Skocz do zawartości

Pomoc przy wyborze sprzętu


szulek

Recommended Posts

Witam!
Jestem laikiem w sprawach związanych ze sprzętem audio i dlatego też postanowiłem napisać na tym forum zauważając wiele profesjonalnych odpowiedzi.
Przglądałem masę postów sprecyzowałem swoje wymagania, które oczywiście podlegają bezpośredniemu kryterium finansowemu:)
Zacznę od tego, że chcę dokonać zakupu sprzętu, który będę sukcesywnie rozbudowywał.
Na początek myślę o zakupie:
- kolumn - x2
- amplitunera, który pozwoli mi na późniejsze podłączenie dodatkowych głośników, aby docelowo utworzyć zestaw złożony z większej ilości kolumn.
W 70% sprzęt będzie służył do słuchania muzyki: Rap, Hip-Hop, Latino oraz w 30% do oglądania filmów.
Pomieszczenie w którym będzie się znajdował sprzęt to około 25mkw.
Chciałbym usłyszeć pożądny bas płynący z głośników icon_smile.gif
Tak jak wspomniałem mam swoje typy i bardzo proszę o wszelkie uwagi (pozytywne jak i zwłacza negatywne co do wstępnego wyboru sprzetu na którym się zastanawiam):
- amplituner
Yamaha RX-V661
ONKYO TX-SR605
Pioneer VSX-917 ewentualnie rozbiję świnkę to: Pioneer VSX1017
- kolumny
JBL E90 lub JBL E100

Dodatkowe moje pytania, ponieważ nie znalazłem na nie satysfakcjonującej odpowiedzi:
- jeśli moc RMS kolumny wynosi 120W, a moc RMS wzmacniacza 100W - na jeden kanał - czy mogą wystąpić jakieś nieprzewidziane niespodzianki w funkcjonowaniu zestawu?
- jak najprościej połączyć PC lub notebook do takiego zestawu - wymagane jest specjalne okablowanie?
- jakie należy ponieść (z głową) koszty okablowania takiego sprzętu (amplituner, kolumny x2, PC)

Proszę o szczery komentarz do propnowanych zestawów.
Będę bardzo wdzięczny za propozycje, które może odpowiednio ukierunkują mój tok myślenia w wyborze sprzętu audio, jeśli przedstawione propozycje nie są trafione.














Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.
Jednak, jeśli chodzi o wzmacniacze to jakie są możliwości ich rozbudowy?