Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mar

Problem SONY z radiem internetowym

Recommended Posts

Mam sprzęt Sony CMT-G2NIP, który w momencie zakupu oferował słuchanie stacji internetowych z vTuner przy wykorzystaniu wi-fi. Niestety od jesieni ubiegłego roku po problemach z odbiorem pozostał dostęp tylko do kilkudziesięciu stacji. Od połowy maja tego roku nie ma już w ogóle dostępu do tej usługi. Tym samym sprzęt, który miał służyć do słuchania radia przez internet przestał pełnić tę funkcję.
Wszelkie pytania kierowane do firmy Sony kwitowane są stwierdzeniem, że ich technicy pracują nad rozwiązaniem problemu, ale nie wiadomo, kiedy go rozwiążą. Podobnie brzmi komunikat na stronie Sony. Podają, że problem dotyczy około 60 modeli ich sprzętu.
Mam pytanie, czy na sprzęcie innych firm też macie problem z dostępem do radia internetowego, szczególnie gdy korzysta on z zasobów vTuner.
Być może komuś udało się uzyskać z Sony bardziej dokładną informację o sposobie rozwiązania problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Posiadam Onkyo tx-8050 i codziennie słucham radia na właśnie vTuner. Wszystkie stacje działają bez zarzutu.
Jeśli chodzi o firmę Sony to coś jest na rzeczy, posiadam telewizor z 2012 roku i od ponad połowy roku mam problem z aplikacją YOUTUBE i gość z infolini twierdzi, że Google wycofało się z wspierania czegoś tam w tych telewizorach.... I oczywiście poinformował mnie, że ich technicy nad tym pracują....
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź. Wygląda na to, że Sony nie dotrzymuje kroku konkurencji :/ Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim - nie ma sensu cytowac go w całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

http://community.sony.com/t5/Home-Theater-...p/439552/page/3

Jak widać problem nie jest nowy...
Tak jak lubię firmę Sony (konkretnie telewizory), to pod względem "konektywności" Soniaki nigdy nie były dobre.

Nie wiem czy cokolwiek może pomóc jakieś przywracanie ustawień fabrycznych, ponowne wgranie firmware itp.


Już próbowałem przywrócenia ustawień fabrycznych. Nic to nie daje. Im dłużej drążę temat, tym bardziej zadziwia mnie bierna postawa Sony. Jak struś chowają głowę w piasek. Wcześniej też miałem dobrą opinię o Sony, ale po tym jak wystawiła mnie do wiatru, już im nie zaufam. Co ciekawe rzecz dotyczy ponad 60 modeli ich sprzętu. To totalna porażka. A Onkyo, Denony, Yamahy i inne śmigają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli od daty zakupu minęło nie więcej niż 6 miesięcy to możesz się domagać naprawy lub zwrotu pieniędzy (w sklepie, w którym dokonałeś zakupu). Tak stanowi polskie prawo. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w sieci np. tu. W tym przypadku nie powinno być problemu, bo towar nie spełnia swojej podstawowej funkcji. Pytanie tylko kiedy był kupiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety to nie zadziała. Po pierwsze minęło więcej niż 6 miesięcy od zakupu, chociaż sprzęt wciąż jest na gwarancji. Ale w momencie zakupu nie była ograniczona jego funkcjonalność, więc nie ma tu sytuacji, że niezgodność towaru z umową miała miejsce w momencie wydania rzeczy kupującemu.. Dzięki za Twoje uwagi . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mar, moim zdaniem mylisz dwie ścieżki reklamacji: reklamacja u sprzedawcy za niezgodność towaru z umową (co wynika z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) oraz reklamacja u producenta (dystrybutora) z tyt. gwarancji (takie masz alternatywy gdy kupiłeś sprzęt przed 25 grudnia 2014r.). Jeżeli sprzęt kupiłeś po 25 grudnia 2014r. to masz do wyboru albo rękojmię (wynika z kodeksu cywilnego) albo gwarancję. Więcej możesz poczytać TUTAJ.
Ty pisząc o sześciu miesiącach masz na myśli niezgodność towaru z umową ale podajesz link do wpisów z 2007r., które chyba są nieaktualne. Z tego co ja się orientuję, to w przypadku reklamowania towaru jako niezgodnego z umową masz dwa miesiące od momentu zauważenia usterki na złożenie reklamacji u sprzedawcy. Sześć miesięcy, o których wspominasz to prawdopodobnie jakiś nieaktualny przepis - poczytaj TUTAJ.

Pewne jest natomiast, że nawet gdy nie skorzystasz z ścieżki związanej z niezgodności towaru z umową to nie wyklucza to możliwości skorzystania z gwarancji (w Twoim przypadku jak rozumiem 2 lata nie minęły).

Poza tym w przypadku ścieżki "niezgodność towaru z umową" usterka nie musiała występować w chwili zakupu - mogła się pojawić później. Kolejna rzecz to to, że nawet gdy usterka pojawiła się wcześniej niż 2 miesiące temu to możesz twierdzić, że usterka pojawiła się później np. miesiąc temu, czego nikt raczej nie zweryfikuje, i możesz próbować reklamować wg tej ścieżki. Sony wprawdzie mogłoby twierdzić, że ta funkcjonalność, którą reklamujesz nie działała już wcześniej niż od dwóch miesięcy ale Ty z kolei możesz twierdzić, że vTuner słuchasz sporadycznie i zauważyłeś, że coś nie działa dopiero miesiąc temu.

O rękojmi natomiast musiałbyś sobie sam poczytać.

Moim zdaniem sprawa jest otwarta. Trzebaby na przykład przestudiować treść umowy kupna-sprzedaży i sprawdzić jakie usługi Sony bezwarunkowo Ci zapewniało wraz ze sprzętem. Najlepiej idź do najbliższego powiatowego rzecznika konsumentów i przedstaw sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety; z vTunerem kłopoty ma też Polskie Radio.(programy publiczne). Mam 2 radia internetowe: DENON Ceol2 i małe kuchenne HAMA. Oba przestały w ubiegłym tygodniu przekazywać programy publiczne PR:(. Technicy DENONA też pracująnad problemem. HAMA zrobiła lepiej (dla siebie). Nie ma w Polsce wsparcia technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×