Skocz do zawartości

Pioneer SA 508 i głośniki Celestion Ditton 110


proca

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie, jako że to mój pierwszy wpis na forum.

Od około miesiąca jestem początkującym użytkownikiem wzmacniacza stereo jak w temacie, który otrzymałem w prezencie od pewnego Belga kupując kanapę. Wzmacniacz stał nieużywany kilka lat a po włączeniu potencjometry trzeszczały i wydawało się że kanały grały nierówno (ale to może przez przestawioną gałkę od balance). Wzmacniacz rozkręciłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem a po tym zabiegu mam tylko delikatne trzeszczenie przy regulacji balance i głośności, które mi zupełnie nie przeszkadza.

Niestety po pewnym czasie słuchania zauważyłem że coś trzeszczy w jednym z głośników. Sprawia to wrażenie jakby dźwięk był lekko przesterowany. Słuchając płyty Unplugged Claptona w jednym głośniku mam wrażenie jakby gitara była lekko przesterowana a w drugim nie. Podobnie jest z innymi płytami akustycznymi. Żeby sprawdzić czy to wina wzmacniacza czy kolumny zmieniłem podłączenie kanałów przy wzmacniaczy i przesterowany dźwięk nadal pozostał w tej samej kolumnie. Następnie wykręciłem głośniki z obu kolumn i przełożyłem między kolumnami. Tym razem problem podążył za głośnikiem. Jest to głośnik 8'' Celestion B2006.

Moje pytanie brzmi... Co może być przyczyną takiego zachowania głośnika i czy da się to jakoś naprawić? Czy można gdzieś kupić takie głośniki na wymianę w kolumnie (rozumiem że musiałbym kupić parę)? Jakie zamienniki polecacie i przede wszystkim czy warto inwestować w stare kolumny, czy może lepiej poszukać całych sprawnych kolumn (nie ukrywam że moje mają już swoje lata i są trochę poobijane).

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi do mojego problemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celestion Ditton 110, to całkiem fajne kolumny. Ale nie polecam żadnych zamienników. Bo to byłaby już zupełnie inna konstrukcja. Nikt poważny tak nie robi.