Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
blysk

Jakie kolumny do hk3480

Witam, chce zmienic swoj aktualny sprzet grajacy (creative inspire t6100...) do komputera. Ogolnie mam male pojecie na tematy, na poczatku chcialem "sklepowe 1000w"kino domowe 5.1, troche poczytalem i jednak nastawiam sie na stereo, ze wzgledu na to ze raczej chodzi o muzyke niz filmy. Wybieram amplituner + kolumny i taka kwestia, mam na oku wlasnie Harman Kardon Hk3480 w chyba bardzo dobrej cenie 450zl lub z innego zrodla za 600zl. Kompletnie nie wiem jakie dobrac kolumny, chcialbym zmiescic sie w 1000zl niewiem czy to wogole mozliwe, nastawiam sie na sprawny uzywany sprzet. Sluchane glownie hip hop czasem jakis house, maly pokoj mysle ok 15m2, jesli potrzebne dokladne wymiary to moze mi ktos zmierzyc, nie ma mnie w Polsce aktualnie. Oczekuje wkoncu kontretnego brzmienia, czystego mocnego basu. Fajnie by bylo jakby ktos podrzucil od razu linki do aukcji gdyz za miesiac jestem w domu i cjcialbym zeby zestaw juz czekal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolega miał ten wzmacniacz podpięty do JBL ES. Grało to przyjemnym i soczystym basem mimo, że pomieszczenie było bardzo duże. Może to jest kierunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy ES80 znajdą się do 1000 zł.
Bardziej obstawiał bym Klipsch F1 lub F2.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może starsze JBL z serii E grają podobnie do ES? Sekcja niskotonowa wygląda podobnie. Jej ceny powinny być niższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

65 wyswietlen i nikt nic? Podbijam


Kolego, czynisz jakieś aluzje pod adresem forum? Za takie "wyskoki" grożą poważne sankcje regulaminowe tj. ostrzeżenie ze strony moderacji a nawet zablokowanie przez administrację. Tak, że pilnuj się, bo możesz zostać z forum dyscyplinarnie usunięty! icon_twisted.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jbl es80 będą za duże do 15m. Wiem, bo kiedyś na probę wstawiłem swoje e80 do swoich 15m. Zabijają basem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego Blysk. Ja Ci mogę zmierzyć pokój, ale podaj adres i podeślij klucze. Tu na forum robi się takie rzeczy z grzeczności. A jak. icon_lol.gif
Poważnie, to niech będzie że ok. 15 metrów.
Ale do tak niewielkiego pomieszczenia nie pchałbym się ze zbyt dużymi kolumnami.
Bo niskich tonów, czyli tego co bardzo lubisz, może być tak dużo, że średnie i wysokie już się nie zmieszczą.
Napisane pół żartem, pół serio, ale ogólnie tak może być.
Do takiego pokoju proponujemy zazwyczaj kolumny standowe (podstawkowe). Zdziwiłbyś się niejednokrotnie jak fajnym basem i mocnym, potrafią zagrać.
JBL ES80 znam. Dal mnie to słabe jakościowo kolumny a niskie tony są jakieś dziwne w nich. Dla mnie, to raczej atrapa niż kolumny.
Choć bardzo szanuję dokonania tej firmy na wysokich pułapach. Ale to zupełnie inna bajka.
Tanie kolumny Klipsch, to też jak dla mnie "kaszanka". Ale co kto lubi. icon_cool.gif

Zapytam jeszcze. Dlaczego ma być amplituner a nie wzmacniacz stereo?

Lecz jeśli się upierasz przy podłogowych, to możemy poszukać.
Napisz tylko jaki rodzaj dźwięku lubisz (chodzi o: rozjaśniony, ochłodzony, twardy, wyostrzony, suchy, konturowy, czy przyciemniony, ocieplony, miękki, złagodzony, pełny i soczysty w średnicy itp.)? Możesz opisać własnymi określeniami.
Napisz też jak daleko od ścian bocznych i tylnej mogą stanąć kolumny. Tu masz miniporadniki o akustyce i ustawianiu kolumn.
Jeśli nie znasz, koniecznie poczytaj, bo to niemal połowa sukcesu jeśli chce się osiągnąć dobry dźwięk.
http://www.hifi.pl/porady/ustawienie-podstawy.php
http://www.rms.pl/akustyka/akustyka-pomieszczen

Marmar, nie Tobie osądzać kto może dostać ostrzeżenie a kto będzie miał usunięte konto.
Decyzję podejmie administracja w stosownym czasie.
A Twoje wpisy czytam i niestety widzę, że masz poważne problemy. Nie dociekam jakie, bo osobiste wycieczki mnie nie rajcują w odróżnieniu od niektórych. Ale potrafię napisać tak, że w pięty pójdzie. Tylko po co?
Obawiam się, obserwując Twoją tu "działalność", że jesteś typem człowieka, którego wyrzucają drzwiami a on włazi oknem.
Większość Twoich wpisów, to krytyka innych, ich działań.
A sobie nie masz nic do zarzucenia?
Jeśli chcesz zaistnieć, to pomagaj innym. Widziałem kilka ciekawych Twoich wpisów. Nawet merytorycznych. Szkoda, że tylko kilka.
Reszta to wylewanie pomyj na kogo i na co się da. Proszę Cię bardzo grzecznie, choć publicznie. Zastanów się co robisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cytat

65 wyswietlen i nikt nic? Podbijam


Kolego, czynisz jakieś aluzje pod adresem forum? Za takie "wyskoki" grożą poważne sankcje regulaminowe tj. ostrzeżenie ze strony moderacji a nawet zablokowanie przez administrację. Tak, że pilnuj się, bo możesz zostać z forum dyscyplinarnie usunięty! icon_twisted.gif



Aluzje to chyba ty masz jakies, poprostu pytanie bo aie zdziwilem ze tylu przeczytalo i zero odpowiedzi, zluzuj

Cytat

Kolego Blysk. Ja Ci mogę zmierzyć pokój, ale podaj adres i podeślij klucze. Tu na forum robi się takie rzeczy z grzeczności. A jak. icon_lol.gif
Poważnie, to niech będzie że ok. 15 metrów.



Hehe, chodzilo mi o to ze moge zadzwonic do kogos z domu i zmierzy pokoj 😂 dziekowa za twoja grzecznosc 😂
Ogolnie nie jest powiedziane ze to maja byc kolumny podlogowe, to niewielki pokoj wiec takie ktore moglbym postawic na biorko jak najbardziej pasuja.

Amplituner jakos bardziej mi przypada do gustu poprostu. Stary sluchalem do tej pory muzyki z miernych creativow wiec nie znam dzwieku ochłodzonego, suchego, konturowego:D Chcialem kupic wkoncu lepszy sprzet (raczej "wkoncu jakis sprzet") a ze trafil sie taki amplituner w okazyjnej cenie poczytalem opinie i jest to mysle dobry wybor dlatego chce znalesc kolumny zeby go zamawiac i juz czekal na mnie. W Polsce jestem raz na jakis czas, pokoj bedzie remontowany i dlatego tez wkoncu chce zeby tam mialo co grac. Ladnie, czysto,glosno, basowo. Poprostu przyjemna muzyka a nie trzaski z creativow czy innych super zestawow 5.1

@@edit: W ogole to chodzi o sprzet ktory bedzie podlaczony do komputera. Zapomnialem napisac icon_biggrin.gif bedzie raczej stal jak teraz, w jednym z katow pokoju, jedna ze scian z oknem. Na przeciwko lozko, stolik, polka na scianie, szafa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że chyba nie do końca rozumiesz pewne pojęcia, przyswoiłeś jakieś dziwne poglądy.
Albo może ja to tak odebrałem.
O co chodzi?

Pytałem wzmacniacz czy amplituner, bo na ogół wzmacniaczy jest lepszy wybór a amplituner w podobnej cenie zazwyczaj gra trochę gorzej. Mam nadzieję, że wiesz czym się różni wzmacniacz stereo od amplitunera stereo?
Jeśli niepotrzebny Ci tuner radiowy, to można się zastanowić nad wzmacniaczem.
Ale jeśli już wybrałeś, podoba Ci się, to ok. HK robi i robił dobre amplitunery, więc może być

Kolumn standowych (podstawkowych/monitorów) nie stawia się na biurku. Skąd taki pomysł?
By dobrze grały potrzebne są standy, czyli odpowiednie podstawki.
A powinny być one masywne, stabilne, dobrze by z możliwością dociążenia suchym piachem albo nawet śrutem ołowianym.
I wynoszące kolumny na taką wysokość, by głośniki wysokotonowe znalazły się mniej więcej na wysokości uszu siedzącego słuchacza.
Im standy cięższe, tym na ogół lepsze. Raczej nie powinny być wykonane ze szkła, plastiku, lekkiego drewna, lekkiego metalu.

Jeśli źródłem dźwięku będzie komputer, to wprowadzisz tu duże ograniczenie jakościowe dla dźwięku.
Dobrze by było kupić jakiś przetwornik czyli DAC dla poprawy jakości sygnału. Albo kupić jakiś niedrogi odtwarzacz CD i nagrywać muzykę na płyty CDR.
Wspomnę tylko, że pliki z muzyką warto mieć w formatach FLAC albo WAVE. Czyli bezstratnych. A nie w mp3.

Mam nadzieję, że czytałeś mini poradniki, do których wkleiłem linki.
Piszesz coś o umieszczeniu sprzętu w kącie. Owszem elektronika może tam być. Ale na pewno nie kolumny.
Zresztą jeśli czytałeś, to wiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amplituner dlatego wlasnie ze moge posluchac radia, nie mam zamiaru kupowac osobno tunera. Pisalem na poczatku ze mam go upatrzonego i chce do niego znalesc kolumny, za niedlugo to ogloszenie zniknie a ja jak nie mialem glosnikow tak nie mam. Z tym biurkiem rzeczywiscie dojeb*lem, czytajac "podstawkowe" myslalem ze to biurkowe. Nie bede dokupywal przetwornikow, nie bede nagrywal muzyki na cd(...) ogolnie komputer stoi w rogu, pokoj bedzie remontowany, meble sie zmienia wiec da sie to ogarnac. Nie mialem czasu na czytanie tych poradnikow(zapoznam sie z nimi w wolnej chwili), rzucilem okoem jedynie na ten pierwszy. Jeszcze raz przypominam ze obecne jest creative 5.1 wiec nie potrzebuje znac od razu tematu sprzetu na wylot... Albo jakby to mial byc sprzet za 10k. Poprostu - czekam na porady jakie glosniki w tej cenie wybrac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0