Skocz do zawartości

Zestaw stereo za 8-10 tys. zł


Gość

Recommended Posts

Przede wszystkim witam wszystkich,

Wraz z żoną planujemy zakup zestawu do słuchania muzyki. Jestem laikiem jeśli chodzi o tematykę sprzętu, więc postanowiłem poradzić się Was.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Chcielibyśmy zakupić zestaw stereo składający się ze wzmacniacza, odtwarzacza CD/SACD oraz kolumn. Na sprzęt możemy przeznaczyć 8-10 tys. zł. Chcemy żeby sprzęt był nowy, choć nie jest to konieczne. Powierzchnia pomieszczenia (salon) do 18 m2. Na sprzęcie będziemy słuchać głównie rocku i muzyki klasycznej.

Myśleliśmy o:
Pioneer A-50DA
PIONEER PD-50K

Początkowo chciałem kupić kolumny podłogowe, lecz po przeczytaniu kilku artykułów doszedłem do wniosku, że to chyba bez sensu na tak mały pokój. Szukam więc kolumn podstawkowych, lecz kompletnie nie wiem na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam
Łukasz

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Wam na jak najlepszej jakości dźwięku, to proponuję kupić choć kolumny i wzmacniacz używane.
Odtwarzacz CD, jako że musi być z SACD oraz, że pewniejszy będzie bardziej świeży, proponuję kupić nowy.
Choć oczywiście używany, wysokiej jakości nie będzie błędem.
Najtaniej ten CD Pioneera znalazłem tu: http://kinowdomu.pl/PIONEER+PD-50?pozosta3e

Wówczas w budżecie 8 - 10 kzł macie szansę na wysokiej jakości dźwięk. A nie tylko na średniej, jeśli wszystko byłoby nowe.
Warto się zastanowić.

Co do pomieszczenia, to mam swoją koncepcję jak to wszystko ulokować, przemieścić. Bo w tym ustawieniu jest fatalnie. Małe szanse na poprawny dźwięk stereo. Ale poprawiony rysunek wkleję jutro, pojutrze, bo mam bardzo mało czasu. Nie wiem czy się uda? icon_biggrin.gif

Do 18 m 2 można kupić kolumny podłogowe. Choć raczej proponowałbym niewielkie.
Oczywiście gdyby było wiadomo jak to pomieszczenie współpracuje z kolumnami, czy nie podbija niskich tonów, można by się pokusić nawet o jakieś większe albo z większymi membranami kolumny.