Skocz do zawartości

AUDIO SHOW 2014


Belfer54

Recommended Posts

Na początek parę informacji ogólnych o 17 edycji AudioShow 2014 - w tym roku będzie 110 sal wystawienniczych oraz 104 wystawców (czyli rekord AS)

Hotele jak zwykle: Radisson Sobieski + po przeciwnej stronie Placu Zawiszy drugi Golden Tulip (w 2011 roku zmienił nazwę z Hotel Kyriad Prestige na Golden Tulip) oraz Bristol, no i darmowy autobus co godzinę z Sobieskiego do Bristolu (a 30min po pełnej godzinie z Bristolu do Sobieskiego)
Strona AS - http://www.audioshow.com.pl/
W okolicy głównego miejsca, czyli Placu Zawiszy z hotelami Radisson Sobieski i Golden Tulip, jest sporo niezłych miejsc gastronomicznych (knajpy, pizzerie, kebab, fast food).
A znajduje się to 2 przystanki tramwajowe od Dworca Centralnego (albo kilometr pieszo...).
http://www.audioshow.com.pl/fWfv,jak_dojechac.html

Fotografie i opisy z ubiegłego, 2013 roku - "AUDIO-SHOW-2013-odbedzie-w-dniach-9-10-listopada"
http://forum.audio.com.pl/AUDIO-SHOW-2013-...ada-t36214.html

Fotografie i opisy z ubiegłego, 2012 roku - " AudioShow 2012, - to już 15 edycja"
http://forum.audio.com.pl/AudioShow-2012-t30366.html

fotki i opisy z ubiegłego, 2011 roku - "AudioShow 2011"
http://forum.audio.com.pl/index.php?showtopic=26097&st=0

a z 2010 roku w wątku "Au, Au, Au - AudioShow 2010 ..."
http://forum.audio.com.pl/Au-Au-Au-AudioSh...10--t21227.html

tam też znajdziecie informacje o gastronomii w najbliższej okolicy hotelu Sobieski i dojeździe...
albo (o dojeździe) bezpośrednio na stronie organizatora
http://www.audioshow.com.pl/fWfv,jak_dojechac.html

Jak nic nagłego nam nie wypadnie - to jak zwykle kilka dni po AudioShow można się spodziewać fotek i opisów redaktorsko-moderacyjnych...
i mam nadzieję, że Koledzy z Forum Audio również dołożą swoje relacje.



Pozdrawiam
PS. W 2012 roku Elberoth podał parę szczegółów i ciekawostek o AS - może i w tym roku się to uda?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Jakby ktoś chciał zobaczyć niezły gramofon (niestety ciut drogi - pół miliona zł), to w sali Kiepura hotelu Bristol będzie gramofon Artus niemieckiej firmy Transrotor.

Kolejny gramofon zobaczymy w Hotelu Sobieski pokój 329, to będzie projekt polsko-szwedzkiej firmy JR Audio: unikalnej konstrukcji ramię gramofonowe Impossible, które mimo jednoosiowego mocowania prowadzi główkę z igłą zawsze pod tym samym kątem do rowków bez względu na ich odległość od środka płyty, tak jak ramię tangencjalne

W pokoju 615 Hotelu Sobieski będzie FONICA - czyli zapewne gramofony za kilkanaście tysięcy złotych, w ramach reaktywacji znanej polskiej marki. Byli na AS w 2013, zobaczymy co pokażą w tym roku...

Odnośnie "reaktywacji" - firma Technics wraca na rynek z 2 systemami: tańszym C700 oraz R1 za 160tys zł (sobieski, Galeria I).

Po raz kolejny będzie można zobaczyć pokaz (albo jak kto woli: wykład) Wall'ego Malewicza z USA, tym razem w hotelu Sobieski (sobota o 14, niedziela o 13)
Temat jak zwykle: "tajemnice analogu". Będzie po polsku icon_razz.gif

O ofercie wytwórni BlueNote będzie opowiadał przedstawiciel firmy Universal Music Polska - w hotelu Sobieski, w sobotę i niedzielę.

Pozdrawiam
PS. A dla tych, co lubią drogie systemy: w Hotelu Golden Tullip będzie "system za bańkę": najnowsze, referencyjne monobloki Soulution 701, przedwzmacniacz 725 oraz kolejną nowość - referencyjny odtwarzacz Soulution 746 (sala Azalia II).
Dla tych, co wolą jeszcze droższe systemy icon_mrgreen.gif - kolumny Focal Grande Utopia EM podpięte pod wzmacniacz Naim Statement (sala Wilanów II Hotelu Sobieski, firma Trimex).
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypominam sobie, by był kiedykolwiek na AS ze swoim gramofonem.
Na stronach dotyczących Ad F. nic nie ma na temat obecności na AS, stąd moje zainteresowanie i pytanie po Twoim stwierdzeniu "Chętnie tez bym obejrzał, z bliska, gramofon Ad Fontes".

A w razie czego - trzeba będzie pomyśleć o wizycie we Włocławku u Pana Andrzeja.
Swoją drogą akurat w październiku minęło pięć lat od pierwszego gramofonu Ad Fontes.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez 3500 zł nie ma co podchodzić do tematu ...
Ale to i tak sporo taniej niż np. FONICA!

A wracając do AS:
Ciekawe, co pokaże SONY - zapowiadają projektor 4K, ale czy coś się u nich ruszyło w stereo lub w kinie domowym? Do tej pory jest raczej cienko icon_cry.gif

No i Meridian zaprezentuje swój system kd...

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fonica raczej przesadza z cenami.Najwiekszą zaletą AdFontes jest nie tylko jakość .Ale także mozliwość wpływu na wygląd gramofonu. Zontek to wygląd pierwsza klasa ale niestety nie ma moją kieszeń.Co nie przeszkadza że chciałbym zobaczyć go z bliska.

Sonego zawsze ceniłem nie tylko za dżwięk ale także za wygląd.Mój CDP x555es wyladował na szafie choć wiem ze powinienem go po zakupie Denona sprzedać.Są jakieś nowości w stereo.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Fonica kosztuje...
Przy niej Ad Fontes wychodzi bardzo okazyjnie icon_razz.gif , a co dopiero przy Transrotorze.... ale i tak trochę trzeba wydać.

Z pozbywaniem się sprzętu to zawsze jest problem - również emocjonalny, skoro tyle lat fajnie grał.
Skądś to znam icon_rolleyes.gif
No i lubię Soniaki serii ES - swoją drogą dla wielbicieli "wielopłytowców" mają 2 karuzele i jedną szufladę jako ESy (konkurencją dla nich są chyba tylko 2 modele DENONa, odtwarzające HDCD).

A na AS to jeszcze będę chciał sprawdzić, czy Trimex jako nowy dystrybutor Cyrusa pokaże coś nowego (no może poza serią Lyrics, która zupełnie do mnie nie przemawia...).
Tylko jak pokażą Focal Grande Utopia, to pewnie z NAIMem będzie to grało a nie z monoblokami 300X - choć na pewno podpytam się i o to icon_razz.gif

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

I jak wrażenia po wystawie? Ja wczoraj przebiegłam sporą część pokoi z aparatem icon_smile.gif Cieszę się, że spotkaliśmy się z niektórymi z Was, f1Angel bardzo żałuję, że w tym roku się nie udało!!!!!! Czekam na Wasze opinie i zdjęcia.

Pozdrawiam bardzo serdecznie
Ola

Poniżej moje Focale (ścisk był w Trimexie nieprzytomny...), Fonica, Wilson Audio i takie tam:) Ciąg dalszy nastapi.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj odwiedziłem wszystkie prezentacje (poza pokojami 203 i 205 w Bristolu, które mi umknęły najpierw i w końcu nie załapałem się na ostatnie prezentacje w sobotę). Patrząc ogólnie, to AS cieszy się chyba coraz większą popularnością, koło 10:00 kolejki tak przed Sobieskim, jak i w Golden Tulipie były długie, a w środku niektóre pokoje w Sobieskim były po prostu niedostępne przez zbyt dużą popularność (vide Trimex, do którego trzeba było czekać w kolejkach).
Co do wrażeń odsłuchowych, to szczerze mówiąc pierwszy raz jestem zawiedziony. Wśród wszystkich prezentacji nie było systemu, do którego chciałbym dzisiaj wrócić na dłuższy odsłuch, na AS byłem 5 czy 6 razy, a w tym roku po raz pierwszy nie znalazłem mojej prywatnej perełki.

Bardziej szczegółowo (w kolejności z przewodnika):
1. Sobieski (dół)
-powrót Technicsa: sprzęt wygląda świetnie (szczególnie referencyjna końcówka mocy), warunki odsłuchowe były żadne, więc ciężko się wypowiedzieć na temat dźwięku, ale chyba było na plus, szkoda tylko że pewnie nie będzie u nas zainteresowania tym sprzętem
-Definitive Technology dla mnie w ogóle nieakceptowalnie, ale recenzje mają dobre, więc może to znowu kwestia warunków
-Voice: niestety jak tam byłem to puszczali coś w rodzaju tekstu czytanego przez lektora z przerwami na kompletną ciszę, dla mnie nieporozumienie, ale o tym też później
-Trimex: kolejny raz nie powalił mnie topowy model Focala, na pewno te kolumny są "kompletne", ale brakuje mi w nich "tego czegoś"
-Sounddeco: to jeden z moich faworytów w tym roku, bardzo ciężko się tam słuchało, bo ludzi dużo, a pomieszczenie dodatkowo otwarte, ale dźwięk modelu Alpha F3 był naprawdę dobry (szczególnie, że to jedne z tańszych kolumn, które na AS grały), duże Omegi za 3,5x więcej już tak nie błyszczały (moim zdaniem dźwięk zbliżony do mniejszego brata, a cena "delikatnie" wyższa) choć tu pewnie znowu mogły decydować warunki (Alphy stały w lepszej części sali), a na co u rodzimego producenta warto zwrócić uwagę, to na znakomitą stolarkę, błyszczące lakiery położone idealnie
-3Logic: świetny projektor i słaby dźwięk z aktywnych kolumn Meridiana
-Audio Center: Monitor Audio podobnie jak co roku, zupełnie nieźle; ciekawie grał soundbar od Naima, jak na tego typu urządzenie naprawdę dobrze
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sobieski (piętra) - tylko kilka lepiej zapamiętanych miejsc
-Tonsil: nowy hi-endowy produkt nie grał jak tam byłem, ale wizualnie prezentuje się naprawdę dobrze, nowe koncepcyjne Altusy, to cały czas to samo granie (mimo zamiany tuby na zwykłą kopułkę, chyba aluminiową) + lepsza stolarka i wiele kolorów boczków (były żółte na przykład), ciekawe ile będą za nie chcieli, strzelam w 3000zł icon_rolleyes.gif
-Unitra: to kolejny dobry znak z kraju, co prawda bas ciągnął się niemiłosiernie, jak w większości hotelowych pokoi, ale poza tym dźwięk naprawdę mógł się podobać (a to znowu "tylko" 9000zł za kolumny - jak Sounddeco)
-SoundClub: podobała mi się prezentacja kina domowego na głośnikach PRO Audio Technology (można je było zobaczyć w Golden Tulipie w ich sali), naprawdę świetny dźwięk kinowy, tylko projektor wyraźnie odstawał (w sumie nie wiem dlaczego, podobno był to bezmała profesjonalny sprzęt)
-słuchawki Furutech-ADL na stoisku MP3store.pl to dla mnie kolejny żart z miłośników dobrego grania, dźwięk jak ze sławnych Beatsów (w profilu V)
-przewrotnie (a może właśnie nie) jedno z lepszych brzmień było w pokoju firmy Nomos, która zajmuje się restaurowaniem sprzętu vintage

3. Bristol
-kolumny ESA to moja prywatna top lista, zawsze mi się podobają, chyba powinienem się zastanowić poważnie nad zakupem icon_biggrin.gif; dodatkowo znalazłem wreszcie długo poszukiwane pianki wysokiej gęstości, które zaczęła wytwarzać Nyquista - szykują się kolejne akustyczne poprawki u mnie icon_cool.gif
-Ancient Audio: nie przemawia do mnie ta idea miniaturyzacji głośników (zresztą przewijała się ona także w wielu innych miejscach)
-w sali Mickiewicz dźwięk był naprawdę przyjemny, grały tam o ile mnie pamięć nie myli Harbeth'y Monitor 40.1
-Suport pokazał JBLe K2 z nową integrą Marka Levinsona, o ile naprawdę lubię granie topowych modeli JBLa, to tutaj było jednak za ostro na górze, moim zdaniem one pasują do amplifikacji McIntosha - takie moje małe marzenie icon_mrgreen.gif
-w Nautilusie się nie nasłuchałem, byłem na ostatniej prezentacji, ale siedziałem na końcu, więc nie będę się wypowiadał
-audiofast pierwszy raz mnie miło zaskoczył, nigdy kolumny Wilson Audio mnie nie przekonywały, a tym razem było naprawdę dobrze (może to kwestia elektroniki DCS)
-HiFi Club: do nich można zawsze iść z przekonaniem, że się nie zawiedziemy, wszystko jest elegancko ułożone, repertuar dobrze dobrany, a zestawy grają przynajmniej dobrze (chociaż moim zdaniem Thiele prezentowały się lepiej niż tegoroczne Rockporty)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Golden Tulip:
-w sali Dalia naprawdę nieźle zagrał mało typowy zestaw 2.2 od Sveda Audio
-Grobel mnie zawodzi, drugi rok z rzędu kolumny Franco Serblin Accordo do mnie nie przemówiły
-w sali firmy Mediam, nie zabalowałem długo, a repertuar nie pozwolił na wydanie jakiejkolwiek oceny (znowu!)
-kolumny Boenicke grały całkiem fajnie, z tym że znowu jest ta miniaturyzacja, która powoduje brak najniższych częstotliwości i pogrubianie średniego basu, poza tym naprawdę dobre głośniki, pewnie fajnie się sprawdzą w małych pomieszczeniach
-TR Studios, no cóż kolumn Zeta Zero patrząc z technicznego punktu widzenia mają wszystko czego potrzeba, ich problem to brak dobrego dźwięku, za dużo góry, dźwięk przyklejony do głośników, jakoś tak bez polotu
-w drugim pokoju audiofastu nie dane mi było posłuchać, próbowałem dwa razy, ale dla prezentujących ważniejsze było, że nagranie ma 50 lat, a nie to czy będzie ono w stanie zaprezentować odpowiednio sprzęty (mówię szczególnie o zdolnościach dynamicznych, basie i pokrewnych)
-SoundClub: poprawnie, chociaż jak na ceny i rozmiary sprzętu, a także dbałość o akustykę pomieszczenia to bez szału
-Avatar Audio: to pierwszy system, którego słuchałem i ostatni w opisie, dźwięk bardzo ciepły, okrągły, ale pełny i z ładną podporą w basie, może nie mój typ grania, ale trzeba to wysoko ocenić


Podsumowując:
1. trochę jestem zawiedziony, ale nie ma co narzekać
2. niektórzy powinni wcześniej mocno przemyśleć repertuar, bo prezentacje, gdzie były dobre nagrania do sprawdzenia wszystkich aspektów brzmienia, były w zdecydowanej mniejszości, momentami to już było frustrujące - wokal męski, albo kobiecy, ewentualnie wolniutkie pukanie w fortepian...
3. śmieszne są sytuacje, gdy sprzęt stoi na jakimś fikuśnym antywibracyjnym stoliku, kable też mają cudotwórcze podkładki, a pomieszczenie jest zupełnie gołe, bez żadnych ustrojów akustycznych np. audiofast w Bristolu; ewentualnie druga wersja, adaptacja akustyczna jest załatwiona piankami, o których każdy choć trochę zorientowany w tym temacie wie, że są zupełnie bezużyteczne (chyba że chcemy zniszczyć efekty przestrzenne)
4. HIT WYSTAWY! kostki Stein H2, o których jeden z wystawców do zwiedzającego powiedział coś w stylu: "nie wiem do końca do czego to jest, ale chyba poprawia jakieś molekuły w powietrzu", to jest chyba najlepszy komentarz do tej sprawy...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Trimexu można było wejść swobodnie dopiero od godziny 19 w sobotę, w niedzielę trochę wcześniej (bo w sobotę AS trwało do 18 icon_lol.gif ).
Ale warto było!
Tym razem wreszcie nie było sterty sprzętu dookoła, tylko połowa tego co zwykle.
Koncepcja wzmocnia kolumn nie uległa zmianie - bardzo mocne i duże monobloki (i zapewne ciężkie niemiłosiernie).
Kolumny Focal Grande Utopia SE - zagrały bardzo przyjemnie, z mocą - ale kulturalnie icon_cool.gif A co do wygladu - bez zmian. Grande Utopia jaka jest - każdy wie icon_lol.gif
Zaprezentowany system z monoblokami, przedwzmacniaczem, streamerem, kablami - miał kosztować koło 2 milionów (z uwagi na brak gotówki i brak wolnego personelu z Trimexu - nie sprawdzałem...).

Cyrus był reprezentowany przez streamer (oraz wystawiony z boku Lyric), ale jakoś panów z obsługi nie było widocznych zbyt wielu (krótko mówiąc - był jeden, wyglądający na trochę zajętego/zmęczonego...), więc niestety sobie nie porozmawiałem.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wystawie byłem przez dwa dni .Naprawde miło spedzone dni spotkałem kolegów z forum .Wystawa rośnie i nawet przez dwa dni nie da sie ,na spokojnie wszystkiego posłuchac.Podobało mi się że wiele zestawów prezentowali nie tylko przedstawiciele firm na Polskę ale także właściciele firm .Myślę że to świadczy o wysokiej randze naszej imprezy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem również w tym roku nie pisać o Audio Show, ale Pacio94 trochę mnie do tego sprowokowałeś swoimi opisami.
Przede wszystkim jak można napisać, że Grobel zawodzi, drugi rok z rzędu. W tym roku Accordo grały co najmniej dobrze, może nawet był to jeden z ciekawszych dźwięków tegorocznej wystawy. Ale, że w zeszłym roku? Słuchałeś? Kolumny Ktema grające z elektroniką Jadis tak zagrały, że w sobotę rozpocząłem od nich odsłuchy a kończyłem na ponad godzinnym odsłuchu w niedzielę. NIC wówczas nie zagrało tak dobrze, tak spójnie, muzykalnie, przestrzennie (trójwymiarowo) jak ten zestaw. Mimo żadnej adaptacji akustycznej.
A słuchaliśmy wówczas: Jola, Zieluwid, mój kolega Bogdan i ja. Wszyscy byliśmy zgodni, że nigdzie tak dobrze nie grało.
Natomiast moim (i nie tylko) zdaniem już od kilku lat zawodzi system w pokoju ESA. Jest zbyt natarczywie, zbyt ostro. Co stwierdziła Jola, RoRo (w zeszłym roku na pewno, nie wiem jak w tym) i ja. Lubiłem kolumny ESA, ale już chyba od 3-4 lat nie da się tego słuchać mimo, że daję im szansę i zostaję na nieco dłuższe odsłuchy niż w innych salach.
W pokoju Ancient Audio chodziło o prezentację cyfrowego korektora akustyki a nie o małe kolumny. Choć one rzeczywiście nadają się raczej na biurko do laptopa. Co by nie pisać nie przekonała mnie korekcja nagrań prezentowana przez pana Waszczyszyna.
Nagrania oryginalne były trochę zbyt nerwowo podane ale miały za to lepszy oddech, powietrze, nośność. Po korekcji wszystko się niby uładziło, ociepliło ale zniknęła gdzieś swoboda, przestrzeń, wybrzmienie instrumentów. Naprawdę trudno było orzec co jest jednoznacznie lepsze. Było po prostu inne.
Wilson Audio ze wzmacniaczem D'Agostino Momentum Stereo i dzielonym źródłem dCS jak dla mnie zagrały już trzeci rok bardzo dobrze. A nie lubię Wilsonów. Ogólne wrażenie psuło szeleszczenie głośników wysokotonowych i D'Agostino nie był tego w stanie złagodzić.
Focale Grand Utopia SE, choć nie przepadam za kolumnami tej marki zagrały w tym roku jednym z najlepszych dźwięków na wystawie. I to w dodatku z elektroniką Solution, która we wcześniejszych zestawieniach wręcz mnie odrzucała.
Avatar Audio prezentował bardzo dziwny dźwięk. Z jednej strony urzekła mnie ich bezpośredniość, specyficzny klimat. Z drugiej strony po pewnym czasie zaczęły męczyć. Na pewno nie pozostawiały obojętnym. Projekt plastyczny pominę litościwym milczeniem.
Co do kolumn Zeta Zero, to się zgodzę. Niby wszystko poprawnie, ale tak jakoś nijako. Może o to chodzi?
McIntosh z kolumnami Rockport zagrał nawet dobrze. Podobało mi się, może złagodziłbym trochę wysokie. Ale repertuar do kitu.
tylko jazzowo-bluesowe plum, plum. Aż się prosiło o jakieś mocniejsze uderzenie. Na moją uwagę o tym prezenter odpowiedział: "Żeby było łatwiej". Nie wiem komu albo czemu miało być łatwiej? Rzeczywiście Thiele z Makami grają lepiej.
Soundecco zagrały bardzo dobrze. Mimo, że nie do końca jest to mój dźwięk.
Technics jak na zestaw za 160 tysiaków zagrał tylko poprawnie. Trochę za sucho, jakoś tak bez polotu, bez pazura. Brak ustrojów akustycznych to inna sprawa. Ale jeśli ktoś robi prezentację a zaniedbuje tak podstawowe rzeczy, to powinien wyłączyć sprzęt, dobrze go oświetlić, zatrudnić seksowne hostessy i postawić po prostu na wrażenia wzrokowe.
Jak dla mnie bardzo ciekawie grało w pokoju Wile. Ale trzeba było tam chwilę przysiąść, by docenić niezwykle naturalne brzmienie.
Największym atutem tego systemu było niesamowite różnicowanie nagrań. Jak coś było nagrane, tak zostało odtworzone. Dla niektórych być może to wada, ale należy docenić prawdziwość tego dźwięku.
Audiosolutions ze swoimi stosunkowo niedrogimi miniaturkami zadziwiły mnie dobrym i dynamicznym dźwiękiem. Bardzo ładnie grały utwory Led Zeppelin.
Bardzo dojrzały i do długiego słuchania dźwięk zaprezentowały kolumny posiadające certyfikat BBC, czyli Graham Audio LS5/9.
No i Bodnar Audio znów zaprezentował bardzo ciekawy, dobry dźwięk.

Oczywiście bardzo dziękujemy Oli_be za wejściówki i żałujemy, że się nie spotkaliśmy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przede wszystkim jak można napisać, że Grobel zawodzi, drugi rok z rzędu. W tym roku Accordo grały co najmniej dobrze, może nawet był to jeden z ciekawszych dźwięków tegorocznej wystawy. Ale, że w zeszłym roku? Słuchałeś? Kolumny Ktema grające z elektroniką Jadis tak zagrały, że w sobotę rozpocząłem od nich odsłuchy a kończyłem na ponad godzinnym odsłuchu w niedzielę. NIC wówczas nie zagrało tak dobrze, tak spójnie, muzykalnie, przestrzennie (trójwymiarowo) jak ten zestaw. Mimo żadnej adaptacji akustycznej.

Hm, może mylę zeszły rok i jeszcze poprzedni? Sam już nie wiem, do mnie ten dźwięk jakoś nie przemówił, ale może to kwestia (znowu!) repertuaru i dłuższego posłuchania. Nie będę się spierał.

Cytat

Natomiast moim (i nie tylko) zdaniem już od kilku lat zawodzi system w pokoju ESA. Jest zbyt natarczywie, zbyt ostro. Co stwierdziła Jola, RoRo (w zeszłym roku na pewno, nie wiem jak w tym) i ja. Lubiłem kolumny ESA, ale już chyba od 3-4 lat nie da się tego słuchać mimo, że daję im szansę i zostaję na nieco dłuższe odsłuchy niż w innych salach.

To fakt, pamiętam z moich pierwszych odwiedzin AS (chyba w 2009r.) konfigurację z McIntoshem i wtedy było znacznie lepiej, ale nawet w tym gorszym wydaniu mi ten dźwięk pasuje. Co pewnie oznacza, że ESA tak wpasowuje się w mój gust, że nawet osłabienie efektu gorszą elektroniką i kablami mnie nie zniechęca icon_wink.gif

Cytat

W pokoju Ancient Audio chodziło o prezentację cyfrowego korektora akustyki a nie o małe kolumny. Choć one rzeczywiście nadają się raczej na biurko do laptopa. Co by nie pisać nie przekonała mnie korekcja nagrań prezentowane przez pana Waszczyszyna.
Nagrania oryginalne były trochę zbyt nerwowo podane ale miały za to lepszy oddech, powietrze, nośność. Po korekcji wszystko się niby uładziło, ociepliło ale zniknęła gdzieś swoboda, przestrzeń, wybrzmienie instrumentów. Naprawdę trudno było orzec co jest jednoznacznie lepsze. Było po prostu inne.

Jak można powiedzieć, że coś co zmienia sygnał i zamysł (ewentualnie jego brak) producenta nagrania jest ok? To tak trochę jak equalizery i różne inne "kinowo-odpustowe" poprawiacze icon_wink.gif (oczywiście to tak pół żartem, pół serio)


Poza tym chyba się zgadzamy we wszystkim, czyli pewnie jeszcze coś słyszę icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacio94, gdybyśmy się zgadzali we wszystkim, to by znaczyło, że coś z nami jest nie tak. Wiadomo każdy ma inny gust.
A podyskutować zawsze można. Ogólnie jeszcze tylko napiszę podobnie jak Ty, że w tym roku nic mnie nie powaliło na kolana tak jak w zeszłym Ktema. Może z wyłączeniem genialnej prezentacji (zamkniętej, tylko na wcześniejsze zapisy) systemu z analogową korekcją.
Co to było i kto prowadził, nie pamiętam. Może Audionet albo RoRo pamiętają?
Niestety jak co roku nie zdążyłem wejść do wszystkich pomieszczeń. Może tam byłoby coś, co bardzo by mi się podobało jak trzy czy cztery lata temu zestaw z kolumnami Magico V2.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1angel to magiczne brzmienie usłyszeliśmy.W pokoju marki FM Acoustics. Zaprezentowany system głośników XS II sterowany przez dwa wzmacniacze serii 711 Mk II, odlotowy przedwzmacniacz 268RC z wbudowanym korektorem rezonansów pomieszczenia i korektorem błędów nagrania po jego włączeniu dźwięk zyskiwał na stereofonii, głębi, ale nic nie traciliśmy z brzmienia oraz przedwzmacniacz phono jedyny na świecie niwelujący trzaski i szumy z płyt winylowych i to naprawdę działało trzask znikał a muzyka się nie zmieniała jak to ma miejsce przy pracy podobnych układów w domenie cyfrowej - tu w domenie analogowej.
Dopełnieniem pokazu była obecność właściciela firmy Pana Manuela Hubera .Prowadził on osobiście pokaz . Widać że to pasjonat.Przy każdej płycie mówił jak była nagrana .Chwalił nagrania przy pomocy tylko dwóch mikrofonów stereo .Bo tylko one oddają prawdziwie muzyczny spektakl .
Nie pytałem o ceny.Gdy ich nie znam mogę pomarzyć o takim zestawie icon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...