Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kgsven

Kino domowe YAMAHA RXV 479 + Viena Grand

Recommended Posts

Cytat

Do głośników tylnych nie przywiązuje się zbyt dużej wagi. Z jednej strony są dłuższe i rezystancja ich jest przez to większa przy tym samym przekroju co kabli do kolumn przednich. Jednak ze wzrostem długości rośnie tez pojemność kabli. Moce są tam również zwykle mniejsze i dlatego zazwyczaj używa się tam przewodów o mniejszym przekroju. Spokojnie wystarcza przyzwoite miedziane przewody o przekroju nieprzekraczającym 1,5 mm². Przy bi-ampingu kanałów przednich na część niskotonową można użyć mniej wyrafinowanych przewodów. Zwykle mogą mieć nieco większy przekrój. Na początek można sobie to darować zresztą.
W kinie domowym można użyć nawet we wszystkich kanałach głośniki centralne. Sytuacja jest idealna, gdy we wszystkich kanałach są identyczne kolumny. Również kolumny tylne i boczne mogą być dużymi kolumnami podłogowymi. Wbrew pozorom kolumny frontowe mogą być mniejsze od tylnych. Sam kiedyś tak miałem icon_smile.gif. W czasach analogowego Dolby Pro Logic przyjął się schemat w którym kolumny tylne i centralny były z założenia ograniczone pasmem przenoszenia tych kanałów na drodze elektronicznej. Przy współczesnych systemach cyfrowego dźwięku wielokanałowego wszystkie kanały obejmują pełne pasmo i subwoofer jest głośnikiem efektownym. Na drodze elektronicznej można jednak przenieść niski bas z poszczególnych kolumn do kanału subniskotonowego.


Czyli jak mam już przewód na tył puszczony o przekroju 2,5mm2 to źle bo przekracza 1,5mm2 cos tu nie rozumie. Tak na marginesie odległość jaką mam do gniazda głośnikowego już na tyle to 6m i pomiędzy kolumnami jest różnica 1.6m na kablu to zła zasada, powinno być jednakowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawet sceptycy twierdzą, że większy sens takiego okablowania biwiringu jest też wtedy , gdy poza inną średnicą, dasz kabel innej budowy, marki, lub też posrebrzany( taki cienki nie jest, aż tak drogi).
Bo jaki sens dawać wszędzie wspomnianą melodikę purple rain, nawet cienką , jednak z drutem ,,solid bas,, wenątrz, na sekcje wysokotonową?

Różnice długości, oczywiście niewielkie, nawet w stereo są akceptowane, więc w kinie i jeszcze na tyle...panowie icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tobie raczej nie chodzi ci o 673 jak na tylne kolumny surround ? Bo takie wykonałem zdjęcie poniżej bo mam tez je na tyle. Powiem Ci że dość spore są troszkę mnie zdumiało jak je zobaczyłem i że takie bydlaki będą stały na półce ale ja mam porównanie do Prism onyx100 które jeszcze posiadam ale są na sprzedaż także sam rozumiesz. Tu na forum gdzieś mi sie też zauważyło że ktoś proponował jako podstawowe od bidy postawić a jak napisał tu MobyDick to wbrew pozorom Moc RMS/max: 100 / 180 Watt dla mnie robi wrażenie jak na tył i tak bardzo bym ich nie lekceważył też na ich koszt ok. tysiaka.
Dzięki za fotki.Faktycznie są duże.Chyba będę szukał mniejszych głośników na tylne efektowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli już masz przewody na tył 2,5mm2 nie jest to żaden problem icon_smile.gif mogą być. Chodziło mi że nie trzeba się nimi aż tak bardzo przejmować. O ile nie podważam faktu że przewody mają wpływ na brzmienie, to często przywiązuje się do nich zbyt dużą wagę. I nie chodzi to o sam poziom jakości. Ważniejsze jest żeby dobra odpowiednie do naszego sprzętu i naszych oczekiwań. Do tego można dojść tylko eksperymentami i wymaga to czasu.

Magnat Quantum 673 są na tyle duże i wydajne że z powodzeniem mogą funkcjonować nawet w naprawdę dużych pomieszczeniach jako głośniki frontowe w kinie domowym. Można zaoszczędzić dając mniejsze i tańsze kolumny na tył. Można również z powodzeniem na tyły ( i , lub boki ) dać 675 lub 677. Podchodząc bezkompromisowo tylne kolumny powinny być identyczne z frontami.

RoRo Dobrze wiesz ze jestem niepoprawny icon_smile.gif politycznie i będę nazywał wszytko jak mi się podoba icon_smile.gif
Kolumna centralna to nawet kiepsko brzmi icon_biggrin.gif
Jeśli chodzi o użycie subwoofera w kinie domowym , to nawet ludzie z branży często zapominają że w kinie przewidziano je do efektów specjalnych basowych. Jednak takie założenie mogą pełnić wyłącznie w systemach cyfrowego dźwięku przestrzennego z wszystkimi kolumnami obsługującymi pełne pasmo bez problemu w dynamice. W praktyce w zdecydowanej większości przypadków pełnia również funkcję odciążania pozostałych kanałów od obsługi dolnego skraju pasma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak jak już napisałem. Ideałem było by użyć na tyły również 675. Sensownie jest użyć 673. Jeśli chcesz zaoszczędzić, to możesz użyć innych mniejszych kolumn. Czasem po prostu brak jest miejsca na spore kolumny z tyłu. W systemach dużego kina na głośniki boczne i tylne używa się znacznie większej ilości głośników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mi nie chodzi o zaoszczędzenie,szukam porostu alternatywy do 673.Chcę mniejsze nie znaczy,że tańsze.Co byś zaproponował w kolorze mocca,trochę mniejszego w tej samej cenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o kolorystykę , może to być najcięższy problem. Z jednej strony nie wiem czy jakikolwiek inny producent robi kolumny w takim kolorze. Często u innego producenta ta sama nazewniczo kolorystyka może wyglądać inaczej ( znacznie ). Dlatego musisz chyba poszukać w innych seriach Magnata. Od biedy mogły by być Magnat Monitor Supreme 102 mocca. Jednak to już jest bardzo nędzna kolumna. Nowe można kupić za nieco ponad 100 zł za sztukę. W seriach Quantum znacząco mniejszych kolumn nie znajdziesz. Sensowne wydają się Magnat Vector 201. Bywają sprzedawane z zestawach z frontami z serii Quantum.
Można sobie zupełnie odpuścić identyczną kolorystykę i poszukać czegoś zupełnie innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigame ja bym na Twoim miejscu nie kombinował i brał te 673 jak Bóg nakazuje i jak został zestaw stworzony, aż tak wielkie nie są że by się nie zmieściły gdziekolwiek. Oj że bym takie tylko problemy miał icon_smile.gif bez podtekstów.

Ja dalej was pytam czy na front dać te Melodika MDC2415 poczwórne do biamping czy biwiring koszt 150zł to jeszcze się przeboleje jeśli są fajne wrażenia i niech przód będzie takim priorytetem oczywiście nic na siłę ale nie sposób mi to sprawdzić już łatwiej amplituner czy kolumny prościej miałbym do odsłuchania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Możesz wziąć te Melodika MDC2415. Jednak jesli masz wolne 2 końcówki mocy w amplitunerze to zdecydowanie lepiej zrobić bi-amping. Żyła solid core w tych kablach w grubszej ich części przewidzianej do basu. Jednak czy bedą Ci odpowiadały akurat te kable , tego nie powiem.... Bo nie wiem icon_smile.gif. Z jednej strony trochę zależy od tego co chcesz tymi przewodami uzyskać. Z drugiej strony do końca nie wiadomo jaki będzie skutek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Możesz wziąć te Melodika MDC2415. Jednak jesli masz wolne 2 końcówki mocy w amplitunerze to zdecydowanie lepiej zrobić bi-amping. Żyła solid core w tych kablach w grubszej ich części przewidzianej do basu. Jednak czy bedą Ci odpowiadały akurat te kable , tego nie powiem.... Bo nie wiem icon_smile.gif. Z jednej strony trochę zależy od tego co chcesz tymi przewodami uzyskać. Z drugiej strony do końca nie wiadomo jaki będzie skutek.


Właśnie bo wyczytałem że w bi-ampingu potrzebny jest drugi wzmacniacz ale jak wnioskuję po Twoim poście że można podłączyć do tego samego amp to ok a 2 końcówki mocy to oczywiście że posiadam bo amp jest na 7.2 kanałowy a kolumn 5 pytanie tylko to których końcówek mogę podłączyć surround czy surround back/bi-amping bo szczerze te tylnych kolumnów jeszcze nie podłączyłem bo tez nie wiem gdzie bardziej pasuje wedle opisu z od Yamahy to priorytetami sa surround boczne a kolumny obecnie mam z tyłu za plecami a wtedy tylko w systemie 7.1 mogę używać wraz z bocznymi.

"Żyła solid core w tych kablach w grubszej ich części przewidzianej do basu." możesz bardziej rozwinąć tą kwestie.
Tak na marginesie używacie bananów bo ja chyba nie będę sobie zatruwał tym głowę, kolejny tor przeszkód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wtyki bananowe to bardziej eleganckie i wygodne w podłączeniu zakończenia kabli. Zwykle wyposaża się w nie droższe przewody pocięte fabrycznie na odcinki.. Same z siebie dźwięku nie poprawiają i można sobie je darować ( szczególnie jeśli nie rozłączamy przewodów zbyt często ).
Dobrze jest jednak końcówki przewodów ocynować ( jeśli masz lutownicę ) . Miedź ma tendencję do pokrywania się tlenkiem a potem i siarczkiem.
Pogarsza to przewodzenie powierzchni styku. Kiedy przewody są nowe nie jest to praktycznie zauważalne. Problemem bywają również oddzielające się druciki z luźno obranego przewodu. Mogą doprowadzić do zwarcia.
Jak już chyba zauważyłeś przyłącza głośnikowe tej Yamahy surround back/bi-amping są przewidziane do podłączenia zamiennie głośników tylnych lub w bi-ampingu. Głośniki tylne niekoniecznie muszą być 2. Bywały ( w przeszłości ) amplitunery 6,1 do których był potrzebny tylny głośnik centralny. Ty też tak możesz zrobić ( jeśli miałbyś na to ochotę ). Jeśli nie używasz tych kanałów ( tylnych ) , warto je użyć do bi-ampingu. Jak to zrobić ? Powinno być to wyjaśnione w instrukcji obsługi. Zwykle wystarczy odpowiednio podłączyć przewody i zrobić kalibracje systemu , używając dołączony i przeznaczony do tego mikrofon. Bi-amping można zrobić również wykorzystując jedna lub dwie pary końcówek mocy zewnętrznych ( 679 nie daje takiej możliwości ).
Wcześniej wspomniano w tym wątku o fakcje że standardowa wersja tych przewodów Melodiki posiada w środku grubą pojedynczą żyłę miedzianą ) Jej zadaniem jest poprawa basu. Dlatego użycie takich przewodów o dość dużym przekroju z taką żyłą "basową" mija się z celem do podłączenia sekcji z głośnikiem wysokotonowym. Wersja przewidziana do bi-ampingu ma przewody do sekcji wysokotonowej o mniejszym przekroju niż do sekcji basowej. Do tego nie wyposażono jej w tą żyłę "basową". Dlatego użycie 2 standardowych kabli tego typu nie ma sensu w bi-ampingu a wersja specjalnie do tego przewidziana z czterema przewodami jest do tego właśnie przewidziana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...