poczytałem sobie różne relacje z AS .Widzę że ludzie się najczęściej podniecają zestawami których i tak nie kupią.Nie da się ukryć że i ja temu uległem icon_sad.gif Np: nowa dla mnie firma Amphion zamiast ich flagowych kolumn chętnie bym posłuchał jakiś niezbyt drogich podłogówek skojarzonych z elektroniką w rozsądnej cenie.Do dziś pamiętam jak na AS powalił mnie na kolana zestaw Audionet Sam + kolumny Zoller.Dźwięk był zjawiskowy.Oczywiście nie wiadomo jak by to zagrało u mnie? Na tej samej wystawie podobał się mi i koledze inny zestaw , niestety nie pamiętam firm, a u niego w domu było przeciętnie dobrze że tylko wypożyczył go do odsłuchu.
A więc teraz wizyta w pokoju Ming Da .Wzmacniacze ładnie się prezentują .Dobrze grają i stać na nie przeciętnego kowalskiego.TU też nie pamiętam jakie kolumny grały ani jakie są na fotce.
Ps:Już wiem z Ming Da grały Studio 16 Hz Canto One .Inne kolumny tej firmy na środkowej fotce. icon_lol.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może fronty im się spłaszczyły w transporcie i nie poznaliśmy? icon_lol.gif
A widział może ktoś z koleżanek i kolegów jakąś opinię (lub jeszcze lepiej ma własną) o Solution i Ascendo? Trochę żałuję, że dość szybko stamtąd wyszedłem albo nie zajrzałem później. Nie chce mi się wierzyć, że grało to tak źle, choć sam słyszałem. W zeszłym roku też było tak sobie. Mój kolega, którego nie było akurat na A.S. powiedział nieco żartem, że się nie znam. Hmmm ... icon_confused.gif .
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, Spendory. To by tłumaczyło w dużym stopniu dobre brzmienie w tamtym pokoju.

Chciałbym tu pozdrowić serdecznie Belfra54, którego miałem również przyjemność poznać na Audio Show. Przepraszam, że wcześniej nie napisałem o tym w relacji. Już edytuję.

Audionet, musimy się koniecznie spotkać na A.S. w przyszłym roku. Super byłoby, gdybyś przyjechał na dwa dni. Ja już chyba czwarty rok przyjeżdżam na sobotę i niedzielę.

Dostrzegłem błąd w opisie galerii zdjęć z Audio Show http://audio.com.pl/index.php?page=audioshow#71
Dzielony system Accuphase grał nie z Dynaudio Consequence Edition jak sugeruje autor anonim (kto to?), tylko z Dynaudio Confidence C2, to trochę inne kolumny.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...