Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze: gramofon + kolumny do 2000zł.


NoTakCzyNie

Recommended Posts

Cześć,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w sprawach sprzętowych jestem dosyć mocnym laikiem, dlatego z góry przepraszam za wszystkie popełnione gafy. icon_smile.gif

Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna sprzętu grającego. Kilka lat temu nabyłem używany wzmacniacz Denona PMA-720A. Grał razem z jakimiś wysłużonymi Tonsilami i najtańszym Grundigiem za 2 stówki. Głośniki i gramofon się posypały, wzmacniacz ostał.

Ostatnimi czasy trochę zaoszczędziłem, akurat jestem świeżo po przeprowadzce i urządzam pokój, dlatego też obok łóżka i biurka - priorytetem stało się dla mnie nagłośnienie.

Na cały sprzęt chciałbym przeznaczyć nie więcej jak 2000zł (to już maksymalna stawka). Słucham dużo, muzyka instrumentalna, electro, rap, trip-hop, muzyka relaksacyjna, jazz, blues, rock, funk, a i pewnie przewinie się jakiś metal. Ogólnie wszystko co znajdę na wosku (a trochę ich już nazbierałem).
Z drugiej strony oczywiście chciałbym podłączyć sobie sprzęt do komputera, i czasami umilać czas muzyką, o którą trudno na winylu lub obejrzeć dobry film.
Jeżeli chodzi o brzmienie, to przede wszystkim przestrzeń, ciepło, wyrazistość. Nienawidzę płaskiego dźwięku, odrzuca mnie dudnienie. Winyl ma duszę, chcę przede wszystkim ją poczuć. icon_smile.gif

Załączam plan pokoju:

DSC01446.jpg



I teraz tak. Pokój nieduży, bo niecałe 15m. Obawiam się, że wymyślone przeze mnie ustawienie głośników jest kompletnie beznadziejne. Muzyki na pewno będę słuchał na łóżku, dodatkowo mam w planach podłączenie rzutnika i ekran w miejscu, gdzie jest ściana z drzwiami - więc dochodzi odbiór filmów na łóżku i koło łóżka. Na dokładkę dochodzi nieszczęsne biurko - na bank przytrafi mi się przynajmniej raz dziennie łupnąć w jakąś grę lub puścić muzykę.

Moje pytania:

- jak polecacie ustawić kolumny?
- jakie głośniki, jaki gramofon?


Pozdrawiam serdecznie,
Paweł.
Link do komentarza