Skocz do zawartości

Wzmacniacz lampowy SE w KL.A zbudowany na lampach 2 X 6550, 4 X ECC82.


Recommended Posts

Cześć!

A właściwiej byloby chyba witam Pana (ze względu na 16 letnią różnice wieku). Jak, chyba wszyscy, jestem pod ogromnym wrażeniem Panskich dokonań. Mam następujące pytanie: Czy nie myślał Pan, czasem, o udostępnieniu swoich projektow szerszemu gremium audiomaniaków? Może w formie kitów do samodzielnego montażu. Myśle, że znalazłyby się dziesiątki, jeśli nie setki chętnych. Obudowy można byloby pozostawić dla wlasnej inwencji. Myślę, że takie rozwiązanie, widząc ceny niektórych np wzmacniaczy lampowych na a.....o, byłoby bardziej dostępne finansowo dla wielu wielbicieli lampowego brzmienia. A tym bardziej dla takich, którzy troche już montowali sami. Oczywiście po wcześniejszym doliczeniu Pańskich kosztów, wartości pomysłu itd. Chyba, ze całe przedsiewziecie objete jest tajemnicą. Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal jestem pod wrażeniem. Nie będę udawał, ze coś z tego rozumiem. Jedyne co mogę powiedzieć to, ze też mam pull pusha na lampach 6p14p K. Przeszedlem z EL84 Telefunkena. Jeszcze 6p14p się nie wygrzały. To inne brzmienie.

U mnie jest 17W w klasie A. Transformatory nawijane ręcznie przez A Marków.

Myslałem, ze Haiku kożysta z traf od Idhos.

 

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, audiowit napisał:

Ja nadal jestem pod wrażeniem. Nie będę udawał, ze coś z tego rozumiem. Jedyne co mogę powiedzieć to, ze też mam pull pusha na lampach 6p14p K. Przeszedlem z EL84 Telefunkena. Jeszcze 6p14p się nie wygrzały. To inne brzmienie.

U mnie jest 17W w klasie A. Transformatory nawijane ręcznie przez A Marków.

Myslałem, ze Haiku kożysta z traf od Idhos.

 

 KL.A. to jest +/- 50% mocy w Push Pull. W Twoim wzmacniaczu pierwsze kilka Wat jest w KL. A, potem wzmacniacz przechodzi do KL.B. Ile masz lamp 6P14P w kanale, z jaką polaryzacją lampy pracują? Podejrzewam, że masz wzmacniacz w KL.AB. 

4 godziny temu, Rega napisał:

Cześć!

A właściwiej byloby chyba witam Pana (ze względu na 16 letnią różnice wieku). Jak, chyba wszyscy, jestem pod ogromnym wrażeniem Panskich dokonań. Mam następujące pytanie: Czy nie myślał Pan, czasem, o udostępnieniu swoich projektow szerszemu gremium audiomaniaków? Może w formie kitów do samodzielnego montażu. Myśle, że znalazłyby się dziesiątki, jeśli nie setki chętnych. Obudowy można byloby pozostawić dla wlasnej inwencji. Myślę, że takie rozwiązanie, widząc ceny niektórych np wzmacniaczy lampowych na a.....o, byłoby bardziej dostępne finansowo dla wielu wielbicieli lampowego brzmienia. A tym bardziej dla takich, którzy troche już montowali sami. Oczywiście po wcześniejszym doliczeniu Pańskich kosztów, wartości pomysłu itd. Chyba, ze całe przedsiewziecie objete jest tajemnicą. Pozdrawiam.

Cześć. 

W moim wieku to już się nic nie zwojuje, dwadzieścia lat do tyłu mając fundusze można było coś rozwinąć. Obecnie młodzi pasjonaci poszukają coś starszego typu Vintage, a ci co mają fundusze kupują nowy sprzęt lub trochę używany. Na "kitach" to parę osób się przejechało, każdy szuka coś innego. Najlepiej jak młodzi pasjonaci będą budować wzmacniacze w montażu przestrzennym lub mieszanym, to czegoś się nauczą, wkładanie elementów w opisane otworki to nie nauka. Schematów, budowanych konstrukcji w internecie jest pod dostatkiem, najlepiej korzystać z forum jak Trioda.pl lub Elektroda i wielu innych. Pozdrawiam.

Edytowano przez Janusz44
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mam. Lorka ma u mnie dozywocie. Jest bardzo dokladnym, mocnym wzmacniaczem. Nie brak jej dynamiki i jest dźwieczna.

Mam jeszcze 2 pre lampowe i w budowie są monobloki 50W w klasie A na 2x211.

A Markowa poznalem i bylem u niego. Chcialem pre u niego zrobic ale on nie robi pre zbalansowanych. Zapisal sie na stale w historie Polskiego audio. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2017 o 08:11, Janusz44 napisał:

Klasycznie wykonany wzmacniacz,  sporo lamp na pokładzie, z tego wynika, że jest po cztery lampy 6P14P w kanale. Może to wzmacniacz wykonany przez Pana Markowa?

Janusz44,
Już sama nazwa LORELEI na to wskazuje że to Andrzej Marków i jego dzieło ... oraz charakterystyczny wygląd, będący kontynuacją linii Pocahontas B|

Ładne lampowe realizacje robisz i fajnie, że je tutaj pokazujesz i opisujesz !

Audionet,
dlatego dużo osób - tak ja Ty czy Audiowit (o innych osobach nie wspominając :D) ma kilka systemów: tranzystorowe i lampowe. No i traktuję taką sytuację jako "oczywistą oczywistość".

Koledzy - tematy związane z Lorką i Panem Markówem proponuje kontynuować w "Jolce...", zwłaszcza że ten temat było już wielokrotnie tam poruszany.
https://forum.audio.com.pl/topic/3144-przygoda-z-lampą-z-lebenem-i-jolidą-w-tle/Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wzmacniacz Stereo Push Pull.

Kilka już lat minęło od zbudowania nowatorskiego wzmacniacza DIY, na podwójnych tetrodach QQE03/12 przeznaczonych wcześniej do modulatorów w urządzeniach nadawczych. Wzmacniacz pracuje w trybie pentody 2 X QQE03/12 na kanał, osiągając moc wyjściową 2 X 20W. Stopnie wejściowe zbudowane są na osobnych płytkach, podobnie płytki stopnia mocy dla kanałów L-R. W stopniu wejściowym zastosowałem po dwie lampy ECC82 i EC92 driver. Wzmacniacz zamieszczam jako ciekawostkę. Mam nadzieję, że wzbudzi zainteresowanie.

Zdjęcie !) Pokrętła selektora wejść, Stand-by, Wzmocnienia. Zdjęcie 2) Wzmacniacz wewnątrz obudowy. Zdjęcie 3) Na panelu Tył umieszczono wejścia analogowe oraz cyfrowe optical, coaxial. Zdjęcie 4) W czasie prac montażowych.

Relację zamieszczę od A - Z

Janusz44

c.d.n.

1) Wzmacniacz Push Pull zbudowany na podwójnych triodach w stopniu mocy 4 X QQE03-12.jpg

2).JPG

3) Wejścia analogowe i cyfrowe optical, coaxial..JPG

4) Montaż.JPG

Edytowano przez Janusz44
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace montażowe.

Transformatory wyjściowe toroidalne od Haiku Audio, transformator sieciowy ponadwymiarowy wykonany w technologii do zastosowań w urządzeniach audio firmy Toroidy.pl. Do montażu elementów wykorzystałem listwy montażowe własnego pomysłu. Układy wspomagające: Soft start, układ opóźniający włączenie napięć anodowych o 90 sek, filtr sieciowy, zasilacz żarzenia dla lamp ECC82, EC92 z filtracją 20000 uF, osobne zasilacze anodowe dla obydwu kanałów 2 X 1100 uF. Wskaźniki wysterowania + wzmacniacz dla sygnału wejściowego z selektora wejść.

5).JPG

6).JPG

7).JPG

8).JPG

9).JPG

10) Część zasilacza oraz układy wspomagające.JPG

12) Zamontowany TS, zasilacz oraz ustawiona pionowo płytka z układami wspomagającymi jak soft start, układ opóźnienia włączenia napięć anodowych o 90 sek.JPG

13) W montażu płytka mocy wyjsciowej.JPG

14) Transformatory wyjściowe.JPG

15) Układy żarzenia,opóźniacz włączenia napięc anodowych o 90 sek.JPG

16) Płytki przedwzmacniaczy i stopni mocy.JPG

17) Płytka soft start.JPG

18) Listwa zasilająca dla napięć anodowych przedwzmacniaczy.JPG

19) Zamontowane diody Zenera dla katod oraz siatek 2 lamp QQE03-12.JPG

20) PR-ki do regulacji polaryzacji siatek 1 lamp mocy.JPG

21)  Płytka stopni mocy w trakcie montażu.JPG

22) Gotowa płytka końcówki mocy.JPG

23) Wstawione diody Zenera dla siatek 2 lamp mocy.JPG

24) Płytki stopni wejściowych oraz listwa zasilająca.JPG

25) Płytka mocy,stopnia wejściowego,odwracacza fazy,wysterowania,listwa zasilająca.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również gratuluje pokazanych tu dzieł, a przede wszystkim wiedzy i pasji. Co do obudów ( brzydkie słowo) tych własnych surowych, czy po wykorzystaniu starych sprzętów całkiem fajnie to wygląda. Także " poprawki " odtwarzaczy CD wyglądają ciekawie, ech też polutowałoby się podmieniło coś, ale trochę wiedzy brak, także brawo Janusz44.

Edit . Pozwolę sobie też na pewną naukę z tego dla innych w większości młodych osób ( chyba czytają ?), mianowicie uderzyło mnie pewne zdanie  cyt: "Kolumn DIY samodzielnie nie wykonam, trzeba siedzieć w temacie, następnie brak fachowych meblowych stolarzy, raczej monterzy wiertarka + wkręt. ".   Młodzi ludzie i takie zdanie  pisze facet który elektronikę ma w małym palcu, sam tworzy i realizuje złożone projekty. Nie pisze też tego pewnie z wrodzonej skromności, ale faktu, że budowa kolumny to nie tylko fakt zakupu 4 głośników, desek, wikolu i zrobienia,( czy nie daj Bóg kupna zwrotnicy w sklepie), a często mamy do czynienia z sytuacją kiedy to młody człowiek pisze "kupię wzmacniacz ale kolumny zrobię sam bo mam płyty mdf,  głośniki kupię w sklepie elektronicznym a zwrotnica z altusów bo mocne" .

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 28.10.2017 o 17:26, jacek75 napisał:

Również gratuluje pokazanych tu dzieł, a przede wszystkim wiedzy i pasji. Co do obudów ( brzydkie słowo) tych własnych surowych, czy po wykorzystaniu starych sprzętów całkiem fajnie to wygląda. Także " poprawki " odtwarzaczy CD wyglądają ciekawie, ech też polutowałoby się podmieniło coś, ale trochę wiedzy brak, także brawo Janusz44.

Edit . Pozwolę sobie też na pewną naukę z tego dla innych w większości młodych osób ( chyba czytają ?), mianowicie uderzyło mnie pewne zdanie  cyt: "Kolumn DIY samodzielnie nie wykonam, trzeba siedzieć w temacie, następnie brak fachowych meblowych stolarzy, raczej monterzy wiertarka + wkręt. ".   Młodzi ludzie i takie zdanie  pisze facet który elektronikę ma w małym palcu, sam tworzy i realizuje złożone projekty. Nie pisze też tego pewnie z wrodzonej skromności, ale faktu, że budowa kolumny to nie tylko fakt zakupu 4 głośników, desek, wikolu i zrobienia,( czy nie daj Bóg kupna zwrotnicy w sklepie), a często mamy do czynienia z sytuacją kiedy to młody człowiek pisze "kupię wzmacniacz ale kolumny zrobię sam bo mam płyty mdf,  głośniki kupię w sklepie elektronicznym a zwrotnica z altusów bo mocne" .

 

Dziękuję jacek75

Wzmacniacz Push Pull pracujący w konfiguracji triody został zbudowany w 2010 roku.

W opisywanym wzmacniaczu wykorzystałem w stopniu końcowym lampy KT88 Svetlana. W stopniu wejściowym oraz rozdzielaczu fazy zastosowałem po jednej lampie 6N8S. W układzie sterowania 2 X 6N8S na jeden kanał, każda z lamp steruje jedną gałęzią stopnia mocy. Zasilacz hybrydowy po jednej lampie 5C3S (5U4GB) oraz wysokonapięciowe diody prostownicze. Wizualne odczucia zapewniają 2 lampy EM84. Wskaźniki analogowe wychylne informują o rzeczywistym sygnale wejściowym z selektora wejść, wyświetlacze LCD wyświetlają aktualne napięcie anodowe dla stopni mocy oraz stan rozładowania elektrolitów. Lampy EM84  zastosowałem z sentymentu przypominające lata 50 -  60 XX wieku.

1.Wzmacniacz DIY w trybie triody.JPG

2.JPG

3..JPG

4..JPG

5..JPG

6..jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Transformatory wyjściowe toroidalne wykonane na zamówienie autorstwa Wiktora Krzak z obecnej firmy Audio Haiku,w pomiarach przebieg prostokątny 1 KHz przy znacznej mocy wyjściowej można uznać za zbliżony do wzorcowego. Brzmienie nie chwaląc się było dobre na kolumnach E-100 JBL w moich domowych warunkach odsłuchowych bez wodotrysków. Później coś napiszę o wzmacniaczu dzielonym w kolorze "złotym" podłączonym do bardziej muzycznych kolumn w dobrych warunkach odsłuchowych.

P.S                                                                                                                                                                                             

Wzmacniacz został przewieziony do lepszych warunków akustycznych i podłączony do kolumn Castle Knight 5, to co usłyszałem nigdy bym nie usłyszał na JBL E-100, przyznaję Koledze audiowit rację. Wzmacniacz mocarny ze wspomnianymi kolumnami zagrał wspaniale, tyle chwalenia. Wzmacniacz + Castle to wspaniały świetnie grający zestaw, wzmacniacz pozostanie już u Kolegi.

Edytowano przez Janusz44
P.S.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Następnego dzielonego "złotego" wzmacniacza nie będzie, za wysokie koszty wykonania, raczej pozostanie mi już tylko oglądanie Kolegów konstrukcji.

Pozdrawiam

J.K.

Obecnie rozpocząłem zabawę z nowo nabytym odtwarzaczem strumieniowym Pionier N-50 AE ze świetnym na pokładzie DAC  ESS ES9016 SABRE32, pliki muzyczne 16/24 bit słucham z TIDAL HI-FI Master, plików mp3 nie oferują. Bardzo bogata oferta muzyczna z możliwością układania własnych list i albumów, można również sterować odtwarzaczem z pozycji komputera po zainstalowaniu odpowiedniego drivera oraz połączenia komputera z USB DAC Pioniera. 

1) Odtwarzacz sieciowy Pionier N-50 A - E.jpg

2) Pionier N50 A-E.JPG

3) Pionier N-50 A-E.jpg

Edytowano przez Janusz44
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyka z Tidal już w jakości Master.

Opis produktu
Pioneer N-50AE
Pioneer N-50AE to nowoczesny odtwarzacz strumieniowy z funkcją odtwarzacza sieciowego. Urządzenie wyposażone zostało w wydajny przetwornik cyfrowo-analogowy SABRE32 Ultra32 DAC, dwa transformatory, moduł USB-DAC obsługujący materiał DSD 2,8 / 5,6 / 11,2 MHz oraz możliwość odtwarzania zewnętrznych dysków twardych HDD/nośniki USB przez gniazdo USB.
Pioneer N-50-AE
Sztywność konstrukcji zwiększono stosując poprzeczne płyty, które oddzielają bloki i panele boczne. Sztywna płyta dolna tłumi wibracje. Produkty charakteryzują się podwójnymi transformatorami w osobnych ekranowanych osłonach, które eliminują wpływ strumieni magnetycznych na bloki analogowe i cyfrowe, zapewniając czystą moc. 
N-50AE posiada wbudowany Chromecast oraz Spotify Connect, umożliwiające odtwarzanie muzyki z obsługiwanych aplikacji na odtwarzaczu wraz z okładkami albumów wyświetlanymi na 3,5-calowym ekranie LCD na panelu przednim. Do aplikacji wbudowanego Chromecast, TIDAL i Deezer można łatwo uzyskać dostęp za pomocą pilota zdalnego lub przy pomocy aplikacji sterującej Pioneer Remote App. Odtwarzacz wyposażony jest w moduł Wi-Fi® obsługujący pasmo 5 GHz i 2,4 GHz, zapewniając stabilne połączenie bezprzewodowe i przyspieszając instalację w porównaniu do starszych modeli. 
Pioneer N-50AE
Użytkownicy mogą odtwarzać muzykę zapisaną na przenośnych dyskach twardych. Wystarczy podłączyć kompatybilny dysk twardy typu plug-and-play do wejścia USB znajdującego się z tyłu odtwarzacza. Odtwarzacz sieciowy oferuje również funkcje serwera muzycznego. Można odtwarzać z podłączonych dysków twardych i na nich nagrywać z poziomu komputera podłączonego do tej samej sieci lokalnej, co ułatwia kopiowanie nowej muzyki z komputera do systemu hi-fi.
Najważniejsze cechy:
WiFi, Bluetooth, AirPlay
asynchroniczny transfer USB DAC (do 384 kHz / 32-bitowy LPCM, 5,6 MHz DSD)
radio internetowe
tryb DIRECT do wiernego odtwarzania oryginalnego dźwięku
bezbłędne przetwarzanie sygnału (PQFA)
przetwarzanie dźwięku Hi-bit 32
Pioneer N-50AE.
Funkcjonalność
Odtwarzacze strumieniowe pozwalają na odczytywanie i dekodowanie muzyki cyfrowej w postaci plików skompresowanych, nieskompresowanych, radii internetowych i innych. Źródłem zazwyczaj jest serwer sieciowy lub komputer osobisty, łączność odbywa się zarówno przez port ethernet (po kablu) jak i łączność bezprzewodową Wi-FI
Specyfikacja techniczna
Formaty z USB:      
AAC
AIFF
Apple Lossless
FLAC
MP3
WAV
WMA
DSD 64
DSD 128
DSD 256
Formaty z ethernet:      identyczne jak w przypadku USB
SEKCJA AUDIO:    ------
Stosunek sygnał/szum:      112dB
Zniekształcenia THD:      0.0017%
Pasmo przenoszenia:      4 - 90.000Hz
Separacja kanałów:      110dB
Czułość wyjścia:    2.2V RCA
Impedancja wyjściowa:    500 Ohm
FUNKCJONALNOŚĆ MULTIMEDIALNA:    ------
DLNA:      1.5
UPnP:      TAK
AirPlay:      TAK
Bluetooth:      TAK
Dedykowana aplikacja:      
Android
iOS (Apple iPhone/iPod/iPad)
Gapless:      TAK
Radio internetowe:      TAK
Obsługiwane usługi muzyczne:      
Deezer
Spotify
TuneIN
Tidal
Wejście USB DAC:      TAK
Wejście USB Apple iPhone/iPod:      NIE
Wejście USB (tryb pamięci masowych):      
Pendrive FAT16/32
Dysk twardy FAT16/32
WEJŚCIA/WYJŚCIA:    ------
Wejście optyczne:      1
Wyjścia optyczne:      1
Wejścia koaksjalne:      1
Wyjścia koaksjalne:      1
Wyjścia 2xRCA liniowe:      1
Wyjście słuchawkowe:      Brak
Wejście Ethernet/LAN:      TAK
Trigger:      NIE
Inne złącza:      
RJ-45
USB
Control out Pioneer
Obsługa serwera NAS:    TAK
aptX:      NIE
INNE:    kolorowy wyświetlacz LCD 3.5 cala
Wi-Fi® obsługujący pasmo 5 GHz i 2,4 GHz
odtwarza pliki WAV/FLAC/Apple Lossless/AIFF Playback z rozdzielczością do 24bit/192kHz
::    tryb DIRECT Mode do wiernego odtwarzania dźwięku
::    asynchroniczny transfer USB DAC (do 384 kHz / 32-bitowy LPCM, 5,6 MHz DSD)
::    aluminiowy panel czołowy
Autorskie technologie producenta:    Auto Sound Retriever, Auto Level Control
Pilot:    TAK
Wysokość:    9.9  cm
Szerokość:    43.5 cm
Głębokość:    36.4 cm
Waga:    7.4kg
Przetwornik DAC:  ESS ES9016 SABRE32
Google Chromecast (Google Cast):  TAK
LINK do drivera USB DAC Pionier N-50 AE, N-50 AE. Wersja 1. 01

DSC00534.JPG

Edytowano przez Janusz44
Podanie parametrów.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Janusz. Dawno Cię nie było.

Byłem na bieżąco podczas odsłuchow porownawczych pionieera N70A i Oppo sonica przez mojego kolegę. Dzwonił przez tydzień do mnie i zdawał relację z odsłuchów. Chciał wlaśnie kupić streamer i dlugo zgłębiał temat. Ostatecznie wybor padł na Pioniera. To trochę młodszy model od Twojego ale funkcjonalnie bardzo podobny.

Gratuluję zakupu. Bardzo fajne urządzenie. 

Podpowiem Ci jeszcze, ze doskonale (a nawet lepiej niż streamer) Pionek sprawdza się jako dac. Jeśli masz pliki muzyczne duzej gestości na przenosnym twardym dysku lub nawet na komputerze to sprobuj posłuchać. Powinna być zauważalna różnica in plus.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, audiowit napisał:

Cześć Janusz. Dawno Cię nie było.

Byłem na bieżąco podczas odsłuchow porownawczych pionieera N70A i Oppo sonica przez mojego kolegę. Dzwonił przez tydzień do mnie i zdawał relację z odsłuchów. Chciał wlaśnie kupić streamer i dlugo zgłębiał temat. Ostatecznie wybor padł na Pioniera. To trochę młodszy model od Twojego ale funkcjonalnie bardzo podobny.

Gratuluję zakupu. Bardzo fajne urządzenie. 

Podpowiem Ci jeszcze, ze doskonale (a nawet lepiej niż streamer) Pionek sprawdza się jako dac. Jeśli masz pliki muzyczne duzej gestości na przenosnym twardym dysku lub nawet na komputerze to sprobuj posłuchać. Powinna być zauważalna różnica in plus.

Cześć.

Pioniera N70A już nie było sensu kupować 4999 zł, ma dodatkowe gniazda XLR mnie nie są potrzebne, dwa TS otrzymały dodatkowo kubki ekranowane, DAC taki sam. Kubki po gwarancji można kupić i samemu zamontować. W kąciku audiofilskim moderator opisuje DAC OPPO w moim wątku Pionier N-50AE, regulacja wzmocnienia mi się jednak podoba w OPPO. Zainstalowałem w Pionierze TIdal, a w laptopie driver USB DAC ze strony Pioniera, na laptopie wygodniej poszukiwać albumy, laptop połączony do USB DAC Pioniera. Od Świąt Tidal włączył funkcję Master 24 bit i zapełnia albumami w najlepszej jakości dźwięku. Na Allegro cena N-50AE to 3999 zł, mnie udało się kupić nowy trochę taniej.  Płyt CD i plików flac mam sporo interesują mnie plik HI RES. Tylko skąd?

http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=33794

 

Edytowano przez Janusz44
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...