Skocz do zawartości

Pomoc przy podłączeniu rx v679 do tv


Funia156

Recommended Posts

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc pragnę się serdecznie przywitać icon_wink.gif

Jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęty hi-fi itp więc jeśli moje pytania są głupie to proszę z góry o wyrozumiałość.

Przejdę do meritum. Zakupiłem amplituner Yamaha rx v679 jako amplituner oraz głośniki Yamaha ns-555 i ns-c444 do kompletu. Kupiłem też telewizor Samsung UE75H6475. Chciałbym to połączyć ze sobą aby jakoś grało. O ile po wielu problemach udało mi się uruchomić amplituner aby chociaż radio odtwarzał tak nie mogę sobie poradzić z tym aby uzyskać dźwięk z telewizora poprzez amplituner i głośniki w/w. Połączyłem av z tv poprzez kabel HDMI(ARC). Złącze to występuje zarówno w av jak i w telewizorze. Głosu jednak z tv nie mam poprzez zewnętrzne głośniki tylko ciągle przez wbudowane. Próbowałem coś ustawiać w tv ale nie za dużo tam można zmieniać. Mam ustawienie, że głos może iść z głośników telewizora albo z "innego urządzenia". Jednak z "innego urządzenia" jest cisza a z telewizora to z telewizora. W amplitunerze wybieram scene TV i zmienia się na AV4 ale głosu nie ma. Może coś źle podłączyłem albo kabel nie taki? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałeś kabel HDMI w gniazdo "HDMI-out" w ampitunerze?
Czytałeś instrukcję do amplitunera?


Amplituner ma na tylnej ściance 5 gniazd HDMI do podłączania urządzeń do amplitunera (np. laptop, odtwarzacz BR czy DVD, dekoder...), oraz 1 gniazdo wyjściowe (dwukierunkowe), by pojedyńczym kablem HDMI połączyć amplituner z TV.
Dzięki temu w TV wystarczy jedno gniazdo HDMI (do podłączenia z TV), a obraz z kilku urządzeń wchodzi na amplituner i przechodzi na TV.

Pozdrawiam
PS. Przejrzyj tematy na Forum - parę osób kupiło ten amplituner i są informacje dotyczące podłączania amplitunera z TV
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,