Skocz do zawartości

Regeneracja głośników ZgC 40-8-580 + amplituner Unitra AT9100


DzoNKamizI

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich icon_smile.gif

Na wstępie zaznaczę, iż jestem laikiem w zakresie sprzętu audio i szukam porady co zrobić z aktualnym sprzętem. Do rzeczy:
Posiadam amplituner Unitra AT9100 razem z kolumnami ZgC 40-8-580. Sprzęt był kupiony za czasów młodości mojego ojca. Z czasów kiedy z tego sprzętu korzystali moi rodzice pamiętam, że był problem z jednym głośnikiem (był spalony), a ostatecznie kiedy zmienili częstotliwość fal sprzęt odszedł troszkę w zapomnienie.

W pewnym momencie (jakieś 12 albo więcej lat temu) zdecydowałem, że sprzęt naprawię i będę cieszył się muzyką. Brat kolegi zajmował się takimi rzeczami, więc kolumny do naprawy oddałem jemu. W jednej kolumnie wymienił membranę na gumową, a w drugiej cały głośnik niskotonowy ze względu na to, że był uszkodzony. Niestety nie posiadam informacji na temat tego, jaki głośnik tam jest zamontowany.

W amplitunerze chciałem wymienić podświetlenie, które nie działało i wszystkie uszkodzone elementy, w tym uszkodzony jeden kanał. Okazało się, że płyta wzmacniacza(?) jest na tyle uszkodzona, że nie da się tego naprawić ze względu na brak części, ale coś tam wsadził i wszystko grało. Wszystko działało do czasu, po jakimś czasie znowu zaczęło się coś dziać złego, w dodatku radio nieprzestrojone, więc trafiło do fachowca.

Gość wyrzucił mi całe podświetlenie, w dodatku to co było wcześniej zrobione "jako wzmacniacz" też usunął, bo stwierdził że była to elektronika z innego radia, takie "radio w radiu" i całościowo stwierdził, że takiej dłubaniny dawno nie widział. Jednakże radio zrobił, oba kanały działają, radio odbiera fale dobrze.
Głośniki grały super, ale po jakimś czasie na jednym kanale zaczęło słabiej grać, jakby brakowało mocy. Do tego jeszcze doszedł potencjometr głośności - kręcąc nim są szumy i muszę się postarać przy ustawianiu głośności.

I teraz pytania następujące: