Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
RS75

Głośniki używane do 2000zł.

Witajcie.

Temat w zasadzie nie dotyczy mnie bezpośrednio, z czystej ciekawości chcę poznać opinię szanownego grona.

Mój bardzo dobry kolega po kilku latach obcowania z kolumienkami Wharfedale Evo 2-10 zdecydował się na zmianę. Sytuacja nie jest zbyt prosta, ponieważ mamy tutaj pewnego rodzaju wymagającego klienta. Oczywiście, najlepiej gdyby sam zapytał, ale jako że znam mniej więcej jego kierunek muzyczny, zaryzykuję, najwyżej mi się dostanie. Poza tym, można napisać, że wie o tym temacie.

Pokój około 25/26 metrów kwadratowych, podobnie jak u mnie słabo przystosowany akustycznie, nie ma opcji na zmiany. Podobnie jak u mnie. Jak pisałem. icon_smile.gif
Sprzęt towarzyszący to wzmacniacz Audiolab 8000S, gramofon ProJect z przedwzmacniaczem lampowym (też ProJect), odtwarzacz CD Onkyo który służy praktycznie tylko do SACD. Okablowanie audionova.

Muzyka w przeważającej większości z analogów, jazz, rock, zdecydowanie akustyczny materiał, bardzo mało elektroniki. Kolega szuka dźwięku bardziej zrównoważonego, Wharfedale grają mocno średnicą, moim zdaniem brakuje nieco basu i stereofonii, zwłaszcza tej na boki.

Wymagania co do głośników - czarne. W zaprzyjaźnionych sklepach w naszej okolicy polecają Dynaudio (z Audiolabem niby zagrają świetnie) model X16, ewentualnie Audience 50, podobno Audience 52/52SE są ciężkie do napędzenia. Jeżeli trafi się jakaś super okazja, można pewnie będzie dołożyć stówkę czy dwie.

Idealnie by było, gdyby można było głośników posłuchać, czyli okolice województwa Śląskiego (Bielsko-Biała, Żywiec, Katowice).

czekam na propozycje. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proponuję wizytę w Tychach u producenta Studio 16 Hz bądź w szerszej skali na Audio Show w Warszawie. Namierzyć odpowiednie brzmienie / producenta / model kolumn i następnie szukać używek.

Nie jestem zwolennikiem podstawek, pamiętam jednak, że na akustycznej muzyce bardzo podobały mi sie takie Leema Xero

Tylko kolor nie ten...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tego to nie wiem - musiałbym spytać kumpla, który zna się z właścicielem firmy. Wiem tylko, że jest z Tychów icon_lol.gif , a kolumny znam z Audio Show.

Osobiście do wspomnianego metrażu poleciłbym już naciągnąć budżet i nabyć świetne podłogówki Canton Ergo RC-L. Kontroler z tych kolumn pozwala na regulację niskich i wysokich tonów - w pewnym stopniu na kompensację akustyki pomieszczenia. To już jest kawał porządnego grania. Monitorki i tak muszą stać na standach, w praktyce zatem potrzebują tyle samo miejsca co podłogówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że kolega nie powinien pominąć w swoich rozważaniach tak dobrych monitorów jak QBA Sobieski 3
http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/44/175797.php
Cenę można negocjować. A poniżej dodatkowa recenzja.
http://www.highfidelity.pl/@main-564&lang=

Znalazłem jeszcze, ale być może kolega dałby radę coś dołożyć lub wynegocjować niższą cenę, DALI Grand Coupe.
Świetne kolumny za małe tu pieniądze. Wymagają na pewno dobrego napędu i reszty toru, który nie ma kłopotów szczególnie z eksponowaniem wysokich tonów. Audiolab 8000S sroce spod ogona nie wypadł, i jeśli nie będzie za jasno (biorąc pod uwagę źródło i w razie czego korektę kabelkami, może nie będzie), to warto się również nad nimi zastanowić.
http://allegro.pl/dali-grand-coupe-w-super...4721967355.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na allegro pojawiły się Dynaudio Audience 52SE. W odpowiedniej cenie i kolorze. Proszę o jakieś opinie, z tego co ja wiem, a wiem bardzo mało na ich temat, to ostatni model z serii "starej szkoły dźwięku Dynaudio". Jak to może zagrać z audiolabem i analogiem ?
Kolega jest bardzo podekscytowany tą aukcją. => http://allegro.pl/dynaudio-audience-52se-i4810367553.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dynaudio Audience 52SE uznaję za bardzo dobre monitory. Ale niestety są dość kapryśne. Najtrudniej im dogodzić ze wzmacniaczem. Ale jak się już utrafi, to bajka panie icon_cool.gif
Opinie, ze nie są to dobrze grające monitory wywodzą się najczęściej z prób napędzenia ich jakimiś nawet dość mocnymi, ale klasowo budżetowymi wzmacniaczami. Bo nie chodzi tu o moc na papierze, ale o wydajność prądową i jakość wzmacniacza. Źródło tez nie może być od macochy.
W sumie Audiolab jest dobrym i dość mocnym wzmacniaczem. Brzmieniowo też powinien pasować. Jest szybki, energetyczny. Lepszy pod wieloma względami niż niejeden teoretycznie lepszy wzmacniacz. Może poszukaj w necie czy ktoś konkretnie zestawiał te kolumny z Audiolabem?

Jeśli nie czytałeś recenzji, to polecam
http://audio.com.pl/testy/dynaudio-audience-52se:1
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/dynaudio.html
http://www.audiostereo.pl/dynaudio_audienc...-9-4292-19.html

No i dobre standy będą niezbędne. Im cięższe tym lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dobra, klamka zapadła. icon_smile.gif
Ograniczamy się do Dynaudio Audience 52SE lub Excite X16. Czego się można spodziewać ? Jakich różnic ? Czy brzmienie tych głośników jest diametralnie inne ?
Wiem, że X16 droższe, około 2600zł używane, jednak kolega jest skłonny dołożyć. Pytanie, czy warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, dziękuję. Czytałem te recenzje. Niestety, jak większość testów , nie do końca mają do przekazania to na co człowiek czeka. icon_smile.gif
Wolałbym opinię kogoś kto słuchał głośnika (jednego i drugiego, chyba graniczy to z cudem icon_smile.gif ) i coś napisał na ten temat.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Te testy są akurat dość miarodajne i oddają moim zdaniem, to czym się różnią te kolumny. O ile oczywiście potrafisz czytać recenzje i znajdujesz to co jest przemycane pomiędzy wierszami.
Ja wolałbym oczywiście bardziej klasyczne Audience, przy założeniu, że będę je miał czym dobrze napędzić. A wyobraź sobie, że słuchałem jednych i drugich. I nie był to cud, zapewniam Cię icon_lol.gif X16 prezentują już bardziej nowoczesne brzmienie, które jest może na pierwszy rzut ucha atrakcyjniejsze, ale chyba mniej przyjemne, muzykalne a bardziej przejrzyste i ofensywne. Co kto lubi.
Ja bym powiedział, że 52SE są raczej do delektowania się muzyką bez rozbierania jej na części a X16 bardziej zasługują na miano monitorów (od monitorowania). Choć jedne i drugie, to wysoki poziom jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hmm, no cóż, kolega zdecydował się na X16. Zwłaszcza, że można ich posłuchać, są dostępne niedaleko. Mamy nadzieję, że średnie tony spełnią wymagania. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to niech posłucha. I nie pięć minut o ile to możliwe. Jeśli mu się spodobają, co nie jest wykluczone, będzie miał fajne kolumny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze nie koniec......... icon_smile.gif

Słuchaliśmy przez weekend X16 (to znaczy kolega słuchał, ja może niespełna 3 godzinki), niestety cena troszeczkę nas zahamowała. Dźwiękowo jest OK, nawet pojawił się "niski basik", może super porządku którego kolega szuka na środku nie ma, ale jest to głośnik wart uwagi.
Niestety na horyzoncie, za lepsze pieniądze, pojawiły się Focus 140. Głośnik droższy od X16, za mniejsze pieniądze.
Jakoś tak się złożyło, że znajomy zadzwonił do "Studio 16Hz" zapytać o ofertę i ewentualny odsłuch, wspominając osobie z którą prowadził rozmowę o Focus 140. Otrzymał dziwną odpowiedź "Focus 140 to ciepłe kluchy, ludzie je wyprzedają". Dosłownie.
Czytając wszelakie recenzje i testy, można wywnioskować, że niskich częstotliwości w modelu Focus 140 jest sporo, czasem nawet zalecają zatykanie otworu bass-reflex w pomieszczeniach 30 metrowych ! A z drugiej strony porównuje się je do głośników o wiele droższych. Ach te opinie i testy........

Na dzień dzisiejszy raczej zostajemy przy Audience 52SE, ewentualnie przy Focus 140. Dlaczego ewentualnie ? Nie mamy możliwości posłuchania, trochę boimy się tego nadmiaru basu o którym głośno w recenzjach itp.

Nie jestem jakąś ułomną osobą jeżeli chodzi o słownictwo języka polskiego, lecz bardzo bym prosił o jakiś link do strony, gdzie przetłumaczone są słowa, używane przez osobę ( w tym przepadku testującego) która opisuje dźwięk.
Co mam rozumieć pod pojęciem "dźwięk jest koherentny, homogeniczny czy liniowy" ? No wybaczcie ale używa się tego typu skojarzeń bardzo często, a większość osób dorabia sobie własną interpretację.

dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie jestem jakąś ułomną osobą jeżeli chodzi o słownictwo języka polskiego, lecz bardzo bym prosił o jakiś link do strony, gdzie przetłumaczone są słowa, używane przez osobę ( w tym przepadku testującego) która opisuje dźwięk.
Co mam rozumieć pod pojęciem "dźwięk jest koherentny, homogeniczny czy liniowy" ? No wybaczcie ale używa się tego typu skojarzeń bardzo często, a większość osób dorabia sobie własną interpretację.

dzięki za pomoc.


I niestety tak już zostanie - opis dotyczy odbioru czyli czegoś bardzo subiektywnego, indywidualnego. Domyślać się można, że dźwięk jest spójny ale co to znaczy dla kolegi, a co dla Ciebie ?
To jest temat do rozmowy i o tym chyba właśnie godzinami potrafią gadać melomani i audiofile icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audience 52SE przyjadą na weekend, będzie coś wiadomo. Niestety Focus 140 nie będziemy w stanie posłuchać. Jeżeli 52SE spełnią oczekiwania, to raczej zostaną u kolegi. Zwłaszcza, że praktycznie mieszczą się w cenie 2000zł. Za X16 trzeba by 2600zł dać, Focusy 140 z lekkim uszkodzeniem okleiny poszły bodaj za 2300zł. Podobno Focus 160 to inna bajka, cenowo zresztą też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No cóż. Focus 160 to rzeczywiście trochę inna bajka, szczególnie cenowo icon_biggrin.gif . ale nie przesadzajmy. 52SE są naprawdę świetne.
I co najważniejsze są to kolumny tym lepiej grające im lepszy jakościowo i oczywiście wydajnościowo jest wzmacniacz.
Bo nie zagrają z byle czym. A ze średnim tylko średnio. I dlatego są to moim zdaniem kolumny rozwojowe. Im lepszy wzmacniacz dostaną, tym lepiej zagrają. Tak jak moje SFEA 1. Dlatego się ich trzymam i wyobrażam sobie ich zamianę tylko na mniej neutralne, ale bardziej muzykalne Guarneri Homage albo w większym pomieszczeniu na Extrema lub Amati Homage.
Gdybym miał mniejszy pokój albo mniejszy budżet to tylko Minima Amator. Są słodkie icon_biggrin.gif
Natomiast wychodząc z przedziału budżetowego szukałbym Minuetto. To są też kolumny tym lepiej grające im lepszy wzmacniacz dostaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No i 52SE zostały. Grają zacnie, ciężko się do czegoś doczepić. Chyba najbardziej zaskoczył mnie bas, z takiej skrzyneczki tyle "mięska", rewelacja.
Pytanie o kable - kolega miał bi-wiring, a teraz nie potrzebuje.
Jak wygląda sytuacja z kablami srebrnymi, bądź posrebrzanymi ? Czy tego typu kabel głośnikowy wyostrza brzmienie ? Kosztem czego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panuje taka opinia że kable srebrzone wyostrzają brzmienie. I faktycznie jest taka tendencja. Czasem jednak większa a innym razem mniejsza. Czasem trudno jest mówić o jakimkolwiek wyostrzaniu brzmienia. Niektóre przewody czysto miedziane bywają bardziej wyostrzające. Najlepiej jest po prostu sprawdzić. Ja widzę sens w połączeniu kolumn Dynaudio ( o ich firmowym brzmieniu ) ze wzmacniaczem kablami o dość ostrym brzmieniu. Niska rezystancja wydaje się być również wskazana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0