Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, braap napisał:

@Grzewa jak tam, zanabyłes może którąs alphe?
 

Jeszcze . kontaktowwałem się z Czubsi , który polecił jeszcze poeksperymentowanie z kablami i przeczytanie forum ... 

I czytam , jestem co prawda jeszcze w 2015 roku ale to pasjonująca lektura :) Historie zakupów , remontów i oczywiście masa informacji o sprzęcie . 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2020 o 20:51, Krzychowicz napisał:

Tak informacyjnie.

W zeszłym tygodniu dotarł do mnie dac Audio Note Kit 2.1 sig.

Idealnie dźwiękowo zgrywa się z 907mr.

Jako żródło służy cd 917xr i Cambride Azur 851N

Potwierdzam słowa kol.San-sui że warto w system tranzystorowy wpiąć coś z lampą.

 

 

 

795285DC-C93F-43A2-AE0C-4A157140D829.thumb.jpeg.354768f4f0dd7617858feb3bf16e674b.jpeg

 

Cześć

 

Trochę czasu minęło, gdy nowe się pojawiło - napisałbyś coś więcej o Audio Note i o tym, jak to gra itd.?

Nie ukrywam, że Audio Note interesuje mnie od jakiegoś czasu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Grzewa napisał:

Jeszcze . kontaktowwałem się z Czubsi , który polecił jeszcze poeksperymentowanie z kablami i przeczytanie forum ... 

I czytam , jestem co prawda jeszcze w 2015 roku ale to pasjonująca lektura :) Historie zakupów , remontów i oczywiście masa informacji o sprzęcie . 

A jakie kable polecilibyście między Sansui G7000 i podstawkowe Chario Sonnet ? Teraz gram na Cardas Crosslink 2x  ale to chyba nie jest optymalne rozwiązanie ? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Grzewa

Podejrzewam że twój G7000 gra "ciemno".  Proponuję zmianę interkonektów między żródłem i wzmacniaczem. Dadzą większe zmiany jeżeli będą np. z czystego srebra. Wprowadzą szczegół i rozszerzą pasmo w górę i dół. Jednocześnie opanują dół. 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzewa Na tym Forum jest także Klub M&B Audio:

bezpośredni namiar:

http://mbaudiocable.pl

Ewentualnie taże Polski, Ear Stream:

http://earstream.eu

Tych kabli nie kupi się w sklepie. Robione są na indywidualne zamówienie. Trzeba pisać i zamawiać bezpośrednio przez ich e-mail. Ceny, raczej przystępne. Możliwość wypożyczenia też jest, o ile będą to typowe długości np. 1.0m (RCA, XLR).

Edytowano przez MarekB
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie kabli to polecam wpierw wiedzieć jaka będzie ,, finalna,, sprzętowa konfiguracja. Kolumny już znamy, wzmacniacz jeszcze nie. Na co dobierać

coś co może nijak się mieć do rzeczywistości. Z wielu lat poszukiwań została mi taka sugestia. W miarę dobre i transparentne kable, np Kimbet 8 TC i

słuchanie. By odsłuch miał jaki kolwiek sens, musi to być minimum tydzień a lepiej dwa. Wtedy każdy z testowanych wzmacniaczy pokaże już swój

charakter. Cały czas jedyna zmiana w systemie to zmiana wzmacniacza. Wszelkie opinie można wtedy konsultować na forum. Jest tu kilku bardzo osłuchanych

kolegów. Sorry, Kol. San sui nie powinien być brany pod uwage ze względu na teoretyczne a nie praktyczne ,,osłuchanie,, w sprzęcie Sansui.  

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ miłośnik Sansui

Napisz więc jak gra G7000. Jak gra, wg Ciebie, na tle rozpatrywanych wcześniej przez @ Grzewa wzmacniaczy? 

Pisałam wyraznie, ze "przypuszczam". Wszystko na podstawie osłuchania i wielu innych czynników, jak np. czas produkcji. 

 

Myslę, że się przechwalasz, co do osłuchania wielu Sansui.  

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisal kolega wyzej. Najlepiej poswiecic kilka dni na sluchanie kabli. Ale mozna też wypozyczyc 2-3 modele i w kilka osob zrobic odsluchy wymieniając i porownując kable miedzy sobą.

 

Z mojego doswiadczenia mogę powiedziec że o ile kable głośikowe ewidentnie zmieniają dzwiek, to kompletnie nie zauważam zmian przy zmianie interkonektów (porownywalem takie za 5 pln, samoróbki na przewodzie klotz ac104 oraz kimber hero)

Edytowano przez braap
gramatyka
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By zamiana kabli wpływała na dzwięk musi istnieć taka możliwość. Są zestawy bardzo "oporne" na takie zmiany. 

4 godziny temu, Samcro napisał:

NA 100% G9700 tak nie gra.

Mówimy o G7000 nie o G97..... 

Z mojego doświadczenia, dzwięk każdego wzmacniacza Sansui bardzo zależy od czasu jego budowy. Począwszy od lat 70-tych, poprzez 80-te, do 90-tych, jak np. AU-999, 9500, 9900 i w końcu do AU-Alpha... itd.. Zmianę brzmienia ujawniają numery umieszczone po AU-. Nie wyobrażam sobie, by nie dotyczyło to również amplitunerów. By grały one na przestrzeni lat tak samo! Wg strategii firmy każdy następny produkt różni się znacznie od poprzednika, z różnych względów, także oszczędności. 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, san-sui napisał:

@ Grzewa

Podejrzewam że twój G7000 gra "ciemno". 

@ miłośnik Sansu

Pisałam wyraznie, ze "przypuszczam". Wszystko na podstawie osłuchania i wielu innych czynników, jak np. czas produkcji. 

 

 

Litości, jeśli G gra ciemno to z MR jesteśmy już w czarnej dupie!!! 

Testowanie kabli to ciekawa zabawa, typy kolegów (MB, Kimber) to dobre i bezpieczne typy, raczej nie szukaj jasnych kabli.

 

Edytowano przez A_ndy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w końcu ktoś napisze (np. @ A_ndy mieszajacy wszystko - stare z nowymi, pod potrzeby wyżycia się?, czy też @ miłośnik Sansu???), jak gra G7000, na podstawie odsłuchów i w porównaniu do innych Sansui???? Mam wrażenie, że nikt prócz @ Grzewa, tego ampli nie słyszał. 

Czy AU-999 gra tak samo, jak AU-9900??? 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem G-8000 parę lat temu, grał u mnie jednocześnie z 907DR.  Oba sprzęty grały z klasą, żadnego z nich nie określiłbym jako grającego ciemno. Piszę to, choć wcześniej grała u mnie końcówka ROTEL RA-1412, która w porównaniu do nich grała jasno. Po nich jednak grały u mnie 907MR i B/C2105, które grały ciemno... to się nazywa relatywizm. Jeśli wychowałeś się na graniu takiego Rotela, to G zagra Ci ciemno, jeśli masz 907MR... będzie jasny!

Edytowano przez A_ndy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, san-sui napisał:

By zamiana kabli wpływała na dzwięk musi istnieć taka możliwość. Są zestawy bardzo "oporne" na takie zmiany. 

Mówimy o G7000 nie o G97..... 

Z mojego doświadczenia, dzwięk każdego wzmacniacza Sansui bardzo zależy od czasu jego budowy. Począwszy od lat 70-tych, poprzez 80-te, do 90-tych, jak np. AU-999, 9500, 9900 i w końcu do AU-Alpha... itd.. Zmianę brzmienia ujawniają numery umieszczone po AU-. Nie wyobrażam sobie, by nie dotyczyło to również amplitunerów. By grały one na przestrzeni lat tak samo! Wg strategii firmy każdy następny produkt różni się znacznie od poprzednika, z różnych względów, także oszczędności. 

 

 

A ja mówię o całej serii G. Nie grała ciemno i kropka, niezależnie od tego jakie teorie tutaj przytoczysz. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że wszystko jest relatywne, szczególnie w audio. Określane przez porównanie. Więcej - subiektywne. Inaczej się nie da. Nie znam opinii obiektywnych. Każdemu ten sam sprzęt zagra inaczej. Każdy lubi inny dżwięk i ma inny zestaw. 

Dlatego tylko porównania mają jakiś sens. 

@ Samcro

Ja nie buduję żadnych teorii. Opisałem tylko znane mi fakty. Porównuję znanych mi wzmacniaczy. 

@ A_ndy 

Jak twoja G8000 budowała scenę i przestrzeń? Podobnie do 907DR, MR, czy zestawu C/B-2105, czy jeszcze inaczej? 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, san-sui napisał:

@ A_ndy 

Jak twoja G8000 budowała scenę i przestrzeń? Podobnie do 907DR, MR, czy zestaw C/B-2105, czy jeszcze inaczej? 

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to separacja, 907ki i 2105 mają dużą przewagę w budowaniu sceny dzięki lepszej separacji. Mamy więcej szczegółów, w zasadzie odkrywamy nowe "rzeczy" na nagraniach, instrumenty i ich lokalizacja zaczynają odgrywać zasadniczą rolę... znaczy się nagle ma znaczenie czy gitara jest w tle czy bryluje :)

Muszę jednak zaznaczyć, że G-8000 miało gorsze towarzystwo (głośniki, kable...). Należy też dopowiedzieć, że G-8000 czarowało dźwiękiem, radia można było słuchać godzinami! Może to nie była taka scena, nie było tylu smaczków... ale była bardzo muzykalna. Wejścia CD czy phono to już jednak przepaść...

Edytowano przez A_ndy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A_ndy napisałeś ważną rzecz: radio. To fakt, żaden tuner zewnętrzny - nawet TU-9900 ośmielam się powiedzieć - nie grał tak dobrze, jak w G-9700 jako całość. Nie wiem, z czego to może wynikać .

No i cały ten cyrk: wielki podświetlony panel itd. itp. …. 

 

Inne źródła - fakt, cd odstawało,  phono - tutaj było  dobrze+,  moim zdaniem  porównywalnie (ze wskazaniem jednak  na G) w stosunku do Alph. 

U mnie grało to z Infinity KAppa 8 i JBL 4412, jeżeli dobrze pamiętam. Kable to jakaś miedź najczęściej, przyzwoita, ale żadnych wielkich lotów.

reszta się zgadza.

 

20160216_224605.jpg

20160216_224416.jpg

20150921_164040.jpg

Edytowano przez Samcro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Stare modele są muzykalne i czarujące, a nowsze grają bardzo szczegółowo i pokazują dużo smaczków. Jednak każdy, szczególnie dotyczy nowszych i bierze się z charakteru ich grania, buduje inaczej scenę i przestrzeń wokół niej. Jeden rozbudowuje ją w głąb, inny głównie na boki i góra dół, a jeszcze inny, wg mnie najlepiej grający, miesza te trendy w całość.

Buduje nie tylko w głąb ale i na boki, w górę i w dół ale z umiarem i bez zauważalnej przesady. To moja ocena bardzo dobrego grania. Zawsze na pierwszym planie sceny wokal, solówka, rytm a nie tło, basówka, czy inne i np rózne smaczki. To potrafi B-2102 MOS. 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Samcro napisał:

Inne źródła - fakt, cd odstawało,  phono - tutaj moim zdaniem było porównywalnie (ze wskazaniem chyba na G) w stosunku do Alph. 

Możliwe, że moje obserwacje są zafałszowane... używałem innej klasy gramofonów do tych sprzętów?

 

6 minut temu, san-sui napisał:

Buduje nie tylko w głąb ale i na boki, w górę i w dół. To moja ocena bardzo dobrego grania. 

Tu bym uważał, może się okazać że większe znaczenie ma adaptacja akustyczna niż wzmacniacz. Wystarczy też, że źródło lub kable mają jakiś szczególny zakres preferencji w paśmie, co oznacza zaburzenia tonalne, które nie tylko usłyszymy ale i zlokalizujemy. To brzmi jak voodoo ale miałem już "zabawy" z kablami głośnikowymi które ewidentnie wpływały nie tylko na charakter brzmienia ale i budowę sceny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier .... Ty San-sui masz chyba naprawdę potrzebę pisać żeby pisać ...

Człowiek rzuca hasło z zapytaniem jak gra coś tam i pierwszy odzywa się San-sui z tekstem : "podejrzewam, że ..." no kur....asz mać ! Nie wiesz , nie słyszałeś to nie zabieraj głosu i nie twórz z dupy wziętych teorii - dość zaśmieciłeś wątek płowymi wypowiedziami i peanami nt hektarowej przestrzeni domowej Notre Dame .... Na miłość boską - czytaj a nie pisz - lepiej zrobisz i z pożytkiem dla wszystkich ! A jak już masz taką nieodpartą potrzebę bawić się w Kolumba to napisz almanach o budowie piramid idź do medium z Long Island i nadaj przekaz podprogowy Hufu i kolegom ....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...