Skocz do zawartości

Dobór głośników do amplitunera Onkyo TX-L50


Engine

Recommended Posts

Witam serdecznie icon_smile.gif

Mam amplituner Onkyo TX-L50.
Strona producenta: Klik

Kończę generalny remont domu i powoli przymierzam się do zakupu kolumn. Trochę pogrzebałem w sieci i zestawów kolumn 5.1 jest od groma, niemniej z racji, że amplituner ma moc wyjściową 80W/kanał to ciężej znaleźć coś konkretnego. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o Home-Audio (więcej miałem do czynienia z Car-Audio). Jesteście mi w stanie doradzić, jakie kolumny dobrać do tego amplitunera?

Powierzchnia salonu jest nieduża - 4m x 4m x 2,35m

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje nt. rozmieszczenia mebli itd. to coś naszkicuje i wrzucę icon_wink.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierasz moc kolumn do jakiejś mocy amplitunera kd , kolego lata 80 minęły, dawniej były takie przesądy. Były dwa obozy, jeden że kolumny muszą być mocniejsze , a drugi obóz, że wzmacniacz mocniejszy.
I jak to bywa wgrywał obóz trzeci który kupował te kolumny które grają najlepiej ze wzmacniaczem icon_wink.gif

Nie wiem czy to Onkyo ma moc 80W na kanał( może jak to zwykle jest w opisach producentów 80 w przy 1 kanale i paśmie 1 kHz) , ale realnie jest raczej i dobrze jak koło 2x 40W przy 8 ohm i z 2 x70 przy 4 ohm w trybie kinowym maksymalnie może z 5x 20W .
Sądzę tak z dwu powodów, te najtańsze klasyczne kinowe amplitunery mają niewiele więcej, choć sytuacja nieco się poprawia .
Ten klasyczny nie jest bo to konstrukcja klasy D z zasilaczem impulsowym w dodatku niedroga. O co chodzi, a o ekologię niby z jego maksymalnego poboru mocy ( max 60W, tylko ,,,60W) da się w stereo wykrzesać ok 2x 70W ( tak jest w np Pioneer A70 i ma 2x 60 W przy 8ohm i 2x 100W przy 4 ohm), ale tu masz aż 5 kanałów.
Celowałbym więc w kolumny bardzo efektywne ( dB powyżej 90-93 dB, średniej wielkości) aby amplituner miał łatwiejsze zadanie i nie był obciążany.