Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

19 godzin temu, Samcro napisał:

Kolego chlorifil, nie ma się co obrażać :)

Nikt tutaj nie ma nic przeciwko temu, że masz inne preferencje co do dźwięku.

Jak Czubsi napisał " Jeśli faktycznie gra mu lepiej to zdradza w zasadzie jego takie a nie inne upodobania co do brzmienia i niewiele ma wspólnego z rozumieniem cech jakich my szukamy w dźwięku wysokiej klasy ... Cóż ma prawo" .

Bo każdemu coś innego się podoba. Ale jak ktoś pisze farmazony to na każdym forum swoje usłyszy :) i dostanie taką nie inną odpowiedź. Życie.

I nie każdy od razu trafił na Sansui... u mnie przed było wiele sprzętów : Kenwood, Hitachi, Sony, Pioneer.

DSC02817.thumb.JPG.aa88f20bb2bcc9a8e28f1e4e58acfd50.JPG

proton.jpg.5b84f97bc4cd5a7ab3c6e29613fc0f34.jpg

5a7b1a51680ba_hitachiG2pioneerprotonhitachiHT.jpg.7193a067c1eb2a6774b77b2742530b0b.jpg

20160216_224416.thumb.jpg.1f029f1e07b955bfe18adb45c8a2597f.jpg

DSC02960.thumb.JPG.f609f623cadeda301a8350dc550d6999.JPG

Ile na wypożyczenie do odsłuchów na tydzień dwa to nie zliczę... Każdy z nich był na swój sposób ciekawy, dobry, ale w każdym coś mi brakowało. Pierwszym moim Sansui był ampli G-9700. Miał woje wady i zalety, ale  jemu też daleko od najwyższych modeli. Ale taki był początek z Sansui. Później pojawił się 707 XR i już poszło.... Tak więc każdy wybiera własna drogę.

 

 

Przykro mi ale tej klasy wintage co przedstawiłeś na zdjęciach, to....... nie bardzo gra, nie ma się czemu dziwić że Sansui gra lepiej.....? Accuphase e-202 w dobrze skonfigurowanymi systemie, mogę porównać jedynie do lampy LORELEI, Fisher 500c, Luxman Lx 360, Gryphon Callisto 2200. Miałem możliwość słuchać równocześnie powyższych urzadzeń w kilku konfiguracjach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlorofil

Twoja powyższa wypowiedź świadczy o tym, że nie masz pojęcia, o czym piszesz.

Jeżeli Kenwood KD-9100 nie jest bardzo dobrym wzmacniaczem, i przy okazji prawdziwym  vintage - to ja nie bardzo już wiem, co nim jest. To jedno.

Po drugie: nie napisałem nigdzie, że jest to jest najwyższej klasy sprzęt. Podałem go jako przykład poszukiwań odpowiadającego mi dźwięku. Natomiast wśród wszystkich, które przesłuchałem były lepsze i gorsze. Lub może inaczej: bardziej lub mniej mi odpowiadające. W końcu trafiłem na Sansui, na  ludzi pomocnych i mających wiedzę, którą są gotowi się dzielić   ... i tak zostało. Ot i tyle.

Po trzecie: lista tego, co i z czym słuchałeś mocno mi przypomina historię opowiedzianą przez jednego z Kolegów, który sprzedawał swój Sansui (bo kupił wyższy model) odnośnie rozmów i spotkań z człowiekiem, który był potencjalnym kupcem. I jakoś tak bardzo podobnie :  wszystko słyszał i na wszystkim się znał i wszystko było lepsze i lepiej grające. I jakoś zupełnie przypadkowo wymienił jako to, co jakoby słyszał praktycznie te same produkty co ty...i podobno każdy mógł kupić za 3-4 tys. ..

Ale gdy usłyszał 707, szczeka mu opadła .

Zastanawia tylko jedno - po co chciał kupić Sansui,skoro wszystko grało lepiej???

To ty?

Kończąc (post i raczej komentowanie tego, co piszesz) sugeruję:

Słuchajmy muzyki nie sprzętu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś mi się przypomina na temat tego Accu 202 .To była historia z rodzaju mega żenuła.Ale o tym to bliżej chyba jeden z naszych forumowych kolegów może wspomni.Mój kumpel raz przyjechał ze swoją integrą Accu e-600 na porównania i tyle ten wzmacniacz już widziałem bo po tygodniu po wizycie u mnie kumpel wymienił go . A taki był amierykańsky.No tak ale E600 to nie to samo co E202 killer

Edytowano przez surfbrother
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też się dolaczam do historii. Ktoś kto wlaśnie chwalił dokladnie te sprzety chcial się wbic do mnie na chatę na odsluch 607mos. Szybko się zorientowalem jednak, że to ktoś kto stwierdzi, ze nie gra. Ale za 2kzł moze mnie uratować przed tym cieżarem :). Bracie to zenujace sytuacje, masz rację i naprawdę bardzo chętnie zapraszam audiofili ale w zaistnialej sytuacji....

Tylko po co ta cala szopka? Frajerow szuka?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękno muzyki jest w uchu słuchającego. Kolega @Chlorofil ma takie preferencje i już. Szkoda tylko że nie napisał w jakim zestawie grało to co porównywał i na jakim repertuarze. Mielibyśmy wtedy lepszy materiał do wyobrażeń o tym co lubi. A i do dalszej dyskusji. No i mógłby tak od razu nie kwestionować gustów miłośników Sansui.

Pozdrawiam, bo zdaje się że od niego niedawno kupiłem 607 mos premium i gra mi cudnie.

Edytowano przez Pboczek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2018 o 11:32, audiowit napisał:

No to ja też się dolaczam do historii. Ktoś kto wlaśnie chwalił dokladnie te sprzety chcial się wbic do mnie na chatę na odsluch 607mos. Szybko się zorientowalem jednak, że to ktoś kto stwierdzi, ze nie gra. Ale za 2kzł moze mnie uratować przed tym cieżarem :). Bracie to zenujace sytuacje, masz rację i naprawdę bardzo chętnie zapraszam audiofili ale w zaistnialej sytuacji....

Tylko po co ta cala szopka? Frajerow szuka?

a może licytacja od 1 zł ?ew jak są jakieś obawy że znawcy nie docenia zawsze można ustalić cenę minimalną 1?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z pewnego źródła"...wiśta wio łatwo powiedzieć. W przypadku klocków sprzed 20 lat, tym bardziej firmy, która praktycznie zniknęła z rynku nie ma czegoś takiego, jak pewne źródło. To byłoby za łatwe....

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć Panowie, dobrze jest spotkać w jednym miejscu tylu melomanów.

Ja jestem na początku swojej drogi w kontekście sprzętu Hi-Fi, Hi-End... cokolwiek to znaczy.

Ogromnie się cieszę, że trafiłem na to forum..., zupełnie przypadkowo i to właśnie prawdopodobnie dlatego, że szukałem informacji bądź któregoś z modeli Sansui.

Chciałbym skompletować sprzęt, dzięki któremu będę mógł uczciwie, rzetelnie posłuchać klasyki, jazzu, muzyki organowej, utworów z gitarą elektroakustyczną, stricte muzyki instrumentalnej. Od czasu do czasu chillout'u, jak również innych gatunków tworzonych przez takie zespoły jak Raz, Dwa, Trzy i im podobnych, zwłaszcza akustycznie. Stawiam przede wszystkim na instrumenty, elektronika raczej mniej, choć jest wszechobecna, zatem jej wsparcie jest mile widziane.

Przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=4fNPPjfAzR0

https://www.youtube.com/watch?v=G_uJBWH4Itk

https://www.youtube.com/watch?v=Ah392lnFHxM

https://www.youtube.com/watch?v=KcEFzSLslcs

https://www.youtube.com/watch?v=NKhbuY8mxB0&index=6&list=PLGvxZvXRkvvAkBzH3puWXbP96bZ_UxLds

Zależy mi na tym, aby sprzęt przy małym natężeniu dźwięku potrafił oddać cały miód utworu. Chciałbym, aby miał rezerwę mocy i kiedy tylko będzie potrzeba, uderzy dynamicznym, mięsistym basem. Liniowość, detaliczność, dobra scena - to cechy dla mnie ważne. Choć zabarwienie lampą też mnie interesuje :) 

Dlaczego Sansui?

Oglądałem i czytałem sporo materiałów. Mogę polecić kanał na popularnym serwisie "Reduktor Szumu" (to nie reklama, nic z tego nie mam), dzięki któremu również uzyskałem mnóstwo informacji. Są zamieszczone filmy pt.: "Legendy... (marka sprzętu), w których autor (autorzy) traktuje o danej marce na przestrzeni historii. To taka dygresja.

Wszechobecna tandeta i naciąganie ludzi na "super" cacka, które jakością nie przystają do urządzeń z dawnych lat. Dotyczy to wielu dziedzin życia. Jeżeli coś jest bardzo dobre, to osiąga niebotyczne ceny, co nie znaczy oczywiście, że cena zawsze jest wyznacznikiem jakości. Czytałem na jednym forum, iż w sprzęcie grającym wycenionym chyba na ponad 10 tys. złotych są komponenty klasy tych stosowanych w radiach samochodowych za 200-300 zł. Bez komentarza, jeśli jest to prawdą.

Zacząłem przeglądać różne systemy - Sony, Kenwood, Accuphase i... no właśnie - Sansui. Piękne maszyny (vintage).

Sansui od początku mnie zainteresował, ma coś szczególnego w sobie. Nie mam dużego parcia na to, aby mieć sprzęt natychmiast, dlatego od czasu do czasu poszerzam wiedzę w tej dziedzinie i tym oto sposobem trafiłem na to forum.

Z mojej strony dla Was Panowie CHAPEAU BAS. Posty, które przeczytałem bardzo mocno przybliżyły mnie do podjęcia decyzji o zakupie Sansui. Myślałem o nim, a teraz jest znacznie bliżej niż dalej. :) Wszyscy robicie kapitalną robotę opisując ten sprzęt, a Czubsi to chyba przechodzi samego siebie: "Minęło mnóstwo czasu i wierzcie mi próbowałem cały czas znaleźć konkurencję dla Sansui tak samo wyważoną i prawdziwą i jak dotąd znalazłem cudnie grające urządzenia , jedne słodkie inne energetyczne jeszcze inne wybitnie przestrzenne ale nigdy mające wszystko naraz a w Sansui mam komplet ! I jak stwierdziłem 7 lat temu - wszystko dzięki brakowi kompromisów , najlepszym częściom w ilościach nielimitowanych , wysublimowanemu schematowi - wcale nie tak samo projektowanemu jak u innych (jak czasem się słyszy) bo wymagającemu stworzenia precyzyjnie ustalonych warunków pracy urządzenia ii bardzo zaawansowanej konstrukcji. To wszystko sprawia, że te urządzenia są bardzo "delikatne" , lubią być pod prądem , wymagają właściwego ustabilizowania temperatury pracy no i precyzyjnego zestrojenia - tak jak precyzyjne instrumenty pomiarowe ...". Pachnie ogromną pasją i zamiłowaniem do tego sprzętu. Szalenie przykre jest, kiedy tuzy z powodów finansowych wygasają... kto je kupuje i czy będzie kontynuował ich historię w nienaganny sposób? Saab, Scania, Volvo... 

Na tym forum, w tym wątku, powiedziano, napisano bardzo wiele, jeśli nie wszystko... chciałbym jednak dopytać i poprosić o pomoc. Piszecie, iż bardzo trudno dostać zadbany egzemplarz, że jest ich coraz mniej. Pytań będzie sporo :) Jak jest z serwisowaniem tego sprzętu, kto to robi i czy można dostać oryginalne komponenty? Czy w okolicach Poznania są fachowcy tym się zajmujący? Czy są strony przedstawiające historię Sansui i traktujące o wprowadzanych kolejnych modelach? Ciężko mi się odnaleźć w gąszczu oznaczeń. Jak to jest z tą jakością? Mario pisał, iż w zasadzie do 78-79 roku było dobrze, później słabiej, a na końcu to tylko Japonia... Jakie kolumny i wzmacniacze zaproponujecie w kontekście tego, co napisałem i pokazałem w linkach? W zasadzie to chyba każdy jeden, a im wyższy tym lepiej :) Czy Infinity Kappa 7, T+A Criterion TMR 100, Illuminator 5, Kef 107 to dobry pomysł? Ponoć T+A Criterion TMR 100 bardzo ładnie spisują się w kontekście muzyki organowej... Zanim trafiłem na to forum, to myślałem o Tannoy'ach. W zasadzie chyba bliżej mi do większych membran w konteście wspomnianych gatunków muzycznych, dobre towery potrafią mocno uderzyć dynamicznym basem, jednak moje doświadczenie w słuchaniu systemów audio jest nikłe, dlatego wolę słuchać niż się wypowiadać. Illuminator 5 jest chyba robiony na scan speak'ach, a takowe właśnie poleciła mi pewna osoba, która stwierdziła również, że dla niej osobiście Marantz cd 73 gra jak referencyjny sprzęt. Co Wy byście doradzili? Czytałem post o AVM, ale jego cena to chyba 12 tys. złotych... :) Czy Polska jest faktycznie krajem w Europie, gdzie sprzętu Sansui jest najwięcej? Może na wyspach również można coś znaleźć? Przecież to kolebka dźwięku. Chciałbym znaleźć złoty środek cena/jakość. Jest to możliwe? Pozdrawiam

Edytowano przez Smoothtone
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoothtone

To że trudno to nie znaczy, że jest to niemożliwe. Jeżeli sam ściągasz coś z zagranicy, to wymaga to z reguły przeglądnięcia, przeczyszczenie z kurzu itp i sprawdzenia ustawień. Egzemplarze które "mają coś na sumieniu" są tańsze od średniej.

Najpewniejszym źródłem jest kupno od kogoś, kto jest fanem marki, czasem Koledzy coś sprzedają, bo zmieniają na inny model, zmniejszają kolekcję itp.

Co do Twoich oczekiwań "Zależy mi na tym, aby sprzęt przy małym natężeniu dźwięku potrafił oddać cały miód utworu. Chciałbym, aby miał rezerwę mocy i kiedy tylko będzie potrzeba, uderzy dynamicznym, mięsistym basem. Liniowość, detaliczność, dobra scena - to cechy dla mnie ważne. Choć zabarwienie lampą też mnie interesuje  " to najbardziej by pasował zestaw końcówka+ pre, ale to już konkretne pieniądze.

Dobrym wydaje mi się dla Ciebie byłby model 907MR : moc i ciepłe brzmienie masz tutaj zapewnione., wiem o co najmniej dwóch na sprzedaż, z których jeden jeszcze wczoraj był na jednym z portali aukcyjnych.  także ten model nie będzie miał problemów nawet z tzw "trudnymi" kolumnami, kwestia dopasowania i odpowiedniego doboru do własnych preferencji dźwiękowych.  Nic nie napisałaś o tym, ile chcesz przeznaczyć na sprzęt... :)

Co do stron o Sansui to proszę:

http://www.sansui.us/

http://audio-database.com/SANSUI/

http://audio-heritage.jp/SANSUI/

http://www.classicaudio.com/value/san/

https://bb3blog.wordpress.com/2013/05/08/great-sansui-ampshmmm-first-just-a/

Czy w Polsce jest najwięcej Sansui? kto wie, na pewno jest stosunkowo dużo modeli Alpha :)

jestem adminem takiej mapy, gdzie parę lokalizacji w PL, ale i na całym świecie jest zaznaczone:

https://www.zeemaps.com/map?group=2372003

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samcro,

dziękuję za garść informacji. Śliczny model - zapewne z faktycznymi, drewnianymi bokami. Czubsi wspominał w którymś z postów o tym, iż tylko najwyższe modele miały prawdziwe drewno na bokach. W zasadzie dzięki Waszym postom przejrzałem mnóstwo modeli, na tyle dużo, że trudno je spamiętać. Rozszyfrowanie różnic pomiędzy poszczególnymi modelami typu 907 MR czy 907 NRA też pewnie będzie wymagało czasu.

Sprawdziłem aukcję i cena 10-11000 zł to ogólnie rzecz biorąc spora kwota, żeby nie powiedzieć bardzo duża. AU-07 jest do kupienia za blisko 40000 zł. W tym kontekście 10000 zł brzmi inaczej. Bajońska suma. Do tego kolumny, kable, CD i zrobi się 20000 zł... Uważam, że to zbyt wcześnie, aby tyle inwestować. Powiedz mi proszę, jaka jest przewaga końcówki z preampem nad integrą i czy też myślałeś o Sansui, czy może innym systemie? Czubsi wspomniał, że słuchał innych genialnych sprzętów, ale żaden z nich nie był tak kompletny, jak Sansui. Ja osobiście myślałem jeszcze o NAD-zie ze względu na ponoć ciepłe brzmienie, ale jeżeli są dobrzy specjaliści od Sansui w Polsce i można spokojnie je serwisować na oryginalnych, dobrych komponentach, to po co kombinować. Nie mam też rozeznania w cenach... na ile są windowane ze względu na deficyt, a na ile są adekwatne do możliwości? Jest popyt, jest podaż. Mówicie Panowie, że niektóre modele są nie do zdarcia i warto szukać niekombinowanych. Co jeśli zapłaci się wysoką kwotę za niemodyfikowany sprzęt, który ulegnie zepsuciu? Stąd właśnie było tyle moich pytań o ceny serwisu, możliwości napraw etc.

To droga pasja, dlatego rozważam wszystkie za i przeciw.

P.S. Paradoks jest taki, że mam kolegę Japończyka, ale niestety zapodziałem kontakt. Ciekawe, jak z podejściem do Sansui w Japonii? Czy nadal ma duże wzięcie, czy raczej firmy prosperujące...?

Edytowano przez Smoothtone
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Smoothtone :)

Niestety mogę tylko potwierdzić to co napisał Samcro, zaczynając od AU-5900, poprzez AU-D9, BA/CA2000, G-8000, 707DR dotarłem do 907MR... i poczułem zaspokojenie :)

Teraz używam B2105, czyli końcówki mocy Sansui o charakterze mojej ulubionej MR'ki. Moim zdaniem dopiero od serii 907ek (XR, MR, NRA...) naprawdę możesz poczuć radość doboru pozostałych komponentów (żródła, kabli, głośników) bo wzmacniacz będzie z pewnością mocnym ogniwem toru. 

Na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli jesteś cierpliwy, by rozłożyć to tak jak ja w czasie... finanse trzeba uwzględniać.

Pozdrawiam, A_ndy

 

PS. Zawsze lepiej kupować z pewnego źródła, wtedy serwis nie będzie do niczego potrzebny.

Edytowano przez A_ndy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoothtone

Ja mam same Sansui :)

Zaczęło się  od monster receivera G-9700, później na chwilę był AU-x611, jeżeli dobrze pamiętam. I wciągnęła mnie seria Alpha, z której pierwszym był 707XR.

Z końcówek miałem m.in. B2103 oraz 2105. 2103 sprzedałem, bo po tym, jak  kupiłem pre c2105 wymyśliłem sobie, że chcę mieć pasujący zestaw b/c . Więc zacząłem szukać i udało się - z papierami, kartonem itp.

 

Końcówka B2103 jest dzisiaj chyba cały czas u jednego z kolegów z klubu. Tak więc "wszystko zostaje w rodzinie" :)

Różnica między końcówkami i integrami? Przede wszystkim taka, że końcówka jak dla mnie wszystko, szczegóły i detale przekazuje od samego początku, od minimalnej głośności. Przy integrach, szczególnie tych mocnych jak XR czy MR trzeba je trochę rozkręcić. Trochę to znaczy w okolice godz. 8:30. Co już jest głośno jak na nocne słuchanie - plumkanie :)

Końcówki 2103, 2105 oraz 2102 mają wyjścia "fixed" i "variable", czyli w skrócie możesz podpiąć dwa źródła bez pre i możesz regulować głośność. Jednak dopiero z pre te końcówki pokazują, co potrafią.

Co do cen. Tanio nie jest. To fakt. 10k za 907MR to przyzwoicie bardzo, gdybym ja miał oceniać. Oferta na AU-07 którą przytoczyłeś jest co najmniej z kosmosu. Za niewiele więcej (kilka tys) można kupić B/C 2302.  Ja ostatnio oferowałem moją AU-07 w zupełnie innych pieniądzach.  Jest teraz kilka AU-07 i innych na hifido. Finalnie do cen pokazanych tam ok 400$ transport + od sumy sprzęt i transport trzeba dodać ok. 25% na  VAT i cło...

Ale i tak obecna produkcja za modele  w cenie  10k nawet się nie zbliża jakościowo.

Co do napraw - sprzęt ma kilka lat, więc po zakupie warto go przeglądnąć. A jak już coś się stanie, to przeważnie z winy użytkownika. Ja nie słyszałem chyba o przypadku, żeby jakieś kondy czy coś padło komukolwiek w serii Alpha.  Wiadomo - selektory i takie tam "mechaniczne" elementy warto przeczyścić, całość dobrze ustawić.... i cieszyć się muzyką. Jest kilku kolegów, którzy zawsze pomogą.

Jak napisałem wyżej, sprzęt psuje się raczej z winy użytkownika. Co do modyfikacji :

-jest kilka naprawdę modyfikowanych Sansui : 907XR którą mam ja, 907MR którą ma @doktormun , a @Pygar ma jeszcze jedną 907XR oraz 911DG - we wszystkich "maczał" palce @czubsi . I ty tyle co do modyfikowanych z głową. Ja jako modyfikacje nie uważam np. wymiany gniazd głośnikowych czy pr.

Od innych, które mogą z niejasnych powodów  być mocno grzebane w środku   polecam trzymać się z daleka. Jak coś namierzysz, co Cię będzie interesowało, zawsze tutaj możesz się zapytać, jeżeli ktoś ze "swoich "sprzedaje to wiemy o tym :) I trochę wiemy, "kto jest kto" na allegro.

Jak napisał @A_ndy 907 to klasa sama w sobie. 707 nie jest źle. Są też modele 607 - poza 607 mos premium żadnego nie słuchałem... a 607 MOS limited -kiedyś będzie ten dzień, gdy go będę miał. 607 MOS premium - jeden z kolegów przymierza się do sprzedaży idealnie zadbanego , w bardzo dobrych pieniądzach - poczytaj o tym modelu... jest naprawdę nieźle  . Mógłby być dobre dla Ciebie na początek. Może @audiowit napisze parę słów, czy byłoby OK dla muzyki, którą lubisz.

Niżej jednak niż AU-X 901 bym nie schodził, jeżeli zależy Ci na dobrej jakości.

p.s. I jeszcze jedno....każdy odpowiednio wysoki model Sansui gra (jak każda firma robili po taniości i na wypasie) . Ja pamiętam, jak posłuchałem 707XR. Byłem zachwycony. Do momentu, gdy nie porównałem bezpośrednio z 907 XR. Różnica w jakości dźwięku powalała. A seria 707 to już BARDZO przyzwoite granie. Od 907 nie ma odwrotu, więc może tak, jak napisał A_ndy trzeba być cierpliwym i rozłożyć to w czasie.

 

Edytowano przez Samcro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Smoothtone napisał:

 Co Wy byście doradzili? Czytałem post o AVM, ale jego cena to chyba 12 tys. złotych... :) Czy Polska jest faktycznie krajem w Europie, gdzie sprzętu Sansui jest najwięcej? Może na wyspach również można coś znaleźć?

Smoothtone, witaj na Forum.

A co ma AVM do Sansui? Ani pochodzenie, ani wydajność prądowa topowych wzmacniaczy, ani aktualna oferta nie jest porównywalna.

Jeśli chodzi o moc to stare integry AVM są na poziomie AU607 - więc "trochę" im brakuje do 707, nie wspominając o 907.
Najtańszy zestaw dzielony AVM (monobloki + pre) to koszt porównywalny z AU-707, a nowsze i wyższe modele przewyższają koszt 907 (o cenach nowych nie wspomnę).

Na jakich wyspach - myślisz o Japonii, Australii czy Wielkiej Brytanii? Poza tym sprzęt musi jeszcze do Polski dojechać w odpowiednim stanie, a do tego doliczyć należy cło i koszty przesyłki.

Jak już napisali wcześniej Koledzy - nie ma problemu z zakupem w Polsce sprawdzonego i w pełni sprawnego (odpowiednio ustawionego) sprzętu SANSUI z pewnej ręki. O tym też poczytasz w tym wątku xD

Samcro,
tak swoją drogą to modyfikacje 911DG robił też Janek. Ale nie tak mocną jak wspomniani przez Ciebie Koledzy.

Pozdrawiam
PS. Smoothtone - polecam lekturę tego wątku, bo Czubsi i koledzy wiele razy już pisali o konkretnych modelach i porównywali je między sobą. Więc po prostu szkoda ich wysiłku by mieli to samo pisać kolejny już raz.
No i o cenach SANSUI nie piszemy na Forum - od tego jest np. PW.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda noszę się ze sprzedażą alphy 607mos premium. Trochę zabieram się do tego jak pies do jeża bo zestawik sansui mam przedni. Rozmawiałem na ten temat narazie tylko z Samcro i Roro. Zestaw gra i wygląda. No i pochodzenie jest znane od wielu lat.

Jeśli chodzi o muzykę w jakiej się sprawdza to w/g mnie wszystko jest kwestią gustu dźwiękowego. Mos jest ciepły i bardzo przyjemny w odsłuchu. Ja slucham praktycznie każdej muzyki. A powod sprzedazy jest prozaiczny. Mam już tyle wzmacniaczy, że żeby kupić coś nowego muszę się pozbywać innych. A rotacja sprzętu u mnie jest bardzo duża. Mos jest ze mną i tak najdluzej ze wzmacniaczy jakie posiadam. Looknij sobie na audiodatabase. Ten mos jest naprawdę wyjątkową integrą.

Ja też polecam kupowanie od forumowiczów. Ja tak zrobiłem i kupilem osobisty wzmacniacz Janka. Nie miałem z nim Żadnego! Problemu. Gdyby coś to zapraszam na pw. Nie zasmiecajmy wątku.

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej wspomniałem o mapie właścicieli Sansui. Zapraszam do dołączenia, nie tylko posiadaczy serii Alpha.

Niżej instrukcja, jak to zrobić:


1. Klikamy na link:
https://www.zeemaps.com/map?group=2372003#

2. Wybieramy "Additions" ---> Add Marker Detailed

3. Pojawia się okno "add entry" gdzie wpisujemy w poszczególnych zakładkach:
- w "Location" imię lub nick z forum oraz miasto
i to w zupełności wystarcza.

4 . ale możemy dodać w oknie "details" w "descriptions" jaki mamy sprzęt - warto dodać

5. "Submit" powoduje wysłanie danych.

Uwagi:
1.Wystarczy kliknąć raz "submit" . Wszelkie zgłoszenia do mapy są tak ustawione, że jako "admin" muszę je zaakceptować i pojawiają się na mapie dopiero po moim akcepcie. Dlatego też prośba o używanie nicków z forum - będzie mi łatwiej zorientować się, kto jest kto. Ale przymusu nie ma
2. Jeżeli w Waszym mieście jest już marker, to proponuję dodać kod pocztowy, w innym przypadku markery się nakładają i widać różne dopiero na dużym przybliżeniu mapy. Oczywiście używamy i podajemy bezpieczne dane, które nie wskazują dokładnego miejsca zamieszkania. Chyba że ktoś bardzo chce. Kod pocztowy jest bezpieczny, wskazuje pewien obszar bez dokładnej lokalizacji.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze i wprowadzenie do obsługi mapy od Samcro.

RoRo

Nie mam pojęcia, jak się ma AVM do Sansui... Wtrąciłem to tylko odnośnie CD. Czytałem jeden z postów, w którym jeden z Was (przepraszam, nie pamiętam dokładnie) mówił, iż był u drugiego kolegi i widział właśnie CD tej firmy. Wszedłem sobie na portal, sprawdziłem ceny i zobaczyłem ok 12k. Tylko tyle w tym temacie. W ogóle nie odnosiłem się do pozostałych klocków AVM. Marki, które Panowie przytaczacie, nieraz słyszę pierwszy raz. Różnorodność przytłacza i odnalezienie się w tym wszystkim (np. kolumny głośnikowe) do prostych nie należy. Post jest bardzo obszerny - 111 stron. Czytałem go, choć nie całego - masa informacji. To nie jest tak, iż nie zadałem sobie trudu, aby zapoznać się z wieloma wypowiedziami. Widziałem nawet zestawienie Czubsiego sprzętu grającego w odniesieniu do jakości dźwięku, które na pierwszym miejscu stawia B2302/C2302. Czas płynie i rzeczywistość się zmienia, ceny, doświadczenia. Dlatego nawet pozornie wałkowany już temat może nabrać nieco nowych barw. Dla kompletnego laika z zakresu sprzętu Hi-Fi - Hi-End każdy szczegół jest istotny. Prosty przykład AU-07 - cena na jednej z aukcji blisko 40k., a Samcro natychmiast wyprostował i stwierdził, że cena kosmiczna. Początkujący w temacie nie ma pojęcia, czy ta cena jest wyssana z palca, czy faktycznie przedstawia wartość sprzętu. Abstrahuję od ludzi zupełnie nie zainteresowanych taką klasą sprzętu, bo dla nich pewnie wydanie 5k na szkielet aluminiowy, miedziany, kilka kabelków być może z domieszką złota i garść przetworników plus płyta frontowa z pokrętłami do gruba przesada i oderwanie od rzeczywistości. To drogie hobby, a jak powiedział mój przyjaciel akustyk z Wawy, im droższy sprzęt (wypowiedź dotyczyła kolumn głośnikowych), tym więcej płacimy za markę. Czasem przekroje drogich kolumn są bardzo proste, bez udziwnień, a płacić trzeba słono. Pomijam fakt badań... Behringer, jeśli się nie mylę, wykupił Midasa i zaczął stosować jego technologię w dużo, dużo tańszych egzemplarzach. Miałem kiedyś paczki basowe Pana Polanowskiego (nie do domu, gdyby ktoś miał wątpliwości) na głośnikach 18" chyba Mccauley. Prawdopodobnie żadnej przetwornicy, tylko kosz i drut. Sprzedałem je muzykowi za niewielkie pieniądze, który grał chyba na dość wysokim modelu JBL. Zadzwonił do mnie jakiś czas później zachwycony ich basem w kontekście JBL. To dowód na to, że czasami znacznie bardziej wylansowana marka nie musi zagrać lepiej. Oczywiście Pan Polanowski to solidna marka. Dygresje odbiegające od Sansui, ale dotyczące istoty rozmowy.

Na kanwie wspomnianych rzeczy rodzą się pytania, wszystko po to, aby później móc lokować pieniądze możliwie najbardziej trafnie.

Jeśli chodzi o wyspy, to miałem na myśli UK. To jedna z kolebek dobrego dźwięku. Jeśli uda mi się nawiązać kontakt z kolegą z Japonii, na pewno będę starał się zrobić tam rekonesans. 

Czy duża jest przepaść dźwiękowa między AU-D907, a egzemplarzami poczynając od alphy 607mos premium Audiowita przez serię 907?

Samcro napisałeś, iż najpierw wzmacniacz, a dopiero później źródło, kable i kolumny głośnikowe. Załóżmy zatem, że mam 607 mos premium lub np. 907 MR. Dacie radę tak na sucho odnieś się do mojego pierwszego wpisu traktującego o źródle, kablach i kolumnach? Infinity Kappa 7, T+A Criterion TMR 100, Illuminator 5, Kef 107. Illuminator 5 to chyba projekt do własnego zrobienia na głośnikach scan speak, które mi polecano. Jeżeli tak, to odpada. T+A Criterion TMR 100 ponoć ładnie przekazują np. muzykę organową. Ciekawe jest to, że w 2013 roku ich cena ponoć oscylowała w granicach 1k, a dziś znalazłem na aukcji za 3k :D . Kef 7 - chyba jeden z kolegów z forum posiada i raczej jest zadowolony lub był. Kappa 7 gra na filmie, który podałem w linku. Marantz CD-73 ponoć ma kulturę sprzętu referencyjnego.

Chciałbym przeprowadzić szybką kalkulację.

Pozdrawiam

Edytowano przez Smoothtone
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to było takie proste jak mowisz...:).

Modele kolumn jakie podaleś nalezą do jednych z trudniejszych do napędzenia. I są przeznaczone do pomieszczen powyzej 30m2. Masz salon 40m?

Illuminator 5 to projekt diy. Mam kolumny na tych przetwornikach. Illuminator 5 potrzebuje poteznych monoblokow. Kappy juz latwiej, kef reference z tych lat tez mam i potrzebuja elektrowni, tmr 100 sa z tych mniejszych ale tez byle co ich nie napedzi.

607mos odpada. To wzmacniacz do kolumn o lagodnym przebiegu impedancji. 

607mos to taka lampa...w brzmieniu i mocy.

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Audiowit.

Szybko pozbyłeś mnie złudzeń... :D Sansui ma w ogóle w ofercie takie klocki? Jaka jest wartość dodana kolumn o trudnym przebiegu impedancji, trudniejszych do napędzenia? Są warte inwestycji? Może właśnie Twój wątek czytałem o Kef 7... Jeden z elektroników polecił połączenie Pioneer'a A-30 właśnie z T+A Criterion... Ten wzmacniacz ma 2x40 przy 8 Ohm... jak to ugryźć, skoro wg Ciebie trudno je napędzić? Oderwane od rzeczywistości?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...