Skocz do zawartości

Padło na mnie - Wybór gramofonu do 1000 zł


Recommended Posts

Witam serdecznie. Tak się złożyło , że moja żona przytargała do domu trochę winyli od teściów no i teraz chce posłuchać. Problem w tym , że do Cd ich raczej nie włoży icon_wink.gif więc chcę zakupić jakiś gramofon w cenie do max 1000 Pln. Dodam , że nigdy nie miałem gramofonu i nie znam się na tym totalnie, tylko to co wyczytałem tutaj i w sieci. Zresztą bardzo fajny post - Przygoda z gramofonem ? podstawowe informacje - świetnie opisane.

A więc na początku byłem przekonany ze względu na moją niewiedzę w tym temacie na kupno nowego.

Tu wybrałem takie modele :

thorens td 158
teac tn-200
rega rp1
audio technica at-lp120-usb


Z tego co pamiętam to thorens td 158 to pełny automat czyli dla początkującego takiego jak ja to chyba dobre wyjście ....

Jednak ,czytając dalej napotkałem się z wieloma opiniami , że te wszystkie gramofony nowe w tej cenie to szmelc i lepiej kupić używkę.
Patrząc na używki to wolałbym już chyba pełen manual ze względu na to , że jest mniej do zepsucia w takim urządzeniu.

No i teraz nie wiem co zrobić zbytnio , czy dla początkującego z gramofonem byście poradzili kupić nowy czy jednak używany ...

Jeśli chodzi o używki to nie mam bladego pojęcia co by było dobre.

Gramofon będzie podłączony do wzmacniacza Pioneer A 676 , który posiada wejście na niego "Phono" {więc jak rozumiem nie jest wymagany przedwzmacniacz w gramofonie) oraz z kolumnami Klipsch icon kf 26, system gra ogólnie ciepło.

Bardzo proszę o jakieś porady
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe podane przez Ciebie gramofony prezentują zbliżony poziom. Do tego dorzuciłbym jeszcze Pro-Ject DEBUT III.
Jeśli chodzi o używane, to radziłbym zainteresować się jakimś Thorensem, np. :
http://allegro.pl/thorens-td-318-mkii-i6064224271.html