Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ToTameALand

Głośniki do denon oma 720 ae metal

Recommended Posts

Witam po raz kolejny.

jakiś czas temu zakupiłem zestaw denon pma 720 ae + pylon audio pearl 25. Słucham głównie metalu.

Oprócz problemów jakościowych ze wzmacniaczem (dziwny wyciek - poruszałem już tą kwestię na forum), zestaw nie sprawdzał się zbyt dobrze do tego rodzaju muzyki.

Postanowiłem go wymienić, ale ostatecznie pozbyłem się kolumn a nie wzmacniacza (podobno mają większy wpływ na jakość dźwięku).

Mam teraz takie oto pytanie:

jakie kolumny do (absolutne maksimum za komplet) 2000 zł do tego wzmaka dobrać?

Zależy mi na nowych kolumnach (ale za jakieś konkretne używane propozycje też się nie obrażę - z tym, że na sprzęcie audio praktycznie się nie znam i zakup używek to w moim wypadku spore ryzyko). Byłbym wdzięczny za wymienienie modeli, które mogłyby się nieźle sprawdzać z ciepło grającym wzmacniaczem - tym razem posłucham na żywo co najmniej kilku modeli (użytkownik @jacek75 doradzał mi swojego czasu monitor audio bx5 - od tego zacznę).

Czego chciałbym uniknąć - dźwięku, który generował wzmacniacz w zestawie z pylonami. Postaram się to opisać w "amatorski" sposób. Gitary i perkusja wydawały się być wycofane, złagodzone, mało dynamiczne, zupełnie pozbawione agresji. Zaś najgorsze było to, że utwory wydawały się być spowolnione.

Zależy mi więc na dynamice, ostrości, szybkości. Mam nadzieję, że jakieś głośniki będą w stanie zniwelować "kluchowatość" Denona.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PS.

dziś kontaktowałem się ze sklepem, w którym doradzono mi następujące głośniki:


http://allegro.pl/canton-ergo-90-dc-perfek...5784852112.html


http://allegro.pl/canton-fonum-935-super-b...5801877608.html



Mam tylko pytanie, czy ich ewentualne połączenie z moim Denonem, to nie będzie jak wstawianie silnika od używanego Bugatti do nowego Fiata (bez urazy dla właścicieli Fiatów) czyt. w teorii wygląda to ok, w praktyce niezbyt się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolumny bardzo dobrej klasy( oby pasowały też brzminiem choć w odniesieniu do pp25 inny świat doznań).
Jak dla mnie lepiej w tę stronę, bo lepiej zagrają kolumny za 5 tys z wzmacniaczem za 1400 niż odwrotnie.
Może jeszcze odezwą się koledzy z forum właściciele starszych zacnych Cantonów i dadzą wskazówki użytkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolumny bardzo dobrej klasy( oby pasowały też brzminiem choć w odniesieniu do pp25 inny świat doznań).
Jak dla mnie lepiej w tę stronę, bo lepiej zagrają kolumny za 5 tys z wzmacniaczem za 1400 niż odwrotnie.
Może jeszcze odezwą się koledzy z forum właściciele starszych zacnych Cantonów i dadzą wskazówki użytkowe.



A to nie jest tak, że łatwiej o uszkodzenie takich kolumn w połączeniu ze wzmacniaczem o niezbyt dużej mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się łatwiej, ale nie masz wiekowego 15 watowego wzmacniacza Unitra 8010, czy bodaj 5W Unitra Amator 2.
Denek na pomiarach miał coś koło 70W przy 8ohm i pod 103W przy 4 ohm, tak więc prędzej przy połowie skali volume ogłuchniesz z tymi Cantonami, niż spalisz jakimś przesterem Cantony grając na full.
Innymi słowy na pewnym poziomie mocy i wydajności wzmacniacza z wytrzymałymi kolumnami trzeba wykazać się sporą nieodpowiedzialnością , zawziętością i ubytkiem słuchu by doprowadzić do uszkodzenia kolumn. I nie będzie to efektem nagłego podgłośnienia i przesterowania bardzo słabym wzmacniaczem kolumn( to o czym piszesz), a prędzej wielogodzinną imprezą z graniem na full, gdzie mocne przegrzane cewki kolumn mogą się spalić, czasem kondensatory w zwrotnicy kolumn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za informację.

Co jednak w sytuacji, gdy coś się w takim starym głośniku zepsuje? Czy możliwa jest jego renowacja, czy też z powodu wieku i braku "części zamiennych" nie ma szans na jego naprawę?

Czytałem niedawno artykuł, że kupowanie kolumn starszych niż 15 lat zawsze połączone jest ze sporym ryzykiem... Poza tym, zastanawiający jest fakt, że Cantony z linków mają na allegro sporo wyświetleń i jeszcze 'wiszą"...

Może ktoś mógłby doradzić jeszcze jakiś model nowych głośników, które nieźle współpracowałyby z Denonem przy metalu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stare kolumny zwykle da się naprawić. Czasem lepiej innym razem gorzej przy zachowaniu sensownych cen materiałów do naprawy. Bywa że oryginalne części są bardzo drogie lub praktycznie niedostępne. Naprawy przypadkowymi częściami kończą się różnym skutkiem, Bywa że właśnie kolumny naprawiane w nieudany sposób trafiają na rynek wtórny. Często właśnie warto kupić kolumny używane bo płacimy za nie znacznie mniej niż wtedy gdy były nowe w salonie. Dziś możemy jednak często kupić taniej nowe kolumny które dobrze graja , niż w dość odległej przeszłości.
Z nowych kolumn posłuchał bym tego wzmacniacza jak zagrają z Magnatami Quantum 675 lub 677, Te kolumny maja mniej wyostrzoną i mniej wyeksponowaną górę pasma, są bardziej detaliczne w zakresie średnich tonów. Do tego bas jest bardziej energiczny i sprężysty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Stare kolumny zwykle da się naprawić. Czasem lepiej innym razem gorzej przy zachowaniu sensownych cen materiałów do naprawy. Bywa że oryginalne części są bardzo drogie lub praktycznie niedostępne. Naprawy przypadkowymi częściami kończą się różnym skutkiem, Bywa że właśnie kolumny naprawiane w nieudany sposób trafiają na rynek wtórny. Często właśnie warto kupić kolumny używane bo płacimy za nie znacznie mniej niż wtedy gdy były nowe w salonie. Dziś możemy jednak często kupić taniej nowe kolumny które dobrze graja , niż w dość odległej przeszłości.
Z nowych kolumn posłuchał bym tego wzmacniacza jak zagrają z Magnatami Quantum 675 lub 677, Te kolumny maja mniej wyostrzoną i mniej wyeksponowaną górę pasma, są bardziej detaliczne w zakresie średnich tonów. Do tego bas jest bardziej energiczny i sprężysty.



No właśnie, ale czy to nie jest tak, że Denon również powoduje, iż wysokie tony są słabo wyostrzone a w szybkiej, mocnej muzyce to właśnie górne pasmo powinno być wyeksponowane?

Tak czy owak rzeczone Magnaty też odsłucham.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Problemem jest właśnie właściwa proporcja. Kiedy jest zbyt dużo blach i basu , wtedy zanikają smaczki związane z środkiem pasma. Osobiście nie łączył bym Denona PMA-720AE z Monitor Audio BX5 ( które uważam za bardzo dobre ). PMA-720 tez nie nazwał bym kluchowatym. Czasem potrzebny jest jednak twardszy bas. Kolumny o złagodzonym przełomie średnich i wysokich tonów buduje się aby maskowały niezbyt dobrze grające wzmacniacze w których dość dotkliwe są zniekształcenia wskrośne. Bywa jednak i tak że największy problem sprawiają kiepskiej jakości nagrania. wtedy może okazać się że lepiej sprawdza się sprzęt przybrudzający dźwięk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wyeksponowanie góry to jedno, bo wyeksponowane tony wysokie miały Altusy, co nie koniecznie przekładało się na selektywność góry i zróżnicowanie tamtych dźwięków, bo ta w wspomnianych Altusach była jednak słaba.
Sporo wzmacniaczy, także lampowych nie ma mocno wyeksponowanej góry, a gra piękną detaliczną i zróżnicowaną górą.
Co do Magnatów to podłącz kable głośnikowe do górnych zacisków w kolumnach( High). Forumowicze już pisali o bardzo dużej różnicy w brzmieniu w tym modelu między wpięciem się w low i high.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jedno i drugie podkreśla górny skraj pasma.
BX5 łagodzą przełom średnich i wysokich . 720AE tego zabiegu nie wymaga.
Dlatego masz za mało gitary i robi się dźwięk kluchowaty i okraszony wyrazistymi blachami.
Jak już pisałem BX5 wymagają wzmacniacza z twardym wykopem ( przynajmniej do rocka i metalu ) który nie podkreśla niższego basu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja słuchałem MA BX5 na różnych wzmacniaczach i amplitunerach i np. na yamasze as500. rs300 było dla mnie nieco za ostro( podkreślam dla mnie) choć sam bas był twardy ale i czasem wycofany i płytki ( na np. rs300), natomiast na Pioneer A30, sx20, Denon 720 gdzie ładnie wybrzmiewała góra, bas był obfity (a30 i 720), choć sam lubię twardszy bas i bardziej rozciągnięty.
Tak więc to MA bardziej podkreśla górę niż Denon.
Niemniej w obecnej cenie MA Bx5 należy ocenić wysoko ( dawniej 2450 teraz 1800).

EDIT: żeby nie wybiegać na inne wzmacniacze, a skupić się na porównaniu MA BX5 względem Pylona 25 to BX5 jest dla Ciebie i tak dużo lepszym kierunkiem niż wcześniej kupiony Pylon 25 icon_biggrin.gif .
Z kolumn dość dostępnych na rynku w podobnej cenie, twardziej i dokładniej, jaskrawiej grające są np.Yamaha NS160, Melodika bl 40.
Choć faktem jest że celowałbym też w większe modele ( spory metraż ) może jakieś poekspozycyjne icon_wink.gif ( z racji ceny) Cantona gle 496, chrono, Elac 68, Monitor audio BX6, Jbl studio 280 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z kolumn dość dostępnych na rynku w podobnej cenie, twardziej i dokładniej, jaskrawiej grające są np.Yamaha NS160, Melodika bl 40.
Choć faktem jest że celowałbym też w większe modele ( spory metraż ) może jakieś poekspozycyjne icon_wink.gif ( z racji ceny) Cantona gle 496, chrono, Elac 68, Monitor audio BX6, Jbl studio 280 .
[/quote]

A co sądzicie o Cantonie gle 496? W internecie jest niewiele informacji na temat tych głośników...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duże kolumny , duży dźwięk w ten metraż ok. Spore kolumny mimo to nie występuje tu dominacja efekciarskiego basu , czy jakiś spowolnienie, rozmiękczenie, jak to jest w tanich konstrukcjach typu supreme 2002. Grają dość dobitnie ale wciąż szybko, dokładnie , są w niemieckich elektromarketach, czasem taniej niż powszechnie na ceneo.
To jednak kolumny kreują dźwięk w większej mierze niż wzmacniacz. Nie chce się bawić w procenty ale z 60 procent kolumny , wzmacniacz jak tylko wydajny prądowo( podstawowe założenie) to z 25/ 30 proc , potem cd, akustyka (istotna).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co sądzicie o Cantonie gle 496? W internecie jest niewiele informacji na temat tych głośników...



Cześć,

Mam uwagi w sprawie Cantonów.

Odnośnie modelu Canton ergo 90 z postu #2: przede wszystkim 2200zł to była zbyt wywindowana cena. W Niemczech taki model kosztuje w granicach 250 euro: LINK
Jeszcze jest kwestia ich brzmienia: ten model był produkowany w tym samym czasie co Cantony Ergo RC-L. Jeżeli "90" to młodszy brat "RC-L" i grają podobnie to miałbyś cofniętą średnicę i brak wyraźnej góry, na której zdaje się ToTameALand Ci zależy.

Jeśli chodzi o model Canton GLE 496 to słuchałem tych kolumn z Denonem PMA720AE i sprzęt grał tak jak oczekujesz tj. dynamicznie, z wyraźną górą. Nie było absolutnie mdło, czy mało wyraziście. Tyle, że takie brzmienie powstało po zastosowaniu wyostrzających kabli tj. equilibrium string (głośnikowe) i equilibrium stage (interkonekty). Gdybyś więc się zdecydował na GLE 496 to pozostawałaby kwestia tańszych używanych kabli dających taki sam efekt jak te modele equilibrium.

Jeszcze jest kwestia czy opłaca Ci się kupować nowe kolumny czy używane na gwarancji? Tutaj na przykład są przykładowe linki do GLE 496 w Niemczech - zobacz po jakich cenach chodzą:
LINK2
LINK3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za informację!

Tak czy owak posłucham tych Cantonów, oprócz ergo 90 sprzedawca oferuje jeszcze głośniki serii Fonum. Podobno są w perfekcyjnym stanie, ale i tak tego nie będę w stanie sprawdzić (prócz wyglądu zewnętrznego), gdyż się na głośnikach nie znam.

Zainteresowała mnie też sugestia, co do kupna głośników w Niemczech.

Niestety nie znam tego języka - czy ktoś sprowadzał stamtąd sprzęt? Może znacie namiary na dobre niemieckie sklepy audio?
Jak kształtują się koszty wysyłki do Polski i jak jest w takim przypadku z gwarancją? Czy jest respektowana przez polskiego dystrybutora?

Co do odsłuchu - możliwości odsłuchu Cantonów gle 496 niestety nie ma w Warszawie, w okolicach której mieszkam. Na początku wezmę na tapetę Magnaty Quantum 677 oraz Monitor Audio Bx5 i Bx6, które to głośniki gdzieniegdzie można dostać w rozsądnej cenie.




Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja sprowadzałem swoje kolumny z Niemiec. Sprawa jest prosta: możesz kupić kolumny (zakładając ich dobry stan) jeżeli Niemiec ma oryginalne opakowanie do kolumn (OVP czyli die Originalverpackung). Jeżeli ma opakowanie i masz pewność, że kolumny są w idealnym stanie a sprzedający nie jest oszustem (na ebay-kleinanzeigen.de oraz ebay.de sprzedający zwykle są uczciwi) to płacisz Niemcowi przelewem i zamawiasz sam kuriera z Niemiec do Polski (taniej niż gdyby zamawiał Niemiec u siebie).

Jeżeli przesyłka (1 kolumna) waży do 30 kg zamawiasz kuriera poprzez przesylarka.pl LINK1

Jeżeli przesyłka waży ponad 30kg to zamawiasz przesyłkę indywidualnie za pomocą clicktrans.pl LINK2 (ja za przewóz z Niemiec Cantonów RC-L ważących 31,5kg sztuka zapłaciłem 360zł).

Nie wiem jaką masz powierzchnie pokoju ale jeżeli powyżej 20m2 to może spróbuj u kogoś posłuchać kolumn Canton RC-L (cena do 550 euro; koniecznie z tzw. kontrolerem). Tutaj przykład:
LINK3

Co do odsłuchu Cantonów GLE 496 to myślę, że w Warszawie możesz zajść do jakiegoś salonu audio i ich sobie posłuchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do odsłuchu Cantonów GLE 496 to myślę, że w Warszawie możesz zajść do jakiegoś salonu audio i ich sobie posłuchać.
[/quote]

No właśnie z tym odsłuchem nie jest tak łatwo jakby się wydawało.
A orientujesz się może jak do 496 ma się model 490.2? Czy to jest może poprzednik modelu 496? Znalazłem parę tych głośników w b.dobrej cenie.

I czy ktoś może mi powiedzieć coś na temat głośników Dynavoice Definition DF-5?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, chciałbym odświeżyć trochę temat. W weekend wybieram się na odsłuch w aż 4 różne miejsca (co najmniej), ciężko jest dostać wszystkie kolumny pod jednym dachem.

Priorytetowo przesłucham Melodiki Bl40, MA Bx 6, Cantona GLE 496, Magnata Quantum 677.

Jednak w części sklepów polecano mi też takie kolumny:

Klipsch rf 52 II, Klipsch Reference R-26 F, Yamaha Ns 777, Heco Music 900, Canton Chrono 507.2 (mniejszy a droższy od 496, dlaczego?), JBL 280 (już mi to polecaliście) oraz Quadral shogun x, który podobno gra bardzo dynamicznie.


Niestety większość kolumn z drugiej listy jest w innych sklepach niż kolumny z listy "priorytetowej". Czy jest sens testować jeszcze jakieś głośniki z listy nr 2, czy raczej mija się to z celem?


Dla przypomnienia - mam wzmacniacz Denon pma 720 ae, słucham głownie metalu, zależy mi na dynamicznym, mocnym dźwięku (innym niż generowany przez Pylony Pearl 25, z którymi ostatnio łączyłem wzmaka).

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Canton chrono 507 jest droższe od trochę większych canton gle 496 z tego samego powodu co Golf jest droższy od większej Octavi, mimo wszytko golf solidniej i z lepszych materiałów zrobiony, to się czuje.
Według mnie Melodika bl40, powinna Ci podpasować i plusem jest dobra relacja jakość cena, koło 2100,- , Monitor audio rx6 to kolumna dobrej klasy tyle, że do Ciebie może zbyt mała. i czy dobrze pasująca, musisz zobaczyć.
Canton gle 496 duże bo aż dwie 20 w niskich tonach , może model mniejsze 476, lub te lepszej klasy chrono ? Natomiast Jbl studio 280 warto posłuchać, bo to może być złoty środek, dobra wielkość, niezłe brzmienie na tę muzykę, cena mogłaby być niższa, ale za 3k kupisz.
Klipsch dla jednych objawienie, dla innych efekciarska, konturowo grająca kolumna, w każdym razie do zadań specjalnych, tej trzeba samemu skosztować i mieć zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejny raz dzięki za informację, postaram się więc posłuchać wszystkich w.w. kolumn, ale w takim wypadku rozłożę ten mój odsłuch na raty;-) Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post bezpośrednio pod nim - nie ma sensu cytowac go w całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jestem po pierwszym dniu odsłuchów.

Generalnie - cieszę się, że postąpiłem zgodnie z sugestiami niektórych użytkowników, którzy radzili aby wymienić kolumny.

Pylony Pearl 25 dobrze sprawdzają się przy spokojnej muzyce, ale w metalu (być może to kwestia wzmaka) od większości testowanych dziś przez mnie produktów dzieli je przepaść.

Po kolei:

MA Bronze br6 (były dostępne w b.dobrej cenie w stosunku do cen z netu)- wypadły najsłabiej, wycofane i mało dynamiczne.

MA Bx6 - tu było ok, grały szczegółowo, dynamicznie, ale tak trochę nie czułem "potęgi brzmienia";-)

Dali Zensor 7 (były dostępne w b.dobrej cenie w stosunku do cen z netu) - też było nieźle, dynamicznie, ale trochę zbyt subtelnie

Melodika BL 40 - pozytywne zaskoczenie, bo kolumny wyglądają cokolwiek dziwnie, grają za to dynamicznie, potężnie, fajny bas, chociaż dźwięk wydawał się być nieco ugrzeczniony

Magnat Quantum 677 - zagrały super, dynamicznie, potężnie z wykopem.

Canton GLE 496 - j.w. z tym że zagrały jeszcze ostrzej, metalicznie, agresywnie.

Za tydzień mam zamiar dokonać finalnego odsłuchu, na placu boju zostały Magnat z Cantonem. Mimo, że Cantony wydały się grać nieco ostrzej, to są sporo droższe i były podłączane (w odróżnieniu od Magnata) do posrebrzanych kabli a (jak ktoś wcześniej zauważył) takowe kable dźwięk wyostrzają (i są przy tym dość drogie). No cóż, wiem teraz przynajmniej że odsłuch to podstawa i nie ma sensu kupować sprzętu w ciemno, kierując się wyłącznie opiniami innych (sugestie to co innego).

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wychodzi na to że trafnie przewidziałem Twoją reakcję na niektóre propozycje kolumn.
Co do kabli to pamiętaj oczekiwania względem nich często są zbyt duże, zwłaszcza w sprzęcie z popularnej półki. Dzięki kablom nie przybędzie, czy nie ubędzie jakigoś pasma o np. ,,2,, kreski, to subtelne zmiany prezentacji, pewne smaczki, wybrzmienia, ale nie zmiana chatakteru dźwięku. Wiele osób twierdzi że rodzaj metalu w kablu nie ma znaczenia dla dźwięku( yle nie aluminium... więc jednak), a znaczenie ma budowa kabla, typu wewnątrz jest rurka obwiedziona właśnie przewodnikiem , grubość żył itd.w sumie racja typu Monkey silverback, Qed siver aniversary, najnowsza melodika brownsugar ma każy z kilkudziesięciu drucików w oddzielnej izolacji. Ale chyba nie miejsce tu na kolejną dyskusję o tym co można przeczytać w specjalnych tematach.
Ważniejsza jest odpowiednia akustyka pomieszczenia, na brak dywanu, firanek, jakiś miękkich mebli wypoczynkowych, ani super kabel, ani super wzmacniacz nie poratuje.
Życzę kolejnych udanych testów kolumn i porównań, pamiętaj o swojej płycie, tych samych ustawieniach wzmacniacza i tego że kupujesz dla siebie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się, trafnie:-)

Niestety nie zdążyłem dziś przesłuchać Quadrala shogun x (za daleko ode mnie), JBL'a 280 (dostępny tylko w supermarketach a tam warunki do odsłuchu są bardzo kiepskie), ELAC 68 też jest niedostępny. O własnej płycie pamiętałem, niestety powodowała ucieczki sprzedawców z miejsca odsłuchu;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×