Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
obas

Używany zestaw do muzyki lżejszej

Recommended Posts

Jak się okazuje kable USB podobnie jak inne kable też mają wpływ na dźwięk. Dowodzą tego testy w znanym piśmie o tematyce audio.
Ja miałem na myśli testowany tam Belkin Hi-Speed USB 2.0 i WireWorld Ultraviolet. Ten pierwszy mam i używam sporadycznie, gdy chcę posłuchać czegoś z komputera. Podłączam do wejścia na DAC mojego odtwarzacza. Ale nie porównywałem z lepszymi, nie będę też słuchał z komputera, więc dałem sobie spokój. Ten Belkin kosztował mniej niż 50zł. Czym się różnią mogę Ci wysłać skany recenzji, ale podaj mail, bo nie wiem już który adres jest Twój?
Pamiętaj, że każdy element w zestawie "gra", czyli ma wpływ na dźwięk. Wiadomo, że w zależności od elementu mają różny. Niektóre bardzo nieznacznie wpływają na jakiś aspekt dźwięku, wręcz na granicy percepcji. Ale jeśli poprawimy brzmienie kilku małych elementów to już na pewno będzie to dobrze słyszalna różnica.
Cytat

Jakie elementy kabli głośnikowych i interkonektów wpływają na jakiś zakres częstotliwości?


Nie bardzo wiem o co Ci chodzi? Mogę tylko napisać, że jakość kabli ma wpływ na dźwięk. Im lepsze jakościowo, tym mniejsze spustoszenie czynią w przesyłanym sygnale. Oczywiście i te drogie w różny sposób kształtują dźwięk, pokazują go inaczej.
W tym rozumieniu nie jest to pełna neutralność. A jak zagra kabel i dlaczego, to w dużej mierze tajemnica producenta.
Na jakość i charakter przekazu kabli składają się takie czynniki jak jakość materiału i montażu, rodzaj/rodzaje materiału przewodzącego, jego czystość, rodzaj i jakość dielektryka (izolatora), zastosowana geometria kabla (np. splot żył), rodzaj i jakość zastosowanego ekranowania lub jego brak. ważne też są jakość, rodzaj materiału i obróbka wtyku. A także różne procesy fizyczne czy chemiczne podczas produkcji kabla jak sposób wyciągania drutu, atmosfera w jakiej nakłada się izolację (np. brak tlenu czy zastosowanie argonu), kriogenizacja drutu czy wtyków. Oraz wiele innych czynników.
Dlatego dobre kable są drogie, bo to produkcja małoseryjna i niestandardowe, często bardzo drogie materiały oraz obrabiarki a praca i myśl techniczna musi się jakoś producentowi zwrócić, musi na tym zarobić, by przetrwał. Takie są prawa rynku.
A tani kabel można np. kupić jako gotowy w KGHM, dać ładną koszulkę, przebrandować, założyć dobre wtyki i sprzedawać jako podstawową wersję swojego produktu. Dlatego na ogół (z pewnymi wyjątkami) tych niewiele droższych od podstawowych, dodawanych np. do sprzętu audio nie polecam. Nie różnią się na ogół zbyt wiele od zwykłych drutów. A później ktoś mówi/pisze, że kable się nie różnią, nie mają prawie żadnego wpływu (oprócz tego, że przewodzą) na dźwięk.

Dlatego zastanawiam się, jakie kable Ci polecić. I myślę, czy by nie obejść właśnie tego o czym pisał Jacek75 czyli, że dobre, neutralne i uniwersalne kosztują a nie można mieć wszystkiego za niedużą kasę.
Początkowo odrzuciłem pomysł z Namelessem. Ale wpadłem na taki pomysł. W dodatku niedrogi.
Jako, że testuję teraz w swoim głównym systemie głośnikowe Alphard DaVinci SL-10 (4mm2) i oprócz tego, że są mniej rozdzielcze, grają bardziej "plamami" i mają trochę mniej "powietrza" i trochę mniejszą dynamikę od moich stale stosowanych Straight Wire Rhapsody S, to poza tym oceniam je bardzo pozytywnie. Piękna średnica i stereofonia, czystość wybrzmień, ładne nasycone barwy, wysokie trochę złagodzone, ale dźwięczne, niskie mocne, nieprzerysowane, dość dobrze zróżnicowane. Bardzo ładne wokale, dobrze pokazane ale bez zbytniego eksponowania np. nadmiarem sybilantów (głosek syczących). Muzykalność? Chyba nawet większa niż ze S.W.
A górę można by właśnie wyeksponować Namelessem, który to ma wysokich tak dużo, że w życiu tylu nawet z kilkadziesiąt razy droższych kabli nie słyszałem. A jakość ich jest na bardzo wysokim poziomie. w tej cenie absolutna rewelacja. Średnica i niskie dość równe, bez większych uwag. Może mogły by być bardziej soczyste, pełniejsze.
Czyli kable dobrze by się uzupełniały i powinny wpasować się w Twoje oczekiwania. Miałem obydwa naraz, grały wpięte w różne zestawy i dlatego znam dobrze ich brzmienie. W moich było za dużo wysokich. U Ciebie powinno być ok.
W razie czego kable niedrogie i łatwe do odsprzedania, bo popularne.

Oczywiście można by skonfigurować inny zestaw, ale będzie drożej. Nawet znacznie drożej jeśli ma to zagrać lepiej.
Namelessa weź co najmniej z linii Classic, bo Mini jest za słaby. Wyższe modele mają jeszcze bardziej wyrafinowaną górę i ogólnie brzmienie całego pasma, ale grają dość jasno. Uważaj by nie przesadzić. Classica sprzedają w odcinkach 40cm (nawet tyle nie ma, mierzyłem) a jest dość sztywny, trudny w podłączeniu. Lepiej kupić dłuższą wersję. Zmierz ile Ci potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale mi to f1angel pięknie rozpisałeś... bardzo dziękuję, bo zawarłeś bardzo dużo informacji w jednym miejscu. Co do mojego pytania, którego nie zrozumiałeś to chodziło mi mniej więcej o to, co napisałeś - przewód jest miedziany, to brzmi inaczej niż na przykład srebrny itd, wszystko ująłeś, mnie tylko zastanawiało na co konkretniej wpływ mają poszczególne składowe - na niskie tony, detaliczność, zamulenie itp, ale jak napisałeś jest to tajemnica producenta

co do Twojej propozycji, to chodziło Tobie o to, żeby wysokie tony podpiąć na Namelessach a niskie/średnie na Alphardach, czy jako kable głośnikowe proponowałeś właśnie Alphardy, a Nameless jako interkonekt? Co do tych Aplhardów, to czytałem recenzje na audiostereo i nie były zbyt pochlebne, ale rozumiem, że tutaj Twoje doświadczenie i ta konkretna sytuacja pozwala domniemywać, że tutaj wszystko ze sobą będzie współgrało

czy kable/interkonekty kupować używane, czy nowe?

jeszcze jedna taka uwaga co do kolumn - jak odtykam bass refleks, to jest duża różnica w brzmieniu niskich tonów. ale pewnie jest to tak jasne, że nie musiałem tego pisać icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jeszcze jedna taka uwaga co do kolumn - jak odtykam bass refleks, to jest duża różnica w brzmieniu niskich tonów. ale pewnie jest to tak jasne, że nie musiałem tego pisać icon_wink.gif


Warto pisać, bo nie zawsze jest duża różnica, tu bas się utwardza, precyzuje, monitory są bardziej podatne na taki zabieg, duże podłogôwki mniej , bo otwór br ma ,, mniejszy udział,, w całości emisji dźwięku.
Chdził(chyba) o nemeless jako cinche, a głośnikowy innej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tych gości, testerów od siedmiu boleści z Audiostereo rozstrzelałbym zsiadłym mlekiem. Jak można pisać o tym jak grają kable jeśli one nawet się nie ułożyły w systemie? Zwróć uwagę po jakim czasie od zakupu i wpięcia w system je oceniają. Poza tym nie chcąc być złośliwym napiszę tylko, czy to na pewno słyszeli brzmienie kabli, czy swoich źle dobranych zestawów?
Ja te kable słyszałem w tak różnych konfiguracjach od taniutkiego zestawu do takiego za ponad 30kzł za zestaw używany.
Słucham na nich w tej chwili (w wersji bi-wire) na swoim podstawowym zestawie a wymagania mam wierz mi niemałe.
Czytałem te "recenzje" i po prostu śmiać mi się chce. Muszę napisać coś tam niebawem i wykazać indolencję "fachofcóf".
Co do kabli to chodziło mi o interkonekty Nameless i głośnikowe Alphard. Oczywiście, że można by lepiej.
Ale interkonekty musiały by być jakieś np. srebrne Siltech, Audiograde, Albedo, Sonus Oliva czy Nordost (te akurat nie srebrne, ale jasno, przejrzyście grające).
A głośnikowe np. Van DenHul (nie niżej niż CS-122), Cable Talk, Transparent Audio, Furutech, Furukawa, Oyaide, Cardas, Acrolink.
Jeśli trafisz na używane, to pewnie lepiej, bo taniej. Ale tanie Nameless czy Alphard możesz kupić nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesz, ja jestem nikim, żeby móc stwierdzić, czy osoby piszące recenzje na audiostereo się znają, czy też nie. przytoczyłem jedynie tamte recenzje przewodów z portalu bądź co bądź ściśle związanego z tematyką.

jak bym chciał kable używane, to najlepiej allegro, czy bardziej jakieś tablice, bądź ebay?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie. W tak zwanym międzyczasie udało mi się kupić Grundig FineArts CD2, znów niemiecki ebay. Transakcja zamknie się w 200zł z przesyłką. Czy do połączenia tego odtwarzacza z rotelem będzie pasował również IC Nameless Black Classic Line? Czy tutaj inny z uwagi na brzmienie? Póki co nie kupiłem ani kabli ani IC, jakoś na kable nie umiem trafić, a na IC - tylko ta aukcja mi się rzuciła w oczy z troszkę tańszych ofert

http://allegro.pl/nameless-black-classic-l...4208215427.html

ale nie wiem czy sprzęt będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie chcesz poprawiać nic w średnicy i niskich tonach, to kable będą ok.
Wysokie tony natomiast zostaną podane w bardzo wyeksponowany sposób, będzie ich niezmiernie dużo.
I tu znów, jeśli czujesz taką potrzebę, będzie dobrze. To kable raczej na niedosyt wysokich tonów, na ich przyciemnienie czy na poprawę rozdzielczości ( w stosunku do innych tak tanich kabli).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fajny zestaw Obas uzbierałeś. Nie powiem, zazdroszczę. Mam nadzieję, że o mojej propozycji pamiętasz icon_wink.gif

f1angel, a jakie jeszcze kable IC i głośnikowe proponujesz na poniższe niedobory?
"To kable raczej na niedosyt wysokich tonów, na ich przyciemnienie czy na poprawę rozdzielczości ( w stosunku do innych tak tanich kabli)."

Bo twój opis idealnie pasuje do tego, czego potrzeba moim Laserom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, dzięki. Dziennie śledziłem wszystkie serwisy z aukcjami i się jakoś udało. Dobrze by było teraz do tego dokupić odpiwiednie przewody, odpowiedni DAC no i tunerek jakiś w miarę tani. Zobaczymy jak to wszystko zagra. Póki co słucham nie za często, niestety mało czasu na wszystko , ale zestawik brzmi niczego sobie. Im dłużej słucham tym bardziej mi się podoba

Argue pamiętam oczywiście o Twojej propozycji, doczekasz się w końcu, ale naprawdę póki co może być ciężko icon_sad.gif odezwę się jak będę gotów

Kupiłem te namelessy z aukcji, którą podałem, raczej będą do CD, zobaczymy icon_smile.gif ale powolutku coś się zaczyna klarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obas, no zobaczymy jak Ci te Namelessy zagrają w systemie. Są na tyle specyficzne, ze niekoniecznie Ci się muszą spodobać.
Ale cena jest taka, że w razie czego nie żal albo możesz odsprzedać. Pewnie nawet na tym forum znajdą się chętni.

Argue, spróbuj zatem Namelessów Black Classic Line albo jeśli Cię stać wyższych modeli, które grają jeszcze jaśniej (choć nie wiem jak to możliwe icon_wink.gif ) a całą resztę mają na lepszym poziomie.
Inne eksponujące wysokie tony wymieniłem wyżej, ale to już na ogół dużo (np. 10 krotnie albo więcej) większe pieniądze. Jeśli ma eksponować na poziomie, a nie jazgotać, szeleścić, świdrować w uszach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W oczekiwaniu na interkonekty i cd mam pytanie o standy - chciałbym się zmieścić w około 250zł - czy jest szansa, że jakieś sensowne dostanę w tej cenie? co jakiś czas na aukcjach czy innych serwisach ogłoszeniowych przewijają się nazwy Mission Stance oraz Atacama Nexus. Czy są to solidne standy i czy jest jakakolwiek szansa, że dostanę je w takim przedziale jaki mnie interesuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szansa jest, jak najbardziej. Ja pół roku temu kupiłem standy Atacama Nexus 6 za jakieś 130zł, w dodatku z odbiorem osobistym w moim mieście. Szansa na szansie i szansą pogania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No jasne, że jest szansa. Ale najlepiej aby były tak wysokie, by kolumny na nich postawione miały głośniki wysokotonowe na wysokości Twoich uszu gdy siedzisz. Zmierz, oblicz i szukaj takich. Nie muszą być Mission czy Atacama. Byle by były jak najcięższe i najlepiej z możliwością wsypania suchego piachu do środka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie znajdziesz standów, które wysokościowo spełniałyby wymagane warunki, możesz zrobić standy na zamówienie. Kilka razy podawaliśmy już w innych tematach linki z Allegro, gdzie możesz takie zamówić. O ile pamiętam cenowo wychodziło to w okolicach Twojego budżetu, no może z lekką górką. Ale wyglądały na bardzo solidne. A tymczasem, najlepiej śledzić wszędzie gdzie się da, bo okazje trafiają się czasami solidne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze jedno - jak wiadomo Rotel przy włączaniu puszcza na głośniki charakterystyczny trzask. Na tą chwilę rozwiązałem to tak, że podłączyłem kolumny pod kanał "remote" i najpierw włączam wzmacniacz, a dopiero potem kolumny przyciskiem "speaker remote" i tego dźwięku nie ma. Ale mam pytanie - czy da się wyeliminować ten trzask przy tradycyjnym podłączeniu kolumn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pewnie zależy jak dla kogo, ale ogólnie rzecz biorąc dość skomplikowana. Inna sprawa, że to jest ingerencja w fabryczny tor, weź potem sprzedaj taki wzmacniacz uczciwie za dobre pieniądze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki F1angel icon_wink.gif.

A odnośnie tej przeróbki, to ciężka sprawa.
Od strony technicznej, to dobre rozwiązanie. Ja mam w jednym wzmacniaczu miękki start, w drugim nie. W innych wcześniej, tych bez miękkiego startu, zdarzało mi się po wyłączeniu wzmacniacza, nie skręcić potencjometru głośności na 0, co wiecie jaki dawało efekt, przy kolejnym włączaniu wzmacniacza. I tutaj miękki start sprawdza się idealnie.
Inna sprawa, to o czym wspomniał Pacio94. Producent pominął ten element w tym wzmacniaczu, więc jego montaż to ingerencja w budowę piecyka. Ten fakt, może być niesmacznie odbierany przy sprzedaży wzmacniacza. Czasami może wręcz zniechęcić.
Ale myślę, że gdybyś zrobił to w serwisie i poprosił o dokument, potwierdzający wykonanie takiej operacji, to już by to wyglądało lepiej. Zwykły papierek, ale kupujący ma pewność, że przeróbki dokonał serwis, a nie nie wiadomo kto i gdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko znowu w serwisie (jaki by nie był) policzą sobie odpowiednio, a wtedy chyba lepiej od razu zmienić wzmacniacz i koło się zamyka icon_rolleyes.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadzam się z Tobą. Ale i tak źle i tak nie dobrze icon_smile.gif. Zostaje zatem udać się do serwisu, zlokalizować okolicę kosztów takiej przeróbki i zastanowić nad jej sensem. Jeżeli suma tego, plus wartość wzmacniacza pozwoli na zakup innego (przy tym z miękkim startem), to taki zabieg mija się z celem. No chyba, ze Kolega jest tak jest zafascynowany tym wzmacniaczem, że zmieniać go nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podobno elementy odpowiedzialne za miękki start trochę jednak degradują dźwięk. Dlatego niektórzy producenci wcale nie z oszczędności go nie montują.
A Tobie Obas jeśli bardzo nie przeszkadza takie włączanie sprzętu, to może daj sobie spokój z przeróbkami. Chyba da się do tego przyzwyczaić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...