Skocz do zawartości

ayon cd-3s i co dalej


Paimei

Recommended Posts

Witam,
Udało mi sie zostać posiadaczem ayon cd-3s i gra ze spiritem III okazało się ze lepszy efekt uzyskuje przy połączeniu pre z cd-3s i spirita jako końcówki mocy niż jako integry i tutaj zaświeciła sie lampka icon_smile.gif
zacząłem rozglądać sie za końcówkami mniej więcej w cenie spirita, Myślice ze ma to sens czy raczej wielkich postępów nie uzyskam?

z góry dziękuje za poradę
Tomek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej klasie sprzętu pozostaje jedynie słuchać, testować i ewentualnie wybrać najlepsze według Ciebie rozwiązanie.
Podaj proszę, z jakimi kolumnami Twój system pracuje. Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim - nie ma sensu cytowac go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co napisałeś. Na ogół w sprzęcie wyższej klasy przewagę uzyskuje jednak konfiguracja z preampem.
Szkoda, ze tak mało napisałeś o wszystkim, co może mieć znaczenie w późniejszych rozważaniach.
Ani o muzyce jakiej słuchasz ani o guście brzmieniowym ani o pomieszczeniu czy kolumnach, jak wspomniał Q21.
Może poczytaj to i napisz coś więcej: http://forum.audio.com.pl/Pierwsze-posty-i...o-to-t35663.htm
Pewnie myślisz o nowej końcówce? Ale może weźmiesz pod uwagę używaną? Tu mógłbyś w tym aspekcie wkroczyć już w realny hi-end.
A jakich lamp w przedwzmacniaczu i końcówce Spirita używasz? Są to fabrycznie montowane lampy, czy wpiąłeś jakieś NOSy?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przy tej klasie sprzętu pozostaje jedynie słuchać, testować i ewentualnie wybrać najlepsze według Ciebie rozwiązanie.
Podaj proszę, z jakimi kolumnami Twój system pracuje.


Q21 Dziękuje za odpowiedz, szczerze liczyłem ze sie odezwiesz,
dzwoniłem do was wczoraj w tej sprawie ale chłopaki maja tam urwanie głowy i zazwyczaj na zajęte trafiałem icon_smile.gif

Moje pomieszczenie to 17m2 nagłaśniają go monitory Dynaudio special 25, ogólnie dźwięk mojego systemu mi odpowiada ale skoro po zmianie pre było lepiej to może po zmianie wzmacniacz będzie jeszcze lepiej.
zastanawiałem sie nad tańszymi rozwiązaniami typu monobloki Audiolab 8200mb, Xindak XA-8800Mne, Vincent jak narazie jestem średnio przekonany czy to połączenie wniesie poprawę wszystkie macie je u siebie i macie zdanie na ich temat.
Bardzo mnie ciekawi połączenie z monstrum A klasowa końcówka Xindak A-600P (ponoć to bardzo fajne urządzenie pomimo braku firmowej historii) no i przy odsprzedaży tracąc polowe tracę 5 tys a nie jak w przypadku luxmana czy accu 15. Macie tez u siebie Luxman M-600A mojego faworyta ale ze względu na cenę trochę mnie odrzuca icon_smile.gif ( pytanie czy 3-krotnie wyższa cena przynosi az takie korzyści przy dobrym pre). Nawiasem mówić używanego za ok 15 tys znalazłem i to juz lepiej cenowo wygląda tylko czy warto (używany kontra nowy)?

Q21 z gory dziekuje za pomoc
BTW. czy mozna u was odsluchac tego xindaka?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f1angel
co do muzyki i gustów to sprecyzowanych nie mam głownie spokojnych jazzowych kawalkow troche klasyki i klasycznego roka.
jeśli chodzi o samego spirita to do niedawna było standardowo, niestety po zmianie pre zaczęło mi się włączać poprawianie icon_smile.gif
teraz jest na upgrejcie w austri i za tydzień przyjedzie z nowymi nosami 6sj7 poprawionym zasilaniem i na lampach kt150 icon_smile.gif zobaczymy co będzie sie działo

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to posłuchasz jak będzie grało. Nie wykluczone, że bardzo satysfakcjonująco. Może nawet przejdzie Ci na jakiś czas ochota do wymiany sprzętu.
Zasilanie we wzmacniaczach lampowych to kluczowa sprawa. To już powinno dużo dać. Ale moim zdaniem bardzo nie doceniana jest wymiana lamp na lepsze. W sumie oficjalnie rzadko się o tym pisze.
Miałem jakiś czas temu Ayona Spirita mkI. Z fabrycznymi Electro-Harmonixami grał dobrze (choć moim zdaniem tylko poprawnie), ale brakowało dobrej barwy, plastyczności, mikroplanktonu w wybrzmieniach i tego czegoś. Magii? No powiedzmy muzykalności.
Po wymianie tylko sterujących na NOS Sylvania dźwięk zyskał dużo w każdym z tych aspektów. Twierdzę, że był to już inny wzmacniacz.
A przecież wersja na E-H była chwalona przez recenzentów wielu pism. Może to w porównaniu do innych wzmacniaczy lampowych w podobnej cenie?
Kolejne zmiany i zastosowanie jako wstępnej Mullarda Box Plates (12AU7) z ok. 1970 roku. A jako sterujących kriogenizowanych Mullard "Black Sable" https://tubedepot.com/products/black-sable-...82-12au7-1950-s nastąpiła kolejna duża poprawa (jak dla mnie) i pojawiła się wreszcie "magia". Wymiana lamp mocy, czyli Electro-Harmonixów KT88 na tego samego typu lampy, ale tzw. "czarne" Shuguang-Treasure http://www.ebay.com/itm/Shuguang-Treasure-...=item33642f85dd
nie przyniosła już tak jednoznacznej poprawy. Dźwięk stał się gęściejszy, plastyczniejszy, ale mniej dynamiczny. Co kto lubi.
Ale końcowy efekt w porównaniu ze wzmacniaczem z fabrycznie montowanymi lampami był nieporównywalny. To zupełnie inny wzmacniacz. Nie chcę pisać oklepanego, że co najmniej o klasę, ale tak było.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f1angel
Piszesz ze miałeś spiritem na co go zmieniłes??
Ceny lamp ktore mi wysłałes są dosc spore icon_smile.gif ale zawsze warto spróbować ciekawe tylko czemu przy całej naszej technice lampy z przed kilkudziesięciu lat są lepsze od nowych

Wracając do twoich eksperymentów z lampami to nie było żadnych problemów ? Wymieniles i śmigalo bez żadnych dodatkowych kombinacji?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Spirita ma Mc Intosha 6850. Ale nie wykluczone, ze jeszcze wrócę do lampy icon_biggrin.gif
W odtwarzaczu Ayon CD-07 też wymieniłem fabrycznie montowane Philips JAN 5687WB na Tungsol black plates NOSy z 1958roku.
Dźwięk stał się bardziej spójny, gładki i płynny.

Po wymianie lamp sterujących we wzmacniaczu na NOSy czy wymianie lamp mocy ustawiałem tylko za pomocą miernika bias (mkI nie ma automatycznej kalibracji lamp, to normalna procedura) i grało super i bez żadnych technicznych niespodzianek. A dlaczego miałyby być jakieś problemy?
Czemu starsze lampy lepiej grają? Bo produkowano wówczas dużo lamp i wytwórcy znali wiele tajników, które w późniejszych latach popadły w zapomnienie. To był kunszt i pasja tworzenia. Tak jak kiedyś wytwarzano najlepsze skrzypce i dziś mimo super techniki nie robi się lepszych. Choć obecnie wytwarza się coraz lepsze lampy. Nawet w Chinach. Ale ich produkcja jest dość droga.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...