Skocz do zawartości

Jakie kable do kolumn i jak podłączyć


Recommended Posts

Witam,

Jestem zielony od razu zaznaczam więc proszę nie linczować  Kupiłem wreszcie kolumny moich marzeń tj. Mission M35i do tego mam stary amplituner Yamaha DSP-A592 i taki musi zostać na razie. PLN you know. Kolumny jeszcze do mnie nie dotarły, ale już myślę, w jakie kable się zaopatrzyć. Wiem tylko, że grubość kabla ma znaczenie i nie wiem, czy 1,5mm czy 2,5mm będzie odpowiednie ? Jakiej firmy? Może MELODIKA MDC2250 ? Na początku nie chcę dużo wydawać, bo i tak jestem już spłukany xD 25 zł za metr mogę na teraz wyłożyć. Lepsze kable ew. w przyszłości. Nie wiem też jak podłączyć te kolumny, ale wrzucę zdjęcie. Czy podłączając kable mam przywiązać kabel wprost do tych mostków na zdj ?? Czy bezpośrednio do tych skrętek ? Pozdrawiam.
 
Zdjęcie zamieszczam tutaj. trzeba usunąć spację.  https://  zapodaj.net/  4e6b8feec11c4.jpg.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie brzmi: Czy masz jakiekolwiek przewody głośnikowe do podłączenia tych kolumn ? Jeśli tak to podłącz je nimi jak już dotrą. Potem posłuchaj jak graja. Jeśli są to kolumny które nie były używane to poczekaj aż się wygrzeją. Potem kiedy będziesz wiedział co chciałbyś zmienić i w jakim kierunku chciałbyś kształtować brzmienie. Wtedy dopiero warto zastanawiać się jakie wybrać przewody.

Standardowe zwory są w postaci blaszek. Generalnie gołe kable umieszcza się tam gdzie są zwory na zdjęciu. w środku każdej z nakrętek jest gniazdo na wtyk bananowy którym można zakończyć przewody. Gołe przewody możesz odizolować w taki sposób aby przewlec je przez oba przyłącza i wtedy zwory nie są potrzebne. Warto wtedy pozostawić izolację w miejscach gdzie przewody miały by zostać odkryte poza przyłączami.

Przewody można zakończyć również widłami, które dokręca się nakrętkami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach