Skocz do zawartości
Belfer54

Sansui – moja ulubiona marka.

Recommended Posts

A ja dołożyłem swojej 607 zdalne sterowanie :D Zbalansowany DAC z regulacją głośności i wyborem źródła z pilota robi robotę . Opcja dla kogoś kto nie używa wejść RCA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, faszi napisał:

Tak wrzuciłem poglądowo gdyby ktoś inny również walczył z serią Xr. Jeśli niepotrzebnie @RoRo mam nadzieję zrobi porządek 😉

Tadeusz - potrzebne są takie fotki i informacje 🙂

A jak już jesteśmy przy gniazdach głośnikowych - to czasami i z porządnymi WBT bywa problem: u mnie banany siedzą dość luźno (mimo że jest to firmowa konfekcja kabli głośnikowych) i dlatego stosuję do Sansui zakończenie wtykami BFA a nie bananami. A w drugim wzmacniaczu (ale już nie Sansui z gniazdami WBT wszystko jest ok - u bądź tu mądry...

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porównanie B-2102 (zwykła) z B-2102 MOS VINTAGE

System składa się z tych samych elementów, oprócz końcówek mocy, te zmieniają się. 

Okazało się, praktycznie, że moje odczucia są identyczne, jak w czasie poprzedniego, opisanego już odsłuchu. Pierwsze wrażenie, o którym pisałem wcześniej, pozostało. 

B-2102 (zwykła) gra szybko, szczegółowo z bardzo krótkim basem (na głośnikach Sansui SP-X7700 lub SP-2500A, naprzemiennie). Gra przestrzennie ale z szeroko rozłożoną stereofonią. Grała jak zwykle .... 

Dodam, że zamiana głośników nie powodowała tak wielkiej różnicy w dzwiękach, jaką dawała zamiana końcówek. 

Po włączeniu B-2102 MOS w system pomieszczenie wypełniło się dzwiękiem, "powietrzem akustycznym", tak, jakby go bardzo przybyło. Dzwięki pojawiły się wszędzie, w każdym zakamarku (efekt katedry!), a jednocześnie robią się jakby lekkie i .... kolorowe. Ostre wysokie stają się leciutko aksamitne, przyjemne dla ucha (nie kłują w bębenki, na głośnikach SPX....!). Podobnie na średnicy i na dole, dzwięki robią się jakby lekko zaokrąglone. Bas i bębny zaczynają brzmieć tak, jak powinny, jak podczas słuchania na żywo koncertu, w sali koncertowej. Brzmią z lekkim ale bardzo krótkim rezonansem, łatwym do zauważenia ale zarazem nie "wyciągniętym" ponad miarę. To lubię.  

Obydwie końcówki grają równie szybko, z podobną werwą, szczegółowo. Charakteryzuje je b. dobre stereo. Wydaje się, że rozmieszczenie dzwięków w przestrzeni ma jednak lepsze końcówka na MOS-ach. Dzwięki przenikają się, współgrają ze sobą, uzupełniają się. Pełna synergia dzwieków. Nie są rozdrobnione na oddzielne fragmenty, zlewają się w jednolitą całość. To także lubię. 

Ponowne włączenie B-2102 (zwykłej), powoduje, że powietrza dzwiękowego, jakby lekko ubywa. Wybrzmienia wyostrzają się nieznacznie, tak, że dzwięki zaczynają, jakby, lekko razić ale nie są męczące na tyle, by nie dało się słuchać dłuższy czas. Gra dobrze. 

 

Podkreślam, że powyższe odczucie jest tylko moje osobiste. Odczucie w pełni subiektywne. 

Inni słuchający, opisane wyżej różnice, dostrzegli po pewnym, krótkim czasie słuchania ale jednak na pewno dostrzegli. Im dłużej słuchali, tym różnice wydawały się bardziej oczywiste. Składam to na "karb" słabego osłuchania i oswojenia z dzwiekiem. Słucham codziennie, po kilka godzin. 

😀

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

San-sui dzięki za dwa dobre, zgrabnie napisane wrażenia z odsłuchów i porównań. Miło się czytało, sprzęty słuchane były z wysokiej półki, ale oprócz B-2105 z nie ostatniej dekady istnienia firmy. A dla Ciebie ten najstarszy MOS zabrzmiał najlepiej. Dzięki jeszcze raz za napisanie.

Edytowano przez piorut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof

Super porównanie. Cieszę się, że spodobał Ci się ten "czarny koń" (ze stajni Sansui) z ostatniego i prawie ostatniego słuchania.😉 B2102MOS do tej pory nie było za bardzo znane. Dobrze, że przybliżyłeś jego charakterystykę brzmienia. W sumie to chyba jesteś pierwszy z takim opisem.

Miłego słuchania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję Marek za wielokrotne możliwości słuchania. Podziękowania należą się także @Samcro. Warto było! 

P.S.

Właśnie ten "czarny koń" (ze stajni Sansui) pewnie początkowo przeważył moje nastawienie o modelu. Jednak zaskoczyły mnie jego różne przebarwienia, rezonanse, wygładzenia i takie tam smaczki, które właściwie sprawiają, że piękną staje się treść słuchanych dzwięków. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, piorut napisał:

San-sui dzięki za dwa dobre, zgrabnie napisane wrażenia z odsłuchów i porównań. Miło się czytało, sprzęty słuchane były z wysokiej półki, ale oprócz B-2105 z nie ostatniej dekady istnienia firmy. A dla Ciebie ten najstarszy MOS zabrzmiał najlepiej. Dzięki jeszcze raz za napisanie.

"Najstarszy MOS zabrzmiał najlepiej" dla mnie, gdyż "wychowałem się" (w audio) na starszych modelach z lat 70-tych i 80-tych, w tym głównie Sansui. Znam je prawie "na wylot" w kwestii, jak potrafią grać. Nie mogłem strawić tych neo-nowoczesnych klocków. Pewnie stąd moje nastawienie i przekonanie do takiego, a nie innego dzwięku. Ale mimo to Sansui Alpha to jednak nie jest wyjątek. 😀

 

 

4 minuty temu, piorut napisał:

San-sui dzięki za dwa dobre, zgrabnie napisane wrażenia z odsłuchów i porównań. Miło się czytało, sprzęty słuchane były z wysokiej półki, ale oprócz B-2105 z nie ostatniej dekady istnienia firmy.

 

B-2105 gra ponadprzeciętnie. To oczywiste! Dlatego nie poświęciłem jej zbyt dużo tekstu. 

To najbardziej "obdarzona" nieprzeciętnym dzwiekiem końcówka, jaką kiedykolwiek słuchałem. Słuchałem jej najkrócej. Ale .... 

W tym przypadku "efekt katedry" jest tak duży, że zauważa się go momentalnie, od pierwszego dzwięku, bez zbędnego wsłuchiwania się.  Nawet w porównaniu do B-2102 MOS ma go dużo więcej. Ale w tej chwili mnie on przytłacza. Według mnie, jest go nazbyt wiele. Z takim "mocnym" dzwiękiem musiałbym się oswajać przez dłuższy czas. 

Moim zdaniem, wyżej opisane, bardzo mocne efekty "katedry" końcówek, to b. duża zasługa pre, którym było C-2105. Prawdopodobnie także jest zbudowane na MOS-Fet-ach. Ono było używane w systemie podczas wcześniejszych odsłuchów i porównywania B-2102 z B-2103 i z B-2105. Stawiam tezę, że z innym, bardziej neutralnym pre, również B-2105 zagra inaczej, z mniejszymi rezonansami, bardziej "przyjaznie" - dla mnie. 

W moim systemie nie było tego pre, a jednak efekt "katedry" w B-2102 MOS był bardzo wyrazny i dobrze słyszalny, tym bardziej, że porównanie było do B-2102 (zwykłej). 

Najmniej efektu "katedry" jest w B-2103. W porównaniu do B-2102 MOS i B-2105, można powiedzieć, że właściwie go prawie nie ma. 🤥

Dlatego w pierwszym opisie pozwoliłem sobie na porównanie wszystkich końcówek do bardziej dostępnych klocków, by je jakoś uszeregować:

B-2102 MOS - do AU-9900

B-2103          - do AU-@907XR

B-2105          - do ?? No właśnie, do czego z Sansui? Trochę przypomina modele najstarsze, z lat 70-tych ale ma bardzo duużżoo tego "COŚ", co jest tu extra premią. 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

San-sui

To dobrze słyszeć, że wybrałeś. 

Tak jak pisałem, znałem i miałem 2103 i 2105. 

Miałem też pewne oczekiwania brzmieniowe w stosunku do 2102 i nie ukrywam,  że bardzo pozytywnie mnie ta końcówka zaskoczyła.  

p.s. bardzo fajny opis.

Edytowano przez Samcro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2020 o 21:04, san-sui napisał:

Dla mnie gra jak ....  lekko zmiękczona, lepszymi "wnętrznościami", integra AU-@907XR, szybko, krótko, bez zbędnych, mocnych "fajerwerków". 

Zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Grały u mnie razem przez pół roku 907xr i B2103 i zaobserwowałem to samo. Dlatego została mniej zmiękczona (jak napisałeś) 907xr. Gra -szybko,mocno,dynamicznie.Dla niektórych może zbyt surowo, ale dla mnie super.

Pozdrawiam

ps-bardzo fajne opisy,więcej takich-dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
56 minut temu, misiek x napisał:

Zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Grały u mnie razem przez pół roku 907xr i B2103 i zaobserwowałem to samo. Dlatego została mniej zmiękczona (jak napisałeś) 907xr. Gra -szybko,mocno,dynamicznie.Dla niektórych może zbyt surowo, ale dla mnie super.

Pozdrawiam

ps-bardzo fajne opisy,więcej takich-dzieki

Dzięki. Cieszę się, że potwierdzasz moje odczucia. Znaczy: jest Nas więcej - czujących po swojemu ale ..... poprawnie. 😉 

Ten Twój ładny opis dedykuję tym, którzy ciągle twierdzą, że Sansui gra jak "flaki z olejem" lub, że coś tam nie potrafi ..... 

Przeczytajcie i zapamiętajcie:

"907xr. Gra -szybko, mocno, dynamicznie. Dla niektórych może zbyt surowo, ale dla mnie super."

 

 

Oznacza to tylko jedno (wniosek?):

Ogólnie "ludziska" nie znają wcale, jak może grać Sansui (śmieszne, że właśnie Ci mają najwięcej do napisania!).

W zależności od modelu i czasu budowy każdy model gra inaczej, a co najistotniejsze, bardzo różnie gra jeden od drugiego, nawet, gdy budowane były w tym samym okresie. Każdy model niesie inny dzwięk, daje inne wrażenia i doznania, choć ma ten sam numer, np. @907, to jednak inne znaczki literowe oznaczają inny jego "charakter". Dla każdego coś miłego, wygładzonego lub wręcz ostrego! 

Sansui oznacza bardzo duży wybór. Wybór dla każdego w dzwięku i jego niuansów, otoczki, szybkości grania i wybrzmień ..... 

 

 

 

1 godzinę temu, Samcro napisał:

San-sui

To dobrze słyszeć, że wybrałeś. 

Tak jak pisałem, znałem i miałem 2103 i 2105. 

Miałem też pewne oczekiwania brzmieniowe w stosunku do 2102 i nie ukrywam,  że bardzo pozytywnie mnie ta końcówka zaskoczyła.  

p.s. bardzo fajny opis.

Mamy podobny "smak ucha"!? 😉

 

P.S. 

Dodam, że dobranie do odsłuchu końcówek B-2102, 03 i 05 było bardzo dobre, by usłyszeć różnice dzwiękowe między latami produkcji i zamierzeń firmy oraz ich wysoką klasę. 

Jestem pewien, że równie dużo "frajdy" będą mieli słuchacze porównujący integry z pod znaku @907. 

Ciekawe, czy różnice pomiędzy modelami będą równie mocno odczuwalne? 

 

 

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
9 minut temu, faszi napisał:

Jestem bardzo ciekaw porównania 907Dr vs Xr vs Nra.

Ps

Szkoda , że 907Xr nie ma wiecej tej "katedry" w dźwięku.

 

To dają tylko drogie "wnętrzności", m.in. Riken-y. MOS-Fet-y dokładają miękkości i potęgi "dołu". Wówczas mamy "miodzio". 

Moim zdaniem oczywiście .... 

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
6 minut temu, faszi napisał:

W takim razie Xr na allegro i trzeba szukać b2102Mos, były srebrne wersje?

 

Masz B-2103, srebro Marka - jak na talerzu. Tylko tej "katedry" ma dużo mniej. Ale do XR-ki być może da niezłe efekty .... ? 

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, faszi napisał:

W takim razie Xr na allegro i trzeba szukać b2102Mos, były srebrne wersje?

Niestety, B2102MOS produkowano tylko czarne. Wybór między czarną, a srebrną był tylko w B2103 i B/C2105.

Edytowano przez MarekB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, faszi napisał:

Piotrze to fakt, odsłuch. Jednak ta "katedra" działa na wyobraźnię...

"Efekt katedry" - skojarzenie z koncertami - Katedra w Kamieniu Pomorskim *). 

*) 

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Kamieniu Pomorskim - latem każdego roku. 

 

 

Tak "prawie" gra B-2102 MOS z C-2105.

 

 

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak "prawie" gra B-2105 z C-2105. Albo nawet jeszcze bardziej ....

 

 

Cóż .....

Mogę dodać tylko, że "prawie" to wszystko mam teraz w domu, siedząc w miękkim fotelu, ze szklaneczką b. dobrego piwa Bernard 12 .... 

🤩

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 

Tu słychać dużo lepiej, to "bardziej" i "więcej", w charakterze grania B-2105 z C-2105, w stosunku do innych końcówek na Mos-Fet-ach.

Ładnie słyszalny jest tu mega efekt "katedry", który potrafił mnie "przytłoczyć". Bardzo dużo pogłosu, zmieszanego z krótkim echem, z racji odpowiedniego usytuowania mikrofonu pewnie. 

 

 

Pięknie słychać to wyżej na B-2102 MOS. Po przełączeniu jednak na B-2102 (zwykła,) czar pogłosu znikł, jak bańka mydlana i pojawiła się masa dzwieków, a właściwie odczułem to, jakby powstał jeden wielki hałas, w porównaniu do tego co słyszałem wcześniej.

To wiele mówi o klasie tych końcówek na MOS-Fet-ach! 

Powyższe "kawałki" z organami słuchałem, z YouTube, w systemie, poprzez TV, DAC, pre, B-2102 do SP-X7700. 

Ale w tym ostatnim eksperymencie "lepsze kable" tylko RCA, między pre i końcówką oraz głośnikowe z SP-X7700, reszta zwykła polska miedz i optyczny za "grosze". Dla obydwu końcówek to samo. 

Jak widać wyżej, o klasie grania decyduje jednak głównie zestaw pre - końcówka - głośniki.

DAC MF mam także po sporym "modzie". 

 

 

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@san-sui bardzo się cieszę, że udało Ci się znaleźć to czego szukałeś! Super czyta się Twoje opisy , czuć w nich zadowolenie i pasję z jaką odbierasz dźwięk Mos-feta.

Mam nadzieję, że jeszcze nie raz napiszesz coś fajnego odnośnie dźwięku Sansui. Jak widać modele firmy na S potrafią cały czas zaskakiwać. 

PS

Miałeś/masz może okazję/szanse porównać do końcówek np Accuphase p500/500L lub innych "ciężkich" z tamtych lat? 

Pozdrawiam, 

Tadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
5 godzin temu, faszi napisał:

Miałeś/masz może okazję/szanse porównać do końcówek np Accuphase p500/500L lub innych "ciężkich" z tamtych lat? 

Pozdrawiam, 

Tadek

Niestety nie znam nikogo w pobliżu dla porównania z Accuphase. 

Jak pisałem, ostatnie porównania tylko z Hitachi zbudowanymi na MOS-Fet-ach, a tylko HMA-8500 na MOS oryginałach została na dłużej. HMA-9500 była niestety mocno "grzebana" i poszukała innego właściciela. 

 

P.S.

Słucham tej B-2102 MOS. Ciągle nie mogę wyjść z podziwu co te raptem 100W robi z basami na tych SP-X7700 ("głuchych" na BAS!). Miałem zamiar się ich pozbyć .... Cuda, cuda Pane i Panowie. 

 

Dla uzupełnienia wyżej podanych przykładów z YouTube. 

Nie próbujcie przyjmować ich dosłownie, jako dzwięk uzyskiwany z systemów na MOS-Fet-ach, gdyż tam zaprezentowane brzmienie jest mocno przesadzone, w porównaniu do tego co słyszy się z omawianych wyżej końcówek Sansui.

To podałem tylko i wyłącznie poglądowo, jako przykłady - co ja uważam za dzwięk "katedry", co mnie przytłacza itp i by przybliżyć różnice między końcówkami. Opisy zawsze są tylko bardzo blade, do tego co naprawdę można usłyszeć, jeżeli się tylko chce do tego przyłożyć ucho, oczywiscie ....

 

Edytowano przez san-sui

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie od dziś wiadomo, że B2102MOS jest czarnym koniem Sansui .... Jak się dobrze wczystasz w audiostereo to znajdziesz parę wpisów na jej temat sprzed 4-5 lat ... Porównywanie jej ze zwykłą B2102 tak naprawdę nie ma sensu ... dzieli je wręcz przepaść w schemacie ... B2102 to archaiczna konstrukcja podobna do starych integr typu au-517 itp natomiast B2102MOS to przerobiona na MosFet AU-alpha 907i ze zwiększonym napięciem i filtracją 🙂 Na Twoim miejscu raczej próbowałbym skonfrontować B2102MOS z np 907MOS limited - mógłbyś się z deko zdziwić ... Co do B2103MOS to raczej bardziej charakterem przypomina DR (w końcu to jej schemat !!!) niż XR która znacznie niżej schodzi z basem i jest bardziej obszerna w tej części pasma.

Co do B2105MOS - ta przypomina MR tyle, że bardziej i więcej - no ale co się dziwić skoro to jej schemat 🙂

Co do tych efektów katedry - jeśli sądzisz, że to MosFety tak mają to (oczywiście jak minie Korona...) przyjedziesz sobie do mnie i posłuchasz jak brzmi katedra nie na mosfecie 😉

Ten efekt to zasługa bebechów w 100 % !!! Wszystkie końcówki mosfetowe mają naprawdę bogate wnętrze co nie dotyczy wspomnianej B2102 , które ma wnętrze po prostu nie tyle słabe co solidne ale bez fajerwerków. Jednak w konfrontacji np z serią alfa czy właśnie końcówkami MOS przypomina to konfrontację Sansui z innymi cenionymi i zarazem przereklamowywanymi markami ...

Ale przecież o tym już ze dwadzieścia razy było ....

 

P.S.

Fajnie, że nowi użytkownicy dzielą się swoimi odczuciami bo to podnosi wiarygodność wcześniejszych opinii , nawet jeśli ktoś "odkrywa świat" po raz czterdziesty ... !!! Jeszcze taka mała rada dla kolegi - nie zamykaj się z odsłuchami w obrębie teraz posiadanych kolumn czy  źródła bo tak się składa, że możesz odkryć ten wzmacniacz w znacznie szerszej skali i "na nowo" ... 🙂 B2102MOS brzmi świetnie z bardzo przejrzystym źródłem !!! W takiej konfiguracji jednak kolumny, które posiadasz mocno ogranicz a to co możesz z tego wzmacniacza wydobyć ! Najważniejsze, ze Ci się podoba bo najlepsze to - myślę - jeszcze przed Tobą !

Edytowano przez czubsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na Pawła @czubsi zawsze można liczyć! Dzięki 😉

Z nowym źródłem moja Xr może dostać drugiego oddechu. Chociaż ta katedra...

Ciekawe jakie miejsce w hierarchii zajęła by końcówka mocy na bazie schematu Xr? Gdyby powstała... Szkoda , że się tego nie dowiemy 😕 a nurtuje mnie to pytanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...