Skocz do zawartości

Różnice między wzmacniaczem/dac/pytania o tor audio itd(laik pyta)


Paweta

Recommended Posts

Jak już możecie się domyślać, nawet po samym sformułowanym pytaniu w kwestiach audio jestem kompletnym laikiem, ale chcę poszerzać swoją wiedzę(m.in przez blog Audiofanatyk prowadzony przez pana Jakuba Łopatko).Czy znalazł by się tu ktoś kto mógłby mi to wytłumaczyć w miarę prostym językiem ?Jeśli używam jakichś sformułowań niepoprawnie proszę o korektę z wyjaśnieniem. Pytania będą chaotyczne, bo jestem bardzo zdezorientowany, bo na żadnym forum nie ma jednoznacznego wytłumaczenia definicji toru, jego składowych, przykładowych torów, co z czym się je, a przynajmniej takowych stron nie znalazłem.

A więc zaczynajmy:

1.Jak wygląda przykładowy tor?> dlaczego jeśli w torze jest wzmacniacz to do toru dokłada się np DAC, a z tego co wiem przeciez on tez ma sam w sobie wzmaka.

2.Czym różni się Wzmacniacz od przedwzmacniacza, końcówki mocy ?

3.Czy jeśli powiedzmy kupuję słuchawki za 2tyś zł to oprócz wzmacniacza(dajmy na to lampowy) a chcę dokupić coś, aby zmieniło mi barwę słuchawek to co musze kupić i jak to się nazywa.

4.Czy źródłem jest np karta dźwiękowa? Bo np. jeśli mamy sobie  słuchawki, na drodze stoi wzmacniacz, to czy potrzeba nam jeszcze coś na samym początku? jakiegoś dobrego źródła, żeby słuchawki nabrały odpowiedniej barwy ?Czy mając juz wzmaka to źródło nie robi różnicy.

To jedne z wielu pytań, z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1. DAC nie jest koniecznym elementem systemu audio. Stosuje się go tylko jeśli zachodzi taka potrzeba, najczęściej gdy chcesz podłączyć do wzmacniacza, który nie ma wbudowanego DAC-a (DAC ma połowa wzmacniaczy), źródło sygnału cyfrowego, np. komputer albo nowoczesny TV. Niektóre DAC-i mają wbudowany wzmacniacz słuchawkowy (czyli do podłączenia słuchawek) oraz przedwzmacniacz.