eko1311

wybór niedrogiego preampa

40 postów w tym temacie
Witam forumowiczów.
Zgłaszam się do Was z prośbą o pomoc.
Posiadam zestaw: marantz sr4003 z dvd dv4003. Do tego mam podpięte dwie kolumny yamaha ns-8900. Gramofon to pro-ject xpression1 carbon z wkładką audio technica at95e. Podpięty jest do amplitunera za pomocą preampa pro-ject phono box.
Muzyka jakiej słucham jest to na ogół rock i ciężkie brzmienia ale też czasem otrę się o jazz soul czy hip hop.
Wiem że amplituner jest mocno filmowy, ale kombinuję żeby wyciągnąć z niego tyle ile się da. Muzyka puszczana z cd brzmi naprawdę ok (jak dla mnie wystarczająco dobrze), natomiast problem mam z winylami. Dźwięk wydaje się dużo bardziej płaski. Zupełnie brakuje dynamiki, wysokie dźwięki potrafią być drażniące. Całość jest mocno wyciszona.
Dlatego też zastanawiam się nad wymianą preampa - i tu właśnie proszę o pomoc.
Z racji tego że niezbyt chcę wydawać fortunę rozglądam się za opcjami budżetowymi. Z tego co poczytałem/poszukałem zostaje kilku zawodników na arenie:
- NAD PP2e
- CAMBRIDGE AUDIO 651P
- Project Tube Box II
- CAMBRIDGE AUDIO CP1

Z racji tego że moja zabawa z audio właściwie dopiero się rozpoczyna szukam pomocy w wyborze. Może jeszcze są jakieś inne rozwiązania, na które nie trafiłem? W ogóle zastanawiam się czy do takiego zestawu i rodzaju muzyki, jakiej słucham czy jest sens szukać lampy?
Dzięki wielkie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego Eko1311 nie wiem, czy ja mam de ja vou. Wydaje mi się, że w wątku - link poniżej - otrzymałeś pewne sugestie.
http://forum.audio.com.pl/index.php?showto...mp;#entry175087


W amplitunerach kina domowego sekcja przedwzmacniacza phono z racji cięcia kosztów produkcji jest traktowana po macoszemu. Zatem
może się okazać, że niewiele droższy preamp gramofonowy nie rozwiąże też sprawy. Dlatego ponownie, jak i Koledzy w poprzednim wątku - namawiam do zweryfikowania jak zagrałby Twój gramofon i obecny pre ze wzmacniaczem stereo, choćby po to aby się upewnić, w którym kierunku podążać.

Gdybym miał zaryzykować z tej listy, choć jest to w tej sytuacji duże ryzyko, to zastanawiałbym się nad czymś z Cambridge, choć nie wiem, czy Project Tube Box II nie byłby ciekawszym wyborem.
Osobiście jednak szukałbym pre na rynku wtórnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź - wątek w którym opisywałem problem zakończył się propozycją pożyczenia wzmacniacza stereo bądź preampa zaraz po mojej informacji ze nie mam skąd pożyczyć takowych. Więc nie do końca de ja vu. Tu zadałem konkretne pytanie bo chcę jednak dokupić preamp i zobaczyć jak to będzie działać. Kupując nowy na szczęście mam możliwość oddania go. A zgodnie z Twoją sugestią przeniosłem się z poszukiwaniami do tego działu. W każdym razie dziekuję za odpowiedź i zaryzykuję chyba z cambridge.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cieszę się, że odebrałeś moje słowa jak żart. icon_smile.gif
Jak będziesz miał już tego Cambridge podziel się swoimi wrażeniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze ostatnie pytanie przed zakupem:
Decydując się na cambridge czy warto dopłacać do 651p czy zostać póki co przy cp1. Wiem że 651p jest bardziej przyszłościowym sprzętem pracującym z wkładkami zarówno mm jak i mc ale raczej nie planuję szybkiej modernizacji sprzętu więc raczej i tak będą to wkładki mm.
Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli w najbliższym czasie nie planujesz diametralnych zmian, to faktycznie nie ma co wchodzić w droższy sprzęt. Z drugiej strony różnica w cenie to ok. 130 zł i lepsze parametry, przynajmniej na papierze.
Jeśli masz możliwość pożycz oba przedwzmacniacze i sprawdź jak będą współpracowały a amplitunerem.
Przepraszam, że nie odpowiedziałem na pytanie, ale sam miałbym wątpliwości. Sam też zazwyczaj wypożyczam sprzęt, kable i testuję.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Dołączam się do wątku z pytaniem o dobór przedwzmacniacza gramofonowego.
Ostatnio zakupiłem nowy gramofon Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB z wkładką Ortofon 2M Red w komplecie z kablem. Sprzęt podłączony jest do Arcama A19, który posiada (według producenta) dość dobry przedwzmacniacz zaprojektowany z myślą o podłączeniu gramofonów wyższej klasy/jakości.

Wrodzona ciekawość skłoniła mnie do sprawdzenia tego co pisze producent i porównania wbudowanego przedwzmacniacza z zewnętrznym, tj. Pro-Ject Phono Box S.
Z testów jakie przeprowadziłem u siebie w domu przy użyciu sprzętu jaki posiadam, według mnie lepiej wypadł przedwzmacniacz zewnętrzny. Może nie była to jakaś przepaść jeśli chodzi o jakość dźwięku, ale słyszalna różnica na korzyść Pro-Ject Phono Box S. Szkoda, że nie miałem możliwości podpiąć innego lepszego gramofonu z lepszą wkładką, aby móc mieć większy pogląd na temat różnicy między ww. urządzeniami.

Z racji tego, że mam czas i chęci przetestować, jak również później zakupić lepszej klasy przedwzmacniacz tak do kwoty około 1 200 zł, zwracam się do Was z prośbą o doradzenie mi jakiegoś konkretnego modelu/ modelów.

Poniżej przedstawiam moje wymagania w stosunku do urządzenia:

- budżet: do 1 200 zł,
- możliwość obsługi wkładek MM i MC,
- bez zbędnych gadżetów, tj. gniazd USB itp.
- o barwie ciepłej lub może być linowy w tej kwestii
- trwałość wykonania, tak abym mógł go używać naście lat

i to chyba wszystko. W tej chwili zastanawiam się nad odsłuchaniem poniższych modeli:
- Atoll P200SE
- Pro-Ject Phono Box DS.
- Musical Fidelity V90-LPS
- Thorens MM-008

A Wy co radzicie drodzy miłośnicy analogu?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaszła delikatna zmiana założeń, tj. przedwzmacniacz może być dedykowany pod konkretny rodzaj wkładki. Dla mnie najlepiej pod MM, oraz może być używany.

PS
Dziś odsłuchiwałem przedwzmacniacz gramofonowy Graham Slee Gram Amp 2 Communicator z moim Pro-Ject-em oraz Regą P1. W obu połączeniach wypadł bardzo dobrze. Co prawda trzeba było trochę dopasować kabelki do Regi, ale się polubiła z Arcam-em oraz Vovox-em i zagrała bardzo ładnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja na Twoim miejscu jednak nie ograniczałbym się do pre dla wkładek MM. Zapolowałbym w najgorszym wypadku na uzywany Pro-Ject Phono Box SE II – niestety rzadko spotykany na rynku wtórnym.
Ponadto brałbym pod uwagę Pro-Ject Tube Box MK II. Z innych Simaudio MONN LP3. Bywa na rynku wtórnym. Co prawda nowy kosztuje ok. 2500 zł, ale widywałem w ogłoszeniach w granicach 1500 zł.
Ostatni z wymienionych mam i bardzo sobie cenię.
Co do pre Graham to jakoś nie przypadły mi do gustu. Porównywałem przedwzmacniacze tej firmy w cenie miedzy 1000 a 2500 zł z Moon LP3. Moon wypadł moim zdaniem lepiej. Grahamy grały zbyt „jasno”, mało plastycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, dziękuję z przydatne informacje. Jak na razie, to jest początek mojej przygody z analogiem, ale zapowiada się bardzo ciekawie.

Niestety pomimo wielu okazji jakie są na rynku wtórnym, nie dokonam zakupu urządzenia przed przetestowaniem go u siebie w domu. Zawsze decyzję podejmuję po odsłuchu. Jak na razie ta metoda mi się sprawdza. Na szczęście modeli pre z tego przedziału cenowego nie jest tak dużo jak innych urządzeń audio, więc i sam proces podjęcia decyzji będzie krótszy.

Naturalną rzeczą dla mnie jest sprawdzić urządzenia Pro-Jecta z racji posiadania gramofonu tego producenta, ale jestem otwarty w zasadzie na wszystkie propozycje, ograniczenie stanowi jedynie budżet. Nie mam nic przeciw wkładką MC, ale przy ich wysokich cenach raczej nie sądzę abym kiedykolwiek zdecydował się na ich zakup. Wychodzę z założenia, że przy tej klasie gramofonu jaki posiadam inwestowanie w "luksusowe" wkładki nie ma większego sensu.

W nadchodzącym tygodniu będę zwracał Grahama z odsłuchu, więc wezmę kolejny pre, tym razem nastawiłem się na Atoll-a P200SE. Zobaczę jak się zaprezentuje.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto byś przetestował Thorensa 008 (wspominałeś już o nim), to naprawdę dobry preamp.

Jest w dwóch wersjach - tańsza nie ma złącza USB (wspominałeś, że nie potrzebujesz USB więc wystarczy tańsza wersja), obie są przystosowane do MM i MC (jakbyś kiedyś chciał podłączyć MC).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówcy, polecam Thorensa 008, zawsze sprawdzał nam się rewelacyjnie w połączeniu z gramofonami i wkładkami na poziomie tych, które posiadasz i spokojnie wyżej.

Pozwolę sobie jednak wrzucić ambitniejszą propozycję - Lehmann audio Black Cube Statement. http://www.tophifi.pl/gramofony/przedwzmacniacze-gramofonowe/black-cube-statement.html

Oczywiście, wychodzimy trochę za budżet, ale na prawdę muszę Ci go zaproponować, bo za niewiele grosza więcej, dostaniesz na prawdę fenomenalny preamp. Warto sprawdzić, w każdym sklepie Top Hi-Fi możesz takiego wypożyczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Top HiFi,

a możesz coś więcej powiedzieć o tym preampie - np. w porównaniu do Thorensa 008?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wyższej klasy urządzenie. Bardziej przejrzysta średnica i pełniejszy, ale nadal wyrównany dół pasma. Ciekawy jest też model wyższy, po prostu "Black Cube" bez Statement, i oprócz trochę bardziej złożonej konstrukcji, która owocuje dalszą poprawą dźwięku, ma całkiem ciekawy zasilacz zewnętrzny w komplecie, który znacząco zmniejsza szumy (tzw. noise floor :) ), co jest szczególnie zauważalne przy wkładkach MC. Dalszym rozwinięciem pomysłu jest Black Cube SE, którego cena nadal nie jest wysoka, a zasilacz jest strasznym kotem... :Dhttps://www.henleydesigns.co.uk/assets/_managed/product/files/bcse-inside.jpg 

Ogólnie wszystkie Black Cube'y brzmią niesamowicie czysto jak na swoją względnie niską cenę, jednocześnie nie zatracając, pozwolę sobie palnąć, "klimatu" analogu. Ja osobiście nie widzę swojego przyszłego toru analogowego bez takiej czarnej skrzynki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję RoRo i Top Hi-Fi!

Tak jak pisałem wcześniej Thorensa 008 mam w planach odsłuchać, a jeśli chodzi o Lehmannaudio Black Cube Statement, to też przy okazji wizyty w salonie Top Hi-Fi wezmę na odsłuch (nieźle go Top Hi-Fi zareklamowałeś).

Belfer54 pewnie ten Moon LP3 jest świetny, ale trzeba by na niego się „zasadzić” i czekać aż się pojawi  gdzieś na portalach aukcyjnych, a szkoda, bo znając tę markę, pewnie jest to urządzenie naprawdę godne uwagi.

Aktualnie mam u siebie Atoll-a P200SE. Po drugim dniu odsłuchu mam mieszane uczucia. Z jednej strony mnie się podoba, a z drugiej nie za bardzo :). Na plus jest to, że ma ładnie zarysowane i odseparowane źródła pozorne. Nie brak mu też finezji w prezentowaniu materiału muzycznego, co mnie urzekło w tym urządzeniu. Z drugiej strony, na minus przemawia dość jasne granie. Nie ma wyostrzonych najwyższych rejestrów, ale jak dla mnie jest „za jasny”. Jak dotychczas przetestowałem go na jednej parze interkonektów  (Vovox), ale przez weekend sprawdzę na kolejnych kablach, łączne z tym zamieszczonym przez producenta.

Oprócz Waszych propozycji,  które skrzętnie zapisuję, pozwoliłem sobie zamówić na czwartek do odsłuchu pre Rega Fono, zobaczymy jak ona zawalczy…

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Top HiFi, 

a o budowaniu sceny -jej szerokości i głębokości, oraz o np. detaliczności grania Black Cube możesz coś napisać?

Marcin,

a Grahama 2 brałeś gołego -czy z opcjonalnym zasilaczem PSU?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem bez opcjonalnego zasilacza, choć słyszałem, że zastosowanie wpływa korzystnie na jakość dźwięku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Skończyłem już testować przedwzmacniacz Rega Fono MM. Szczerze powiedziawszy dużo oczekiwałem po tym pre, myślałem nawet, że będzie to "czarny koń" uczestników testu, ale nic takiego nie nastąpiło. Podczas odsłuchu porównywałem go do Graham Slee Gram Amp 2 Communicator i do Atoll-a P200SE. Rega miała bardziej wyrównany balans tonalny od Atoll-a ale gorszy niż u Graham-a. Zresztą charakter grania moim zdaniem ma trochę podobny do Graham-a z tą różnicą, że Graham ma bardziej czytelne źródła pozorne i są one lepiej rozmieszczone na scenie oraz trochę bardziej odseparowane od siebie. Graham ma też niesamowitą średnicę, i Rega tutaj trochę odstaje. Rega w zasadzie niczym szczególnym się nie wyróżnia, ale też nie ma większych wad. Osobiście wybrał bym Graham-a, ale jeszcze parę urządzeń wezmę na odsłuch.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wczoraj zakończyłem testować Pro-Ject Phono Box DS. Przedwzmacniacz ten wypadł całkiem przyzwoicie. Zaskoczył mnie dużą dynamiką przekazu. Źródła pozorne są ładnie zarysowane i dobrze czytelne. Balans tonalny według mnie nieznacznie przesunięty w stronę górnych rejestrów, aczkolwiek dźwięk nosi znamiona pewnej liniowości. Na pewno dostarcza dużo emocji poprzez swoją dynamikę, dla mnie może aż nadto. Głębokość sceny jak również rozmieszczenie na niej źródeł pozornych jest zadawalające. Testowałem go na dwóch kablach Vovox i Chordzie, ale zdecydowanie lepiej wypadł na tym pierwszym. Nie używałem włączonego przycisku {Subsonic}.

Myślę, że można go polubić ponieważ ma pewne atuty i raczej pozbawiony jest wad (przy tej klasie urządzenia). Szczerze powiedziawszy jeśli miałbym teraz wybierać (bez porównywania bezpośredniego) między urządzeniem Graham Slee Gram Amp 2 Communicator a tym Pro-Ject-em to miałbym dylemat. To trochę dwa różne przekazy dźwięku dość dobre w swojej klasie cenowej.

Oczywiście powyższe proszę traktować jako wskazówkę i moją subiektywną opinię odnoszącą się do tego jak to zagrało podłączone do mojego toru audio.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin rozumiem, że budżet nadal jest ten sam na pre, czyli do 1200 zł.

Domyślam się, że to nie jest koniec testów i decyzji jeszcze nie podjąłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar trzymać się założonego budżetu, tj. 1200 zł, chociaż odsłuchiwane przeze mnie urządzenia mogą nieznacznie przekraczać ww. kwotę. Być może zmienię zdanie i pokuszę się trochę dołożyć, ale musiało by to być coś naprawdę dobrego, coś o klasę wyżej.

Tor analogowy coraz bardziej mnie wciąga... chciałbym aby to pre nie stanowiło wąskiego gardła w przypadku wymiany wkładki na lepszą. Chciałbym aby zostało ze mną na dłużej, zresztą w tym przypadku z zakupem nie jest mi spieszno i mogę trochę poczekać i ewentualnie dozbierać, ale muszę mieć upatrzony konkretny model.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin jednak gdybyś się zdecydował wydać więcej na przedwzmacniacz, to polecałbym Ci LAR LPS-1. Jest droższy niż zakładany budżet, ale warto się nim zainteresować, bo to doskonały przedwzmacniacz gramofonowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Belfer54 postaram się zdobyć tego LAR LPS-1 na odsłuch. Myślę, że ma sens sprawdzenie urządzenia z trochę wyższej półki i porównanie go do urządzeń z niższego przedziału cenowego.

Ostatnio testowałem Cambridge Audio CP2 i bardzo byłem zadowolony z dźwięku jaki zaprezentował. Jak dla mnie wypadł najlepiej z dotychczas odsłuchiwanych przeze mnie.

Mam jeszcze pytanie, które mnie nurtuje. Nie posiadam wkładki MC więc nie mogę tego osobiście sprawdzić, a mianowicie, czy w przedwzmacniaczach gramofonowych (budżetowych, tak do kwoty np. 1500 zł), które posiadają dodatkowo obsługę wkładek MC, można się spodziewać jakości porównywalnej do tego co prezentują te same urządzenia na gniazdach MM? Innymi słowy, czy obsługa dodatkowej wkładki nie jest zbędnym „bajerem”, który tak naprawdę odstaje znacznie pod względem jakości od tego co prezentuje na dedykowanych gniazdach do obsługi wkładek MM.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tanich preampach zawsze będzie zauważalny przeskok w poziomie szumów przy wkładkach MC. Niestety, pójdą one do góry, czasami dość znacznie. Jak pewnie wiesz, do wkładek MC trzeba zastosować wyższy gain, co siłą rzeczy podbija nam wszystkie szumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się