Skocz do zawartości

Recommended Posts

Co do wyżej wymienionych recenzji można wywnioskować , albo wyłapać następujące różnice. Według Stereolife Diamond Monitor powinien grać szeroką sceną, ale nie w głąb patrząc na zamieszczony tam rysunek i tak detalicznie, prawdziwie że pachnie konstrukcjami studyjnymi. z Kolei w Audio mają grać ciepło, i w taki sposób że brzmienie raczej służy przyjemności słuchania muzyki niż jej analizowania, do tego autor wspomniał że scena budowana jest w głąb (pogłębiona scena, co może oznaczać że nie jakaś głęboka ale pogłębiona czyli niezbyt głęboka)  , nic o jej szerokości czyli na boki raczej nie wybija się ponad przeciętność( boczne ścianki kolumn) No trudno to pogodzić , chyba że różnica ta wynikała z ; Któraś para kolumn była nie wygrzana, i do tego dochodzą różnice sprzętowe plus akustyka i wielkość pomieszczeń

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, jarrro napisał:

A od kiedy w recenzjach piszą prawdę?

Niewykluczone, że każdy pisze prawdę. Uważam, że ocenia się cały system nie same kolumny. W jednym systemie zagrają z ogromną sceną, a w innym inaczej. Cały czas będą to te same kolumny. Zawsze należy patrzeć na opis kolumn przez pryzmat systemu na jakim grają. Pozdrawiam 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przypominam filmik pokazujący, ile do odczucia wielkości sceny wnosi pomieszczenie odsłuchowe.

 

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolumny na tranzystorze grają sceną bliżej kolumn , na lampie muzyka idzie "na twarz" tak więc jest jakby głębsza + szersza / wyższa.

A to ,że recenzenci piszą często zupełnie sprzeczne wnioski to norma , każdy ma inny gust , słuch - sam po przeczytaniu o pylonach , które chciałem nabyć , napaliłem się , ale rzeczywistość zweryfikowała ,że to nie dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kubakk napisał:

na lampie muzyka idzie "na twarz" tak więc jest jakby głębsza + szersza / wyższa.

z podkreśleniem że tak jest u Ciebie (jak rozumiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kubakk napisał:

 

 

Kontynuując wątek serii Diamond, a ściślej  Diamond Monitor. Każdy interpretuje to co słyszy na swój sposób. Więc mając jakieś punkty odniesienia  np.porównując  dwie pary kolumn można wychwycić różnice. Zawsze wydawało mi się że akurat steteofonia jest tym aspektem który najłatwiej wychwycić nawet osobą mający średni słuch muzyczny np.takim  jak ja. Mając okazje tylko raz słyszeć Diamond Monitor tuż po Diamond 30  , mając na uwadze wielkość  kolumn to od raxu była różnica na szerokość sceny. Diamond 30 bardxo rozłożysta, i wydawała się głeboka , Diamond Monitor nie wychodziła specjalnie poza boki kolumn(podobno grały wcześniej około 15 godzin) Bardxiej była w głąb , inaczej ją czułem niż testujący w Stereolife, bliżej grały do opisu w Audio . Tyle tylko że słuchałem ich raptem max 15 minut po prośbie by je podłączono. Więc bardzo krótko. Był to salon w Dramen w Norwegi i wcześniej była tam prezentacja nowych kolumn diamond 30 ,i było widać iż uf diamondy 30 zrobiły duże wrażenie na Norwegach. A ja z racji że nie miałem później okazji słuchać monitorów a czytając troche różne opinie nie mam jeszcze wyrobionej opini. I do przyjazdu do Polski będę raczej wczytywał się w fora. Więc jak by ktoś mógł podzielić się wrażeniam z odsłuchu Diamond Monitor . Biorę je mocno pod uwagę jako zakup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że recenzenci piszą inaczej bo mają inne zdanie, to jeszcze pół biedy. Najgorsze są te wszystkie epitety. Po przeczytaniu których musicie odnieść wrażenie, że nie wiem które sprzęt grają lepiej :)

tak już trzeba umieć.

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny producent stosujący papierowe SEAS-y. I kolejny polski. Łódzka firma JAG Electronics. Firma ma w ofercie trzy kolumny z interesującym nas głośnikiem; JAG 10, JAG 20 i JAG 30. Ceny - zważywszy na wykończenie kolumn naturalnym fornirem - przystępne: 4000-4900 zł (ceny z 2017 r.)

IMG_0512.thumb.jpg.101004cf6f2e667d4849a17b36d268be.jpg

IMG_0427.thumb.jpg.1ca2898defda1dbdd715596ab8853a4c.jpgDSC_7777.thumb.jpg.7f1201714f8444fb29b11d6c8c8a91b5.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Pylon zapowiadał wystawić Diamondy na targach SIAS Seoul InternationalAudio Show w Korei Południowej i dotrzymał słowa. Pochwalił się nawet fotkami z tego wydarzenia na swoim Facebooku. 56496378_2342661025797550_1483610840820088832_n.jpg.7e9205602d86a1f1d2bdf9ddf4f25524.jpg

O tym, że Diamondy pojawiły się także na targach Stockholm High End 2019 zapomniał już jednak napisać. Dobrze, że wspomniał o tym w swojej relacji z targów brytyjski magazyn HiFI News, bo nie wiedzielibyśmy, że polska konstrukcja jest coraz popularniejsza na świecie.

2116580709_HiFiNewsDiamond.jpg.48571cd6c97418e6895ce6a7bfadb21d.jpg

 

 

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Można już za darmo przeczytać anonsowaną wcześniej recenzję modelu Diamond Monitor.

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/3068-pylon-audio-diamond-monitor

PS Jeśli można mieć uwagę do powyższej recenzji, to taką, że autor nie może się zdecydować jaką impedancję mają Monitory. W tekście chwali je, że są - zgodnie z deklaracjami producenta - 8 omowe, a w tabelce z pomiarów wpisuje 4 omy. 

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Głowy nie dam, ale wiele wskazuje na to, że znane z m.in. z Diamondów 25 15-centymetrowe SEAS-y zastosowano także w kolumnach Gold Note A6 EVO. Nowe włoskie konstrukcje ważą solidne 30 kg/szt. i kosztują 6500 Euro.

A6-EVO-2.thumb.jpg.14c9fa4305dc55fe7580f3fd8039598e.jpgA6-EVO-black2.thumb.jpg.a38ca1155eb275e7b690c841e48da7ef.jpg

 

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2019 o 23:13, Kraft napisał:

Głowy nie dam, ale wiele wskazuje na to, że znane z m.in. z Diamondów 25 15-centymetrowe SEAS-y zastosowano także w kolumnach Gold Note A6 EVO. Nowe włoskie konstrukcje ważą solidne 30 kg/szt. i kosztują 6500 Euro.

A6-EVO-2.thumb.jpg.14c9fa4305dc55fe7580f3fd8039598e.jpgA6-EVO-black2.thumb.jpg.a38ca1155eb275e7b690c841e48da7ef.jpg

 

Kraft ale jakie to ma znaczenie.?

Te same przetworniki podłączone do innej zwrotnicy w innym "opakowaniu" zagrają zupełnie inaczej. Gdyby było inaczej istniał by jeden model najlepszy na świecie głośnika i byłby montowany wszędzie gdzie się da 

Diamondy monitor słuchałem. Fajne granie.

Gold note nie i nawet nie wyobrażam sobie jak grają.

Pozdrawiam z gorącego Krakowa ufff

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To muszą być meblościanki wyższej klasy, bo w przeciętnych meblach używa się płyty wiórowej ;) 

Większość kolumn na rynku wykonana jest z mdfu. Zapewne dlatego, że akurat ten materiał ma odpowiednie właściwości do stosowania na skrzynki kolumn. Nie słyszałem za to nic o jego odmianach audiofilskich. Zapewne są drogie ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
53 minuty temu, S4Home napisał:

Kraft ale jakie to ma znaczenie.?

Kurcze, przyszpiliłeś mnie. Czyli cała robota bez sensu? Zależy, jak na to patrzeć. Takie samo pytanie można przecież zadać modelarzowi składającemu plastikowe samolociki, fanowi zbierającemu ciekawostki o swoim idolu, czy komuś interesującemu się historią starożytnej Grecji. Czemu ci ludzie poświęcają czas na swoje hobby?

Mi wydało się zabawne dokumentowanie kolumn wykorzystujących przetworniki moich Diamondów, tym bardziej, że są to często konstrukcje niepospolite. Jeśli jednak ktoś uważa to za stratę czasu, to go rozumiem i nie będę z tym sądem polemizował.

Ja uważam za ciekawe, że pod dość już przecież wiekowe przetworniki cięgle projektuje się nowe kolumny i to raczej droższe niż tańsze. Mimo, że na rynku są przecież dostępne przetworniki znacznie nowsze. Moim zdaniem dobrze to świadczy o jakości tych głośników. Tyle.  

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kuchnie z mdfu np. Nie ma problemu z szybko wykruszajacymi się zawiasami przy intensywnej eksploatacji. Moj stolarz zresztą sam to zalecił Blaty pod umywalki też mam z mdfu. Sorki ale z plyty meblowej to nie bardzo chcę mieć mebli, więc u stolarza zawsze zamawiam mdf i to zawsze w tej gęstszej wersji tzn hdf. Kolumny na zamowienie też robilem z hdf. 

A jesli chodzi juz konkretnie o przetworniki i ich rewelacyjna jakosć. To czemu jest to najtanszy seas?

To tak, zeby byla jasność. Same przetworniki nie graja. Nawet najdrozsze bez dobrego strojenia sa g... warte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są popularne ze względu na cenę i to że są udanym produktem znanej marki. W dziedzinie głośników stożkowych trudno wymyśleć coś rewolucyjnego co chwilę, szczególnie gdy ma nie być zbyt drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MobyDick napisał:

Pewnie są popularne ze względu na cenę i to że są udanym produktem znanej marki. W dziedzinie głośników stożkowych trudno wymyśleć coś rewolucyjnego co chwilę, szczególnie gdy ma nie być zbyt drogie.

I to jest sedno sprawy. A nie wymyslanie jakichs teorii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MDF stosuje się w kolumnach i w meblach głównie tam gdzie trzeba zrobić ścianki frezowane. Często w tanich kolumnach ścianki frontowe są z MDF a reszta z płyty o mniejszej gęstości. Kiedyś, przed upowszechnieniem się MDF na przednie ścianki często stosowano sklejkę i to niezbyt grubą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
52 minuty temu, MobyDick napisał:

Pewnie są popularne ze względu na cenę i to że są udanym produktem znanej marki. W dziedzinie głośników stożkowych trudno wymyśleć coś rewolucyjnego co chwilę, szczególnie gdy ma nie być zbyt drogie.

"Problem" w tym, że one mimo niewygórowanej ceny, są one wykorzystywane w konstrukcjach kolumn drogich i bardzo drogich, kosztujących 10 000 zł, 20 000 zł, 50 000 zł czy nawet ponad 100 000 zł. I do tego przez uznane marki. Może trzeba napisać do takich firm jak: Proac, Kudos, Spendor, Naim, Opera, Xavian, Diapason czy Linn i wyrazić swoje oburzenie z powodu stosowania przez nich takiego taniego "paździerza" zamiast przetworników z klasą. Tylko co zrobić z ich klientami? Jak im powiedzieć, że zapłacili niemałe pieniądze za kolumny z najtańszymi przetwornikami, które - już chociażby z tego powodu - nie mają przecież prawa bardzo dobrze zabrzmieć (a co dopiero zabrzmieć wybitnie)? Kurcze! Uszów nie mieli, jak kupowali, czy co?

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do F1 , Merc i Williams mają te same silniki , a dzieli ich od najlepszego do najgorszego :D

Tak samo jest pewnie między pylonem a w/w markami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...